Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:41

Waarom reageer je dan in een discussietopic? Dat snap ik dan niet zo goed.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:47

Maar als je je eigen bericht terugleest denk je dan niet; goh, eigenlijk best raar wat ik hier typ? :o

En we hebben vaccinaties gratis, maar je vindt het gek dat er niet meer gedaan wordt voor de volksgezondheid?
Accijnzen op sigaretten, alcohol etc en alle spotjes daarover en nieuwe regelgevingen en voorlichtingen over gezond eten zijn je even ontgaan?
Wat mensen in hun lijf stoppen qua eten is toch ook een soort van eigen verantwoordelijkheid?
We hebben een goed zorgstelsel, iedereen krijgt zorg.

En ingrijpen in een gezond systeem; de natuur was ooit perfect, maar er zitten inmiddels na al die miljoenen/miljarden jaren een hoop foutjes in. Daarom hebben we ook de geneeskunde nodig om ons beter te maken en de volksgezondheid zo goed mogelijk te houden.
Of gebruik jij geen enkel medicijn van ‘big pharma’ als je iets voorgeschreven krijgt?

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:47

Je krijgt ze echt niet gratis hoor, vaccinaties zijn net zo gratis als de lantarenpalen en politie, we betalen ze gewoon met onze belasting afdracht.

Wat een aparte visie... De natuur was ooit perfect maar nu zitten er na zoveel jaren heel wat foutjes in.
Wij proberen met onze wensen de natuur te manipuleren, maar dat kan misschien wel de grootste fout ooit zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:31

https://nos.nl/artikel/2281038-blokhuis ... cao-s.html

Staatssecretaris Blokhuis voelt niet veel voor een verplichte jaarlijkse griepprik voor mensen die in de zorg werken.

Het onderzoek is nog niet afgerond, maar het is al duidelijk dat het verplicht stellen van een griepprik juridisch, ethisch en politiek ingewikkeld is.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sta ... accineren/

Staatssecretaris Blokhuis van Volksgezondheid sluit niet uit dat hij ouders in de toekomst zal verplichten om hun baby's te vaccineren. Dit schrijft hij vandaag in een brief aan de Tweede Kamer. "Mocht de daling van de vaccinatiegraad echter aanhouden, en daarmee de volksgezondheid in gevaar brengen, dan zal ik meer verplichtende maatregelen in overweging moeten nemen."

Ik dacht dat we met z'n allen de zwakkeren moeten beschermen?
Dan lijkt me dat de mensen die in de zorg werken met de pasgeborenen, zieken en zwakkeren wel de eersten zouden moeten zijn die verplicht gevaccineerd moeten worden.
Hoe hypocriet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 03:38

Anoniem schreef:
Je krijgt ze echt niet gratis hoor, vaccinaties zijn net zo gratis als de lantarenpalen en politie, we betalen ze gewoon met onze belasting afdracht.

Wat een aparte visie... De natuur was ooit perfect maar nu zitten er na zoveel jaren heel wat foutjes in.
Wij proberen met onze wensen de natuur te manipuleren, maar dat kan misschien wel de grootste fout ooit zijn.

Hoezo aparte visie? Het is toch overduidelijk dat de natuur niet perfect is? De natuur is keihard. Of jij moet survival of the fittest belangrijker vinden terwijl we de mogelijkheden hebben om de natuur te helpen :) dan gaan we weer lekker terug naar vroeger, toen iedereen nog stierf aan de simpelste ziektes. Zo lekker nostalgisch.

In de zorg krijg je altijd de griepprik aangeboden hoor.
En verplichten.... daar was je toch zo op tegen? Of niet als je zelf niet in de zorg werkt en als het alleen voor anderen verplicht wordt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 06:23

Dat gaat toch beide in dezelfde vorm op Repelsteel, kom op zeg. Ook als het zover komt dat hij idd kindervaccinaties verplichten IN overweging gaat nemen (Let op die laatste 3 woorden), zal dat ontzettend ingewikkeld zijn.
Bij de griepprik denk ik (alsleek) nog ingewikkelder omdat die niet voor iedereen is en je dus onderscheid zou maken.
Verzorgende wel, maar de HRM manager van een verpleeghuis dan? Of de paramedici? Dat zal deel zijn can die ingewikkelde overweging, terwijl je bij kindervaccinaties kan zeggen "iedereen hetzelfde".
Maar zelfs dan zal dat juridisch en ethisch een moeilijk verhaal worden. Vandaar ook dat men dat liever niet doet en hoopt dat men zelf de groepsimmuniteit in stand houd.

