Ik ben transgender

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 10:19

Haha die passage uit dat boek heeft schijnbaar meer indruk gemaakt dan gedacht. Ik heb die nacht gedroomd dat mijn haar helemaal kort werd geknipt :')

Zit nu lekker op kantoor Spinvis te luisteren. Bedankt voor de propaganda, Hiraeth! Laatst naar hem geluisterd toen ik 18/19 was en in een zware depressie raakte, waar zijn muziek niet echt bij hielp. Dus was er een beetje afstandelijk mee om die reden. Maar wat heerlijk om het weer te luisteren <3

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 21:36

Nog eentje en dan kap ik met jullie topic kapen, maar ik wilde deze jullie niet onthouden. Het boek heet officieel Los besos en el pan (het kussen van het brood/het brood kussen), maar in de vertaalde versie heet het Kleine Helden. Ik denk dat Lucia Andrés grote heldin is. (Ja, ik heb wederom gehuild. Voor de derde keer bij het lezen van dit boek :’) )

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 23:29

Mooi <3
Ik heb vorig jaar een boek gelezen waarin de hoofdpersoon trans was, dat was een middle grade dus niet bepaald literatuur :+ maar de beschrijvingen waren zo herkenbaar voor mij, en door de simpelheid was het juist sterk

En topic kapers vind ik niet zo erg, ik heb dit topic 7 jaar geleden ook een soort van gekaapt van Hiraeth dus ik mag niet klagen :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 06:49

Prachtig!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 07:09

Inderdaad heel prachtig.

Ben blij dat het topic nog steeds loopt. Voor jullie en al diegenen die bekaf helaas met hetzelfde (moeten) worstelen.

Maar ook voor mij en andere onwetenden. Het geeft zoveel info / inzichten
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 03-10-25 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 07:47

Er is een Duits boek in omloop genaamd Jonah ist ein junge wat ook heel goed schijnt te zijn. Ik spreek helaas geen woord Duits :+
En natuurlijk I was born for this van Alice Oseman <3

Ik heb ooit een zak van een Nederlands docent gehad met zo'n air wat betreft literatuur met een hoofdletter L, dat ik echt met volle overtuiging ben gaan geloven, dat een goed boek een boek is wat plezierig is om te lezen. Al leest iemand veertig keer Mathilda. Alles beter dan schrijvers die zichzelf te serieus nemen, en twintig keer om de hete brei heen draaien imo. Maar dat hoort misschien thuis in het leestopic :D

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:52

Na het lezen van beide passages heb ik het boek eigenlijk direct besteld. Heel dichtbij maken we nu een transitie mee en dat is naast bijzonder, ook ontzettend complex omdat het zoveel impact heeft op de omgeving.

Verder zou ik hier ook heel graag het boek "Situatie gewijzigd" van Patricia van Laerhoven willen noemen. Dat gaat over een transitie vanuit het perspectief van de partner. Hij wordt een zij en Patricia is met hem getrouwd en trouwt opnieuw met haar. Daarin komen ook veel ingewikkelde gevoelens en gesprekken aan bod die ze, omdat ze journalist is, prachtig kan vertellen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 12:48

Kleine Helden heeft maar twee korte hoofdstukken over Andrés, maar is verder echt de moeite waard. Mooi dat jullie je inlezen <3