Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:28

Heel veel sterkte om de komende periode door te komen! Rust maar goed uit!

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:44

Wat fijn om iets van je te horen Alice. En wat vervelend van de complicatie en dat je nog een operatie moet ondergaan. Zal je nu die blinde darm er uit is, niet zonder drain kunnen?

Heel veel sterkte. Neem je tijd om te herstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 16:46

Je hebt zo'n heftige ingreep achter te rug en dan ga je even zelf updaten? Jij hoort helemaal KO te liggen en uit te rusten, dus hup, ogen dicht en vergeet even het idee dat je verantwoordelijk bent voor de laatste nieuwtjes ~~}>

*verpleegmodus uit*

We zijn allemaal erg blij (ik incluis, laat dat duidelijk zijn) dat je levend en wel door dit hele circus bent geraakt, maar maak je niet druk om ons. Af en toe een update via je vriend en esje is ruim voldoende. Al ben je ons dat zelfs niet verplicht! Je hebt andere dingen aan je hoofd nu, zoals uitrusten en genieten van je geliefden om je heen. Wij redden ons wel hoor. Zolang je maar beloofd om ons niet meer zo hard te laten schrikken...

Duimpjes draaien alsnog overuren en kaarsje brandt, wat zonnestraaltjes komen hopelijk jouw kant op. Neem de tijd die je nodig hebt, geef een seintje als het niet gaat en probeer je niet sterker voor te doen dan je bent. Je zit op de ideale plek voor topzorg, maak er dan ook gebruik van. Je hoeft niemand te bewijzen dat je Superwoman bent, daar heb je ons al lang en breed van overtuigd ;)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:57

Varekaj, je bent een woordkunstenaar. Beter kan ik het niet verwoorden dhs ik aluit me er weer bij aan

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:01

Varekaj je bent de held van de dag met je juiste woorden, ook daarom sluit ik mij voor de tweede keer bij je aan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:10

Varekaj, je verwoordt het in twee posts zo mooi, dat is precies wat ik voel en hoe ik er over denk.

Quir, goed uitrusten nu hoor, ik vind het wel bijzonder dat je zelf al weer zo'n verhaal hebt getypt. Hier wel heel blij dat je door deze zware operatie bent gekomen, wat moet je lichaam ondanks alles toch enorm sterk zijn!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:57

Varekaj, precies zoals ik er over denk. Ook hier brandt een kaarsje.

Heel veel sterkte!!!! Ik ben blij dat je door de operatie heen bent gekomen, en hoop dat de antibiotica snel werkt.
Goed uitrusten onze Superwoman :j :(:) ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:57

Oooh wat fijn wat van je te hiren Alice!!! *\o/* :))

Maar idd, voel je AUB niet verplicht tot het updaten van ons!!

Ben wel erg benieuwd naar wat de arts te zeggen heeft! En hoe de operatie is verlopen! Wel bijzonder dat ze dat nog niet hebben gedaan met 2 medisch onderlegde mensen...
Naja t was natuurlijk ook erg laat/vroeg zullen we maar zeggen!

He meis, nogmaals zet m oo! :*

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:58

Varekaj: Ook ik sluit me helemaal aan bij jouw mooie woorden.

Wat ontzettend fijn om een update van jou te lezen quir. Wat ben je toch onwijs sterk dat je na zo'n zware operatie gewoon zelf een update plaatst.

Ik wil je heel veel beterschap en sterkte wensen. Hopelijk knap je snel op.
Hier blijven de duimen draaien en de kaarsjes branden.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:28

Goed dat je zelf reageert!
Neem je rust, en heel veel beterschap!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:37

Idd Varekaj, kan me alleen bij al jouw woorden aansluiten... Ik hóóp dat alles heel snel heel veel beter met je mag gaan!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:55

Erg fijn om wat van je te horen Quir! slaap maar zoveel mogelijk,dat is het beste medicijn.

Anna_Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:19

Heel veel sterkte! Dit is natuurlijk allemaal super heftig dus zoals hier al gezegd word, doe maar heel rustig aan en denk eens echt goed aan jezelf! Wij kunnen hier allemaal wel wachten :)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:27

Ik ben het ook eens met Varekaj. Neem je rust, laat je verzorgen en steek je energie in herstellen, dit is zo te horen echt een pittige operatie!
Hopelijk ga je nu echt opknappen en blijkt die hele drain niet meer nodig!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:34

Dikke knuf voor je, wat een een verhaal weer.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:42

Alice altijd positief.
Ze maakt net alweer grapjes.
Wel onder invloed van de morfine maar toch

Je bent een topper kan het niet vaak genoeg zeggen

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 01:49

Een paar dagen niet bijgelezen, jeej wat een schrik.

Alice heel veel kracht toegewenst. Je bent een voorbeeld.
Varekaj verwoordt het mooi.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 08:51

Wat een hoop berichtjes weer, leuk om te lezen en geeft moed. <3

Ook wel nodig nu, want t gaat echt waardeloos. Hele slechte nacht gehad, omdat m'n infuus continue af gaat. Grote zak antibiotica eraan die 1.5/2 uur in loopt, dan zak vocht die gebolust wordt om te spoelen (500 ml in 10 min), dan zak vocht in een uur en dan begint t weer opnieuw met antibiotica.

