2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 08:39

Fijn dat je nu weer een paar dagen goed gaat!
De schade hier is een kilo zwaarder na dit weekend. Hopelijk ook een groot gedeelte vocht.. vandaag even een dagje extra rustig aan!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:07

Ik ben suuuper blij! Vanmorgen -29 kilo afgevallen precies :D zo blij, het gaat nu langzaam maar gestaagd. Heb geen verwachtingen meer, alleen de hoop dat er elke maandag en vrijdag ietsje af is. Hoeveel maakt niet uit. Ik accepteer ook gelijk gebleven stiekem

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:37

Waaaauw! Gefeliciteerd!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:14

Ladybird: super resultaat, gefeliciteerd!!

Britt_sisi: komt vast weer goed met 1 a 2 dagen idd!

Suusjepluus: sterkte, you can do it girl! Bij mij helpt sporten erbij heel erg, dan wil ik ook niet snaaien omdat ik het zonde vind. Toen ik niet kon sporten lukte het mij ook een stuk minder :o

Topsylover: Goed nieuws!

Zaterdag lekker bij de Mc Donalds geweest, al viel de wrap wat tegen, vond hem wat karig gevuld :? Daarna naar de bios en toen met mijn vriend ook een zakje chocopinda's gedeeld. Moet kunnen hoor. Gisteren weer gezond gegeten en ook 30 min crosstrainer gedaan, interval programma. Voor de crosstrainer voelde ik me lekker, na de crosstrainer niet zo meer, lange leve MS :roll: Vandaag ook erg moe dus maar kijken of ik nog wat kan doen, zal vooral een rustdagje worden.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 10:21

Afbeelding

Het is deze week niet zoveel ingevuld/opgestuurd. Indien je er toch bij wilt, moet je je gewicht alsnog opsturen, bij minimaal 3 aanmeldingen komt er nog een definitieve versie, anders is het aangepast bij de volgende tabel.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 11:00

Knap Ladybird! *D

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:44

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:38, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 07:53

Wat knap Ladybird, wat moet dat fijn voelen al dat gewicht niet meer te hoeven mee zeulen.

Hier gaat t met up en downs. Ik ben aan zon toe, in de lente ben ik toch meer buiten en beweeg ik meer.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:07

Knap ladybird!
Ik hoop de -29 ook te halen.
Zit vandaag op de -5,7 daar ben ik al heel blij mee.
Ben wel ziek geweest maar ach. O:)
Mijn eerste doel -5 Is gehaald.
Nu gaan we voor de -10 :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:11

onpaard schreef:
Wat knap Ladybird, wat moet dat fijn voelen al dat gewicht niet meer te hoeven mee zeulen.

Hier gaat t met up en downs. Ik ben aan zon toe, in de lente ben ik toch meer buiten en beweeg ik meer.

Klopt het is super fijn! Je beweegt zoveel makkelijker :D en dat is gewoon super fijn

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 10:46

_sharonnn schreef:
Ik bedoel dit niet vervelend, maar dan zit het echt tussen je oren. Als je het écht graag wil, lukt het ook zonder, ben ik 100% van overtuigd :j

Maar is afvallen in 95% van de gevallen niet iets wat tussen je oren zit? Dus uiteindelijk is het ook juist belangrijk een methode te vinden die bij je past. Wat voor de één goed werkt, werkt voor de ander helemaal niet. Uiteraard wel zolang het gezond blijft natuurlijk.

Ben eigenlijk wel benieuwd of anderen hier nog een bepaalde methode of dieet volgen? Zelf tel ik calorieën met MFP, daarnaast heb ik voor de komende 6 weken een trainingschema opgesteld. Wel vooral gericht om beter te klimmen, maar ook voor gehele conditie.

Goed om te lezen dat het bij veel mensen heel goed gaat. Voor degenen met wie het wat minder gaat: uiteindelijk val je niet af in een weekend of een week, maar gaat het om de lange termijn.