@verootjoo repelsteeltje doelt dat het oneerlijk is dat de griepprik verplichten lastig is terwijl Blokhuis wel dreigt de kindervaccinaties te gaan laten verplichten... dat daar dan ook ethisch, politiek en juridisch onderzoek naar gedaan moet worden vergeten we even.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:24

Ik had de bmr vaccinatie niet gehad, mijn broertje had wel 1 prik gehad (toen werden mijn ouders al wat verstandiger). Toen brak dus in ons dorp de mazelen uit, de niet gevaccineerd kinderen waren toen tussen de 18 en 22 omdat dat die tijd was dat er ook al van die fabels rondgingen, overigens wist de helft niet eens dat ze niet gevaccineerd waren..., iedereen die niet gevaccineerd was en nog in dat dorp woonde kreeg het. Mijn broertje was 17 jaar en had dus wel 1 vaccinatie gehad net als wat andere jongere broertjes en zusjes van de besmette gezinnen, die kregen het niet.
Ik ben benieuwd of al die mensen die zeggen hoe onschuldig mazelen is sowieso ooit van dichtbij zo'n uitbraak hebben gezien, ga er maar eens een week of twee rondlopen en bezoek de gezinnen, dan pas heb je wat om over te praten ipv enkel van enkele gevallen en internet info.
En ja, in ons dorp waren er ook gevallen met blijvende schade, deze ziekte moet je gewoon niet willen krijgen.

Ik werk zelf dus in de zorg en mijn werkgever heeft ook aangegeven dat het gewenst is dat wij de griepprik nemen. Niet verplicht, wel gewenst. Niet perse voor bescherming van onszelf maar voor de kwetsbare mensen waar wij heen gaan, gezien wij zo'n 20 huizen per dag bezoeken (wijkverpleging) en wat voor onszelf misschien niet ernstig is is dat voor andere mensen wel.
Voor onszelf hebben we de hepatitis A en B vaccinatie, ook ziektes die je niet graag wil oplopen.... Ik ben blij dat de vaccinaties er zij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:33

Even terugstappen over de tijd van bescherming en antistoffen na ziekte of enting. Ik weet inmiddels dat daar een grote afwijking in kan voorkomen. Ik heb als klein meisje hepatitis a gehad. Volgens de theorien zou je de rest van je leven voldoende antistoffen moeten hebben dan. De enting werkt geloof ik 40 jaar of zo. Nu moest ik eventueel geent worden tegen hep a en b. Dus wat doe ik antistoffen laten bepalen.

5 jaar geleden met uitgebreid onderzoek was er antistoffen aanwezig. :j net zoals keren ervoor. Hee we kunen zien dat je hep a hebt gehad. :) groot was mijn verbazing, die van de huisarts, laborant, ggd en thuisvaccinatie. De test is twee keer gedaan om zeker te zijn of hij wel goed uitgevoerd was. Beide keren 0,0 antistoffen aangetroffen. Gewoon niks alsof het er nooit is geweest. :n :? Terwijl in de wetenschap de veranderstelling is gehad is levenslang beschermd. Niet dus #)

Gevolg nu ben geent en moet over poosje van beiden de antistoffen laten bepalen.

Geen idee of dat voor meer ziektes geldt. Ik ben nog van de generatie kinderziektes doorlopen. Heb ze op de bof na allemaal gehad. Op roodvonk na allemaal voor mijn 8e. Roodvonk als volwassene gehad (niet grappig). Theoretisch zou ik dus afweer moeten hebben tegen mazelen, rode hond enz

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:53

karuna schreef:
Even terugstappen over de tijd van bescherming en antistoffen na ziekte of enting. Ik weet inmiddels dat daar een grote afwijking in kan voorkomen. Ik heb als klein meisje hepatitis a gehad. Volgens de theorien zou je de rest van je leven voldoende antistoffen moeten hebben dan. De enting werkt geloof ik 40 jaar of zo. Nu moest ik eventueel geent worden tegen hep a en b. Dus wat doe ik antistoffen laten bepalen.

5 jaar geleden met uitgebreid onderzoek was er antistoffen aanwezig. :j net zoals keren ervoor. Hee we kunen zien dat je hep a hebt gehad. :) groot was mijn verbazing, die van de huisarts, laborant, ggd en thuisvaccinatie. De test is twee keer gedaan om zeker te zijn of hij wel goed uitgevoerd was. Beide keren 0,0 antistoffen aangetroffen. Gewoon niks alsof het er nooit is geweest. :n :? Terwijl in de wetenschap de veranderstelling is gehad is levenslang beschermd. Niet dus #)

Gevolg nu ben geent en moet over poosje van beiden de antistoffen laten bepalen.

