Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

hahahatsjoe

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:23

Thanks !

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 14:27

Hey iedereen.

Nu ik de 30 aangetikt hebt zie ik toch wat fronsrimpels en kraaienpoten die ik liever niet zou zien. ik ben dus op zoek naar een kliniek in belgie of rand van NL. Kunnen jullie klinieken aanbevelen? Ik wil vooral een naturel resultaat! :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:27

Dat zijn de 2 zones die ze dan zullen doen het meest word gedaan. Dat kan elke kliniek/arts wel

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:08

Faceland zit ook in België dacht ik.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:11

Handig topic!

Ik ben op zoek naar wat inzicht wbt gummy smile versus lip flip. Ik heb volle lippen van mezelf (zie bijgevoegde foto), maar ik heb best wel een ‘tandvlezige’ lach waar ik graag vanaf wil. Daarnaast zou ik iets meer nadruk op mijn bovenlip niet erg vinden, maar wil ik eigenlijk niet aan de fillers. Wat zouden jullie als ervaringsdeskundigen aanraden?
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 17:14

Dat kan met een combinatie van Botox (voor de gummy smile) en een klein beetje filler in de bovenlip. Hooguit een 0,5 ml denk ik. Een goede kliniek kan je daarin adviseren.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:39

Zijn hier mensen die ervaring hebben met botox in het voorhoofd?
Ik overweeg om het te gaan doen maar ben toch wat bang voor 'zware' wenkbrauwen en verlies van expressie in het gezicht.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:54

Ik heb in april voor het eerst fronsrimpel, voorhoofd en kraaienpootjes gedaan. Zelf merk ik dat ik echt nog best veel expressie in mijn gezicht heb en toch ook geen echte rimpels meer. Toch is het niet super super strak zeg maar. Het is gewoon heel natuurlijk gedaan precies waar ik op hoopte.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 20:55

Ik kom ook weer even actief meelezen. Ik ga mijn lippen weer laten bijwerken na mijn vakantie in augustus. Heb ook de optie voor Botox staan. Ik overweeg om iets te doen bij mijn wenkbrauwen. Een kennis heeft hele mooie resultaten door een browlift met Botox, ben benieuwd of dat voor mij ook een optie is. Ervaringen hiermee (positief en negatief) zijn hier dus ook welkom. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:30

Ik doe altijd wenkbrauwlift, frons en kraaienpootjes in 1. Daarmee verdwijnt ook de rimpel op mijn voorhoofd. Ik kan geen voorhoofd Botox doen want dan zakken de wenkbrauwen weer naar beneden.
Ik heb bij mijn vaste kliniek nu echt maatwerk.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 21:52

Lepeltje23 schreef:
Ik heb in april voor het eerst fronsrimpel, voorhoofd en kraaienpootjes gedaan. Zelf merk ik dat ik echt nog best veel expressie in mijn gezicht heb en toch ook geen echte rimpels meer. Toch is het niet super super strak zeg maar. Het is gewoon heel natuurlijk gedaan precies waar ik op hoopte.

Grappig om te lezen. Ik heb baby Botox in alleen mijn fronsrimpel laten doen en ik heb echt het gevoel dat ik daarmee heel veel expressie verloren ben. Ben er enerzijds blij mee, maar ik mis ook wel wat. Heb dus het idee dat als ik iets meer zou laten doen ik veel te veel zou missen.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 22:29

Doubtless schreef:
Lepeltje23 schreef:

Grappig om te lezen. Ik heb baby Botox in alleen mijn fronsrimpel laten doen en ik heb echt het gevoel dat ik daarmee heel veel expressie verloren ben. Ben er enerzijds blij mee, maar ik mis ook wel wat. Heb dus het idee dat als ik iets meer zou laten doen ik veel te veel zou missen.

Ik was vooral bang voor zo'n ultra strak en glad voorhoofd en ogen aanblik en aangezien ik verder niks wil laten doen aan de onderkant van mijn gezicht (mond, wangen en kin) dat het contrast dan te groot zou worden. Toch maar geprobeerd uiteindelijk en echt gezegd dat ik een natuurlijke look hoop te krijgen. Resultaat is ook heel natuurlijk geworden. Man en vrienden zien ook echt geen "botoxgezicht" gelukkig, maar wél minstens 10 jaar jonger, volgens hun dan:-))

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:18

Ik heb ook nooit last van verloren expressie bij voorhoofd en frons. Maar ik moet zeggen dat ik ook practisch nooit mijn wenkbrauwen omhoog doe en eigenlijk niet frons dus dan mis je ook niks :+

Je gezicht wordt ook niet zo strak en glad zoals je zou denken

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:53

Ik doe enkel botox in de kraaienpootjes en nu ook frons gebied.
Heb dan een veel zachter uiterlijk en een mooie bijkomstigheid dat ik geen last meer heb van gespannen kijken en daardoor hoofdpijn boven mijn ogen had.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 08:59

Emmaa2 schreef:
Handig topic!

