Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:24

@PeerAppel: vrolijke baby's zijn altijd fijn <3 hoop dat er geen KMA uit de test komt!

@Eske: geweldig dat hij nu al achter het loopkarretje gaat! Leuk is dat he, zien dat er al echt een persoonlijkheid en humor naar voor komt.

Hektor is 1 jaar geworden *\o/* lekker cliché, maar dat jaar is echt absurd snel gegaan. Van klein babytje van net 3 kilo naar een spekkig mannetje dat achter de loopkar loopt, time flies. Hij is nog steeds elke dag een geweldig blije baby, ben er zo dankbaar voor. Met de keizersnede kwam de arts na de ingreep nog even dag zeggen, hij kneep in m'n schouder en zei "geniet ervan" en dat hebben we het afgelopen jaar oprecht gedaan.

Afbeelding

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:41

Wat leuk om te lezen!!

Hier ups en downs..

Kirsten is nu bijna 11 maanden en loopt ook al , zo schattig. Probeert ook al los te stappen, maar dat lukt matig. :')

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 14:25

@PeerAppel wat fijn dat ze zo vrolijk is! Hopelijk is het inderdaad geen kma.

@Eske_B wat leuk die grapjes! Dat zwaar maar ook geweldig is heel herkenbaar.

@Solleke_Noah Gefeliciteerd! Wat een lieve foto <3

@Jolliegirl Ah wat knap zeg al lopen!

Mila wordt over 3 weken ook alweer 1 jaar, wat gaat het snel! Sinds begin deze maand gaat ze 1 dag naar de gastouder, dat gaat super goed en ze heeft een baby vriendje van 7 maanden die al kan zitten en staan, dus die zijn erg gewaagd aan elkaar en spelen heel de dag. Ze vindt het zo ontzettend leuk om heen te gaan dat we hebben besloten dat ze vanaf vandaag 2 dagen in de week gaat. Dan heb ik heerlijk een 'vrije' dag (3 uurtjes werken). Ik merkte dat ik iedere donderdag en vrijdag met d'r thuis zijn heel pittig vond. Zeker omdat ze nog altijd niet goed slaapt en ik daarom om 20 uur vaak mee ga slapen en dus niet echt me-time heb.
Vandaag wel een vloerbed opgehaald, dus we gaan eens kijken hoe dat gaat. Dan kan m'n vriend terug naar ons bed en Mila naar het vloerbed en kan ik daar eventueel bij gaan liggen als het nodig is.

Verder doet ze het echt heel goed, ze is een mega blije baby die nog lekker in maatje 74 past. Maar ze begint in de lengte nu wel hard te groeien. Staan lukt ook al, lopen nog niet maar dat duurt niet lang meer verwacht ik.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 15:12

Goed om te lezen dat het met alle baby’s/kindjes zo goed gaat. Aron deze week ook 1 jaar geworden. Hij lijkt helemaal over de reflux heen gegroeid en is nu oprecht een super blij kindje geworden. Genieten dus

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 17:16

Fijn dat het met iedereen zo goed gaat!

Snap het ook van de gastouder Naomi, ik ben 3 dagen thuis met kind en soms is dat wel veel. Ik heb een vriendin in de buurt die hem af en toe een uurtje neemt of m'n ouders, vinden beide gelukkig heel leuk.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:32

@Eske_B, fijn dat het goed gaat! Echt een grapjas dus.
@Solleke_Noah, wat fijn dat je zo goed kunt terug kijken op het eerste jaar! Nog gefeliciteerd! En Hektor ook al aan de wandel dus?
@Jolliegirl, Kirsten ook al aan de wandel! Wat gaat dat snel. Ups en downs, ik kan me er wel in vinden. Ik hoop dat de ups hoger zijn dan de downs :knuffel:
@Naomi_Jortje, wat fijn dat Mila het zo leuk vindt bij de gastouder! Dat laat toch wat makkelijker achter. Heerlijk dat je haar een dagje extra naar de gastouder kan brengen voor wat tijd voor jezelf. Is bij ons helaas niet mogelijk en gelukkig is die behoefte bij mij ook heel laag, omdat onze dochter zich heel goed kan vermaken en overdag prima slaapt (meestal). Kan me enorm goed voorstellen dat, als dat niet zo is, het wel lange dagen zijn! Heb ik wel zo ervaren toen het nog wat minder rooskleurig was hier.
@AvHdG, wat fijn dat Aron over de reflux heen is!
@Eske_B, ik snap wat je bedoelt. Ik heb haar 2 of 4 dagen alleen (afhankelijk van of mijn partner het weekend werkt of vrij is), omdat de opvangplanning is afgestemd op mijn werkdagen. Ik heb aanstaande vrijdag een dag helemaal voor mezelf (partner werk, kind opvang) en dat is alweer érg lang geleden :Y)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-26 13:52

