Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 18:24

Dominique_96 schreef:
Hm, kan ik eens proberen ja! Waarom gebruik je concealer ipv foundation als ik vragen mag? Heb je gewoon niet veel puistjes/roodheid of dekt het gewoon beter? Ik zag namelijk een filmpje op youtube van een meisje met erge acné en die gebruikte ook concealer over d'r hele gezicht ipv foundation dus ik twijfelde of ik dat niet ook zou gaan doen..

Ik gebruik geen foundation omdat ik over het algemeen een hele zuivere huid heb, alleen wat concealer onder mijn ogen tegen
eventuele donkere kringen/wallen. :)

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:36

Sem_ schreef:
Dominique_96 schreef:
Hm, kan ik eens proberen ja! Waarom gebruik je concealer ipv foundation als ik vragen mag? Heb je gewoon niet veel puistjes/roodheid of dekt het gewoon beter? Ik zag namelijk een filmpje op youtube van een meisje met erge acné en die gebruikte ook concealer over d'r hele gezicht ipv foundation dus ik twijfelde of ik dat niet ook zou gaan doen..

Ik gebruik geen foundation omdat ik over het algemeen een hele zuivere huid heb, alleen wat concealer onder mijn ogen tegen
eventuele donkere kringen/wallen. :)

Ooh oke! Fijn zeg :D

Rena100

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:41

Gebruik je nu helemaal geen crème dan?

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:42

Ik gebruik van Estee Lauder de spotlight skin tone perfector onder mijn foundation, en merk dan ook echt dat je minder schilfertjes ziet, vind hem echt super fijn :) alleen wel erg prijzig..
Ik las hier laatst dat zoeva fijne oogpotloden heeft wat veel pigment afgeeft, nu heb ik er 2 besteld (een zwarte en een donker paarse) vandaag binnen gehad, en ga ze morgen even uittesten ben erg benieuwd. :D Oh en had ook nog een vloeibare highlighter besteld van MeMeMe.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 21:49

Oh die heb je snel binnen Noliita.

Mensen met problemen met foundation en schilfertjes. Wat bij mij helpt is savonds hele vette creme rond m'n neus. Verder meng ik m'n BB-creme (die te dekkend is) met m'n dagcreme. Geen last van zichtbare schilfertjes of uberhaupt zichtbare foundation.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:57

Ik ga ook zeker eventjes wat dingen bestellen bij Zoeva, klopt het dat die site niet in het Nederlands is? :+
Ik wil sowieso ook nog een mooie nude palette, maar nog geen geschikte gevonden. Die Naked is mij iets te duur :=

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:01

Heeft iemand hier beide UD Naked palettes? Ik heb Naked 2 maar zit te twijfelen of ik ook de eerste versie zal kopen, is het het geld waard of zijn ze te gelijk?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 19:53

De ene is toch met warme kleuren en de ander met koele kleuren? In dat geval zou ik gewoon kijken wat jou het beste past. Ik zou bijvoorbeeld nooit met warme tinten aan moeten komen, dan komt al het rood in mijn gezicht naar voren en wordt het witte nog bleker waardoor ik ziek lijk. Zonde om dan een heel palette aan te schaffen, toch?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:26

Naked 1 zou iets meer warmere kleuren hebben, naked 2 iets meer koele. Er zijn veel vergelijkingen op internet te vinden (o.a. http://veracamilla.nl/2012/02/urban-dec ... s-naked-2/). Ik heb alleen naked 2, vond die kleuren mooier. Hoef ook naked 1 niet. Op internet lees ik overigens heel veel verschillende dingen, de een zegt dat ze zo ontzettend verschillen; de ander zegt dat ze heel gelijkaardig zijn. Na het bekijken van dit ben ik geneigd te zeggen dat ze niet zo veel verschillen en dat één ervan wel genoeg is. Maar ik ben dus geen ervaringsdeskundige :)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:01

Devinia: wil je een warm of koel palette?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:23

Hvelreki schreef:
Naked 1 zou iets meer warmere kleuren hebben, naked 2 iets meer koele. Er zijn veel vergelijkingen op internet te vinden (o.a. http://veracamilla.nl/2012/02/urban-dec ... s-naked-2/). Ik heb alleen naked 2, vond die kleuren mooier. Hoef ook naked 1 niet. Op internet lees ik overigens heel veel verschillende dingen, de een zegt dat ze zo ontzettend verschillen; de ander zegt dat ze heel gelijkaardig zijn. Na het bekijken van dit ben ik geneigd te zeggen dat ze niet zo veel verschillen en dat één ervan wel genoeg is. Maar ik ben dus geen ervaringsdeskundige :)

