Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:06

Loretta schreef:
sureido schreef:
Dan heeft Rutte toch flink gelogen tijdens het debat over de avondklok want daar werd tegen de Tweede Kamer gezegd dat de avondklok de eerste is die de prullenbak in gaat en 99% zeker op 9 februari stopt.

Vind de cijfers nu ook nog steeds niet avondklokwaardig maar goed dit is geen avondklok topic.

Dat geeft ook allemaal weinig vertrouwen? Rutte heeft wel meer gezegd wat later weer anders bleek. Daarnaast heeft het OMT naar alle waarschijnlijkheid nog meer slecht nieuws.

https://www.parool.nl/nederland/het-nie ... ~bfb7ee61/

Dat het steeds verandert is geen nieuws meer. De scholen zouden ook echt nooit meer dicht gaan. Als die weer open gaan is dat echt fijn nieuws. Even afwachten maar. Kan zo weer anders worden. En het gaat nog heel lang duren voor we eruit zijn. Kaartjes voor een festival zou ik nog niet kopen. Wij plannen niks iig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:21

sureido schreef:
Pandora2 schreef:
Komt aardig overeen. In februari ergens indienen, een maandje voor de goedkeuring en dan april leveren.

Alles duurt te lang nu :')

Wanneer komt de eerste lading AZ binnen?

:D
Laterrrrrr zul je dankbaar terugkijken op deze periode. O:)
Voor het geduld dat je leren opbrengen hebt o.a.

Geen idee of er al iets bekend was omtrent de leveringen van AZ.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:23

sureido schreef:
Dan heeft Rutte toch flink gelogen tijdens het debat over de avondklok want daar werd tegen de Tweede Kamer gezegd dat de avondklok de eerste is die de prullenbak in gaat en 99% zeker op 9 februari stopt.

Vind de cijfers nu ook nog steeds niet avondklokwaardig maar goed dit is geen avondklok topic.

Je weet nu toch wel na een jaar dat dingen veranderen?
Ik heb al gelijk gezegd dat het verlengd ging worden.
Er worden vanaf het begin af aan dingen gezegd door het kabinet die later veranderen. Maar je mag geen kritiek op het kabinet hebben

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:26

Natuurlijk mag je wel kritiek hebben, maar ook voor hen zijn veel zaken nieuw betreffende dit virus en niet altijd te voorspellen. Daardoor komen ze soms terug op eerder gedane uitspraken. Maar dat heeft imo niets met moedwillig liegen te maken?
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-01-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:26

Ik snap het wel hoor. Ik was ook zo boos toen de scholen dicht gingen en ook nog eens bleek dat ik niet meer in de 1e groep zat die gevaccineerd zou worden. Na een tijdje volgt berusting omdat ik er niks aan kan veranderen. Maar die frustratie dat dingen veranderen en continu anders zijn die voel ik ook bij tijd en wijle.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:29

Ann schreef:
Natuurlijk mag je wel kritiek hebben, maar ook voor hen zijn veel zaken nieuw betreffende dit virus en niet altijd te voorspellen. Daardoor komen ze soms terug op eerder gedane uitspraken. Maar dat heeft imo niets met moedwillig liegen te maken?

Hugo doet alsof hij grip op dingen heeft maar dat heeft die niet.
En dat is niet erg in een pandemie. Maar kom er dan ook gewoon eerlijk vooruit

secricible

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:43

Ja dat zal rust brengen in het land "sorry mensen, ik doe ook maar wat"
Er is aan het begin gezegd dat men 100% van de beslissingen moet nemen met 50% van de kennis. Dat is niet nu ineens verandert.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:46

secricible schreef:
Er is aan het begin gezegd dat men 100% van de beslissingen moet nemen met 50% van de kennis. Dat is niet nu ineens verandert.

