Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:03

Droomster schreef:
Volgens mij heeft die warmte mij zojuist keihard genekt! >;)
Hardlooptechnisch loop ik dus liever in de kou & regen :=

Helemaal met je eens _/-\o_

Toen het een paar dagen geleden zo ging regenen, ben ik meteen gaan lopen.
Liever in de regen dan in de zon/warmte...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:05

Droomster schreef:
Ariebombarie schreef:
hey doe jij ook 19 mei mee met de nike ladies run? :D :D

Ik?
Nee, 10km red ik nog lang niet!

_MG: Doe je wel voorzichtig! Een paard op je voet is niet niets := Wel fijn dat je les zo goed ging!!

Ik heb net les 17 gelopen. Eerste 5 minuten hardlopen gingen goed, 2 minuten gewandeld en toen weer 7 minuten hardlopen. Toen waren die 7 minuten bijna klaar, kreeg ik mij ineens een steek onder mijn rechter rib 8)7 En dan niet een 'vervelende' steek, maar enorm pijnlijk gewoon! :wow: :\
Het enigste wat ik kon doen was even gaan zitten, zelfs wandelen ging niet. Na 4 minuten zitten/wandelen, weer begonnen met hardlopen, weer 7 minuten (zou ook de volgende interval zijn).

Toen kreeg ik het gevoel alsof mijn kuiten een soort ballonnetjes waren en telkens als ik neer kwam, dan leek het alsof er zoveel spanning op stond! Echt niet fijn...
Weer 5 minuten gewandeld (was van plan om te stoppen). Maar toch besloten die laatste interval van 5 minuten alsnog te lopen, zodat ik mijn les wel uitgelopen had O:)

Volgens mij heeft die warmte mij zojuist keihard genekt! >;)
Hardlooptechnisch loop ik dus liever in de kou & regen :=

als je die steken hebt, moet je uitademen als je linkerbeen naar voren gaat. dan gaat het heel snel over :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:07

Ariebombarie schreef:
als je die steken hebt, moet je uitademen als je linkerbeen naar voren gaat. dan gaat het heel snel over :j

Waarom helpt dat zo goed? Wat steekt er dan precies?
Heb daar in mijn eerste kilometer ook altijd last van, daarna niet meer...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:09

weet niet wat er steekt en waarom het zo goed helpt, but it just helps :)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:12

Ariebombarie schreef:

Die ga ik onthouden! :j

Dit topic is zo handig! Al veel geleerd _/-\o_

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:17

Ariebombarie schreef:
weet niet wat er steekt en waarom het zo goed helpt, but it just helps :)

Ik heb het opgezocht, en het schijnt iets te maken hebben met verkeerd ademen?
Dit vond ik op internet:

Citaat:
Er zit teveel lucht door niet goed uit te ademen ga je steeds meer oppervlakkiger adem halen en je bent dus geneigd om steeds eerder naar lucht te happen. Dus zorg dat je lang genoeg uitademt en je daar op concentreren

Anyway, thanks voor de tip! Echt fijn, ga het morgen meteen uitproberen.

Ariebombarie

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:42

wel tijdens wandelen trouwens, maar is na 1 min al over dan :)

wat ook helpt is je linkerhand tot vuist maken en knijpen zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:45

Ik zit te dubben of ik zo wel of niet ga lopen. Vanmorgen eerst al begonnen met sport en net op stage twee rondjes van ongeveer 200m gelopen, behoorlijk boven mn tempo, zonder sportBH, toevallig wel op mijn goede schoenen...

Nu heb ik een beetje last van mijn knieën en een plekje op mijn scheen. Heb normaal ook niet zo lang achter elkaar mijn schoenen aan dus ik twijfel een beetje of ik nu zometeen nog ga lopen of dat ik een extra rustdagje inlas. Ook omdat ik natuurlijk al een les had overgeslagen en ik wel voorzichtig wil blijven...

Had vanmorgen ook al kramp in mn voet en een verkeerd schietend SI-gewricht. :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:57

oef, wel voorzichtig doen als je je knieën en scheen voelt. je hebt er niks aan als je nu overbelast raakt :(:)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:59

Ik zou ook ff rustdagje doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:27

Besloten om inderdaad niet te gaan. Morgen weer :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:28

Ik zou lekker een dagje rustig aan doen ja :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:37

Ik ben ook klaar met mijn rondje Evy 4x 8 min en tussen elke 8 min, 1 min wandelen. Heb nu de App erbij gepakt van looptijden.nl.

Ik liep 36 min, 5 km, 8,01 km/u en verbrandde 360 calorieën. Had wat last van mijn scheenbeen, dus heb het lekker rustig aan gedaan. :)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:19

Goed bezig allemaal, even bijgelezen over sokken, steken en meer.
Morgen avond les 24, dan 3 dagen opleiding. Maandag start ik dan met week 9 en als alles goed gaat kan ik over 2 weken dus de 5 km rennen!!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:17

volgens mij hebben de 'steken' in je zijn te maken met je middenrif, deze trekt dan krampachtig samen en komt vaak doordat je eten nog niet verteerd is (bloed/zuurstof is bezig met het verteerproces) en je dan lichamelijke inspanning vraagt in je spieren (bloed/zuurstof is in eens op een andere plaats nodig). Het kan ook zijn dat je omdat je geen goede conditie hebt, dat je spieren plotseling veel meer vragen dan je gewend bent.