Wat dat betreft wel blij met de blaas katheter, anders was t continue naar t toilet strompelen en kan nog niet eens overeind komen. Ben wel erg ziek van de antibiotica, zijn twee hele zware kuren met hele hoge dosis. Vandaag krijgen we ook te horen welke bacteriën het precies zijn, dus antibiotica kan dan nog aangepast worden.

M'n hele lijf doet onder tussen ook echt pijn. Lig continue in dezelfde (verkrampte) houding, of plat op m'n rug met benen iets omhoog of op m'n linker zij. Plat op m'n rug is erg pijnlijk voor mijn rug maar ook door de operatie wonden op m'n hoofd, maar hele tijd op m'n zij liggen mag ik niet door de rug. Dat is niet goed er voor, ook al doet dat minder pijn. Het is ook gewoon een gebroken rug, maar dan stapje erger omdat er gedeelte van de wervels volledig verwijderd zijn. Kan me in de toekomst ook grote problemen gaan geven in de rug, omdat ik afwijkingen in m'n onder rug aan de wervels heb ( kapotte wervels en die verzakt/naar voren geschoven zijn). Kans is dus groot dat ze die wervels nog vast moeten gaan zetten.

M'n morfine pomp is te traag, mag 1x per 6 min op klikken. Overdag gaat dat wel, dan is t met 1x per 6 min ook wel te doen en soms zelfs met 1 keer per 10 min. Maar s nachts loop ik achter als ik wat slaap, dus probeer nu maar even bij te trekken. Elke 6 min m'n alarm gezet. :=
Maar heb zo veel pijn... Bah. Ben er ook gewoon beroerd van.

Vandaag zuurstof proberen af te bouwen. Gisteren zakte saturatie (zuurstof gehalte in t bloed, moet zo 98/100% zijn) naar de 80. Dat is dus veel te laag. Als dat nu weer gebeurd gaan ze verder kijken waar t vandaan komt. Vooral of t geen longemboliën zijn...

Met zuurstof is de saturatie rond de 94/95, soms zelfs 96/97. Maar voor aan t zuurstof is dat eigenlijk nog steeds vrij laag.

En we gaan vandaag heel langzaam aan proberen overeind te komen, door hoofdsteun van bed langzaam omhoog te gaan zetten. Zie er nu al enorm tegen op. :+
Als ik m'n hoofd iets omhoog til om bijvoorbeeld wat te drinken, krijg ik direct al enorme hoofdpijn. Maargoed t moet toch wel eens gebeuren. Hopelijk geneest t lek in m'n rug snel en gaat t gat in de schedel niet lekken. Door de infectie in de hersenen krijg je meestal al een hoge druk... Dus dat kunnen we niet gebruiken.

Ik hoop snel weer een beetje op de been te zijn. Ben t 24/7 plat in bed liggen ook al behoorlijk beu. Ben alleen bang dat ik voorlopig nog niet naar huis mag. Al zou dat nu ik gewoon nog niet lukken. :+
Denk ook niet dat ik m'n morfine pomp en blaas katheter mee krijg naar huis haha. En hier zijn ze ook vast blij dat ik ze heb, anders hadden ze de benen onder hun kont uit moeten rennen. :D

Mis m'n paardjes nu al enorm. Eerste wat ik wil, even paardjes knuffel geven en een appel. <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:58

Ach jeetje meis wat een ellende :(:) zoveel pijn is je echt niet gegund. En dan toch hier updates blijven plaatsen :wow: Heel erg veel sterkte met het overeind komen vandaag, het is echt niet voor te stellen wat jij nu door moet maken...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:33

Dwars door je onverwoestbare optimisme straalt de pijn. Heel veel sterkte!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:36

Jeetje wat een verhaal zeg, wat ben jij onwijs sterk. Heb diep respect voor je, ook al had ik liever gehad dat je dit niet door hoefde te maken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:49

Wat ontzettend balen vannde pijn zeg!!

Ze waren bang dat ze iets van zenuwen zouden raken in je rug toch?! Is dat niet gebeurd? Zoals ik lees volgens mij godzij dank niet...?!

Kun je een beetje lezen op je e reader?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:27

Wat een bewondering heb ik voor jou.. Waar je de kracht vandaan haalt om ondanks alle ellende en pijn toch nog vooruit te kijken, ik weet het niet, maar ik maak een hele diepe buiging voor je.

Voel je niet verplicht om hele lange, uitgebreide updates te plaatsen hè meid. :) Denk aan jezelf en aan je eigen herstel. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om overeind te moeten komen vandaag. Hopelijk valt het mee en wordt de druk op je hoofd niet te erg.

Heel veel sterkte, hang in there!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:29

Lielle schreef:
Dwars door je onverwoestbare optimisme straalt de pijn. Heel veel sterkte!

Had het zelf niet beter kunnen verwoorden! Sterkte Alice! :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:40

Doe rustig aan Quir... Denk niet te veel aan de toekomst over je rug, dat zie je wel als het zover is.

Wat betreft die morfinepomp, kan die niet gewoon ingesteld worden op een bepaalde continue afgifte, 's nachts? Of pleisters erbij of weet ik wat? 6 minuten slaap per keer.... :n