Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-22 18:45

Ik ben net terug van een 5 km loopje.
Die viel ongeveer even zwaar als onze trail van afgelopen weekend (17 km) :')
Afijn, zulke loopjes zitten er ook tussen.

Wel m'n melkflessen even goed kunnen showen, want het broekje kroop weer op. :=

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:07

Joehoeeee ik doe ook nog mee hoor!
Goede tips weer om je schema’s te kunnen lopen Varekaj - toch fijn al die ervaringen zo op een rijtje!

Jouw training klonk pittig Gaucho, maar wel heel leuk!

Iedereen dus ongeschonden uit de Bokt trail en weer bijgekomen?
Ik ben/heb vakantie bij de volgende maar wie weet net terug of in de buurt. Volg de plannen graag.

Net als jouw plannen IMAY, echt een leuk avontuur - zet hem op!!

Ik wil deze heerlijke lente foto van vanavond niet onthouden, wat een mooi weer de afgelopen dagen en super loop weer! Hou er echt van!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:52

Wat een heerlijke foto <3

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:46

Vanmorgen een lange duurloop van 30km gedaan over de fietspaden in het bos. Aan het eind nog een stukje trail gedaan. Echt even wennen aan de warmte!
Dit keer geen schuurplekken van mijn rugzak, ik had alles goed ingesmeerd met vaseline.
Maar helaas zat er wel een gaatje in de rugzak en was en een lus los. Dus maar een mailtje aan de mudsweattrails store gestuurd. Dit was pas de derde keer dat ik met deze rugzak liep.. voor 175 euro verwacht je toch wel wat kwaliteit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 13:50

Gave foto's :D
Idd wel erg zonde van je rugzak :(

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:59

Mooie foto's en mooi balen van je rugzak. Hopelijk wordt het goed opgelost :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:01

Oh, zonde van de rugzak. En idd niet wat je mag verwachten voor die prijs.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:31

Heerlijke foto’s, SV! Wat knudde van je rugzak! Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:44

Jij weet hoe je een fietspad er aantrekkelijk kan laten uitzien SV, wat een mooie foto's! Enig idee hoe dat gat er zou kunnen komen? Een bandje wat teveel druk krijgt ofzo als je de rugzak draagt? Inderdaad zeker zonde, voor dat bedrag mag je toch verwachten dat zoiets flinke tijd meegaat.

Het was wel warm vanmiddag, blij dat ik vanavond pas mijn loopje heb. Pony mag weer mee ook. Omdat het toch vooral in de schaduw zal zijn is het nog met lange broek en truitje met 3-kwarts mouw. Hebben jullie tips qua korte broeken of shorts? Ik heb geen sportshorts in huis of toch niks wat ervoor kan doorgaan, alleen eerder types richting bermuda of voor een casual dagje. Mijn wandelbroeken afritsen lijkt me ook niet het ideale plan :+ dus ideetjes qua merken, shops, materialen, dingen waarop te letten... zijn welkom. Liefst niet te korte modellen om te beginnen, daar heb ik de billen (nog) niet voor :')

En ik weet niet van wie de tip kwam om een schema via workouts in connect in te voeren, maar je bent mijn held *\o/* Het is inderdaad een puzzel- en prutswerkje, maar ik heb het schema van start to run tot en met week 4 erin kunnen zetten en vanavond kunnen we dus weer van start.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:49

Varekaj, mooi dat het gelukt is via connect!
Tijdens onze trail vorig weekend was de merken-voorkeur met name voor broeken (lang en kort) goed te zien, Nike trail of Fusion ;) niet echt budgetproof maar wel heel fijn.