Hier gaat het eten nog steeds wel goed, maar heb het hele weekend ziekig op de bank gehangen. Gelukkig gaat het nu weer wat beter. Morgen weer lekker sporten.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:25

Ik tel geen calorieën. Ik houd enkel rekening met of ik voldoende vitamines etc. binnen krijg. Het voelt voor mij beter om te letten op wat positief is, dan wat negatief is (want zo voelt calorieën tellen voor mij :))) Ik raakte gestressed van het idee dat ik aan mijn calorieën grens zou komen te zitten, waarbij de stress natuurlijk weer het nodige met mijn lichaam deed.
Ik ben nu gewoon terug gegaan naar de simpele basis van minder eten (en van hetgeen wat ik eet, meer groente) en meer bewegen. Hetgeen wat ik eet is niet pakje-zakje, maar zelf gemaakt. Daarmee ben ik bewuster bezig met wat ik eet. Daarbij geen sapjes meer, geen snacks meer (Ik was vooral dol op zoetigheid als troost eter :=), maar water en thee. Alleen al op die manier ben ik al bijna 4 kilo kwijt in een paar weken tijd :D

Nu zit het meer bewegen er nog niet echt in, ik ben weer aan het opbouwen van mijn operatie. Ik zou graag mijn 10.000 stappen per dag halen, maar ik ben momenteel blij met 3000 stappen :')

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:19

O ja die stappen teller
Ik heb er 1 van de etos app (spaar je meteen voor kortingen of gratis producten)
Ik loop elke dag dus wel 20 000 stappen (buitens huis!) met zware laarzen aan en dan vaak achter op stal bezig.. (vegen mest scheppen hond uitlaten etc etc)
In huis heb ik vaak de telefoon op tafel..

Maar wel leuk en snel sparen voor kortingen :) misschien een idee voor ook anderen hier??

Verder gaat het dus aardig goed bij iedereen :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:44

20.000 stappen? Jeetje wat veel! Ik kom op een normale dag net aan de 8000 en op een werkdag op de kinderboerderij rond de 12 tot 14000 maar nooit 20.000!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 17:31

Lieke schreef:
Ben eigenlijk wel benieuwd of anderen hier nog een bepaalde methode of dieet volgen? Zelf tel ik calorieën met MFP, daarnaast heb ik voor de komende 6 weken een trainingschema opgesteld. Wel vooral gericht om beter te klimmen, maar ook voor gehele conditie.

Calorieën tellen werkte bij mij 2 jaar geleden obsessief, daarnaast ben je er dan de hele dag mee bezig en werd ik gestrest door onverwachte tussendoortjes of als mijn vriend dan een keer pizza wilde :')
Gebruikte toen ook MFP, fijn programma.

Ik eet nu gewoon gezond, probeer snacks zoetig of hartig alleen te doen op zaterdag. Verder weet ik van het verleden wel wat ongeveer overal in zit, dus op gevoel kom ik best ver. Sporten doe ik wat krachtraining met eigen lichaamsgewicht en crosstrainer. Door mijn ziekte beweeg ik verder wel heel weinig, want ben ontzettend moe.

Stappenteller heb ik niet, zouden er ook bar weinig zijn denk ik :')

Tigress: klinkt alsof je hartstikke goed bezig bent!

Renske_W: mooi op weg zo!!

Onpaard: ik ben ook ontzettend toe aan warmer weer....

ChanelR: met een verhuizing beweeg je ook meer :Y)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:40

Pff ik zet dit topic echt even on hold. Het lukt me gewoon echt niet. Ben te druk denk ik en daardoor grijp ik veel te makkelijk naar 'snel en niet gezond'.. Nu weer 69 op de weegschaal, voel me ook echt chubby vergeleken met een tijdje terug en t is allemaal even k*t -O-

Ik begin vanavond weer met Kayla Itsines en hopelijk kan ik na de verhuizing (over 6 weken) wat rust krijgen waardoor ik het wél allemaal kan combineren..

Jullie gaan keihard en dat vind ik echt supergoed! Ik hoop dat ik me over een tijdje kan melden met net zulk positief nieuws. Ga zo door ladies, lekker hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:43

Ik heb mijn na een maand a anderhalf maandje afvallen dip , voel dat ik aankom en doe gewoon niks geks dan normaal . Ben weer moe na het werk en slaap weer slecht, frustreerd bijna >< . Moet even opzoek naar variatie om het weer vol te houden

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:22

Thanks urosa :D Ik voel me er ook goed bij. Het fijne is dat ik op de foto's inmiddels mijn jas ruimer zie worden.
Beetje slechte foto's, maar de meest recente zijn gemaakt door mijn moeder dit weekend.
Jaar geleden VS nu:
Afbeelding

En ik heb voor het eerste mijn profielfoto aangepast op facebook, met een foto waarop mijn gezicht gewoon te zien is. Ik heb de afgelopen paar maanden, jaren zelfs, elke keer foto's gehad waarin ik mijn gezicht verstopte in mijn sjaal, jas of trui met hoge kraag.

