Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:34

xMercury schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij de laatste testen wordt 95% betrouwbaarheid aangegeven... dus dat betekend over 2 jaar 10% ongelukjes.

En voor ervaringen uit eerste hand van die ongelukjes:
Kijk even op de reviews op deze pagina:

http://www.healthbeautymind.com/index.p ... -ladycomp/

Inlezen betekend ook dat je de negatieve kanten bekijkt, niet alleen de pro-sites.

Maar ik vraag me af of die vrouwen die ongewenst zwanger geraakt zijn wel de gebruiksaanwijzing gelezen hebben? Zij hebben het over 2 en 3 maanden, maar op de website van Ladycomp houden ze een minimum van 6 maanden aan geloof ik. Vreemd.

Ja maar dat is toch hetzelfde met de pil? Daar staat met koeienletters in de gebruiksaanwijzing dat hij onbetrouwbaar is bij diarree. Nu is er een schoonzusje van mij ongepland zwanger, ja ze had toen diarree. Dan denk ik ook, duuuh.

Edit: Overigens las ik in 'Spermaoorlog' dat een eisprong ook spontaan kan opzetten, bijvoorbeeld bij een emotionele gebeurtenis. Daarom zou ik die ladycomp niet willen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:43

xMercury schreef:
c_alsemgeest schreef:
Bij de laatste testen wordt 95% betrouwbaarheid aangegeven... dus dat betekend over 2 jaar 10% ongelukjes.

En voor ervaringen uit eerste hand van die ongelukjes:
Kijk even op de reviews op deze pagina:

http://www.healthbeautymind.com/index.p ... -ladycomp/

Inlezen betekend ook dat je de negatieve kanten bekijkt, niet alleen de pro-sites.

Maar ik vraag me af of die vrouwen die ongewenst zwanger geraakt zijn wel de gebruiksaanwijzing gelezen hebben? Zij hebben het over 2 en 3 maanden, maar op de website van Ladycomp houden ze een minimum van 6 maanden aan geloof ik. Vreemd.

Lees de verhalen uit eerste hand even... allemaal strikt aan de gebruiksaanwijzing gehouden. Was zelfs een meisje 9 weken zwanger wat de LC niet heeft geregistreerd.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:44

Haha ja inderdaad, begrijp niet dat mensen zich eerst niet even goed inlezen. Maar goed, ik geloof ook wel dat een ongeluk ook altijd in een klein hoekje zit hoor.

De Spermaoorlog, briljant :')

xMercury

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:44

Dat heb ik gedaan, C_alsemgeest, maar zij heeft het over een periode van 3 maanden. Dan is de Ladycomp nog helemaal niet betrouwbaar (staat in de gebruiksaanwijzing!)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:47

niet alleen die van die site, op heel het internet zijn voorbeelden te vinden van mensen waarbij het mis ging.
Dat er al veel het gebruiken en nog niet zwanger zijn zegt mij niet zo veel.
Veel stellen hebben moeite met zwanger worden, dus daar kan het dan ook aan liggen ipv de LC.
Het is sowieso nog geen evidence based methode, dus dan is het wat mij betreft een no go

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:51

Even nieuwsgierig. Aangezien jullie (grotendeels) allemaal echt niet zwanger willen worden, combineren jullie ook anticonceptie? Bijv. condoom en de pil, of condoom en de implanon etc. Aangezien geen enkel middel echt 100% betrouwbaar is op zichzelf.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:57

c_alsemgeest schreef:
niet alleen die van die site, op heel het internet zijn voorbeelden te vinden van mensen waarbij het mis ging.
Dat er al veel het gebruiken en nog niet zwanger zijn zegt mij niet zo veel.
Veel stellen hebben moeite met zwanger worden, dus daar kan het dan ook aan liggen ipv de LC.
Het is sowieso nog geen evidence based methode, dus dan is het wat mij betreft een no go

Ik begrijp jouw visie, maar er zijn ook veel positieve verhalen. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:29

lieveli schreef:
Edit: Overigens las ik in 'Spermaoorlog' dat een eisprong ook spontaan kan opzetten, bijvoorbeeld bij een emotionele gebeurtenis. Daarom zou ik die ladycomp niet willen.

Dit heb ik dus ook jaren geleden gehoord bij biologie... Of als je een heel heftig orgasme hebt kan het ook naar het schijnt.
Vind het nog steeds geen probleem dat mensen erop vertouwen, absoluut niet. Zou het alleen wel echt combineren met iets anders.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 15:44

Century schreef:
Even nieuwsgierig. Aangezien jullie (grotendeels) allemaal echt niet zwanger willen worden, combineren jullie ook anticonceptie? Bijv. condoom en de pil, of condoom en de implanon etc. Aangezien geen enkel middel echt 100% betrouwbaar is op zichzelf.

