Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:53

Renee leuk dat je met estafette mee doet! Wil ik misschien wel volgend jaar in Rotterdam doen.

Noisy jij bent zeker actief bezig!

Benangelique goed gedaan! En dat je zo snel herstelt zegt toch wel wat. Volgende keer dus gewoon weer dat tempo ;)

Ik heb gisteravond een rustige 4km ronde gedaan. Voor mijn gevoel liep ik wel aardig door maar de tijd zei wat anders :') Vanavond op de MTB naar aquafit en morgen wil ik proberen voor het eerst een (rustige) 10km te lopen. Ik heb tot nu toe max 8km gelopen.

Sue_

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:01

Daan wat ben je toch sportief! Fijn dat het voor je gevoel wel weer lekker ging. Nu de tijd nog haha.

Benangelique, knap dat je hebt doorgezet! En snel herstel is idd goed!

Hier gelukkig een antibiotica-kuur gekregen van de huisarts, op naar weer volledige fitheid! Vanavond hopelijk niet te laat thuis, kan ik nog een rondje doen! Twijfel alleen of ik gewoon normale snelheid en 5km pak, of juist wat langzamer en verder. Heb zondag de Veluweloop. Wat zouden jullie doen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:09

Let op dat als je aan de antibiotica gaat dit een aanslag op je lijf is. Dus rustig aan!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:23

thanx Djilna! Ik hou er zeker rekening mee! Liep de laatste tijd toch al niet fijn dus al bewust rustiger aan gedaan. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:46

Djilna schreef:
Let op dat als je aan de antibiotica gaat dit een aanslag op je lijf is. Dus rustig aan!
Niet de antibiotica is een aanslag op je lijf maar de onderliggende reden (infectie) waarom antibiotica wordt gegeven vraagt vaak ontzettend veel van je lijf. Antibiotica op zich hebben vaak geen enkel effect op prestatie en of herstel vermogen. Een infectie die om behandeling met antibiotica vraagt is doorgaans een reden om niet te gaan sporten.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:51

Sue_ schreef:
Trail lijkt me ook heel gaaf! Wellicht volgend jaar eens gericht voor gaan trainen. Op het platteland niet zo heel lastig, gewoon dwars door het bouwland haha.

Noisy hoe ging je rondje? Wat ben je fanatiek sporter zeg! Lijkt me wel heerlijk om daar zoveel mee bezig te zijn!

Renee estafette marathon lijkt me wel leuk! Wel pittige afstand idd.

De afstanden zijn tussen de 9,8 en 11,5 dus dat is nog wel te doen.
Ik hoop wel die van 9,8 of 10,4 te mogen lopen :P.
Dat is al zwaar genoeg haha.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:05

Antibiotica doet een aanslag op je darmflora en veel mensen krijgen juist tijdens de kuur een ontzettende terugslag. Tuurlijk ook omdat de infectie dan aangepakt wordt, maar ook de goede darmbacteriën zijn de klos. Dus ja, ik hou het dan op aanslag op je lijf door antibiotica ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:54

Djilna schreef:
Antibiotica doet een aanslag op je darmflora en veel mensen krijgen juist tijdens de kuur een ontzettende terugslag. Tuurlijk ook omdat de infectie dan aangepakt wordt, maar ook de goede darmbacteriën zijn de klos. Dus ja, ik hou het dan op aanslag op je lijf door antibiotica ;)

Er zijn veel mensen die bv vanwege nierproblemen preventief antibiotica gebruiken. Er is dan vanwege het antibiotica gebruik geen enkele reden om niet intensief te sporten. Als dierenarts zijnde en dagelijks met positieve dan wel negatieve effecten van antibiotica te maken te hebben weet waarover ik praat.
Gelukkig hebben de meeste antibiotica niet veel invloed op de darmflora en hebben de meeste mensen dan ook tijdens na een antibiotica geen darmproblemen.
Het laatste zinnetje in onderstaande stuk voor Sue.
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/antibiotica

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:12

Nou ja, uit de praktijk weet ik dat er zowel paarden als mensen zijn die tijdens een antibioticakuur duidelijk minder energie hebben. Dat de theorie erachter anders is zal best.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 19:55

Jullie hebben eigenlijk ook wel gelijk. :)
Sorry voor het opstarten van de discussie haha.