Vervelend Rebecca :(:) Altijd lastig zulke dingen. Niks onder de leden of iets wat sluimert? Griep gaat nog altijd rond.

Balen dat je je zo voelt MerleSimone. Hopelijk vind je de rust weer terug over een paar weken :j

Hooooly shizzle Mariska88, 20.000 stappen :') Ik kende die app nog niet! Ik zal het eens bekijken. Altijd een leuke motivatie als extraatje om stappen te zetten :D

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:31

MerleSimone, wat vervelend, eerst maar even rust en de boel goed op orde. Kayla is in elk geval een goed voornemen! :)

Rebecca, voor jou ook, eerst even rust en ontspanning dan gaat het afvallen straks ook makkelijker!

Tigress, chapeau je ziet verschil, wat goed :D

Ik vol goede moed de Etos app geinstalleerd maar helaas werkt de stappenteller niet bij mijn telefoon (iphone 5). Mocht iemand nog een stappenteller app weten voor de iphone 5?

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:09

Elmira schreef:
MerleSimone, wat vervelend, eerst maar even rust en de boel goed op orde. Kayla is in elk geval een goed voornemen! :)

Rebecca, voor jou ook, eerst even rust en ontspanning dan gaat het afvallen straks ook makkelijker!

Tigress, chapeau je ziet verschil, wat goed :D

Ik vol goede moed de Etos app geinstalleerd maar helaas werkt de stappenteller niet bij mijn telefoon (iphone 5). Mocht iemand nog een stappenteller app weten voor de iphone 5?

Zover ik weet zit er op elke iPhone standaard een stappenteller, onder de app gezondheid :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:28

Dat is vanaf de iPhone 5s :)

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:29

Die werkt niet op de 5, of ik krijg 'm niet aan het werk. De nieuwste iOs draait ook niet op de 5..
Mn 6 kon helaas niet zwemmen :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:37

Dankje Urosa, ben er ook echt blij mee. :j

Wauw Tigress knap hoor!
Je ziet inderdaad zeker wel verschil!

Mijn telefoon heeft ook een stappenteller, maar met werk heb ik mijn telefoon in de kluis liggen, dus dan kan ik lopen wat ik wil, hij telt ze dan toch niet. :))

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 13:04

Tigress: heel knap! Je ziet echt heel goed verschil!

MerleSimone: succes met de verhuizing, en sterkte voor de rest!

Elmira: sorry, geen iPhone expert.

Rebecca: vervelend zeg, hopelijk gaat het snel weer wat beter.

Hier gaat het ook niet fantastisch, veel pijn, gisteren nog naar de fysio geweest maar vandaag nog niet veel baat van. Nouja het is niet anders. Hopelijk gaat het snel weer wat beter, eten etc gaat wel goed. Gisteren wel patat gehad met een groentekroket. Vriend was later thuis dus die heeft wat meegenomen. :o Maar overdag netjes gegeten.

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:18

Ooh, mag ik mij ook melden in dit topic? Ik volg sinds januari een "ondersteunende kuur" (één proteïne shake/vitamine drink in de ochtend) waar ik toen van dacht dat het niet zou helpen, maar de vruchten werpen nu toch wel af en ik heb nu meer zin om dit vol te proberen houden.

Voorbije twee jaar heb ik medische problemen gehad waardoor ik aan medicatie moest. Ik heb niet echt super slecht gegeten en bleef veel bewegen.. Vanaf augustus vorig jaar startte ik met fysiek zwaar werk en hoewel ik netjes bleef eten, kwam er verdorie nog 10kg bij terwijl ik 1) veel bewoog en 2) normaal at.
Ik had al vaker gevraagd aan mijn huisarts om te kijken of er andere medicatie was die niet deze bijwerkingen hadden en na een volledig bloedonderzoek (mijn bloed was goed) mocht ik aan nieuwe medicatie half januari. Ik ben heel blij dat we dat gedaan hebben want ik voel me terug fitter en naast die ene proteïne shake in de ochtend eet ik zoals ik normaal eet, maar is er al wel 6kg af sinds januari. *\o/*