SV, fijne foto's weer! Hopelijk krijg je een nieuwe rugtas want dit is echt veel te snel kapot, zeker voor die prijs...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:52

Die nikes zijn wel best kort, dan kan ik helaas binnen de week op de blaren zitten. Letterlijk, want schurende bovenbenen. Maar wel een goeie tip qua merk, dan snuister ik daar even verder.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-22 17:52

Varekaj, een tip: ga niet voor die hele korte broekjes met zo'n strak broekje eronder. Die kruipen op :+
Ik blijf fan van mijn Fushion short. Kruipt niet op en heeft goede zakken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:57

@Dilan: dat idee had ik al dus daar blijf ik inderdaad ver van weg. Ik ga om te starten denk ik voor een voetbal of basketshort. Aangenaam qua lengte om te starten en zit ook lekker los.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 17:59

Varekaj schreef:
@Dilan: dat idee had ik al dus daar blijf ik inderdaad ver van weg. Ik ga om te starten denk ik voor een voetbal of basketshort. Aangenaam qua lengte om te starten en zit ook lekker los.

Hou er wel rekening mee dat juist loszittende kleding voor schuurplekken zorgt, dan komen je bovenbenen namelijk elkaar tegen of flapperende stof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:02

Zodra er iets van stof tussen zit heb ik er geen last van. En als het kruis hoog genoeg hangt hopelijk ook niet :P Maar wel een goed punt. Beste is waarschijnlijk om gewoon naar een sportwinkel te gaan en te passen. dat kan ik binnenkort makkelijk doen. maar nu eerst gaan rennen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:35

Fusion of nike trail zijn superfijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:18

Die Nike trails zijn niet kort.. kijk maar even naar de foto's van afgelopen zaterdag die in het topic staan. Meerdere Nike trails zitten daarbij.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:31

Ze zijn niet kort inderdaad en blijven goed zitten.
Fusion zit net iets langer, is iets dunner van stof en heeft een wat lagere broekband. De nike trail heeft een wat bredere broekband, stof is wat dikker en zit iets hoger.

Ik heb ze allebei en gebruik de fusion voor de lange lopen en de nike trail voor de wat kortere loopjes.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 23-03-22 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:32

Nike Epic in actie, ik vind ze echt fijn. Stof is inderdaad wat dikker dan de fusion, kruipt absoluut niet op.
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 20:33

De nike epic trail bij mij afgelopen zondag.

Afbeelding

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 22:53

Goede actie foto's dames! Ik loop dus pas bij hele hoge temperaturen in kort tot nu toe, maar overweeg toch een fusion of Nike trail aan te schaffen. Als het comfortabeler zit dan zo'n Decathlon strak-onder-los shortje draag ik het misschien wel vaker...

Hier vanmiddag tussendoor nog even 5km gedaan. Overdag had ik een beetje te weinig gegeten dus het liep niet erg fijn, maar toch weer geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 23:17

Ik heb een soort van "rijbroek" model qua billen of hoe noemen ze dat, fikse kont en smalle taille. Aansluitende shorts kruipen razendsnel omhoog, kruipen even snel waar de zon niet komt en broekspijpjes rollen dan op richting lies. En tailleband krult om naar beneden. Daarom dus graag lossere broekspijpen :P

Fijne foto's wel alweer!

Ik heb mijn eerste loopje gedaan en gelijk een toch wel belangrijk detail ontdekt aan de overgezette loopschema's: goed controleren dat tijd/afstand klopt. In de eerste intervallen had ik 1KM gezet ipv 1 minuut. Vond het zo verdacht lang duren eer mijn uurwerk een biep gaf haha. Dus gewoon zelf wat freewheel gedaan met rennen en stappen tot die om waren en dan 2x 2 minuten gelopen en 2 minuten gewandeld, en zo 3km gedaan.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 08:44

Hier hetzelfde model hoor :') die Nikes hebben anti slip pijpen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:50

Hier ook hetzelfde model en idd, die antislip doet z'n werk prima :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 20:21

Was hier een rondje zweten :)

- 2 km inlopen
- 10x 200m tempo/ 100m rust
- 2 km uitlopen

Wel de laatste 2 km weer met een slapende voet gelopen :o?

Moest wel weer even inkomen qua tempo, maar de meeste intervallen liep ik netjes onder de 5:00 min/km :)