En aangezien ik al ietwat vermoeid net thuiskwam, besloten om tot zondag rust te houden.
Hopelijk ben ik dan alweer wat fitter en gaat de loop fijn. :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:27

Djilna schreef:
Nou ja, uit de praktijk weet ik dat er zowel paarden als mensen zijn die tijdens een antibioticakuur duidelijk minder energie hebben. Dat de theorie erachter anders is zal best.

Ik weet niet wat jouw praktijk ervaring is maar ik mag hopen dat die niet bestaat uit onnodig antibiotica gebruik. Hoe meet jij het verschil tussen het effect op de energie level door de aandoening waarvoor antibiotica wordt gegeven en het zuivere effect van de antibiotica op het energie level. (zoals de wetenschappelijker onderzoekers dat wel hebben gedaan-niet alleen in theorie maar ook in praktijk).
Ben benieuwd naar je voorbeelden waarbij jij ervaring hebt met antibiotica gebruik waarbij geen sprake is van een infectie of een ingreep en er dan toch antibiotica wordt gegeven.

Sue discussies zijn altijd zinvol. sommige uitspraken worden steevast in stand gehouden , interessant toch om daar op in te gaan.
Rust lekker uit en hopelijk ben je weer snel helemaal de oude.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 09:37

Donderdag de 27ste heb ik een afspraak bij de orthopeed, dan word er eerst een foto gemaakt en daarna besproken en dan zullen ze wel verder zien.

Heb op het moment heel weinig last, soms moet ik goed zoeken naar de plek om te drukken dat ik iets voel, dus het is wel iets minder.

Wil graag weer gaan lopen maar denk niet dat ik er goed aan zal doen.
Vind het vooral balen dat ik er meteen zolang uit lig.
Nu alweer 4 weken.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 11:42

Oh duurt echt lang zo hyawatta. Wel goed dat je toch minder last hebt.

Heb ook hardloopsokken (stox running socks) binnengekregen. Ben benieuwd of ik daar veel verschil mee merk! Zondag maar direct proberen. :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:48

Spannend Hyawatta, wel balen dat je zo lang wachten :(

Sue hopelijk snel weer fit met de AB!

Ik ga morgen voor het eerst samen met mijn zus trainen en dan ook voor het eerst een baantraining, ben benieuwd :)

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:01

Oh ben benieuwd hoe je dat bevalt!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:28

Vandaag weer een keertje hardgelopen op school. Ik ben vergeten te vragen of ik al mag beginnen, maar ik denk dat ik dinsdag begin. Op school heb ik 5 minuten hardgelopen, en 1 minuut gewandeld en dat een kwartier lang. Dat ging best goed. Maar omdat ik merkte dat ik veel pijn aan mijn kuiten kreeg, hou ik me netjes aan het schema. Namelijk 1 minuut hardlopen en 2 minuten wandelen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:40

Daan_O schreef:
Ik ga morgen voor het eerst samen met mijn zus trainen en dan ook voor het eerst een baantraining, ben benieuwd :)

Ik vind het altijd heerlijk de wekelijkse baantraining. Vanavond een vrij kort programma. Maar ik zit nu ook een beetje in een relatieve rustperiode.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:31

Idd duurt altijd weer lang voordat je aan de beurt bent.
En toch had ik het nog wel wat later verwacht.

De pijn is nu zo minimaal dat ik eraan denk om het het weekend weer te proberen, wil te graag maar weet dat het beter is van niet.

DAAN ben benieuwd hoe het gaat op de baan.

SUE hopen dat jij ook weer snel fit bent

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 15:30

Kimmie ik zou idd maar voorzichtig zijn met opbouwen.

Greetje ben je wek weer helemaal fit of daarom rustig aan?

Hyawatta kan je niet lekker een stuk gaan wandelen en dan stevig doorlopen. Ben je toch even lekker bezig.

Ik heb net op de baan getraind met m'n zus, was leuk! Na het warmlopen heb ik 10x 200 meter tempo's gedaan en 200 meter rustig dribbelen tussendoor. Ik hield het erg goed voel ondanks dat ik dacht dat het zwaar zou zijn. Tempo's in 50 sec (4 min/km) gedaan en de laatste 2 zelfs in 45 sec. Zo is interval een stuk leuker!