Nee, altijd maar één ding. Eerder alleen de pil/Morena/nuvaring (ja heb alles geprobeerd), nu alleen condoom.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:00

Ik gebruik de AC ook voor een andere reden, dus dat blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:14

Nee... hier enkel de pil. Mocht er dan toch iets mis gaan komt plan B in werking: abortus. En ja dat laatste zou ik dan super makkelijk mee zijn. Ik slik die pil tenslotte niet voor niks...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:20

Hier ook alleen pil :j

En mocht ik toch zwanger raken, tja moeilijk...Misschien willen we het dan houden of misschien niet. Heb geen bloedhekel aan kinderen, maar gewoon geen moedergevoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:32

Century schreef:

Man is gesteriliseerd, ik heb een spiraal en ik wil niet zonder condoom omwille van de zooi. :+ Naast een hoop medicatie die zwangerschap volgens de bijsluiters erg moeilijk zou moeten maken.
De dag dat ik zwanger ben denk ik dat ze een heilig-verklaring moeten komen afleveren.

Spiraal is gestoken voor mijn man gesteriliseerd werd, In theorie zou die er dit jaar uit moeten maar indien die niet voor anti conceptie is mag die ook langer blijven zitten omdat die langer doet waarvoor ik 'm wil dan de 5 jaar. (hij is maar 5 jaar betrouwbaar als anti conceptie maar ik wil die spiraal vooral om mijn menstruatie dragelijker te maken en dat doet die nog steeds prima.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:35

Ik vertrouw mijn spiraal voldoende maar toen ik de pil nog slikte gebruikten we regelmatig condooms erbij omdat ik bijna maandelijks met blaasontsteking liep en AB gebruikte. Voor de zekerheid dus iets erbij.
Mocht ik zwanger raken dan laat ik het meteen weghalen, geen sprake van dat we het houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:36

Ik heb hier ook altijd gezegd dat als ik zwanger zou worden ik per direct naar de abortus clinic zou willen. :) Dat heb ik ook met mijn man (toen nog vriend) besproken toen. Hij zei toen dat hij achter mijn keuze zou staan ongeacht wat die zou zijn (houden of laten weg halen.). :)
Altijd handig als je allebei weet waar je staat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 17:38

Hier ook, juist omdat mijn niet-kinderwens zo sterk was ben ik heel snel heel duidelijk geweest naar mijn man/destijds vriend. Dat het niet ging gebeuren, nu niet en nooit niet en dat ik ook niet zou aarzelen naar een abortuskliniek te stappen mocht het ooit mis gaan.

Vond ik heel belangrijk dat we op en lijn stonden hierover, voordat we al ooit voor de situatie zouden komen te staan.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:24

Ik heb het allemaal gelezen inderdaad maar ten eerste is geen enkel anti-conceptie middel 100℅ effectief. Met uitzondering van jezelf of je partner laten helpen.(Overigens kan het zelfs dan nog fout gaan als de man een vasectomie neemt) Dat is geen reden om de betreffende anti-conceptie niet te gebruiken, wel een reden om geen seks te hebben als je zo bang bent dat het fout gaat. We kennen allemaal wel de verhalen van vrouwen die ondanks de pil/spiraal/implanon/nuvaring/LC/vulzelfin... Toch zwanger werden. Tja oliebol happens.
En om nou een vrouwenlijf met dat van een merrie te vergelijken, really? :') ik hou met heel mn hart van paarden maar vermoed niet dat we erg overeen komen qua fysiologie.

Het probleem met hormonale anticonceptie is dat de bijwerkingen voor mij niet uit te houden zijn, helaas. Daarom zal ik waarschijnlijk altijd een condoom gebruiken en hopelijk ooit de LC. Voor nu is het financieel niet haalbaar helaas.
Valt me op dat er trouwens licht gedacht wordt over abortus... Iemand dat hier al eens meegemaakt?
Laatst bijgewerkt door Lillith24 op 12-05-17 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:26

Daar was ik eigenlijk ook benieuwd naar... abortus....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:26

Lillith, paarden (en alle zoogdieren trouwens) komen fysiologisch verrekte veel overeen met mensen.
Lees jij je nou eens een beetje in over biologie, zou ik zeggen...