Geen idee of dat voor meer ziektes geldt. Ik ben nog van de generatie kinderziektes doorlopen. Heb ze op de bof na allemaal gehad. Op roodvonk na allemaal voor mijn 8e. Roodvonk als volwassene gehad (niet grappig). Theoretisch zou ik dus afweer moeten hebben tegen mazelen, rode hond enz

Ik heb ook geen antistoffen voor rode hond... en ga die ook niet krijgen..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:50

Er zijn mensen die bij titeren altijd negatief testen. Hij kan er zo 1 zijn Karuna. Ik heb zo'n collega. maar als dit niet zo is ben jij een mooi voorbeeld dat natuurlijke immunisatie dus niet altijd op gaat..

In de zorg worden de vaccinaties idd altijd aangeboden. Net als hebB.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:56

IMJ schreef:
Er zijn mensen die bij titeren altijd negatief testen. Hij kan er zo 1 zijn Karuna. Ik heb zo'n collega. maar als dit niet zo is ben jij een mooi voorbeeld dat natuurlijke immunisatie dus niet altijd op gaat..

Op de superkwetsbare afdelingen zoals nicu bv is het ook verplicht om goed gevaccineerd te zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:59

verootjoo schreef:
IMJ schreef:

Op de superkwetsbare afdelingen zoals nicu bv is het ook verplicht om goed gevaccineerd te zijn.

Vaccinaties zijn nooit verplicht. Alleen zal je niet op die afdeling geplaatst worden. Maar verplichten kunnen ze nu nog niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:10

Ik vind dat niet meer als normaal dat als je niet gevacci eerd bent, je uitgesloten wordt voor bepaalde werkzaamheden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:15

Bij mij raden ze hep b ernstig aan. Net als de griepprik. Ik haal beide niet voor mijn werk.

Hep b omdat de kans zo minimaal is. En we alle voorzorg nemen.
En griepprik haal ik niet omdat ik eigenlijk nooit ziek ben. En ieder die wel die prik had gehaald was ziek :+ nee dank je vriendelijk.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:21

Hier wel compleet gevaccineerd, werk al heel mijn loopbaan in de sociale sector en is voor mij een evidentie en mijn verantwoordelijkheid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:21

Eerder was er dus altijd wel antistof tegen hep a aangetroffen. :j zelfs als ik er niet aan dacht kwamen ze soms, eeh heeft u ooit hepatitis a gehad? Ja klopt op mijn 5e. En dan de melding, ja dat kunnen we in het bloed zien. :j vandaar mijn verbazing dat het nu gewoon 0,0 is. :oo gewoon geen spoor meer te zien.

Ik weet dat mijn afweer systeem raar is, veel allergien ook. Maar eerst doet afweer niks (dus gevoelig voor infecties, besmettingen enz) om daarna veel te fanatiek in te grijpen. := voor hetzelfde geld is dit ook zoiets geweest.

Vandaar dus ook het over poosje weer moeten testen of ik antistoffen aanmaak na enting. Als dadelijk wel antistoffen worden aangetoond. Lijkt het erop bij mij dat zelf de ziekte doorlopen aan antistoffen zelfde bescherming bied als na een enting. Namelijk jaar of 40. :+ en dan kan het wel kloppen. Op 5 jaar ziek geworden. 40 jaar later nog antistoffen aangetroffen, 45 jaar later niks meer te vinden.

Edit overigens van griepprik wordt ik altijd ellendig ziek. Gelukkig van de hepatitis entingen niet op een warme arm op de prikplek na dan. Tenzij die stomme longontsteking een reactie geweest is op de enting. -O- over 4 maanden laatste tegen hep b. Daarna alle antistoffen laten testen
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-04-19 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:22

Ok, hier ga ik weer.

Maxima_S schreef:
Er zijn ook genoeg medewetkers die hun kinderen niet laten vaccineren en eruit stappen mede omdat zij weten wat er gebeurd en hoe het onderzoek wordt gedaan.

Een wetenschappelijk onderzoek naar de veiligheid en effectiviteit van vaccins met redelijke controle groep is er niet. Het huidige onderzoek is gebaseerd op enkel proefpersonen die, zover bekend, gezond zijn en zijn volwassenen omdat testen op babies on-ethisch is en dit dus niet gebeurd. Hierdoor zijn onze kinderen dus wel proefkonijn ondat geen enkel nieuw verschenen vaccin op babies is gestest...laat staan op vroeg geborenen.

