Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:19

Sheran schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk allemaal in contact met iemand met corona? Is dat dan door contactberoepen, contactsport of via huisgenoten? Vroeg me af hoe dat werkt, omdat je in principe natuurlijk van iedereen afstand houdt en je pas gebeld wordt als je langer dan een kwartier binnen 1,5m bent geweest...

Mijn beste vriendin had iemand gezien die positief getest was, dus preventief gaan testen. Uiteindelijk was ik positief en mijn beste vriendin negatief. Enigste optie is sportschool of supermarkt.

Het gaat snel, ook al ben ik enorm voorzichtig met alles geweest. Ik had no way verwacht dat ik positief getest zou worden, ik werk ook al maanden thuis en zie verder maar een hele kleine kring mensen waarvan ik weet dat ze ook voorzichtig zijn. It happens.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:42

Ik belde vanochtend de huisarts voor advies. Mijn klachten zijn nu namelijk weer weg (geen koorts meer). Ik vertelde dat ik gisteravond koorts had, maar zij beweert dat 38.1 geen koorts is maar lichte verhoging. Weet iemand wanneer je dan verhoging hebt en vanaf welke temperatuur koorts? :+ lekker verwarrend allemaal

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:42

Ook ik heb vanmorgen een test afspraak gemaakt, gelukkig kan ik vanmiddag al terecht.

Vanaf dinsdag flink verkouden, erg moe, snel buiten adem. Vannacht wakker geworden met keelpijn en diarree.
En koorts 38 graden.

Ik werk in een levensmiddelen fabriek, heb maandag nachtdienst gehad, en heb voor vannacht afgebeld met de mededeling dat ik mij ga laten testen, aangezien er inmiddels meerdere positief geteste collega's zijn.

Ik hoop dat het gewoon een griepje is, maar ben bang van niet :(

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:43

Elinexx schreef:
Ik belde vanochtend de huisarts voor advies. Mijn klachten zijn nu namelijk weer weg (geen koorts meer). Ik vertelde dat ik gisteravond koorts had, maar zij beweert dat 38.1 geen koorts is maar lichte verhoging. Weet iemand wanneer je dan verhoging hebt en vanaf welke temperatuur koorts? :+ lekker verwarrend allemaal

Koorts is vanaf 38 graden, verhoging vanaf 37,5 graden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:44

Elinexx schreef:

Ik kijk het bij mezelf altijd zo, ik heb normaal altijd 37.0 tot 37.2. Als ik hierbij een halve graad hoger zit, dan heb ik echt verhoging. Ik heb een redelijke goede thermometer dus ik kan dat wel nauwkeurig zien.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:44

Elinexx schreef:

In de zorg is vanaf 38.0 verhoging en vanaf 38.5 koorts.
Maar GGD zegt idd vanaf 38.0 testen

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:45

Jenny21 schreef:
Elinexx schreef:

ah dat verklaard, verwarrend dat daar verschil in zit

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:49

Gwenvd schreef:
Hier mag ik vandaag uit isolatie.

Ik blijf echt onwijs moe en slap, kan eigenlijk nog steeds niks. Netflix oid geeft ook teveel prikkels. Herkennen jullie dit? En wanneer werd dit minder /beter?

Ja ik herken dit heel erg.
Ik lig nog 80 procent van de dag op bed en dan lig ik voornamelijk te slapen.
Ik werk momenteel 1 uurtje per dag omdat ik heel graag wat anders wilde doen dan alleen slapen, liggen, lezen, tv kijken of muziek luisteren. Maar dat is wel al heel erg intensief en ik krijg in dat uurtje niet veel gedaan.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:52

Gwenvd schreef:

Ik blijf echt onwijs moe en slap, kan eigenlijk nog steeds niks. Netflix oid geeft ook teveel prikkels. Herkennen jullie dit? En wanneer werd dit minder /beter?

Maar dan heb je toch gewoon nog klachten
Mag je dan uit isolatie?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:59

tokedri schreef:
Gwenvd schreef:

Mag je dan uit isolatie?

Vermoeidheid en benauwdheid horen bij corona, maar als je alleen dat hebt, ben je niet meer besmettelijk en mag je uit isolatie

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:05

M_D_H schreef:
Gwenvd schreef:

Mag je dan uit isolatie?

Vermoeidheid en benauwdheid horen bij corona, maar als je alleen dat hebt, ben je niet meer besmettelijk en mag je uit isolatie[/quote]

Ik begreep juist bij benauwdheid niet

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:07

Ik heb verder geen klachten meer. Al had ik liever koorts dan dit. Het gevoel dat ik flauw ga vallen als ik te lang (lees 2 min) sta. Alsof k moet eten maar eten helpt niet.

Mdh hoelang duurt dit al bij jou? Wat vervelend dat je ook nog zo weinig kunt :( ik lees nu over Corona revalidatie, wat houd dit in?