Fijn dat alle kindjes het goed doen <3

En ups en downs zijn zo begrijpelijk he. Hektor is echt een makkelijke baby (buiten zijn slapen dan, of ik zeg beter zijn niet-slapen haha). Maar met ons eerste zoontje was het ook allemaal veel moeilijker. Denk dat ik er daarom nu ook extra bewust van geniet, omdat ik de andere kant (reflux, huilbaby, slaapproblemen,...) ook al meegemaakt heb.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 05:39

Hier gaat het ook heel goed! Sander heeft boven 5 tanden op rij en onder 3. Is een mega blije en lieve baby. Er komen af en toe al "woordjes" uit (aai, die, eten, mama, dada(papa)). Kan soms echt helemaal dubbel liggen om zn broer of om zichzelf (en ik dan dus ook). Hij loopt al een hele poos aan een loopkar en sinds een weekje ongeveer ook aan 1 handje met ons. Nog iets minder dan een maand voor zijn eerste verjaardag en het verbaasd me niks als hij dan al los kan lopen! Gaat af en toe al wel los staan en staat dan een aantal tellen wel echt stil. Overdag slaapt hij prima, 2x een dut van ongeveer 5 kwartier/1,5u. Snachts helaas nog steeds een drama.... Elke 2 uur wakker worden voor wat slokjes bij mama is geen uitzondering helaas... Qua eten doet hij het ook goed. Heb eigenlijk nog niks ontdekt wat hij niet lust! Alles gaat er gewoon goed in!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 20:38

Sorry voor de tussendoor zonder reageren op iedereen.

Momenteel word er toch behoorlijk veel kunstvoeding terug geroepen.

Nutrilon (aptamil in duitsland).
Bebè
Milupa en geen idee welke merken nog meer.

Heeft iemand toevallig een beetje verstand ervan welk merk we voor nu wel kunnen nemen?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 07:00

Nestlé hier ook.

Ik geef nutrasense

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 09:26

Hagelslag, als ik zo een beetje zoek gaat het niet altijd om alle varianten (1, 2, 3 etc) en in Nederland is geen terugroepactie voor Nutrilon, ongeacht het nummertje. Dus misschien is tijdelijk de grens over voor een paar potten een optie?

Ik heb me verder nog niet verdiept in gewone kv, dus ook geen tips. Ik ga waarschijnlijk voor Kruidvat, of iets dat ze daar verkopen, omdat ik daar toch altijd al kom voor de johannes broodpitmeel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 12:14

De gewone Nutrilon is wel veilig dacht ik? Las het ook in de krant hier.

Hektor krijgt nog borstvoeding maar ons eerste zoontje kreeg altijd de gewone Nutrilon.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 15:08

Nutrilon is hetzelfde als aptamil....
Verschillende Nutrilon producten komen geloof ik uit Duitsland/zelfde olie leverancier....

Maar ik kan er naast zitten.
Wij gaan voor nu even de overstap maken naar hipp
Tenminste, als ze die wil drinken....

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 17:32

En nutrilon volgt ook....
Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-26 19:28

Naomi_Jortje schreef:
@PeerAppel wat fijn dat ze zo vrolijk is! Hopelijk is het inderdaad geen kma.

@Eske_B wat leuk die grapjes! Dat zwaar maar ook geweldig is heel herkenbaar.

@Solleke_Noah Gefeliciteerd! Wat een lieve foto <3

@Jolliegirl Ah wat knap zeg al lopen!

