[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:50

Pff, ja hoor ik ben weer in bitchmode. Al alle stemmingen gehad vandaag en 1 keer los gegaan op een kussen wat op de bank lag. Gelukkig kunnen kussens wel tegen een stootje. Bah bah bah, het is dat ik een kinderwens in de toekomst heb, anders had ik het wel geweten. Bah, wat word ik toch bloedziek en gefrustreerd van alles (inclusief mijzelf) als ik ongesteld ben...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:48

Jongens ik heb wat vragen waar jullie mij misschien mee kunnen helpen..

Heb nu de neppe versie van de Diane 35, maar stress hem wel nu met al die enge berichten dus wil er echt vanaf..
Maar nu?

- Spiraaltje
- Implantaat
- 3 fase pil (zweert mijn moeder op, wil liever geen pil meer eigenlijk)

Iemand tips of do's/don'ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:50

Ik heb ook de driefasenpil, en omdat de hormoondosis om de paar dagen aangepast wordt heb ik totaal geen last van de hormoonkwaaltjes waar ik hier veel over lees in het topic. :) Geen migraine, bijna geen menstruatie meer, geen acne, geen stemmingswisselingen etc.

Celinee_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:51

xMarloes schreef:
Zijn hier ervaringen met de Yaz 24+4?

Ik heb deze pil sinds een week, ben overgestapt van een gewone pil (soort van microgynon, die met die lange moeilijke naam) tot nu toe geen vervelende ervaringen. :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:52

Naja het probleem is, dat ik door mijn onregelmatige diensten vaak op wisselende tijden mijn pil pak.. Nu vind ik dit zelf niet zo heel fijn, want daardoor moet ik hem vaak meeslepen dus de kans dat ik hem vergeet is dan veel groter.. Dus zit zelf al een beetje te twijfelen tussen spiraaltje/implantaat

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:56

Hier een tevreden spiraal gebruikster (Mirena), zou niet meer anders willen :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:57

Mars schreef:
Hier een tevreden spiraal gebruikster (Mirena), zou niet meer anders willen :)

Mag ik ook vragen waarom je juist voor een Mirena hebt gekozen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 13:59

Barbabientje schreef:
Naja het probleem is, dat ik door mijn onregelmatige diensten vaak op wisselende tijden mijn pil pak.. Nu vind ik dit zelf niet zo heel fijn, want daardoor moet ik hem vaak meeslepen dus de kans dat ik hem vergeet is dan veel groter.. Dus zit zelf al een beetje te twijfelen tussen spiraaltje/implantaat

Ik neem hem ook niet heel regelmatig in; ene avond om 9 uur, andere avond om 12 uur. Eigenlijk altijd voor ik mijn bed in ga. Ik zorg er gewoon altijd voor dat er niet meer dan 12 uur tussen zit.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:00

Barbabientje: Omdat een koperspiraal een beetje bekend staat om een zwaardere menstruatie te veroorzaken. En gezien ik al niet zo blij was met de buikpijnen elke maand wilde ik het liever niet erger hebben :P Is uiteraard per vrouw verschillend hoor, maar ik nam de gok liever niet.
Nu ben ik helemaal niet meer ongesteld overigens :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:03

Kijk, dat wordt voor mij dus best wel lastig aangezien ik soms nachtdiensten heb, soms avonddiensten en soms vroege diensten... Daarom moet ik hem dus mee gaan slepen, en dan ben ik juist bang dat ik hem ga vergeten.
Ik ken mezelf, en weet dus dat ik hem ga vergeten als ik een nachtdienst heb, want dan moet ik om 10 uur thuis weg, maar ga niet slapen dus denk ook niet: Laat ik mijn pil eens pakken :')
Misschien is het ook wel een routine die ik moet gaan kweken ofzo, maar wil ook liever iets anders..
Slik nu al zo lang dezelfde pil, wel andere geprobeerd, maar dat was meestal niet echt een succes..

