3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:23

linoleum schreef:
LoveUggs, ben wel benieuwd naar dat programma. Wat het inhoudt, begeleiding, aantal kcal, eten etc. Heb je meer informatie?

Marlinde, beterschap gewenst! Gewoon lekker eten waar je zin in hebt, beter dan niks eten.

Frummels, stress kan zeker wel invloed hebben.

Moest vandaag (zoals altijd) de hele dag werken. Maar er was niks te doen op het werk en de zon scheen. Dus vanmiddag lekker 3 uur eerder weggegaan en lange rit gemaakt met paard :D

O: 225 gram skyr vanille + 30 gram cruesli chocolade
T: appel
L: 2 plakken maisbrood, 2 plakken salami, kom tomatensoep
T: 2 kinder reepjes
A: gehaktbal, 150 gram tuinbonen, kaassaus, röstirondjes

B: half uur wandelen in pauze, 2.15 uur paardrijden

Ik stuur je even een pb!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:11

Even bijlezen. Jeetje wat gaan jullie hard.

Laura, wat goed van je dat je zo eerlijk bent en er met je man over kan praten als het met afvallen even wat minder gaat. Die momenten heeft iedereen denk ik. Blijf doorzetten, jij komt er ook wel! Fijn dat de weegschaal lief was.

Marlinde, beterschap.. ach als je nu al iets binnen krijgt is het goed toch :)

Frummels, wat naar :( of aankomen door stress kan weet ik niet.

Denbine, lekker lijstje!

Loveuggs, welkom :D je klinkt gemotiveerd, blijf dat volhouden dan lukt het je zeker!

Linoleum, heerlijk, was ook prachtig weer.

Vandaag beetje een rare dag, alles snel snel. Iets te weinig denk ik ook.
O: 2 vk crackers met pindakaas
T: 2 peren en pringles
L: 2 vk boterham en 2 gebakken eieren met kaas
T: stukje kaas
A: 10 knaks en 2 bolletjes, met mayo
T: handje choco pepernoten

Beweging:
4 uur paardrijden
8.000 stappen

LoveUggs

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 22:43

Op dit moment ben ik ook erg gemotiveerd en heb ik er echt zin in om ermee te beginnen. Het pakket dat bij het programma hoort heb ik namelijk al ontvangen en dat staat er nu maar haha. Maar ik moet nog heel even wachten tot ik ermee kan beginnen.

Tenslotte ligt er nog pizza en frituur in de vriezer dat even op moet komende week, dan kunnen we dalijk ook de fout niet maken de frituur ofzo aan te zetten :+ even ruimte maken voor gezonde dingen die de vriezer in kunnen!
Sws zou het veel invriezen worden aangezien ik rare tijden werk dus wss niet altijd overal aan toe ga komen met klaarmaken etc.

Maar nu; ik heb er echt zin in! Al zie ik tegen sommige maaltijden heel erg op, maar ik ga er gewoon voor. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-17 00:10

@Loveuggs ik ben ook wel benieuwd! Hoeveel calorieën zitten er in je dieet? Daar ben ik met name benieuwd naar ^^. Meestal zijn die diëten ontzettend slecht namelijk.. beloven veel moois maar uiteindelijk eet je vaak onder je BMR en dat is op de lange termijn schadelijk voor je. (het beste is dan ook 'gewoon' je eetpatroon te veranderen en zo minder te gaan eten)

Succes iig!

De komende paar dagen zijn bij mij echt belabberd haha. Vandaag pizza gehad omdat we de hele dag gepoetst hadden (pas klaar om 20u of zo) en geen puf meer hadden om te koken.. morgen ook iets makkelijks omdat ik de hele dag aan het bakken ben aan taarten en soep voor zondag, dan is de housewarming voor familie (en ik heb een grote familie) xD

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:40

Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan...

Hoe doen jullie het als je aan de rooie bent bent?
Dagelijks probeer ik ongeveer 1500 kcal te eten, met zo min mogelijk suiker.. gaat eigenlijk altijd super, totdat dracula's theezakje is geknapt.