Aan de andere kant worden vaccinaties al 60+ jaar gegeven aan babies en worden de werking van de (hulp)stoffen uitvoerig getest, onder andere op plasma en inderdaad op (volwassen) proefpersonen. Zit een baby dusdanig anders in elkaar dat een vaccinatie een totaal andere invloed heeft? Vind jij een vaccin pas veilig als in de onderzoeksperiode deze ook wordt toegepast op babies? Hoe vind jij dat de huidige onderzoeksmethodieken verbeterd zouden moeten worden?

Maxima_S schreef:
En het verhaal van groepsimmuniteit is ook redelijk achterhaald. Dat is natuurlijk wel een mooi verhaal om mensen te overtuigen dat een percentage halen belangrijk is.

Hu? Hoe dan? Uit welke (wetenschappelijke) bron komt dit? Hoe verklaar je de enorme toename van mazelen op dit moment? Wauw. Wederom, simpelweg niet waar dit.

Maxima_S schreef:
Maar zoals ik al zei gaat het meer erom hoe je als mens in het verhaal zit en in hoeverre je bent gebrainwashed door het nieuws, de krant, en andere machthebbende propagandisten. Want wie werkelijk durft te kijken ziet hoe gestoord onze wereld is en een complot theorie valt daarbij echt niet meer te bedenken.....het is te groot, te almachtig. En wie kijkt en ziet wordt eerst ontzettend ongelukkig en het is werkelijk stuitend. Zo groots en zo erg dat het inderdaad veel veiliger en fijner is de oogkleppen op te houden. Ik heb daarvoor alle begrip zelfs! Maar het is in dat geval onmogelijk om dichter tot elkaar te komen.

Helaas wel, zo kan je niet discussieren helaas. Als je het nieuws en de krant per definitie "machthebbende propagandisten" noemt en de verhalen van vaccinvrij wel gelooft... tsja. Ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat de overheid onjuist nieuws te verspreiden en haar beroepsbevolking bewust ziek zou willen maken / houden. Een zieke beroepsbevolking lijkt me duurder dan het vaccinatieprogramma.

Het meteen roepen dat iedereen die het niet met jou eens heeft "oogkleppen" op heeft komt de discussie zeker niet ten goede.

Maxima_S schreef:
Wat gewild is is dat de mensen ZELF vragen om meer controle, meer wetten en regels etc zodat ze vrijwillig hun vrijheden aan banden leggen (in dit geval vaccinatie). Dit noemt men problem-action-solution. Meer angst ( en dus meer uitbraken, kent iemand hier eigenlijk een recent geval van mazelen persoonlijk? In mijn hele leven heb ik er nog geen een gezien of gehoord in mijn omgeving) zorgt ervoor dat mensen bereid zijn meer veijheid op te geven voor een schijngevoel van veiligheid.....

Dit gebeurd inmiddels op veel vlakken maar zoals gezegd, ook hier is veel moed nodig om het te willen zien.....leuk is anders!

Je hebt waarschijnlijk de mazzel op te zijn gegroeid in een gebied met een hoge vaccinatiegraad zodat je het niet hebt hoeven meemaken. Lees het verhaal van Manda en het nieuws - mazelen neemt momenteel gigantisch toe. New York: https://www.ad.nl/buitenland/new-york-k ... ~a01a7d9f/ heeft de mazelen inmiddels verplicht. Geen fakenews, geen propaganda - gewoon de feiten.

Maxima_S schreef:
En het wordt, zoals uit dir hele topic blijkt met hand en tand verdedigd. En ook de zogenaamde alternatieve media wordt gebruikt voor gecontroleerde oppositie...daar worden express leugens verspreid zodat er door de massa naar kan worden gewezen en gezwgd wordt, die gekkies met die aluhoedjes zijn echt sukkels....

Alles wordt zo gestuurd dat de massa precies de kant uit gaat die gewild is....en oh oh oh wat zijn we in NL trots op onze vrijheid.....

Als je feiten en statistiek leugens noemt en en gelooft dat we niet vrij zijn moet je voor de lol eens op bezoek gaan in een Wit-Rusland of China. En tuurlijk probeert de overheid een zo gezond mogelijke beroepsbevolking te houden. Nogmaals heeft deze er geen baat bij een zieke beroepsbevolking. Het is dus niets meer dan volstrekt logisch dat vaccineren actief aangemoedigd wordt. Dit is helaas wel een beetje internetgekkie aluhoedje argumentatie - je doet alsof we enorm in onze vrijheid worden beperkt en continu door de enge overheid worden geflest. Een populaire manier ook van populisten om de bevolking mee te krijgen - doen alsof we in groot gevaar zijn.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/219902 ... lkaar.html
Mooi artikeltje hierover.