Ik ben op zoek naar wat inzicht wbt gummy smile versus lip flip. Ik heb volle lippen van mezelf (zie bijgevoegde foto), maar ik heb best wel een ‘tandvlezige’ lach waar ik graag vanaf wil. Daarnaast zou ik iets meer nadruk op mijn bovenlip niet erg vinden, maar wil ik eigenlijk niet aan de fillers. Wat zouden jullie als ervaringsdeskundigen aanraden?
[ [url=m/LF3f5S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje botox in de vorm van lipflip :), dan heb je daar geen
last meer van :) Het voelt alleen wel heel raar in het begin :+

Ik wil wat aan de rimpels c.q. lijnen onder mijn ogen wat laten doen, maar
ben bang dat daar gewoon het mes in moet :D :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 09:10

@Popstra: hier ook een zachter uiterlijk en ik zie er ook uitgeruster uit.

Seven_OfNine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 08:44

Ik heb lang getwijfeld want niemand in m’n omgeving heeft er ervaring mee en de arts gaf aan dat ik wel weer wat blauw zal gaan worden. Toch een afspraak gemaakt voor Radiesse in m’n wangen en decolleté.
Ik dacht zelf aan Profhilo (leek me minder eng) maar volgens de arts ga ik daar, ik neem aan vanwege m’n leeftijd (52), te weinig van merken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 07:59

Ik was jullie kwijt :(

Ik heb ook Botox in m’n kraaienpootjes en frons. Ik heb wel het gevoel dat wanneer ik flink lach de huid elders heen trekt zeg maar. Kan het niet uitleggen.
Met frons heb ik dat stuk minder. Ook gewoon voor m’n professionele carrière beter als ik niet meer zo goed kan fronzen.

Ik heb gisteren de knoop doorgehakt dat ik voor een borstvergroting ga. Ik was eigenlijk (kleine à) altijd wel tevreden en heb me nooit geschaamd. Maar de laatste weken realiseerde ik me dat het leven te kort is om “wel gelukkig” te zijn met mijn vleeszak omhulsel. Na wat passen besloten voor “ronde druppelvormige” protheses te gaan van 350 cc. Het voelde echt als ik enorme kanonnen had maar het went wel snel. Ik ga naar Boerhaave. Heeft iemand nog tips die ik absoluut moeten weten voor of na de operatie?
Ik heb er echt zin! Maar zal wel vreemd zijn een decolleté te hebben _O-

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:03

Ik heb juist besloten voor lipofilling van mijn borsten te gaan. Gisteren consult gehad. Voor mij de enige optie voor een borstvergroting omdat ik andere opties een te groot gezondheidsrisico vind.

Spannend raineri! Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt. Enig idee al wanneer het gaat gebeuren?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:11

Oh spannend Kimbers! Dat is ook een wat zwaardere operatie geloof ik? Kan me goed voorstellen dat je daar voor hebt gekozen om die reden. Het resultaat na lipofulling is ook zo mooi vaak!
Ik heb wel gekozen voor siliconen, ondanks dat ik het loslaten van siliconendeeltjes echt een no go vond. Uiteindelijk wat artikelen gevonden en deze met de arts besproken en toch wel hiervoor gegaan. Ook omdat wat ik wil, niet haalbaar is met mijn eigen vet. Maar kan ook goed begrijpen dat dat alsnog veel vrouwen niet over de steep trekt.

Ik heb hem nu gepland 26 augustus, maar realiseerde me dat m’n schoonouders dan net in NL zijn. Mijn schoonvader is ook arts dus, ja leg dat maar eens uit. Ik ga zo bellen om hem 1 of 2 weken naar voren te verplaatsen. Wanneer staat jouw operatie gepland?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 08:14

Spannend Raineri! Ik heb het vroeger weleens overwogen maar inmiddels niet meer. Ben wat zwaarder nu dan vroeger en heb daarmee ook wat meer decolleté gekregen. Met een goede bh is het nu prima.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:22

Dat is al vlot zeg! Benieuwd of het mogelijk is hem naar voren te verplaatsen. Later is eventueel geen optie? Want ook na 2 weken zal je nog klachten hebben lijkt me waardoor ze kunnen merken dat er iets is gebeurd?

Ik wacht eerst nog op een offerte. Zodra ik die betaald heb kom ik op de wachtlijst. Die is niet langer dan 3 maanden, maar ik wil sowieso pas in de winter. Moet het ook nog regelen met mijn werkgever omdat ik dan 6 weken niet kan werken.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 09:55

Ik heb geen zin in de herstelperiode (niet kunnen hardlopen en paardrijden). Dus ik wil er zo snel mogelijk vanaf eerlijk gezegd. Hij is verplaatst naar 5 augustus nu. De operatie schijnt niet zo intens te zijn dus ben benieuwd!

Waar laat je het doen Kimbers? Wat een verschil in wachttijd zeg! Kan me wel voorstellen dat je voorkeur voor de winter hebt. Dat was ook mijn plan, kun je ze een beetje bedenken in een overgangsfase :=

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 10:38

Het zou ook kunnen dat er binnen 2 weken al plek is hoor, veel mensen willen niet op dit moment immers :D maar goed, ik dus ook niet.

5 augustus! Leuk vooruitzicht. Op naar een goed herstel alvast.

Ik laat het in het martini ziekenhuis in Groningen doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 07:30

Oh spannend inderdaad! Lijkt me wel een fijn vooruitzicht als je er zo lang over nagedacht hebt :j

Vergroten hoeft hier niet, maar tzt een lift ben ik wel over aan het denken.. maar ergens voelt dat ook weer overdreven ofzo …

Radiesse.. wat doet dat dan in tegenstelling tot profhilo?