Je weet wel, wanneer de schilder langs is geweest met rode verf en de tomatensoep is overgekookt. En dan op Bloody Sunday heb je een bloedserieus poedersuiker omdat de Japanse vlag uithangt. Dan ben ik enorm hormoon geladen en Tsja.. dan komt de chocolade in grote hoeveelheden binnen. Samen met al z'n broertjes en zusjes uit dezelfde kast.

Voor de mensen die het nog niet door hebben: de hoeveelheid suikers die je eet tijdens het ongesteld zijn :+ Ik heb tips nodig om daar vanaf te kunnen blijven, of misschien een gezond alternatief terwijl je toch een beetje een blij humeur hebt :=

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 12:44

Paulina schreef:
Ik kom even onder m'n meeleessteen vandaan...

Hoe doen jullie het als je aan de rooie bent bent?
Dagelijks probeer ik ongeveer 1500 kcal te eten, met zo min mogelijk suiker.. gaat eigenlijk altijd super, totdat dracula's theezakje is geknapt.

Je weet wel, wanneer de schilder langs is geweest met rode verf en de tomatensoep is overgekookt. En dan op Bloody Sunday heb je een bloedserieus poedersuiker omdat de Japanse vlag uithangt. Dan ben ik enorm hormoon geladen en Tsja.. dan komt de chocolade in grote hoeveelheden binnen. Samen met al z'n broertjes en zusjes uit dezelfde kast.

Voor de mensen die het nog niet door hebben: de hoeveelheid suikers die je eet tijdens het ongesteld zijn :+ Ik heb tips nodig om daar vanaf te kunnen blijven, of misschien een gezond alternatief terwijl je toch een beetje een blij humeur hebt :=

Zo duidelijk :') HAHA. Uhm niks, lekker bezig zijn.. Niet aan denken. :D Ik doe niks bijzonders eigenlijk, wel veel last van mja niet aan denken.. werkt bij mij toch t beste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:36

Voor mij is het eigenlijk gewoon een kwestie van niet doen. Ik merk wel dat ik iets hongeriger ben tijdens mijn menstruatie of als ik aan het PMS'en ben, maar het is ook voor een heel groot deel mentaal imo. Je leert jezelf aan dat je tijdens je menstruatie lekker chocola mag vreten en dan is het heel moeilijk om daar vanaf te komen. Mijn tip is dus eigenlijk gewoon niet doen :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:47

Ik heb een spiraaltje en ben al meer dan 6 jaar niet ongesteld geweest. Maar het lijkt me een kwestie van doorzetten en gewoon niet doen. Cravings kennen we allemaal, doorzettingsvermogen is aan te leren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 14:21

Idd "gewoon" niet doen. Ik probeer op die dagen wel wat lekkersin te plannen, maar dat doe ik sowieso regelmatig. Bijv 2 blokjes extra pure chocola. Dan heb ik toch het gevoel dat ik het even bevredigd heb.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:01

Voor de volledigheid mijn lijstje van vandaag. Het is niet geweldig, maar qua kcal wel netjes.

O: 225 gram skyr vanille + 30 gram cruesli chocolade
L: 2 kaiserbroodjes met zeezoutboter
T: appel
A: pizza salami
T: zo naar een vriendin dus vast nog wel drankje en wat lekkers

B: 1.10 uur wandelen en straks op fiets naar vriendin

Tot nu toe gegeten: 1667 kcal, komt vast nog wel iets bij dus.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:22

Lijstje van vandaag;

O;200 Magere kwark met granola eat natural, 2 espresso met een beetje suiker
T; appel, granny, kop groene thee
L; 3 geroosterde volkoren boterhammen met kaas, 100% pindakaas en pasta (half wit, half hazelnoot) kop groene thee
T; peer, kop groene thee
B; 1,5u wandelen en 0.5u fietsen

Tot half 4 ging het nog prima, maar toen kwam de buuv en voor ik het wist had ik 2 glazen bubbels en 4 stokbroodjes aiolie en kruidenboter op
Gevolgd door een bbq met 2 hamburgers met kaas, friet, stokbroodjes, pindasaus en mayo, gevolgd door 5 marsmellows en een koekje