Het zou juist beter zijn als hij toegeeft andere experts erbij te halen. Mensen die wel verstand hebben van een vaccinatie strategie/operatie

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:51

Wat zit er volgend jou in het OMT dan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:57

purny schreef:
secricible schreef:

Het zou juist beter zijn als hij toegeeft andere experts erbij te halen. Mensen die wel verstand hebben van een vaccinatie strategie/operatie

Denk jij dat ze de maatregelen zelf verzinnen :? Daar is toch een OMT voor... volgens mij is dat gewoon algemeen bekend en transparant.

Ze doen wat mij betreft helemaal niet alsof ze overal grip op hebben. Dat hebben ze niet en zeggen ze ook constant.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:23

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:24

Daar heb ik het niet over. Politiek besluit hoe of wat qua vaccineren en degene die er verstand van hebben(de mensen die tijdens de mex. griep aan het roer hebben gestaan) voeren het uit.
Zeg maar iedereen die in een zorgcentrum woont inenten en niet 3 aparte groepen maken zodat de een eerder geprikt gaat worden dan de ander.

Maar ik zal mijn kritiek voor me houden en het kabinet de hemel inprijzen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:40

purny schreef:
Daar heb ik het niet over. Politiek besluit hoe of wat qua vaccineren en degene die er verstand van hebben(de mensen die tijdens de mex. griep aan het roer hebben gestaan) voeren het uit.
Zeg maar iedereen die in een zorgcentrum woont inenten en niet 3 aparte groepen maken zodat de een eerder geprikt gaat worden dan de ander.

Maar ik zal mijn kritiek voor me houden en het kabinet de hemel inprijzen

Euh.... dit is niet helemaal hoe het werkt. De mensen met verstand adviseren een beleid en de politiek neemt het al dan niet over. Maar vrijwel altijd nemen ze het advies over. We hebben gelukkig geen Trump.

Verder snap ik echt niet wat je bedoelt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:59

je hoeft het kabinet niet de hemel in te prijzen, maar ik ben het gewoon niet eens met wat je zegt en vind dat het niet klopt met hoe het in de werkelijkheid gaat.

Er zijn ook geen 3 groepen in het zorgcentrum, daar zit ergens een miscommunicatie. 1 van onze klanten is vandaag gevaccineerd, iedereen tegelijkertijd. Zowel onder de huisarts als de SO. De enige groep waar het flut voor is geregeld is voor de aanleunwoningen (mensen zonder WLZ indicatie) en ik deel je mening dat daar zsm een oplossing voor moet komen. Maar waarom er miscommunicatie is op de mensen met een WLZ indicatie is mij een raadsel (nou, niet helemaal, ik heb wel een vermoeden en dat ligt niet aan de regering)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:35

Tja hoe het zit in werkelijkheid weet ik niet, alleen dat gisteren op TV ook behoorlijk pittige kritiek was op vaccinatie beleid want in verpleeghuizen werd ook gesproken over deze 3 groepen ih zorgcentrum.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:41

Of we ME ook even voorrang willen geven op de vaccinatie. Hoe dan? Er zijn te weinig vaccins en de strategie wijzigt iedere keer. _O- Misschien dat ze die dan maar als eerste moeten doen met AZ als ze daar over paar weken mee kunnen gaan vaccineren?

'ME'ers moeten voorrang krijgen bij coronavaccin' - https://nos.nl/l/2366420#UPDATE-container-50698923

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:43

Ik wilde het net posten bagheera. We hebben weer een nieuwe groep die zichzelf prioriteit vindt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:47

En de groep zonder WLZ mag nu ook meegeprikt worden, voila. Probleem opgelost. Alleen nog de vraag hoe ze aan de prikken gaan komen, want als instelling mag je officieel geen prikken bestellen voor iemand zonder wlz. Die mensen zijn namelijk niks van je, die vallen onder dezelfde regeling als iemand die thuis woont en thuiszorg krijgt.

https://nos.nl/artikel/2366539-verpleeg ... neren.html

En ondertussen beginnen er ook landen stil te vallen omdat ze geen vaccins meer hebben. Dan kun je nig zo snel van start zijn gegaan, maar effectief heb je niks gewonnen en zitten we allemaal te wachten op voorraad.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:54

