CalipsoLover schreef:Maar jij spuit dus ook voor de rest van je leven?
Ik zit hier (en mijn moeder ook) inderdaad mijn hele leven aan vast. Je hoopt echter wel dat er tussen het prikken steeds langer kan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xDenies schreef:CalipsoLover schreef:Maar jij spuit dus ook voor de rest van je leven?
Ik zit hier (en mijn moeder ook) inderdaad mijn hele leven aan vast. Je hoopt echter wel dat er tussen het prikken steeds langer kanZo ben ik van 2x in de week naar 1x in de 3 weken gegaan.
CalipsoLover schreef:Ik krijg Neurobion 3ml, heb hem de laatste keer ook een half uurtje van te voren uit de koelkast gehaald. Ik snap wat je bedoelt, had ook gevraagd om traag te spuiten maar zal volgende keer vragen om het nog trager te doen.
XxLMMxX schreef:CalipsoLover schreef:Ik krijg Neurobion 3ml, heb hem de laatste keer ook een half uurtje van te voren uit de koelkast gehaald. Ik snap wat je bedoelt, had ook gevraagd om traag te spuiten maar zal volgende keer vragen om het nog trager te doen.
Interessevraag. Even gegoogled op Neurobion.
Hier in Nederland is het eigenlijk altijd centrafarm of takeda.
Niks met jouw vraag te maken, maar het viel me op dat daar meerdere soorten vitamine B’s inzitten ipv alleen maar pure B12.
Kom je die andere ook tekort? Of is Neurobion gewoon het gebruikelijke merk in België?
RSDICBS schreef:De vloeistof mag echt wel lichaamstemperatuur hebben (onder je shirt tegen je lichaam opwarmen) en moet erg langzaam ingespoten worden. De naald echt goed in de spier zetten.
Ik weet niet of je wat vlees op de botten hebt maar dan mag de naald best wat dieper. Bij wat slanker model niet te diep prikken juist.
Als het inspuiten klaar is niet te snel de naald eruit halen. Even een paar seconden wachten zodat de vloeistof zich zet. Dan komt het niet gelijk weer met het naaldje eruit.
Is de naald wel gewisseld?
Ik gebruik zelf glasfilter naalden voor het opzuigen en dan een nieuwe gewone naald voor het injecteren. Ik betaal de glasfilter naalden zelf want die worden niet vergoed.
Als je je spieren tijdens het prikken goed ontspannen hebt dan moet het met bovenstaande tips al een stuk beter gaan.
Bij mij persoonlijk werkt het alleen als ik zelf prik. (Ik ben bang voor naalden en bouw al spanning op voor een vingerprik voor bv suiker haha) Dus B12 doe ik inmiddels ook al enkele jaren elke week zelf spuiten in m'n bovenbeen.
Ik prik meerdere mensen en bij allemaal ook juist in het bovenbeen. Liefst niet op het einde van de dag maar juist 's morgens. Als de vloeistof kouder is of er nog een (miniscule) druppel aan de naald zit dan hebben wij altijd meer last bij het inspuiten.