Je kunt (denk ik dan) het beste goed met je buik gaan ademhalen en rechtop lopen... Maarja ik weet er verder ook niets van, maar dit helpt bij mij vaak!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:19

Zondag heb ik de cascaderun van 5 mijl. Zit nu een beetje in een dilemma door mijn scheenvlies, wel of niet nog trainen deze week? Ik durf het eigenlijk niet zo goed heb er best veel last van..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:21

Ik zou het niet doen. Sowieso zit je relatief al kort voor de wedstrijd, dan is rust eigenlijk wel aan te raden. Vooral omdat je al last hebt.
Zou ook zonde zijn als je tijdens je laatste training nog een serieuze blessure oploopt toch?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:32

Wendy schreef:
Ik zou het niet doen. Sowieso zit je relatief al kort voor de wedstrijd, dan is rust eigenlijk wel aan te raden. Vooral omdat je al last hebt.
Zou ook zonde zijn als je tijdens je laatste training nog een serieuze blessure oploopt toch?

Ja ben er ook echt bang voor dat het weer scheenbeenvlies ontsteking is, dat heb ik eerder gehad en wat precies de zelfde pijn. Toen liep ik trouwens nog op schoenen van de lidl. Daarna schoenen van asics gehad nooit meer last van gehad. Nu sinds twee maand de brooks ghost die ze bij run2day hadden aangemeten en nu heb ik er weer last van. Misschien toch even langs de winkel gaan.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:35

Eind deze middag weer een 30 minuten rondje gedaan. Had heel de middag een rondleiding gehad in een koude fabriek en had daarom mijn lange tight aangedaan en shirt met korte mouwen. Spijt!!! Wist niet dat het zo warm was buiten. Had er veel last van met lopen en ging dus ook echt niet hard vandaag. Thuis aangekomen was ik echt van top tot teen doorweekt, zo hard zweet ik normaal niet eens in de sauna!
Valt me trouwens op dat ik steeds makkelijker ga zweten, (had daar vroeger veel moeite mee en voelde me dan vlug oververhit), ervaren jullie dat ook? Vind het overigens niet altijd fijn, want is bv. ook als ik even snel ergens naar toe fiets..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:42

BusyMissy schreef:
Eind deze middag weer een 30 minuten rondje gedaan. Had heel de middag een rondleiding gehad in een koude fabriek en had daarom mijn lange tight aangedaan en shirt met korte mouwen. Spijt!!! Wist niet dat het zo warm was buiten. Had er veel last van met lopen en ging dus ook echt niet hard vandaag. Thuis aangekomen was ik echt van top tot teen doorweekt, zo hard zweet ik normaal niet eens in de sauna!
Valt me trouwens op dat ik steeds makkelijker ga zweten, (had daar vroeger veel moeite mee en voelde me dan vlug oververhit), ervaren jullie dat ook? Vind het overigens niet altijd fijn, want is bv. ook als ik even snel ergens naar toe fiets..

Het was echt warm/benauwd vandaag. Heb hele dag gewerkt en kon door het raam de donkere lucht zien.. kwam na het werk buiten en het was warm!! lekker nog even geskeelerd *D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:43

Ik zou nu zeker niet gaan lopen, Horse. Als je scheen zondag ook niet goed voelt zou ik de Cascaderun ook laten zitten.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:49

Lekker bezig allemaal zeg!! Ik heb voor mijn doen ook net een record gehaald. 4km in 35 minuten! Nog lang niet zo snel als de meesten hier, maar ik ben toch een beetje trots op mezelf! *\o/*
Helaas kreeg ik halverwege een hypo ( te lage suiker ) die ik pas laat herkende als een hypo, dacht dat ik gewoon moe raakte.. Suikertjes genomen en daarna ging het opzich wel. Alleen best een eind gelopen met die hypo, mijn spieren hebben op dat moment dus niets om te verbranden. Met als gevolg enorme spierpijn.. Voel het nu al... Dan is die suikerziekte wel balen hoor.. -O-

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:55

Oh jee Dagmar dat is lastig, heb je wel altijd iets bij je van dextro oid?

Ik denk dat die color run genoeg sponsoren heeft, notabene net5... Vind het dus behoorlijk geldklopperij. Anyway we gaan het zien of het het waard was binnenkort op TV!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:09

Dagmar_1995 schreef:
Lekker bezig allemaal zeg!! Ik heb voor mijn doen ook net een record gehaald. 4km in 35 minuten! Nog lang niet zo snel als de meesten hier, maar ik ben toch een beetje trots op mezelf! *\o/*
Helaas kreeg ik halverwege een hypo ( te lage suiker ) die ik pas laat herkende als een hypo, dacht dat ik gewoon moe raakte.. Suikertjes genomen en daarna ging het opzich wel. Alleen best een eind gelopen met die hypo, mijn spieren hebben op dat moment dus niets om te verbranden. Met als gevolg enorme spierpijn.. Voel het nu al... Dan is die suikerziekte wel balen hoor.. -O-

Wat vervelend!! Maar toch een mooie tijd gelopen

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:16

Och mensen wat was het stikbenauwd om te lopen vandaag := Weer een training gehad vanuit Nike, 5,6km, maar was erg bikkelen. Afgelopen maandag ging de 7,6km me veel beter af :j