Mila wordt over 3 weken ook alweer 1 jaar, wat gaat het snel! Sinds begin deze maand gaat ze 1 dag naar de gastouder, dat gaat super goed en ze heeft een baby vriendje van 7 maanden die al kan zitten en staan, dus die zijn erg gewaagd aan elkaar en spelen heel de dag. Ze vindt het zo ontzettend leuk om heen te gaan dat we hebben besloten dat ze vanaf vandaag 2 dagen in de week gaat. Dan heb ik heerlijk een 'vrije' dag (3 uurtjes werken). Ik merkte dat ik iedere donderdag en vrijdag met d'r thuis zijn heel pittig vond. Zeker omdat ze nog altijd niet goed slaapt en ik daarom om 20 uur vaak mee ga slapen en dus niet echt me-time heb.
Vandaag wel een vloerbed opgehaald, dus we gaan eens kijken hoe dat gaat. Dan kan m'n vriend terug naar ons bed en Mila naar het vloerbed en kan ik daar eventueel bij gaan liggen als het nodig is.

Verder doet ze het echt heel goed, ze is een mega blije baby die nog lekker in maatje 74 past. Maar ze begint in de lengte nu wel hard te groeien. Staan lukt ook al, lopen nog niet maar dat duurt niet lang meer verwacht ik.

Hier beide kindjes in een vloerbed! Mayra sinds een weekje en Aaron al meer dan een jaar. Is ontzettend prettig omdat ze heel goed gedijen op de vrijheid. Mayra is ook een slechte slaper. Ik zie soms nog steeds nachten lang elk (half) uur. Wat je zegt over me-time snap ik volledig. Ik probeer nu wel elke avond even beneden te zitten maar meestal wordt ik niet heel veel later weer naar boven gegild door Mayra. Overigens slaap ik in de nacht bij Mayra in bed en ook mijn man ligt regelmatig bij Aaron. Dat is wel echt het voordeel van vloer bedden op grote mensen formaat.

Ver loopt alles hier redelijk. Mayra groeit en bloeit. Ze heeft van de week der eerste losse babystapjes gezet wat ontzettend schattig is om te zien. Ook der verjaardag kunnen we bijna gaan vieren.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:31

hagelslag schreef:
Nutrilon is hetzelfde als aptamil....
Verschillende Nutrilon producten komen geloof ik uit Duitsland/zelfde olie leverancier....

Maar ik kan er naast zitten.
Wij gaan voor nu even de overstap maken naar hipp
Tenminste, als ze die wil drinken....

Oh ja, die bestaat ook nog. Ik ken 2 mensen die Hipp gebruiken en die zijn er beide heel tevreden over!

Hier een link met batchnummers: https://www.danone.com/content/dam/corp ... atches.pdf

Ik duim zo hard dat Pepti geen terugroepactie krijgt. "Even" overstappen op wat anders is dan natuurlijk onmogelijk en we zitten middenin de provocatietest, dus veel te vroeg om al conclusies te trekken.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 12:43

@AvHdG oh wat fijn dat hij over de reflux heen is gegroeid en zo blij is!

@Eske_B fijn dat een vriendin en je ouders dat doen!

Mijn ouders passen iedere woensdag op, dus dat is ook heel fijn. Maar ze wonen een halfuur verderop, dus even een uurtje oppassen is niet praktisch. Afgelopen zaterdag waren Stef en ik allebei ziek (en Mila niet, die stuiterde door het huis :+) en toen is ons pap d'r superlief 's ochtends direct op komen halen.

@PeerAppel hoe was je vrijdag voor jezelf? :D

@Solleke_Noah dat niet-slapen is zo herkenbaar :')

@iirrssjjee ah wat leuk die woordjes! En knap al dat lopen :D

@Renee ja ik kan me inderdaad voorstellen dat ze goed gaan op die vrijheid. Mila heeft er nu 1x een dutje in gedaan, want ik was zelf ziek dus had geen zin om beddendans te gaan doen. Dus Mila en ik hebben heerlijk nog in ons bed geslapen en mijn vriend in het vloerbed :') Wij hebben inderdaad bewust voor 120x200 gekozen zodat we er ook bij passen. Wat leuk die losse babystapjes!

Lastig die terugroepacties van kunstvoeding... Ik geef nog steeds borstvoeding dus geen last van, maar lijkt me geen fijn gevoel nu met die onduidelijkheid :(:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 13:37

Wij hebben gewoon voor nu het 1 persoons matras op de grond.en de hoogslaper staat eroverheen.

Alleen kan ze niet veilig alleen op haar kamer ivm lades die ze opendoet.we hebben nog geen manier om dit te voorkomen... We willen niet in de meubels boren...

We hebben lades waar we ook ad binnenkant weinig kunnen doen, want dan kunnen ze alsnog een flink stuk open en kan haar vinger ertussen..

