Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:55

O ja, dat wist ik ook wel. :)

Ja, zoals het nu lijkt wel Flew, dat wordt afzien!

SplashIsLief

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:54

Ik heb donderdag even met mijn MTB in de Loonse en Drunese duinen gespeeld env andaag 15 km op mijn racefiets gezeten. Smaak weer een beetje te pakken ook al moet ik mezelf echt op de fiets sleuren. Over 2 weken naar de Stelvio, met eh.. 4 ritjes in de benen (en nog een stuk of 4 komende daarvoor).. hell.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:44

SplashIsLief schreef:
Ik heb donderdag even met mijn MTB in de Loonse en Drunese duinen gespeeld env andaag 15 km op mijn racefiets gezeten. Smaak weer een beetje te pakken ook al moet ik mezelf echt op de fiets sleuren. Over 2 weken naar de Stelvio, met eh.. 4 ritjes in de benen (en nog een stuk of 4 komende daarvoor).. hell.

Op karakter kom je ook boven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 03:51

Bonnyyyyyy schreef:
Ik zelf heb mijn tacx weer verkocht, krijg de dvds niet verkocht.. Denk dus dat de mensen liever voor de tv kijken..
Ik vond het beide niks!

Te saai?
(trainen op de tacx bedoel ik)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:54

Zo die 110 km Tourversie Utrecht overleefd, maar wat heb ik veel gevolgen van nare valpartijen gezien. Maar wat wil je, er zijn meer dan 13.000 fietsers gestart vandaag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:07

Ik hoop binnenkort ook weer te gaan beginnen! In verband met steeds terugkerende blessures moet ik het hardlopen opgeven en een hobby gaan zoeken die iets minder belastend is voor de gewrichten.

Nu heb ik hele fanatieke wielrenners in mijn familie, dus die keuze was snel gemaakt. Mijn broer en neef zijn op dit moment op zoek naar een goede tweede hands fiets en ik sprokkel hier en daar wat kleding en schoenen bij elkaar. Ik wil he tnog niet direct te duur maken want ik weet helemaal niet of ik het wel echt leuk vind om te doen.

Kleding heb ik dus al (gratis van het werk, sponsorkleding dus) en schoenen krijg ik van mijn nichtje want die heeft net nieuwe schoenen gekocht.

Op dit moment nog geen geschikte fiets gevonden. Mede omdat alles zo vreselijk ver weg staat steeds.
Dus al iemand hier nog een tip heeft, maat 51/52/53 ongeveer, budget ligt op 500 euro.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:29

Leuk al die verhalen! :D

Ik ben dit weekend hard onderuit gegaan met de fiets.
We reden een onbekende route en ik schatte een heuvel verkeerd in. Te hoge versnelling. Donderde zo de heuvel af vol tegen een boom aan.
Nu enorme spierpijn in mijn armen en ribben. Aaauw.

Afbeelding

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 09:44

Hallo Sakkia, voor zo'n budget moet er zeker wat moois te vinden zijn, de fm bij ons heeft er ook wel een paar staan maar weet niet in welk deel van het land jij woont.

Vallen is nooit leuk Daphne, ziet er pijnlijk uit, beterschap!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:34

Au!
Homiafortuna schreef:
Op karakter kom je ook boven.

Ik hoop het :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:17

Ik woon boven in Groningen. Op dit moment bezig met een fiets, wel iets boven budget maar wel mooie fiets, volledig carbon en Ultegra opgebouwd.

Heb trouwens de rest van mijn spullen allemaal gratis gekregen dus dat de fiets dan iets duurder is maakt me niet zo veel uit.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:38

Klinkt goed SAKKIA. Ben benieuwd.. Wat voor?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:43

Ga ik je vertellen als ik meer er van weet!
meneer heeft hem al wel lang te koop staat, hij heeft de prijs namelijk wat aan de hoge kant. Moet nog even met hem in onderhandeling. Maar eerst even het oordeel van de experts afwachten :j

Tis een Ridley..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:56

Je hebt wel goed gekeken welke maat je nodig hebt? In de zin van binnenbeenlengte meten en met tabellen om (laten) rekenen, naar een geschikte framemaat?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

Ja tuurlijk :j
Dat is het eerste wat ik gedaan heb toen ik op zoek ging naar een fiets :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:34

Ok, dan is het goed. Regelmatig lezen mensen zich niet heel goed in en gaan dan een framemaat bepalen aan de hand van tabellen die zich richten op (algehele) lengte van de persoon. Daar kan een heel ander beeld uit naar voren komen. ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:35