Edit; zie nu op m'n horloge dat we 11 tempo's hebben gedaan, ik twijfelde al met tellen haha :+

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:25

Daan ik doe niet echt rustig aan hoor, had gewoon pittige tempo's. Maar de omvang is nu even wat minder. Het is nog geen vier weken geleden dat ik die 100km gelopen heb en daarom nu bewust een periode van een paar maanden waarin ik mezelf niet maximaal belast. Ook een paar weken nu maar 4 keer ipv 5 keer per week getraind. Het lichaam kan tenslotte niet continu maximaal belast worden.
Maar afgelopen zondag al weer een trail wedstrijd gelopen van 32,5km. Die ik overigens ook lang niet voluit gelopen heb (maar wel eerste overall bij de dames). En over een week weer een 33.3km trail. Komend weekend staat er ook weer een redelijke omvang op het programma. zaterdag een 17km duurloop twee en zondag een lange duurloop van 23km met daarin 5 tempoblokken van 3km op hoog tempo(4min35/km) Moet mijn duur ook wel een beetje onderhouden want 6 nov heb ik een ultraloop in de Eifel. Maar het is geen wedstrijd waar ik nu het plan heb of de illusie heb te gaan pieken.

Op de baan is het inderdaad veel fijner intervallen te trainen. Ik had gisteren maar een kern programma van 4x1200 waarvan bij iedere 1200 de drie rondjes van 400 in een steeds sneller tempo moesten. RT waren 1.48-1.44 en 140 Maar de eerste gaat dan steevast altijd te snel dus ja dan moeten die volgende rondjes ook weer sneller dan het richttempo anders is het idee van de mini climaxjes weg. Tussen iedere 1200m dan wel 400m dribbelpauze.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 16:15

Hee meiden! Ik vroeg mij af hoe vaak per week jullie hardlopen? En of jullie daarnaast bijvoorbeeld ook nog naar de sportschool gaan? :) Ik begin zo met revalideren van mijn schouderblessure, dan moet ik 2x per week naar het ziekenhuis, dat is dus best intens. Ik weet niet zo goed of ik dan ook gelijk mag sporten (ik mag iig wel hardlopen aangezien ik daar mijn schouders niet mee belast) maar ik wil hardlopen en de sportschool uiteindelijk gaan combineren. Daarnaast vermoed ik dat ik uiteindelijk voor de revalidatie ook wel (begeleid) zal moeten gaan sporten (spieren trainen).
Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie dat doen :D.

En, nu het kouder is (ik ben een kouwkleum dus voor mij is dit al koud :')), hoe doen jullie dat zonder ziek te worden? :D Ik loop nog steeds in een hempje met lange broek, maar tijdens de cooling down koel ik ook wel snel af, ik weet niet hoe gezond dat is? :o

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 18:58

Ik loop 5 keer per week en verder doe ik bijna iedere dag een sessie kracht/core stabilty oefeningen en naast de pakweg 150km woon-werk fietskm's maak ik ook regelmatig lage fietstochten. Hoewel dat in de winterperiode wel vel veel mindere is. Waar ik met hardlopen juist ooit last heb van de koude heb ik dat op de fiets wel. Zolang je maar in beweging blijft met hardlopen is er ook niets aan de hand al je goed gekleed bent. Maar goed gekleed is ook niet te warm want als je inderdaad doorweekt van het zweet na een training rustig uit gaat lopen met koud guur weer kan ik voorstellen dat je te veel afkoelt. Maar goed gekleed is et bij mij nooit een probleem. En met het verbeteren van de conditie neemt ook de weerstand toe. Tenzij je echt een periode heel intensief traint.
Dan is het een kwestie van gezond eten en ook buiten je trainingen om zo verstandig mogelijk met je lijf om gaan. Infectie bronnen vermijden lukt met een groot gezin helaas niet. Toch fiets ik er vaak als enige in het gezin vaak tussen de virussen door. Behalve na een grote wedstrijd , dan is het meestal mijn buurt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:19

Hyawatta, vervelend. Hopelijk nav de foto wel een positieve uitslag.

Daan, lekker bezig. Al lijkt baan training mij erg saai.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 19:20

Ik loop 3x per week. Ben eind maart begonnen met lopen een train nu naar de 15 toe. In maart de 20.
Ik train op afstand en niet zozeer op tempo

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 20:47

wow Greetje..... wát een afstanden joh! Dikke prof! haha. Echt superknap! respect.

Daan klinkt als een zeer zinvolle training! Mooi!

Hywatta, heb je nog iets gedaan? Wat Daan zegt, misschien een flink stuk wandelen?