Op dag 2 zonder ongezonde snacks al meteen de mist in, zo snel gaat dat... Morgen in de herkansing

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:30

Vandaag gelukkig een betere dag

O; 200 magere kwark met granola, 2 espresso met suiker
L; havermout pannenkoeken met agave siroop ( 100w, 100m, 100h,1ei)
T; granny appel, 3 koppen thee
A; snijbonen, aardappel uit frituur en kip cordonbleu
T; dubbelvla met wat granola en 2 espresso met suiker
B; bijna niks, 10 min gefietst, de was gedaan en verder in de tuin gezeten, heerlijk nazomeren

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:38

@ paulina, ik had ook altijd honger naar chocolade, wat ook weer werd verlegd naar koekjes en snoepjes, maar uiteindelijk zijn het geestelijke smoesjes en moet je jezelf een halt toe roepen. Sla in die week bij de supermarkt wat paden over, dat scheelt, na 3 mnd kom je er waarschijnlijk zelf achter dat je zonder kan.

@LoveUggs, waarom laat je de pizza en frituur niet liggen? Zonde om nu op te eten terwijl je een gezondere eetstijl wilt, waarom niet meteen beginnen en de vriezer bewaren voor als het een keer zo uitkomt, of als je het inpland. Dat is echt niet erg.. Succes iig met je dieet!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 19:13

Hier een lekker dagje, vanochtend naar de bios met de kinderen en vanavond oma te eten. Niet heel gezond maar heb de hoeveelheden beschaafd gehouden.
O: 1 boterham met kalfsfilet
T: kleine bak zoute popcorn
L: waldkornbol met geitenkaas en ijsbergsla
T: 2 witte wijn, 2 handjes borrelnoten heeerrlijk in de tuin <3
A: stuk lasagne, glas witte wijn, sla met tomaat
T: viennetta :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:48

@ paulina, heb je altijd zo'n snaaidrang dan? Ik heb juist dat ik niks wil eten maar die week er voor een aantal dagen last krijg van dat ik chocolade wil eten :')

Lekker genieten Laura en zo "slecht" is je lijstje toch niet :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:53

Vanmorgen mocht ik weer op de weegschaal, nog meer aangekomen: 82,9 kg en mijn broeken zitten weer super strak. Kan wel huilen ;(

Ik was net weer zo lekker begonnen met sporten etc. En ik dacht dat het eten ook weer goed ging..
Vanaf morgen weer macro's tellen, hopelijk levert dat iets op..

Lijstje voor vandaag:

O: roggebrood met gekookt ei en bladspinazie + kop koffie
T: appel en een peer
L: salade met tomaat, mozzarella, eikenbladsla en komkommer + balsamico en olijfolie
T: grote speltcracker met humus en plakjes komkommer
T: banaan
A: groentenmix uit de oven (pompoen, pastinaak, peterseliewortel, paprika en ui) met een geitenkaas cranberry vleesvervanger.
T: kwark

B: 2 uur fitness (1,5 uur krachttraining 0,5 uur cardio) + 40 min fietsen (retour werk)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:59

Frummels, je avondeten klinkt erg lekker! En goed dat je toch kijkt hoe je er verandering in kan brengen.

Ik wilde vanmorgen wegen. Blijkt dat mijn ex de weegschaal heeft meegenomen. Dus geen idee wat mijn gewicht momenteel is.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:16

@linoleum: banketstaaf.. Wanneer ik weg zou gaan bij mijn ex zou ik er echt niet aan denken om de weegschaal mee te nemen :')

Arrgg het is zo lastig om actief mee te blijven posten, ik heb het zelf zo druk :') Maar ik vind dit topic zo fijn dat ik het wel blijf volgen!

Ik ben ook weer een kilo aangekomen.. toch maar weer een tijdje mijn calorieën bijhouden om te kijken waar het aan ligt, waarschijnlijk ben ik niet streng genoeg voor mijzelf en sluipt er zo het een en ander tussen, foei Annika :+ En mijn moeder heeft een hele grote zak pepernoten gekocht, zo lastig om daar vanaf te blijven wanneer ze voor je neus staan..

