[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 19:49

zerena schreef:
Nou ik ben gestopt met het dukan dieet..
Ik kan het gewoon echt niet opbrengen op het moment om me er aan te houden..

Blijf nu gewoon gezond eten, zodat ik in ieder geval niks meer aan kom..
En daarnaast blijf ik veel sporten en hoop zo toch weer straks een beetje af te kunnen vallen..

Ik baal echt zo van mezelf zo..

@Wiebke is dat echt lekker rauwe bloemkool??
Hmmm ga ik ook eens proberen...

Wat jammer dat je bent gestop tot welke vase was je gekomen?
Denk je nog wel om het brood en aardappel?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:21

Goedenavond, afvallend bokt!

Heb de hele dag stiekem een beetje meegelezen vanaf mijn werk :P.
Gaat allemaal lekker bij iedereen zie ik! Vaak is door de weeks ook wat makkelijker vind ik.
Het weekend komt wel weer een beetje in zicht, maar iedereen goed vol blijven houden hoor!

RubyRed

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:23

En hoe is het bij jou gegaan Mjetterd?
Weekend vind ik idd ook moeilijker.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:27

Haha, het is nog maar woensdagavond :+
Vrijdag werk ik aan boord van één van onze schepen. De bemanning is russisch, stuk voor stuk schatten van mannen, maar ik krijg de hele dag door gebak, koekjes en chocotofs aangeboden :=
Ga ook tussen de middag maar niet warm eten, want ondanks dat ik inmiddels halve porties krijg, is het alsnog veels te veel!

Weekend vind ik persoonlijk makkelijker (als ik niet 'toevallig' langs de turkse bakker kom)!

Vanavond 50gram pasta met een chinese kool gegeten. Chinese kool smaakt echt naar niets.... Volgende keer maar weer paksoi :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:35

Ah paksoi vind ik zooo smerig. Misschien ook omdat ik dat alleen nog maar in de ziekenhuisvariant heb gegeten.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:37

Chinese kool is heerlijk, roerbakken met een beetje kerrie. Mijn moeder heeft een erg lekker recept. Zal dit weekend eens vragen of ze het door kan sturen. :)

Ik vind het weekend echt wel moeilijker dan door de weeks. Anderzijds is er wel meer 'controle' op wat er in huis komt als het gaat om lekkers :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:38

Ohja, het is nog maar woensdag :+
Ik ben vrijdag vrij, dus had het idee dat het al donderdag was :Y).

@Rubyred, het ging aardig vandaag. 1 slippertje gemaakt en een halve :+.
O: 2 boterhammen met kruidenkaas light en pesto
T: Kiwi (die veelste hard was)
L: 3 boterhammen met zeeuwse spek
T: 2 kleine koekjes met glazuur (kinderen van mn werk hadden gebakken, dus moest even proeven, dat was slippertje 1)
D: Nasi, heb een flink bord opgeschept (dus dat was slippertje 0,5 :+)
T: Niets, dat mag ik niet van mezelf :+. Ik zit nu ook achter de laptop, en heb ook geen zin om van mn stoel meer af te komen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:39

Ik heb 3 maanden in het ziekenhuis gelegen en heb 3 maanden geleefd op snoep en koekjes.... Zelfs de patat en pudding vond ik niet te eten :=
Kwam ook een stuk dikker uit het ziekenhuis dan ik erin kwam. Kon ook mijn bed niet uit dus 1+1=2

Paksoi vind ik wel lekker van smaak, een beetje pittig ofzo!
Graag SSdesign :j Heb nog iets minder dan een halve kool liggen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:42

De combinatie ziekenhuis+rolstoel is ook niet goed voor je lijn :P. Heb dat iets van een jaar gehad, alle mensen op bezoek nemen lekkere dingen mee, en rolstoel is niet echt bevorderlijk voor je hoeveelheid beweging, dus tja, dat was een kilo of 12 erbij :P.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:45

Ik was de enige op zaal zonder ontstekingen (dus geen koorts) en wij hadden bij elke keer temperaturen een spelletje dat degene met de laagste temp. van iedereen een snoepje kreeg :') 3x5 snoepjes per dag dus!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:46

Brrrrrrrr jongens ik ben net terug van hardlooptraining en het was een partij koud!
Nu lekker onder de douche en met een bakkie thee op de bank. Ben toch trots dat we gegaan zijn :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:48

Ik bewonder het ook enorm hoeveel jij sport Mars :D!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:49

@Mootje: leuk idee :P. Echt goed voor de lijn.
@Mars: knap dat je bent gegaan!! Brrr krijg het al koud als ik er aan denk!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:50

Goed Mars +:)+ Hoeveel / welke afstand loop jij op dit moment?
Die jongens waar ik mee loop hebben morgen 6.65km op het programma, maar ik ben al niet zo atletisch, heb een snothoofd, dus steek maar ergens binnendoop denk ik... even wandelen en dan komen die jongens mij vanzelf weer tegen!