Ik heb het overigens niet benauwd. Ik heb geen reuk en smaak meer en zo slap als een vaatdoek. En heel erg snel overprikkeld.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:14

Kennis haar zoon had het in maart die kan nog niet naar zijn werk fietsen. Wat die ervoor altijd deed.en half werk ook ipv fulltime. Die is eind 40

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:25

tokedri schreef:
M_D_H schreef:

Vermoeidheid en benauwdheid horen bij corona, maar als je alleen dat hebt, ben je niet meer besmettelijk en mag je uit isolatie

Ik begreep juist bij benauwdheid niet

Er zijn mensen tot nog 6 maanden benauwd, dat hoort bij de naweeën.
Verwacht je dat die mensen 6 maanden in isolatie gaan?
Ik vermoed dat als dat de eis gaat worden de mensen überhaupt nooit meer uit isolatie komen, want dat is mens onterend en de meeste zullen zo'n lange isolatie niet aan kunnen :n
In ieder geval, gelukkig hoeft dat ook niet, want je bent niet meer besmettelijk :o

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:27

Jenny21 schreef:
Elinexx schreef:

En een oorthermometer moet je eigenlijk nog 0.5 vanaf halen. Het gaat bij die waarde om rectaal gemeten.

joyce_eddy

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:30

Hebben jullie ook periodes dat je het vreselijk koud hebt?? Ik wordt echt steenkoud ondanks dat ik onder een deken lig ofzo ander moment is het weer weg. Koort heb ik niet meer

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:31

smurffie schreef:
Jenny21 schreef:

En een oorthermometer moet je eigenlijk nog 0.5 vanaf halen. Het gaat bij die waarde om rectaal gemeten.

Er af? Dan ben ik standaard onderkoeld, heb normaal altijd rond 36/36,5 en in het ziekenhuis vonden ze dat maar gek toen ik ooit geopereerd moest worden. Ze hebben wel 3 keer gecontroleerd. Dus als daar nog een 0.5 af moet :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:33

Net getest. Voor de zomer ook, dus wist wat ik kon verwachten en stelde me er niet zoveel van voor.

Nou. Noouuuu. Deze test was écht NAAR. Ze bleef maar in mijn neus ronddraaien, nog wat dieper.. tot ze eindelijk zei 'Ah hier moet ik zijn.' En waar is dat? Mijn hersens? :') En toen de andere kant ook nog een keer. Kwam als een panda de kamer weer uit := Nu hopelijk snel de uitslag.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:33

Beter anaal meten want de oor is nooit echt betrouwbaar..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:55

joyce_eddy schreef:
Hebben jullie ook periodes dat je het vreselijk koud hebt?? Ik wordt echt steenkoud ondanks dat ik onder een deken lig ofzo ander moment is het weer weg. Koort heb ik niet meer

Ik had dat ook inderdaad. Dat was in de zomer, buiten was het 25 graden, en ik lag onder een dik, wollen winterdekbed te rillen en met tintelende vingertoppen van de kou := Als ik vervolgens een paracetamol slikte trok de kou weg en dreef ik mijn bed uit van 't zweet :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:05

Gwenvd schreef:

Dit duurde bij mijn vader een week of 4, maar bij mijn schoonvader slechts 3 dagen. Erg verschillend dus..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:11

MarjanB schreef:
smurffie schreef:

Er af? Dan ben ik standaard onderkoeld, heb normaal altijd rond 36/36,5 en in het ziekenhuis vonden ze dat maar gek toen ik ooit geopereerd moest worden. Ze hebben wel 3 keer gecontroleerd. Dus als daar nog een 0.5 af moet :')

nee, sowieso niet er af..

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:28

In Duitsland moet je de test gewoon zelf doen, je krijgt dat stokje en succes ermee. Is alleen een keelswab ook

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:39

Berdien schreef:
Net getest. Voor de zomer ook, dus wist wat ik kon verwachten en stelde me er niet zoveel van voor.

Nou. Noouuuu. Deze test was écht NAAR. Ze bleef maar in mijn neus ronddraaien, nog wat dieper.. tot ze eindelijk zei 'Ah hier moet ik zijn.' En waar is dat? Mijn hersens? :') En toen de andere kant ook nog een keer. Kwam als een panda de kamer weer uit := Nu hopelijk snel de uitslag.

Ze mogen nog wel wat onderzoek doen naar hoe ze die test wat vriendelijker kunnen maken idd, geen pretje.

Sterkte allemaal hier. Ik ben inmiddels 6 dagen na de positieve uitslag, 10 dagen na eerste ziekteverschijnselen, weer behoorlijk goed te pas. Ik proef een heel klein beetje, ruik nog niks. Heb nog wel wat hoofdpijn ‘s avonds maar kan wel weer wat doen overdag gelukkig. Oh en nog steeds neusverkouden, maar ik ben erg blij dat ik weer kan zitten en in ieder geval studeren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 15:55

MarjanB schreef:
smurffie schreef:

Excuus :+ bij. In je oor meet je kouder dan het daadwerkelijk is.
36/ 36.5 oortemp kijken wij echt niet gek van op. Rectaal is 36 wel laag. Onder de 35 is pas een ondertemp