Lijstje van gisteren, was best netjes voor een zondag dacht ik, totdat ik de kcal (ongeveer) telde:

O: 3 crackers, eentje met filet americain, eentje met kruidenkaas en zalm en eentje met notenpate
T: Een paar pepernoten
L: Flinke kom zelfgemaakte pompoensoep
T: Pepernoten...
A: Bobotie van Knorr
T: Warme chocomel met slagroom en een granen/havermout/rozijn/hazelnoot/chocoladekoek :Y)

2200 kcal, maar wel 3x de honden uitgelaten en 3 kwartier met mijn paard gewandeld.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:24

Mag ik me ook nogmaals melden? Had in vorige topics wel gereageerd en meegelezen maar een tijdje niet actief geweest! :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 12:39

Ja hoor Selena, welkom!

@Lien: inderdaad een beetje gek dat hij eraan dacht om de weegschaal mee te nemen..!
@Annikoe & frummels: komt goed, gewoon door blijven zetten en goed dat je weer kijkt naar je eetgedrag!

Ik ga vandaag niet op de weegschaal staan haha. Sowieso is het de laatste tijd niet heel goed geweest _O-. Week goed, week slecht, week goed, week slecht zegmaar. En gisteren was heeeuuul slecht (mijn housewarming met NY cheesecake en arretjescake etc, met avondeten van frituur op broodje met tomatensoep _O-).
Moet weer even mijn ritme terugkrijgen, dat heb ik de afgelopen tijd niet echt meer gehad. Even die knop weten om te zetten en dan gaat het vast wel weer omlaag...
Kwam laatst foto's tegen van 5 a 6 jaar terug. Toen dacht ik al dat ik dik was... had ik dat lichaam nog maar :))
Ach wel mooie motivatie!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 12:46

Het weekend is hier helaas slecht gegaan.. pizza en broodjes shoarma gegeten.

Ik pak vanaf vandaag de draad weer op!

Mijn lijstje van vandaag :

O : bruine pistolet met filet american
L : 2 kaiserbroodjes. 1 met Filet American en 1 met cremepathé. 1 mok halfvolle melk.
A : wat de pot schaft. Heb nog geen idee wat.
T : 1 peer en 1 sinaasappel

Vrij “mager” lijstje. Heb me vanochtend verslapen en geen tijd gehad om genoeg eten mee te nemen. Ik vul mijn kcal aan met lekker veel avondeten haha.

@annikoe ik vind het ook zoo lastig om van pepernoten af te blijven. Hier liggen schalen vol op werk en ik moet me echt inhouden. :')

Edit : beweging wordt 20 km fietsen op de hometrainer.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:09

Hoi nieuwe mensen :D
Ik ben terug van mijn stedentripje, en wil dankzij de tips een paar dagen geleden het nu weer echt goed oppakken. Met voldoende calorieën :)

Mijn lijstje voor morgen:
O: koffie, melk, zoetje
L: (11.00 erg vroeg dus vandaar geen ontbijt) wsnl iets van gekookte aardappelen met vlees/vis en een groene salade
T: 2 mandarijnen
A: groente wok met een klein beetje quinoa

Ze eten hier nogal, uhm apart, voor lunch. Maar tussen mijn tentamens heb ik enkel tussen 11-12 pauze, dus ik doe er maar aan mee :') Afhankelijk van de lunch hoop ik met dit lijstje tussen de 1900 kcal te zitten :) En anders voeg ik 's avonds nog iets van witte kaas/yoghurt toe.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:15

Wat voor hoeveelheden eet je Aight? Anders kan ik me niet voorstellen dat het in de buurt komt van 1900kcal.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:26

Doen jullie ook aan mealpreppen (één middag in de week al je middag maaltijden bijvoorbeeld) klaarmaken? Ik zit er aan te denken om dat te gaan doen ivm weinig tijd :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 15:29

Ik ga dat wel weer doen ja :j Ik doe dat op zondag en woensdag en het beviel me eigenlijk heel goed!