Oh nee ik heb maar korte beentjes ook dus qua framemaat kan ik wel iets groter aan, maar als ik uitga vanuit mijn binnenbeen maat heb ik echt een kleiner frame nodig!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:39

Leuk! Mag ik me melden? :D

Ik heb vorig weekend een racefiets voor mijn verjaardag gehad en ik vind het tot nu toe echt heerlijk. Hier is een racefiets ook al handiger dan een stadsfiets in de stad, maar ik wil ook echt gaan wielrennen. M'n vriend heeft al een paar jaar een racefiets maar al vrij lang niets meer gedaan, dus we willen het samen oppakken. Zondag zijn we zo'n 25km naar Bath gefietst (dat is een pad zonder teveel hoogteverschil en zonder verkeer, leek ons wel prettig voor de eerste keer) en we zouden ook weer terug gaan... totdat m'n vriend een lekke band had die ter plekke niet goed te repareren was :+

Het is deze: http://www.cyclesurgery.com/scott-conte ... sting=true

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:41

Bij mij is het juist anders. Als ik uitga van de tabellen dan heb ik een kleinere framemaat nodig, dan dat ik uitga van mijn binnenbeenlengte ;) Maar het wijkt dus inderdaad vaak af..

Wel jammer dat je het hardlopen op moet geven. Maar ik moet zeggen dat wielrennen/mountainbiken ook erg leuk is! Lekker buiten en je kan er ook lekker je energie in kwijt..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:42

Welkom Eulogy, gaaf kleurtje hoor!

Hoe zijn jullie uiteindelijk weer thuis beland? ;)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:46

Met de trein :D We wilden niet riskeren dat we op de terugweg halverwege zouden stranden, z'n achterwiel liep op de een of andere manier aan en tussen Bristol en Bath in is vrijwel niets.

BB1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:32

en aanlopend wiel is niet fijn, meestal is er een spaak gebroken. heb zelf altijd een paar reserve spaken in het stuur en een spakenspanner mee, dan heb je kans dat je het kan maken onderweg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:01

Homiafortuna schreef:
Zo die 110 km Tourversie Utrecht overleefd, maar wat heb ik veel gevolgen van nare valpartijen gezien. Maar wat wil je, er zijn meer dan 13.000 fietsers gestart vandaag!

Jeetje wat veel!

SdaphneS schreef:
Leuk al die verhalen! :D

Ik ben dit weekend hard onderuit gegaan met de fiets.
We reden een onbekende route en ik schatte een heuvel verkeerd in. Te hoge versnelling. Donderde zo de heuvel af vol tegen een boom aan.
Nu enorme spierpijn in mijn armen en ribben. Aaauw.

[ [url=m/GmvYYD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh jeetje dat is balen zeg :(:)

Eulogy schreef:
Met de trein :D We wilden niet riskeren dat we op de terugweg halverwege zouden stranden, z'n achterwiel liep op de een of andere manier aan en tussen Bristol en Bath in is vrijwel niets.

Dat wil je dan ook niet nee :))

Ik heb vandaag lekker weer gefietst samen met mijn buurmeisje :j , wouden een klein rondje doen ivm de hitte. Uiteindelijk al een stuk er op zitten toen we besloten om toch maar door te fietsen naar een ander bos naar mtb baan. Uiteindelijk 45 km nog gefietst :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:16

Maken jullie trouwens allemaal gebruik van klikpedalen?
Ik zie daar namelijk wel een beetje tegen op. Heb de neiging om eerst volledig ingepakt te gaan oefenen met in en uitklikken :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:30

Fietsen met klikpedalen is fijn, want je voeten blijven meer ontspannen op het pedaal, je stuitert er niet vanaf en je kan naast duwen ook aan het pedaal trekken, waardoor je met minder kracht sneller kunt fietsen. Kortom klikpedalen zijn wel een aanrader :j

Oefening baart kunst. Maar als je het slim aan wilt pakken, koop je tweedehands een set klikpedalen met schoenplaatjes. Deze zijn namelijk al 'ingeklikt', of anders gezegd al wat uitgesleten, waardoor het in- en uitklikken een stuk gemakkelijker verloopt. Verder de eerste keer gewoon naast een muurtje gaan staan en met beide voeten oefenen. Het valt serieus allemaal reuze mee, niet spannender maken dan dat het daadwerkelijk is +:)+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 18:15

Zowel schoenen als pedalen zijn tweedehands dus dat zal helpen.

Had op YouTube al even bekeken en daag staan idd wel wat filmpjes op die het duidelijk uitleggen. Nu woon ik op het platteland dus is uitklikken niet heel vaak nodig. Ondertussen heb ik alles wat ik nodig heb, behalve een fiets :+