In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:33

Volgende week de laatste onderzoeken hoop ik...

Heb ik weer... heb ik een heule leuke jongen mee uit gevraagd, gaat ie het klooster in... maar als ie dat niet had gedaan hadden we zeker wat gehad vertelde ie me net.

Verder spelen mijn longen aardig op, het hele huis op mijn werk is lekker aan het blaffen. Begin nu ook zelf.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:00

Purny, ook niet fijn, zorg maar goed voor jezelf dat je niet ziek word.
Wel pech hebben met die jongen joh! Je weet er wel een te kiezen, dat ie naar het klooster gaat.

Jorine, balen dat je zo lang moet wachten. Kan er niets verzet of valt er niets weg?

Hier gaat het enorm met ups en downs. Vandaag ging alles goed, heb ik mijn ex gesproken deze avond via Fb en nu weet ik natuurlijk geen blijf met mezelf. Ga blij zijn als ik donderdag naar de psycholoog ga. Ergens ben ik 'boos' op haar omdat zij nogal in de richting stuurde van de relatie verbreken. Voelt dubbel. Meer mensen die dit soort dingen soms hebben?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:22

Vervelend Jorine dat je weer moet wachten. Ik snap dat je daar van baalt!

Purny, ergens niet leuk maar moet er stiekem wel om lachen met die jongen. Wie maakt dat nou mee? ;)
Sterkte met je longen!

Aria: Snap dat je boos op haar bent vanwege het aansturen, maar ze zal het toch niet letterlijk gezegd hebben? Ik heb ook een keer op het punt gestaan om mijn relatie te verbreken maar mijn psych hield zich helemaal blanco wat dat betreft.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:46

Nee idd, ze heeft alleen gezegd dat ik misschien een ander persoon nodig had, maar daarna zei ze ook dat ze hem niet kende en dus geen oordeel kon vellen. Nuja, ik weet wel dat het de goede keuze was, maar zo iets doet toch pijn en dan probeer je ergens wat boos op te zijn denk ik. Maar nu is het doel alle sinds die trauma's verwerken, daar heb ik nu ruimte voor. Die staan me nu wel iets helderder voor de geest dan toen ik wel nog een relatie had.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:17

Komt goed! Je kan nu rustig jr tijd nemen om te verwerken.

Heeft iemand enig idee hoe je eventueel iets kan regelen om minder uren te werken d.m.v. ziektewet? Wil me niet helemaal ziekmelden maar ik ben nu wel op een punt dat ik gewoon rustiger aan moet doen. Durf alleen de stappen niet te ondernemen maar misschien als ik weet hoe het in zn werk gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:19

SwitchShadow schreef:

Heeft iemand enig idee hoe je eventueel iets kan regelen om minder uren te werken d.m.v. ziektewet? Wil me niet helemaal ziekmelden maar ik ben nu wel op een punt dat ik gewoon rustiger aan moet doen. Durf alleen de stappen niet te ondernemen maar misschien als ik weet hoe het in zn werk gaat?

Dit dien je aan te geven bij je teamleider, dan samen ga je overleggen hoeveel uur dan wel, en evt nog een bezoek aan de bedrijfsarts.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:22

Brrr zie er nu al tegenop om met mn baas te moeten praten. Die is niet zo redelijk. En ik kom nooit normaal uit mn woorden, zeg ik weer verkeerde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:43

SwitchShadow schreef:
Brrr zie er nu al tegenop om met mn baas te moeten praten. Die is niet zo redelijk. En ik kom nooit normaal uit mn woorden, zeg ik weer verkeerde dingen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar anders vraag je je ouders mee of iemand anders voor ondersteuning? Heb ik ook wel gedaan hoor.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:35

SwitchShadow schreef:

Bedankt :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:05

Joolien schreef:
SwitchShadow schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent maar anders vraag je je ouders mee of iemand anders voor ondersteuning? Heb ik ook wel gedaan hoor.

Heb geen goed contact met mijn ouders en ben ook al jaren uit huis. Zal het echt zelf moeten doen. Ben 24 trouwens :)

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:15

SwitchShadow schreef:

Heel herkenbaar hoor. Ik heb het een aantal jaar geleden ook moeten doen en vond het doodeng. Mijn toenmalige teamleider was echt niet leuk en ik kwam totaal niet uit m'n woorden. Sterker nog, heb daar een uur aan één stuk door zitten janken :') Maar weet je, als je voor iets op moet komen waar je volledig achter staat, dan kom je er wel uit. Al gebruik je niet de woorden die je wou gebruiken, gaat het hele gesprek anders dan je wou, zolang jij bij je standpunt blijft dat je het echt niet meer trekt, komt het goed! Ook je team leider is maar een mens ;)
Heel goed iig dat je voor jezelf kiest. Even wat minder werken geeft je vast wat rust.
Sterkte ermee!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 15:33

Dat is wel heel moeilijk ja om het aan te kaarten bij je baas.
Ik vond dat ook heel moeilijk, maar kreeg onverwachts toch wel heel veel begrip.