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:30

Appels en peren

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:37

Lillith24 schreef:
Ik heb het allemaal gelezen inderdaad maar ten eerste is geen enkel anti-conceptie middel 100℅ effectief. Met uitzondering van jezelf of je partner laten helpen.(Overigens kan het zelfs dan nog fout gaan als de man een vasectomie neemt) Dat is geen reden om de betreffende anti-conceptie niet te gebruiken, wel een reden om geen seks te hebben als je zo bang bent dat het fout gaat. We kennen allemaal wel de verhalen van vrouwen die ondanks de pil/spiraal/implanon/nuvaring/LC/vulzelfin... Toch zwanger werden. Tja oliebol happens.
En om nou een vrouwenlijf met dat van een merrie te vergelijken, really? :') ik hou met heel mn hart van paarden maar vermoed niet dat we erg overeen komen qua fysiologie.

Het probleem met hormonale anticonceptie is dat de bijwerkingen voor mij niet uit te houden zijn, helaas. Daarom zal ik waarschijnlijk altijd een condoom gebruiken en hopelijk ooit de LC. Voor nu is het financieel niet haalbaar helaas.
Valt me op dat er trouwens licht gedacht wordt over abortus... Iemand dat hier al eens meegemaakt?

Ik ben me er van bewust dat abortus een hele zware en zelfs traumatiserende keuze is/kan zijn. Maar ik zou niet de eerste vrouw zijn die die keuze maakt en overleeft dus ik durf te vermoeden dat het mogelijk is.
Maar mijn hele leven voor een kind zorgen dat ik niet gewild heb en daarmee zowel mijn leven als dat van het kind dat daar ook niet om gevraagd heeft een hel maken lijkt me simpelweg geen goed alternatief.
Het is geen kwestie van er licht over te denken maar een kwestie van realistisch zijn. Ik zie mijn schoonzus en broer met hun kind bezig en ik vind het prachtig voor hun en ondanks dat de kleine meid zooooo enorm welkom en geliefd is, is het gewoon rete-zwaar. Ze zijn fantastische ouders maar het is zwaar. En ze zijn realistisch en eerlijk. Ze geven dat toe, gelukkig, want waar we kunnen proberen we te helpen en dat kan alleen als we weten wanneer en hoe. Maar ik zou het niet kunnen... Wat ze doen, wat mijn schoonzus doet... Ik zou er al een half jaar geleden onder door gegaan zijn. En zij vinden het ook zwaar, logisch, want dat is het ook... Maar ze houden van die kleine uk. Als je dat moet "doorstaan" voor een kind dat je nooit gewild hebt.... Ik vraag me af of er veel mensen zijn die dat zouden kunnen. Ik betwijfel of ik het zou kunnen. En het is om die reden dat abortus mij een betere keuze lijkt. (al is de beste keuze nog steeds voorkomen natuurlijk waar ik ook alle middelen voor in zet.)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-05-17 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:38

Toch ga ik hier met Ibbel mee hoor.
We zijn allemaal zoogdieren en we komen meer overeen dan we misschien willen.

Licht gedacht over abortus? Ik denk eerder licht gedacht in deze maatschappij over een ongewenst kind laten komen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:41

Ik hoop overigens nooit voor die keuze te moeten komen. :) Dat is altijd één van mijn grootste angsten geweest.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:42

Lillith, de embryogenese is zo ongeveer het meest uniforme proces in de zoogdierenwereld dat er is. Tot een maand of 3 is er vrijwel geen verschil tussen een varkensembryo (of welk ander zoogdier dan ook) en een mens.
Er worden uit paardenbloed en -urine hormonale geneesmiddelen gemaakt om menselijke onvruchtbaarheid te genezen.
En zo zijn er meer voorbeelden. Varkensinsuline (ook een hormoon) is jarenlang gebruikt voor mensen met diabetes, voordat het kon worden gesynthetiseerd.
De hele medische wereld wémelt van de dierlijke producten (of eiwitten, of onderdelen van eiwitten) die één op één uitwisselbaar zijn met de menselijke variant. Het hele gebruik van proefdieren is hierop gebaseerd. Mensen zijn gewoon ook (zoog)dieren en lijken daar godvergeten veel op. We hebben iets van 98% van ons DNA identiek met mensapen en zelfs met zebravisjes en fruitvliegen is er nog ruimschoots overeenkomst. Ga nou niet banketstaaf over appels en peren tot je weet waar je het over hebt.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 12-05-17 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 18:44

Abortus bestaat overigens ook al eeuwen. Ook om de vrouw te straffen bijvoorbeeld. Maar ook voor andere redenen.
Geen reden om er licht over te gaan, wel om het niet als iets buitenaards te zien.
En tja, een kind hebben dat niet gewenst is... Overleef dat maar eens als kind zijnde. Ik ben niet voor abortus, maar ook niet tegen. Als het nodig is, en het kan, waarom niet. Iedereen moet de keuze hebben en die zelf maken, zeker als er anticonceptie werd gebruikt.