Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:bigone schreef:Kerst mag nog steeds met drie mensen , buiten kerst nog twee mensen op bezoek ipv drie.
En Ninx, goede vrienden van ons, kerngezond en zeer gezond levend. Buitenaf , elke dag naar buiten, op het maniakale af gezond eten , enkel een glaasje wijn zo af en toe. Verder niet roken, drinken, fastfood enzenz. Hoe komt het dan dat zij positief waren??
Omdat er gewoon een virus heerst? Iedereen kan het krijgen... ook wanneer je gezond bent.
Veel mensen reageren er heftiger dan op influenza. Maar de meeste mensen zullen daar uitstekend doorheen rollen wanneer zij een goede gezondheid hebben.
Dat het even pittig is, en de hersteltijd mogelijk wat langer is niet ondenkbaar.
Gezonde mensen die op gewicht zijn en niet aan overmatige stress lijden zullen het makkelijker hebben en minder complicaties laten zien.
Het zou voor de overheid top-prioriteit moeten zijn de gezondheid en stress de goede kant op te duwen. Zij zijn immers volksvertegenwoordigers.
In werkelijkheid echter vertegenwoordigers van Unilever, Tata Steel, KLM, etc... En dan doel uiteraard de neo-liberale kant van de zaak
Popstra schreef:Janinevv schreef:Vraagje gaan diervoerders dicht ? Neem aan van niet toch ? Levensmiddelen voor beesten?
Bij de Welkoop hier stond vanmiddag een giga lange rij buiten.
Blussem schreef:Kabinet is echt compleet gestoord.
Op deze manier gaan wij straks als lang kompleet failliet.
Geloof mij maar, over twee jaar krijgt een jonge moeder met kanker te horen dat zijn niet behandeld kan worden omdat er geen geld voor meer is.
En ook weet ik haast zeker dat er straks complete grote rellen komen. Want lager geschoold mensen die op deze manier meer dan een jaar zonder werk zitten hierdoor zijn er ook compleet klaar mee.
secricible schreef:ik dacht dat we "gezond leven" als preventiemiddel wel hadden kunnen afstrepen nadat die topsporter in Oost-Europa het loodje heeft gelegd toch?
En het gaat niet om de geringe mortaliteitscijfers. Het gaat erom dat de zorg op z'n gat valt als we geen maatregelen nemen. En dan zijn de mortaliteitscijfers niet meer gering, want dan gaat iedereen die een beetje acute zorg nodig heeft gewoon neer.
dromertje2 schreef:Dat is dus exact het probleem. Men kijkt en denkt enkel aan zichzelf. Ik wil dit, ik wil dat,...
Dat er al zoveel doden zijn, doet hen niets, dat ziekenhuizen overvol zitten, opgeschaald en opgeschaald worden tot men niet meer verder op kan schalen. Dat men dan uiteindelijk zo ver gaat komen dat men gaat moeten kiezen.
Zelfs als het zo ver niet komt zijn er veel mensen die te laat medische zorgen krijgen of zoeken waardoor er ook veel mensen slachtoffer worden niet omdat ze corona gekregen hebben maar wel door corona .
En dan nog zeggen dat het niet erger os dan een griepseizoen
Ninx schreef:secricible schreef:ik dacht dat we "gezond leven" als preventiemiddel wel hadden kunnen afstrepen nadat die topsporter in Oost-Europa het loodje heeft gelegd toch?
En het gaat niet om de geringe mortaliteitscijfers. Het gaat erom dat de zorg op z'n gat valt als we geen maatregelen nemen. En dan zijn de mortaliteitscijfers niet meer gering, want dan gaat iedereen die een beetje acute zorg nodig heeft gewoon neer.
Want topsport is gezond?
Los daarvan, dat is leuk anekdotisch, maar niet erg wetenschappelijk.
En hoe komt het toch dat die zorg zo weinig capaciteit heeft en zo ondermaats is?! Oh ja... misschien is die bigger picture toch wel belangrijker dan je en masse verstoppen voor een virus dat er gewoon is en pas wijkt wanneer het z'n werk heeft kunnen doen.
Je bevolking gezonder, sterker stressvrijer en water- en luchtkwaliteit opschroeven is de enige echte remedie... de rest is een wassen neus.
Ninx schreef:Huertecilla schreef:Eíndelijk bállen![]()
Te laat maar![]()
In dit geval was het goede voorbeeld naast de deur en de cijfers in NL mínstens zo slecht dus anders kon eigenllijk niet maar toch ... per middernacht vandaag alles dicht is echt een héél moedig besluit.
Ik hoop voor allen dat het werkt en dat iedereen in staat is om kerst & nieuw een ´als vanouds´ sfeer te geven in kleiner familieverband en de rest per google-meet (als Google weer in de lucht is).
Sterkte en positiviteit toegewenst allemaal.
Doe maar feestelijk....
De meeste mensen die om die lockdown hebben geroepen genieten van een pensioen, een vast salaris (zolang de overheidspot strekt) of een uitkering.