Een baas wil ook niet graag dat jij zo maar door gaat en uiteindelijk langdurig thuis komt te zitten. Moeilijk is het en blijft het en je weet nooit hoe iemand gaat reageren. Maar het is wel heel belangrijk om het te bespreken.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:24

Ik had ook heel veel moeite met gesprekken met mijn baas maar toen het ging om mijn eigen gezondheid was ik heel stellig.
Anders even wat dingen opschrijven wat jij graag wilt, en daaraan vasthouden zodat je je niet om laat praten.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 21:16

Bedankt voor de tips ik ga het morgen ook even met de huisarts overleggen!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:14

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Ze wilde eigenlijk dat ik vandaag nog langs ging bij de psychiater. Ja dat kon niet, werk vandaag tot laat. Dus moet morgen terugbellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:22

Nog bedankt voor je PB SwitchShadow! Helaas erg druk geweest de afgelopen dagen maar ik heb hem wel ontvangen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:14

nou mijn vriendin kan van mijn kant dus niks verwachten. echt helemaal klaar mee. nu weer dat mijn vriend over iets gelogen had en wat ze dus niet wil vertellen elke keer verzint ze wat anders zodat ze het niet hoeft te vertellen _-:( en zo nog 34720 dingen

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:02

fresley schreef:
Nog bedankt voor je PB SwitchShadow! Helaas erg druk geweest de afgelopen dagen maar ik heb hem wel ontvangen.

Volgens mij was dat iemand anders. Ik heb geen pb gestuurd, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:39

Ow natuurlijk, Sorry Ikkkke, jij heel erg bedankt!!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:07

Vandaag bij de crisisdienst gezeten... -O-
Medicatie veranderd en iets om te slapen meegekregen.
Hoop dat het werkt, duik zo mijn bedje in. Zou zo fijn zijn om eindelijk even goed te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:08

SwitchShadow schreef:
Vandaag bij de crisisdienst gezeten... -O-
Medicatie veranderd en iets om te slapen meegekregen.
Hoop dat het werkt, duik zo mijn bedje in. Zou zo fijn zijn om eindelijk even goed te slapen.

:(:)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:45

Nou, pilletje deed niet voldoende zijn werk helaas. Nog steeds tot laat wakker gelegen, paar uurtjes geslapen en toen weer wakker. Zoals altijd dus. Enige verschil nu is dat ik nog duffer ben op het moment.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:17

Wat kl.ote SS, sterkte :(:)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:56

Ik begin aankomende dinsdag weer opnieuw. Heb vroeger ook al gehad voor post traumatische stress stoornis. En denk datt ik nu weer op nieuw kan beginnen. Heb er eerlijk gezegt een hekel aan. Haha

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:21

SwitchShadow schreef:
Nou, pilletje deed niet voldoende zijn werk helaas. Nog steeds tot laat wakker gelegen, paar uurtjes geslapen en toen weer wakker. Zoals altijd dus. Enige verschil nu is dat ik nog duffer ben op het moment.

Jammer dat het pilletje niet werkte :(:) .
Ik heb vroeger ook heel af en toe slaapmedicatie genomen. Dat werkte bij mij eigenlijk ook totaal niet. Ik sliep die nacht ook zeker niet beter (ik lag dan soms letterlijk nog een ganse nacht wakker zonder te slapen), maar voelde me de dag nadien vaak nog slechter dan tevoren. De nacht erna sliep ik dan meestal wel iets beter... Aangezien dat meer negatieve effecten had bij mij, wil ik zo'n medicatie dan ook niet meer nemen.
Ben je dan aan het piekeren of zo als je wakker ligt?
Wat bij mij al wel eens wou helpen om wat beter te slapen was een dafalgan nemen. Klinkt waarschijnlijk nogal raar, maar dat hielp bij mij toch wel. Een vriendin van mij vertelde ook eens dat dat bij haar hielp. En ja, angstreducerende medicatie helpt mij ook wel om te slapen, maar dat krijg je enkel op voorschrift.
Je hebt ook bepaalde zalven om je spieren te laten ontspannen en die vrij te verkrijgen zijn (ik denk hierbij bv aan relax 4 muscles). Dat hielp mij in beperkte mate ook wel Misschien dat je ook eens zoiets kan proberen?