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:53

Ja knap hoor ik kom de deur niet echt uit alleen als het nodig is.

Vanochtend: yoghurt en ei
Middag: plakken magere ham en yoghurt
Tussen: weer plak ham en een klein beetje magere ham.
avond: makreel en yoghurt.

Zo echt een yoghurt dag kan strak geen yoghurt meer zien.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:11

Oke het was geen Chinese kool maar spitskool, weet niet of dat veel verschil uitmaakt :P

Benodigd voor 4 personen:
400 gram zilvervliesrijst
800 ml kippenbouillon
500 gram kipfilet, in reepjes
1 eetlepel kerriepoeder
zonnebloemolie
350 gram spitskool, in reepjes
300 gram sperziebonen, gehalveerd
2 theelepels komijn
6 gewelde abrikozen, in reepjes

Rijst koken in de bouillon.
Intussen de kipfilet samen met kerriepoeder rondom bruin bakken in de olie. Spitskool toevoegen en 5 minuten bakken. Daarna de sperziebonen nog 4 minuten meebakken. Komijn en abrikozen nog even meewarmen.
Rijst vermengen met het kipmengsel.

Aan jullie zelf of je het genoeg dieetproof vind :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:13

Zooo, net gebodyattacked en ik ben dood op! Half jaar terug deed ik voor het eerst mee en kon ik alles prima bijhouden, was het net te doen! En nu heb ik gewoon opties (is voor mensen met een blessure of nog te weinig conditie een iets minder fanatieke beweging als optie) moeten gebruiken ;( Baal baal! Maar ik ga volgende week gewoon weer..
Mss eerst weer fatsoendelijk veel cardiooen en meer conditie krijgen!
Net nog effetjes wat fruit gehad, want was echt licht in m'n hoofd.

Enige wat ik vandaag heb gedronken is anderhalf flesje water tijdens het sporten, slecht :=

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:16

@caj2008, pfff ik zou echt niet blij worden als ik zo eentonig zou moeten eten :o.
@Dreamy, Wauw, is dat het enige wat je hebt gehad qua vocht :o? Dat is inderdaad echt heel erg slecht.
Geen zorgen over dat je de opties moest gebruiken. Toen ik altijd steps deed, moest ik ook redelijk vaak de opties gebruiken. Kwestie van opbouwen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:21

Mars, daarom heb ik dus een crosstrainer gekocht :+ Ken mezelf, als het dan koud of nat of winderig is buiten, dan heb ik al lang geen zin meer in lopen.

Ik heb er deze week alleen nog niet opgestaan. Vandaag was de situatie thuis totaal niet fijn, mis m'n vriend dan nog meer en dan kan ik me niet aan het sporten zetten. Morgen misschien.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:22

LynnDenise schreef:
Zou ik me hier ook mogen melden?

Ik heb al een tijdje meegelezen, vond het nu wel de tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik heb veel overgewicht, ik denk wel meer dan jullie allemaal, maar ik ben nu al goed bezig geweest. A.s. vrijdag ben ik 3 weken bezig en zaterdag mag ik mezelf weer wegen. Tot nu toe is er 6,5 kilo af. Ze zeggen dat het in het begin snel kan gaan omdat je vocht verliest. Ik dacht juist dat mn weegschaal stuk was.

Ik eet gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, daarin mag ik 1400 calorieen nuttigen. Zo min mogelijk verzadigde vetten en verder alleen water en thee drinken.

Is er misschien ook een HK topic voor mensen met wat meer overgewicht dan de meeste hier? Ik heb meer dan 30 kilo af te vallen namelijk... Een HK met dit soort mensen lijkt me wel fijn.

ja, goed idee ,..maar liever dan met mensen die gewoon eten , zoals jij :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:25

Anita67 schreef:
LynnDenise schreef:
Zou ik me hier ook mogen melden?