Na die laatste (vooral door de swatches) denk ik idd dat ze toch wel veel op elkaar lijken, heb 2 kleuren van Naked ook al in Naked2 en een ander palette. Kan ik beter losse kleuren kopen die ik mooi vind uit Naked, of als Naked2 een keer opgaat Naked kopen. :D

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:37

Davinia_ schreef:
Ik ga ook zeker eventjes wat dingen bestellen bij Zoeva, klopt het dat die site niet in het Nederlands is? :+
Ik wil sowieso ook nog een mooie nude palette, maar nog geen geschikte gevonden. Die Naked is mij iets te duur :=

Ik weet niet of je het persé van Zoeva wilt? :D Want Pupa heeft een mooi nude palette voor €22.90: http://www.pupa.it/ita/make-up/occhi/Pr ... upart.aspx. Vind hem wel wat weghebben van Naked.

*edit: Heb even gezocht, hier kan je hem bestellen voor €19.95: http://www.pupawinkel.nl/index.php/Nieu ... e.tpl.html

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:13

Mooi hoor al die paletten :) Maar heb geloof ik al even genoeg oogschaduw :+ Wel allemaal kleine doosjes, maar geloof wel de meeste kleuren..

Ik heb gisteren geoefend op eyeliner. Niet mijn sterkste punt en heb een wing proberen te maken. Best aardig gelukt dacht ik :) Links was alweer moeilijker dan rechts, maar oefening baart kunst ;)
http://img.photobucket.com/albums/v319/ ... 633a65.jpg

Oja, geen mascara gedaan, dat had het wat meer afgemaakt. Maar het was gisteravond 11 uur dus na het opmaken kon het er meteen weer af :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:33

Djilna: is inderdaad best aardig gelukt hoor! Ik maak eigenlijk elke dag wel een wing, soms wat groter, meestal gewoon een kleintje. Af en toe heb ik haast en dan lukt het eigenlijk voor geen meter...dan pakken ze wat groter uit dan gewenst haha!

Edit: beetje dit effect :P

Afbeelding

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

Djilna, ziet er verder wel netjes uit voor de 1e keer. Alleen een beetje bibberig. Maar dat komt na een paar keer oefenen wel goed :j

Mijn Japanse kwasten zijn aangekomen:
Afbeelding
Afbeelding
Die met witte haren is een foundation kwast en die andere voor bronzer of voor blush. Die is echt meeegaaa zacht! Je voelt de haren bijna niet eens. Die foundation kwast zal even moeten wennen en ik denk dat hij ook goed met poeder gebruikt kan worden maar dat moet ik nog even uit proberen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:02

En wat betaal je daar nu voor als ik vragen mag? Ze zien er werkelijk waar prachtig uit! Ik ben verliefd, zelfs zo van de foto haha

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:07

Djilna: Netjes! Alleen nog wel een beetje bibberig idd, maar vind dat je de wing mooi hebt laten loppen. :)
Rena: Dat heb ik ook altijd. Dan denk ik: "Even een subtiel lijntje zetten" en dan schiet ik ergens uit en dan maak ik hem wat dikker, maar dan schiet ik weer uit aan de andere kant en wordt ie steeds dikker. :') Of aan het eind dat ik net klaar ben en nog een heel klein stukje wil verbeteren wat niet persé nodig is en dat ik dan alles verpest ("zo dan ga ik dit stukje nog even perfectioneren.. ehhhh ruïneren -O- "). :+
Glossi: Ziet er goed uit! Die ene witte ziet er wel groot uit voor een foundationkwast, ben benieuwd hoe ie is in gebruik. Mooie serre heb je trouwens. :D

Ik heb vandaag bij Lush zo'n make-up remover gekocht die je op je ogen moet uitsmeren en dan met een watje eraf halen, werkt heel fijn. :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:11