Maxima_S schreef:
Het vaccinatie verhaal is hierin een onderdeel en een belangrijke ook. Want als je mensen zover krijgt dat ze vrijwillig de intergriteit van hun lichaam opgeven, dan is er een grote stap gezet.

Het gaat misschien nog minder om het voor of tegen, de ziekten (want er is absoluut geen duidelijkheid) of het geld wat ermee gemoeid is maar nog meer om het niet meer kunnen beslissen wat er al dan niet met je wigen lichaam en dat van je kind gebeurd.

Volksgezondheid gaat voor mij vóór recht op integriteit op je eigen lichaam. En ja, ik vind dat de overheid dat mag bepalen op basis van gedegen onderzoek. In Nederland worden adviezen hierover uitgebracht door de Gezondheidsraad - een onafhankelijk platform van experts. Mensen maken niet altijd de verstandigste beslissingen.

Maxima_S schreef:
Dat er geen wet is voor gezond eten, een extra belasting op suiker en transvetten etc. Dat er niet meer gedaan wordt om onze lichamen gezond te houden vind ik persoonlijk pas een raar verhaal....vaccinatie is niet bewezen veilig en effectief bij kinderen en babies.

Ik observeer en probeer niemand te veroordelen maar vooral ook te doorzien wat er achter deze hypes in de media schuil gaat. Waarom ingrijpen in een volstrekt gezond systeem? Dat is toch kolder van de bovenste plank?

Het systeem is lang niet volstrekt gezond (denk kanker, chronische ziekten). We leven steeds langer. En ingrijpen doen we om ziekte te voorkomen. Waarom een volstrekt voorkombare ziekte, die hoe dan ook naar is, met kans op complicaties doorlopen als het niet nodig is? Dat is toch kolder van de bovenste plank? Wil jej je kind graag gehandicapt?

Ik blijf het maar herhalen. Nog maar een keertje. Feiten.
Laatst bijgewerkt door nps op 19-04-19 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:22

dromertje2 schreef:
Hier wel compleet gevaccineerd, werk al heel mijn loopbaan in de sociale sector en is voor mij een evidentie en mijn verantwoordelijkheid.

Ik werk ook in de zorg ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:23

verootjoo schreef:
IMJ schreef:

Ja terecht ook! :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:31

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Ik werk ook in de zorg ;)

Ja, dat weet ik.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:31

Wat ik trouwens wel bijzonder vind...
Menigokokken... grote hype. Alle jongeren moeten zsm gevaccineerd worden..
maar menigokokken B( wat in 36% van de gevallen de variant is) zit daar niet bij...
en waarom.. omdat de bijwerkingen zeer ernstig zijn.

Maar in het nieuws enzo wordt dat niet vermeld. Dat juist B vaak de boosdoener is. Alleen menigokokken is gevaarlijk en iedereen moet zo snel mogelijk gevaccineerd worden..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:35

Ik heb twee keer gehad geen idee welke versie. Maar twee keer was al aardige uitzondering toen ook. Misschien beide soorten al. :+ Ik was 5 (ook weer, was een lekker jaar toen, vandaar dat ik ook zei heb op de bof na alles wel gehad hihi)

wel eens met mijn ouders (vader vooral) over gehad als er een entstof toen was geweest met kans op erge bijwerkingen in vergelijk met het doorlopen was hij heel duidelijk. Beter de risicos van de enting dan het doorlopen. Voor ouders een nachtmerrie schijnt Kan er zelf niks van herinneren maar schijn wel aardig verandert te zijn kwa karakter en eea aan gekke dingen. Zoals op eem recht lijntje schrijven lukt niet meer. :P

Zelf ervaring met een hond met hersenvliesontsteking, pff niet grappig :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-04-19 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:36

Nou bijzonder? Hoezo?
Bovendien moet je B 3x geven..

Veiligheid gaat toch altijd voorop?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:37

karuna schreef:
Ik heb twee keer gehad geen idee welke versie. Maar twee keer was al aardige uitzondering toen ook. Misschien beide soorten alIk was 5 (ook weer, was een lekker jaar toen, vandaar dat ik ook zei heb op de bof na alles wel gehad hihi)

Je hebt 100 versies van menigokokken. Maar er wordt momenteel( en vroeger dus nog minder) tegen acwy gevaccineerd.

Maar vind 36% gewoon een hoog aantal(b variant) van de 100 versies.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:38

IMJ schreef:
Nou bijzonder? Hoezo?
Bovendien moet je B 3x geven..

Veiligheid gaat toch altijd voorop?

Waarvoor juist daar dan niet voor gevaccineerd wordt.. 36% vind ik een hoog aantal als er 100 varianten zijn..