Wat ik toch wel schrijnend vind dat er hier gezegd word dat +80 of +90 niet zo nodig gevaccineerd hoeven worden, aangezien zij toch niet in het ziekenhuis worden opgenomen. Wat daarbij vergeten wordt is dat zij nu echt in eenzaamheid leven en velen ook in eenzaamheid sterven. Als ik van -60 dan nog wat extra maanden in lockdown moet, dan zij het zo, maar van mij mogen zij echt wel voorgaan.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:00

nynke55 schreef:
Wat ik toch wel schrijnend vind dat er hier gezegd word dat +80 of +90 niet zo nodig gevaccineerd hoeven worden, aangezien zij toch niet in het ziekenhuis worden opgenomen. Wat daarbij vergeten wordt is dat zij nu echt in eenzaamheid leven en velen ook in eenzaamheid sterven. Als ik van -60 dan nog wat extra maanden in lockdown moet, dan zij het zo, maar van mij mogen zij echt wel voorgaan.

Dat verschilt toch echt per oudere want mijn oma (81) woont aan ons huis vast (wel alleen en eigen ‘huis’) en gaat nog naar al d’r 7 zussen op bezoek, terwijl ik -60 ers ken die niemand meer gezien hebben sinds maart.
Dat is even schrijnend.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:06

Ik denk dat dat net zo zeer verschilt als dat je niet kan stellen dat een 90-jarige geen vaccin meer zou willen of de kans groot is dat ze daar aan sterven.

Mijn opa was 94 toen hij nog zelfstandig woonde en dagelijks door het centrum wandelde. Ik ken ook mensen van 70 die in een verpleeghuis wonen en aan hun einde zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:09

secricible schreef:
Ik denk dat dat net zo zeer verschilt als dat je niet kan stellen dat een 90-jarige geen vaccin meer zou willen of de kans groot is dat ze daar aan sterven.

Mijn opa was 94 toen hij nog zelfstandig woonde en dagelijks door het centrum wandelde. Ik ken ook mensen van 70 die in een verpleeghuis wonen en aan hun einde zijn.

Maar iemand van 70 die aan zijn eind is moet zo’n vaccin toch ook niet meer willen denk ik?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:13

Nee, maar daarom denk ik dat het niet oke is om bepaalde leeftijdsgroepen bij voorbaat uit te sluiten.
Statistisch gezien hebben de oudste de meeste kans om te sterven aan corona. Dus begin daar en geef ieder zelf de kans om, samen met een eigen arts en familie, te beslissen wat wijsheid is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:19

secricible schreef:
Nee, maar daarom denk ik dat het niet oke is om bepaalde leeftijdsgroepen bij voorbaat uit te sluiten.
Statistisch gezien hebben de oudste de meeste kans om te sterven aan corona. Dus begin daar en geef ieder zelf de kans om, samen met een eigen arts en familie, te beslissen wat wijsheid is.

Dit dus. De opa van mijn vader had een vd 1ste kunstmatige darmuitgang operatie gehad. Dat was wat in die tijd.
Enfin jaren later kwam onverwacht een medisch student bij mijn vader thuis want hij deed onderzoek naar hoe het de 1ste patiënten vergaan waren.
"Oh dat is goed hoor zei mijn vader, kom binnen, dan moet u wel even wachten want mijn opa is net vertrokken voor een wandeling maar over een uurtje is hij terug ". De jongeman begreep het niet helemaal. Maar het was echt waar, de goede man was toen 95 jaar en was fit en aktief en heeft toen zelf dat interview gedaan.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:53

Natuurlijk kun je niet iedereen over 1 kam scheren, maar er zijn nu eenmaal veel ouderen die in een verpleeghuis of aanleunwoning wonen, waar alle dagelijkse activiteiten zijn afgelast en het restaurant dicht is, en dan word het gewoon erg eenzaam.