Ik heb al een tijdje meegelezen, vond het nu wel de tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik heb veel overgewicht, ik denk wel meer dan jullie allemaal, maar ik ben nu al goed bezig geweest. A.s. vrijdag ben ik 3 weken bezig en zaterdag mag ik mezelf weer wegen. Tot nu toe is er 6,5 kilo af. Ze zeggen dat het in het begin snel kan gaan omdat je vocht verliest. Ik dacht juist dat mn weegschaal stuk was.

Ik eet gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, daarin mag ik 1400 calorieen nuttigen. Zo min mogelijk verzadigde vetten en verder alleen water en thee drinken.

Is er misschien ook een HK topic voor mensen met wat meer overgewicht dan de meeste hier? Ik heb meer dan 30 kilo af te vallen namelijk... Een HK met dit soort mensen lijkt me wel fijn.

ja, goed idee ,..maar liever dan met mensen die gewoon eten , zoals jij :)

Ik wil wel meedoen! Gewoon gezellig kletsen over de rest wat buiten het afvallen omgaat :Y)!
Start altijd liever direct mee met een nieuw kletstopic, omdat iedereen dan nog nieuw is, en je niet als enige 'vreemdeling' binnen komt :+

Tieneke schreef:
Mars, daarom heb ik dus een crosstrainer gekocht :+ Ken mezelf, als het dan koud of nat of winderig is buiten, dan heb ik al lang geen zin meer in lopen.

Ik heb er deze week alleen nog niet opgestaan. Vandaag was de situatie thuis totaal niet fijn, mis m'n vriend dan nog meer en dan kan ik me niet aan het sporten zetten. Morgen misschien.

Ik heb ook een crosstrainer, paar jaar geleden al gekocht.
Toen had ik heel veel last van mijn knieën (groeipijn en teveel gewicht op mijn knieën), daardoor werkte het niet fijn voor mij en kreeg ik na 10 minuten al last van mijn knieën. Op een of andere manier heb ik er nog steeds wel last van, en ga ik toch niet heel fijn op mijn crosstrainer staan, omdat ik er vaak na 10 minuten al af kan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:27

Oei, nja, da's niet zo best dan. Ik moet zeggen dat ik met lopen veel pijn had, nu totaal niets. Heb trouwens ook zwakke knietjes :D Crosstrainer is normaal gezien toch minder belastend voor de gewrichten dan lopen. Ik zit nu aan zo'n 35 minuten per keer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:29

Ik heb in beide knieën geen meniscus meer en mijn banden hebben in 1 knie een flinke optater gehad, maar heb nu gelukkig totaal geen last van mijn knieën!
Pff, nu is er op RTL4 'mijn kind is te dik'.... Pff, echt triest :x

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:38

Mootje schreef:
Goed Mars +:)+ Hoeveel / welke afstand loop jij op dit moment?

Alles bij elkaar lopen wij meestal 5-6 km op een hele training dus inclusief warming up-colling down. We bouwen uiteindelijk uit naar 5 km op tempo en dan wil ik doorstromen naa de gevorderden groep :) Het voordeel van lopen bij een vereniging is dat je een stok achter de deur hebt om te gaan :D

caj: ik vind het echt knap dat je dat volhoudt! Als het voor jou werkt dan is het top natuurlijk :j

SSDesign: klinkt goed, ik ga het eens opslaan om te proberen :)

Dreamy: top dat je lekker getraind hebt, maar idd meer drinken hoor :j

Tieneke: die discipline heb ik dan weer niet om ook echt op de crosstrainer te gaan, zo'n ding zou bij mij staan te verstoffen vrees ik :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:38

Mjetterd schreef:
@caj2008, pfff ik zou echt niet blij worden als ik zo eentonig zou moeten eten :o.
@Dreamy, Wauw, is dat het enige wat je hebt gehad qua vocht :o? Dat is inderdaad echt heel erg slecht.
Geen zorgen over dat je de opties moest gebruiken. Toen ik altijd steps deed, moest ik ook redelijk vaak de opties gebruiken. Kwestie van opbouwen

Ja :+
Ja, maar zo'n tegenvaller als ik 't eerst prima kon en nu die stomme opties moet gebruiken :') Is gewoon zo'n flinke stap achteruit!
Maaar, betekend dus meer trainen! Hophop :P

Zielig he, dat programma? En die ouders zijn vaak verbaasd dat het aan hun ligt :=