@Mars; wel nagedacht over een implantaat of dat helemaal niet?
Koperspiraaltje staat ook niet op mijn verlanglijstje hoor := Niets voor mij om last te hebben van mijn menstruatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:03

Maar met de diane moest je hem ook gewoon meeslepen dan toch? Daar zit niet heel veel verschil in :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:05

Nee, Implanon heb ik vrij snel afgeschreven als optie.
Ik hoor alleen maar ervaringen van meiden die in het begin tevreden zijn erover, maar na een jaar heel onregelmatig of heftig gaan bloeden etc. Dat leek me niet zo'n fijn vooruitzicht en ook de manier van inbrengen spreekt me niet heel erg aan.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:06

Nee, ik ga nu jiust met die wisselende diensten beginnen.. Vandaar dat ik toch wel graag wat anders wil :j Misschien beetje raar geformuleerd eerder.

Verder kan ik ook best vaak last hebben van mijn darmen icm diarree, dus dat is ook een van de redenen dan ik liever geen pil meer wil ivm verminderde werking..
Maar goed, misschien dat er juist mensen waren die zeggen van ik herken mezelf erin ;)

Heb morgen wel een afspraak staan bij de HA om het even door te spreken..

@Mars: Dat las ik ook, dus vandaar mijn vraag :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:13

Zulke wisselende diensten zijn inderdaad heel lastig als je de pil slikt, goed dat je even de opties gaat bespreken met je HA :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:15

Mars schreef:
Zulke wisselende diensten zijn inderdaad heel lastig als je de pil slikt, goed dat je even de opties gaat bespreken met je HA :)

Ja denk er al een tijdje over na, vooral omdat ik nu toch al lang (7/8 jaar) de diane slik. Heb 2 jaar geleden nog een half jaar de microgynon 30 geslikt, maar deze was voor mij te licht, werkte niet goed voro mijn ongesteld zijn, dus geen succes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:26

Met de HA bespreken is altijd goed natuurlijk :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:41

Barbabientje schreef:

Heb nu de neppe versie van de Diane 35, maar stress hem wel nu met al die enge berichten dus wil er echt vanaf..
Maar nu?

- Spiraaltje
- Implantaat

Nuvaring geen optie? Kan je ook wat makkelijker eerst even proberen dan een spiraaltje of een implantaat.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:46

Zie het eerlijk gezegd niet zo zitten dat er elke 3 maanden iemand in mijn ... zit te wroeten :') Ben k dan weer net iets te preuts voor :=

edit: maar bedankt voor het meedenken!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:46

Je brengt m zelf in hoor haha ik was er best tevreden over!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:48

Ja daar hou ik allemaal niet zo van := Zou dan veel te bang zijn dat ie verkeerd zit ofzo _O- Ben wat dat betreft een angsthaas dat ik zwanger word :j Geen seks zou voor mij de beste oplossing zijn eigenlijk O:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:49

Nuvaring is maandelijks zelf vervangen toch? Hoef je alleen maar zelf te wroeten. Maar volgens mij moet je daar wel redelijk stipt mee zijn (dus rond dezelfde tijden een nieuwe ring indoen. Ik lees dat een verschil van 2 uur al een verminderende werking kan hebben). Dus of dat zo handig is met wisselende diensten...

[edit] ik ben spuit 11 :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:52

Drie uur wordt aangehouden, maar dat moment is dan maar 1x per maand. En als je doorringt heb je daar helemaal geen last van. En verkeerd zitten kan niet hoor, hij zit erin of hij zit er niet in :P.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:57

En als ie er half inzit merk je het vanzelf hahaha
Ik vond het ideaal toen we ons huis aan het bouwen waren en ik de ene dag thuis sliep en de andere dag bij vriendlief. Wist soms s'morgens niet waar ik 's avonds zou slapen maar met de nuvaring was dat geen probleem!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:13

Barbabientje schreef:

Maar nu?

- Spiraaltje
- Implantaat

ik blijf het herhalen maar goed;
ELKE pil, en ELKE vorm van hormonale ancticonceptie op de mini-pil en de prikpil (zelfde hormoon die twee), het hormoonspiraal en de koperspiraal na, geven dezelfde verhoogde kans op een trombose.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 07-03-13 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:15

Ja daar ben ik me ook zeker bewust van, maar icm met alle andere factoren wil ik nu toch echt switchen..
Sta al langer op het punt, maar dit is gewoon een omkeerpuntje dat ik er nu echt mee aan de slag wil.