Iedereen die voor zichzelf werkt, een restaurant, winkel, of ander zelfstandig beroep heeft gaat geen slingers uithangen. De kans dat vele duizenden mensen zonder inkomen of zonder werk en/ of met een faillissement te kampen krijgen is enorm. Best zorgwekkend wanneer daar veel pecunia vandaan komen voor de verstrekte steunpaketten van alle werknemers die nu thuis zitten en zo'n lockdown niet heel vreselijk vinden...
Zelf zou ik liever eens iets aan de gezondheid van de Nederlander doen, preventiever te werk gaan, en de zwakken in bescherming nemen met maatregelen op maat.
We hebben al een golf meegemaakt, en we hebben zelfs alweer afgeschaald qua zorg (IC capaciteit).... hoe dan?!
En waarom nog steeds geen ingrepen om de gezondheid te bevorderen (per direct groenten & fruit vrij van btw maken, vlees/ alcohol en sigaretten duurder maken, toegang tot buitensport betaalbaarder maken, etc... we kunnen zoveel doen om die weerstand op te krikken. Maar we sturen iedereen naar binnen waar ze op hun krent nog dikker, nog ongezonder worden en nog minder weerstand krijgen).
Ik vermoed dat de restschade veel groter gaat worden dan de geringe mortaliteitscijfers van dit virus.
IMANDRA schreef:Wat dacht je van die jonge moeder met kanker die te horen krijgt dat er geen plek is in het ziekenhuis voor de behandeling van die behandelbare kanker door de flinke overbelasting, waardoor die kanker dus langer door kan groeien en het uiteindelijk misschien wél dodelijk/onbehandelbaar/moeilijker behandelbaar
Blussem schreef:IMANDRA schreef:Wat dacht je van die jonge moeder met kanker die te horen krijgt dat er geen plek is in het ziekenhuis voor de behandeling van die behandelbare kanker door de flinke overbelasting, waardoor die kanker dus langer door kan groeien en het uiteindelijk misschien wél dodelijk/onbehandelbaar/moeilijker behandelbaar
Precies!!
In plaats van al die corona steun en het dichtgooien van alles hadden er prima heel wat grote nood ziekenhuizen kunnen aanleggen.
Gedeeld van het leger omscholen en je hebt meer dan genoeg behandel plaatsen.
Maar in de plaats van wordt gigantisch kapitaal vernietigd en het hele corona gebeurd zolang mogelijk op gerekt. Bepaalde mensen verdienen hier kapitalen aan.
Terwijl er ondertussen wel een goed behandel plan is voor corona patiënten.
Want uiteindelijk ontkomt niemand er aan. Vaccin is tijdelijk oplossing als het al werk en 100% isolatie voor rest van je leven gaat ook niet werken.
Blussem schreef:IMANDRA schreef:Wat dacht je van die jonge moeder met kanker die te horen krijgt dat er geen plek is in het ziekenhuis voor de behandeling van die behandelbare kanker door de flinke overbelasting, waardoor die kanker dus langer door kan groeien en het uiteindelijk misschien wél dodelijk/onbehandelbaar/moeilijker behandelbaar
Precies!!
In plaats van al die corona steun en het dichtgooien van alles hadden er prima heel wat grote nood ziekenhuizen kunnen aanleggen.
Gedeeld van het leger omscholen en je hebt meer dan genoeg behandel plaatsen.
Maar in de plaats van wordt gigantisch kapitaal vernietigd en het hele corona gebeurd zolang mogelijk op gerekt. Bepaalde mensen verdienen hier kapitalen aan.
Terwijl er ondertussen wel een goed behandel plan is voor corona patiënten.
Want uiteindelijk ontkomt niemand er aan. Vaccin is tijdelijk oplossing als het al werk en 100% isolatie voor rest van je leven gaat ook niet werken.
lenaa_tje schreef:friezenfan2 schreef:Het is toch zo omdat mensen de randjes hebben opgezocht of loopholes vonden zitten wij morgen met een lockdown. En ik me maar zo streng aan de maatregels houden. Snap niet waarom ik dan ook niet gewoon heb gedaan wat ik wilde.
Dat vind ik pas een egoïstische opmerking. Je doet wat je doet ook voor jezelf en je familie hé?
Ik voel mij daar dus echt niet anders door omdat ik mij wel aan de regels heb gehouden.
Cowgirl schreef:Deze lockdown gaat niet werken of maar heel weinig.
Over 2 weken weer enorm veel besmettingen want iedereen moest toch vandaag nog even die parfum voor schoonmoeders halen.
Toen gingen ze ook nog kerstbomen gratis weggeven en flinke kortingen geven op kerstzooi. Dus de winkeliers zijn er zelf ook de oorzaak van...die hadden vanmiddag dus al dicht moeten gaan om deze chaos te voorkomen.
Ik wilde ook nog even weg maar het verstand sprak tegen het gevoel en ik ben thuis gebleven. Het voer voor het paard is over 2 weken wel op maar dan betaal ik wel een paar euro meer en bestel het.
De sportschool weer dicht en daar baal ik enorm van omdat ik dat hard nodig heb om op de been te blijven. We mogen dus hopen dat deze lockdown maar 4 weken duurt maar ik houd al rekening met langer.