Ze klimt in vensterbanken via de verwarming :')

Helllll :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 18:34

Jemig wat een drukte Jolliegirl! Je hebt ook magnetische sloten met plakstrip. Zat ik naar te kijken.

Wat lief van je vader Naomi!

Ik geef ook nog borstvoeding. Lijkt me inderdaad lastig met de onzekerheid. Zijn hier moeders met ervaring met >1 jaar voeden?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 21:03

Eske_B schreef:
Jemig wat een drukte Jolliegirl! Je hebt ook magnetische sloten met plakstrip. Zat ik naar te kijken.

Ik geef ook nog borstvoeding. Lijkt me inderdaad lastig met de onzekerheid. Zijn hier moeders met ervaring met >1 jaar voeden?

Ik heb mijn oudste tot 20mnd borstvoeding gegeven. Ik geef het bij Sander nu ook nog (bijna 1 jaar dus alweer :'( )

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:07

Hoe ging het na 1 jaar? Ging je toen minder vaak voeden?

Ik twijfel over doorgaan, ik wil sowieso stoppen met kolven na zijn verjaardag, dan krijg ik geen betaald verlof meer (zet nu ouderschapsverlof in). Ben kolven ook zat. Ik dacht, als ik hem dan 2-3x kan voeden (bijv. 's morgens en voor dutje), vind ik het wel vol te houden.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 16:51

Eske_B schreef:

Ja ik! Ik ben in de zwangerschap van Mayra door gegaan met het voeden van Aaron. Wij zijn gestopt toen Aaron zelf zei dat hij niet meer wilde (hij wilde niet meer rond het derde trimester van de zwangerschap, dus vlak voor hij twee werd). Voor ons is het heel natuurlijk afgebouwd. Toen volgens mij is hij rond 1 jaar over gegaan op 1 keer in de ochtend en 1 keer in de avond (en bij serieuze trek kon altijd nog een keer). Rond anderhalf ging het over op alleen in de avond. Merk wel dat dit bij Mayra volledig anders gaat lopen. Zij slaapt nog niet door en vraagt nog om voeding in de nacht. Op dit moment drinkt ze 1 keer tussen de middag, 1 keer voor het slapen gaan en dan ergens tussen de 2-6 keer in de nacht (zij heeft geen ochtendmelkje). Zodra ze 1 wordt gaat de melk tussen de middag er in principe uit en gaan we in een ideale wereld naar 1 keer in de avond en 1 keer in de nacht. Maar dit is een verre droom.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:59

Wat leuk om te lezen allemaal!

Hier gaat ook alles goed. Luca is alweer 9 maanden, tijgert er flink op los en vind het leuk om overal rechtop te gaan zitten en rond te kijken. Begint zich nu ook aan dingen op te trekken. Zo grappig om te zien hoe ieder kind zich toch in z’n eigen tempo ontwikkeld, zijn grote zus was veel sneller.
Hij is gek op eten, eet echt alles wat ik hem voorschotel echt leuk. Slaapt eigenlijk ook heel goed dus nee wij klagen niet!

Die terugroep actie van nutrilon gaat toch om bepaalde batches niet om alle voedingen. Ik geef nog gewoon nutrilon maar check de lijst met batches.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 20:07

2-6x in de nacht..jeetje..heftig zeg.
Lijkt wel alsof dag/nacht drinkritme dan compleet omgedraaid is. Kun je dit niet langzaam stapsgewijs veranderen?
Of heb je er zelf niet perse moeite mee?

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 20:37

Herkenbaar hoor Renee, hier is het ook nog zo vaak 's nachts. Heeft hier in ieder geval niets te maken met een omgekeerd dag/nacht drinkritme te maken, maar met troost en nabijheid.
Mila drinkt 's ochtends bij het opstaan en voor beide dutjes. Soms nog een keer extra, soms een keer minder. Dan weer voor het slapengaan en in de nacht ook nog zo'n 2-5x.
Ik kolf nog 3x op een werkdag, maar heb altijd gewerkt tijdens het kolven (meer opbrengst als ik doorwerk dan als ik er rustig voor ga zitten :+) dus geen haan die er naar kraait dat ik nog steeds kolf op het werk. Heb ook nog niet echt een plan om te gaan stoppen, we zien wel waar we eindigen.

@Jolliegirl oeps haha in de vensterbanken klimmen :') Hopelijk is ze er nog niet vanaf gevallen.

@Venthe wat leuk zo die verschillen inderdaad!