Hihi ze zijn heel klein en schattig <3 en zacht! Ik dacht eerst dat het erg moest wennen omdat ze zo klein zijn maar dat is niet zo. Hier komen ze weg: http://cooljapannow.jp/shop.html/17 de prijs staat bij de kwasten. En ja ze waren wel duur :o Maar ze zijn de prijs echt waard van wat ik nu gevoeld heb. Vond ze ook fijn make-up aan brengen :j Heb een erg gevoelige huid maar hoef niet bang te zijn dat mijn huid hier op gaat reageren. Hier kun je meer over de kwasten lezen: http://sweetmakeuptemptations.com/2013/ ... a-brushes/

De foundation kwast is idd wat groot. Toch kon ik er makkelijk mijn foundation mee aan brengen. Ook bij de neus en onder de ogen ging makkelijk. Maar denk dat hij ook wel geschikt is voor poeder maar dat moet ik nog uit proberen. Het is toch even zoeken met nieuwe kwasten waar je ze het fijnste voor vind.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:29

De prijs is wel ongeveer vergelijkbaar/ietsje duurder tov MAC als ik het zo zie. Heb even globaal die laatste site doorgelezen maar die kwasten klinken echt goed. :j Ik denk dat ik eerst (als ik weer in nl ben) RT kwasten ga bestellen vanuit Amerika om meteen een set met goede kwasten te hebben en dat ik dan langzaam alles ga vervangen voor echt kwaliteit kwasten. Hou deze kwasten even in mijn achterhoofd, eigenlijk klinkt het beter dan MAC. :D

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 23:50

MAC heeft ook hele goeie kwasten maar heeft er ook kwasten tussen zitten die echt prikken en niet fijn zijn. Hakuhodo is ook een aanrader :j Maar deze ook, tenminste die 2 die ik nu heb voelen erg goed aan. Ben benieuwd naar de andere 2 want daar wacht ik nog op. En RT is denk ik een goeie keuze om mee te beginnen zodat je langzaam aan je collectie kunt uitbouwen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:18

Glossi, dat zijn gewoon knuffelkwasten :+: :D

Thanks dames :) Op zich ging het eigenlijk helemaal niet bibberig, maar de structuur van mijn oogleden is helaas een beetje zo (onregelmatig). Niet helemaal glad zeg maar. Misschien dat ik het daarom altijd zo moeilijk vind om een strakke lijn te trekken :o Ik had nu zo'n de vloebare eyeliner van Gosh. Heb ook nog een stift en en andere vloeibare. Maar ik gebruik het dus bijna nooit := Maar idd oefening baart kunst!
En misschien dat een stift ook beter gaat dan zo'n kwastje. Ik hou jullie op de hoogte :D Staat wel meteen reuze anders!

Kwasten is wel duidelijk ook een lastige nog. Daarom fijn dat iedereen hier ervaringen deelt!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:51

Loose schreef:
Davinia_ schreef:

Ik weet niet of je het persé van Zoeva wilt? :D Want Pupa heeft een mooi nude palette voor €22.90: http://www.pupa.it/ita/make-up/occhi/Pr ... upart.aspx. Vind hem wel wat weghebben van Naked.

*edit: Heb even gezocht, hier kan je hem bestellen voor €19.95: http://www.pupawinkel.nl/index.php/Nieu ... e.tpl.html

Die zien er mooi uit! Daar ga ik eens voor kijken! :)

Heeft iemand van jullie ervaring met vochtarme huid? Ik ging gisteren naar de Douglas voor de BBcream van Dior, maar die vrouw vertelde mij dat dat zonde van mijn geld zou zijn. Mijn huid is op dit moment zo droog, ik kon beter eventjes een goede crème kopen en daarna pas BB cream. Door mijn huid gaat het allemaal vlekken. En ik maar denken dat het aan mijn uitsmeerkunsten lag :+
Nu heb ik dus een crème gekocht, ben benieuwd of dat ook echt zo gaat helpen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:21

Ik had dat van de winter heel erg door de vorst en schrale wind. Toen wilde de foundationstick van Bobbi Brown (die al voor drogere huid geschikt is) niet uitsmeren :+. Heeft ze bij Douglas eerst wat dagcreme gedaan en dan de foundation erover.
Dus dat zou met een BB cream ook moeten lukken lijkt me? Dagcrème en meteen erna de Bb cream.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:31

De dagcrème alleen hielp niet, ik moest echt een speciale crème hebben, zei ze. Ik heb ook al van die bultjes die duiden op vocht tekort. Vond het erg eerlijk, want die crème kostte maar 12 euro en die BB cream veel duurder.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:32

En meer water drinken dan? Want dat is ook belangrijk als je huid zo droog is..