Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie25501 schreef:Aight, is dit genoeg voor jou? Ik vind alleen yoghurt als ontbijt wel erg weinig. Verder mis ik je fruit. Wat voor richtlijnen heb je van de diëtiste meegekregen?
Taifoen schreef:@Joanne1997, mooi voorraad haha!
@Linoleum, bedankt! De film was erg leuk (Ava) en de gehaktballetjes erg lekker. Het restaurant van de Ikea in de vesteging waar we naar toe wilde was dicht. Dus we zijn uiteindelijk naar een Ikea op een halfuur rijden geweest. Alles voor de gehaktballetjes haha. Verheugde me al de hele week op
Fijn dat de coronatest negatief was en je nog 300 gram bent afgevallen!![]()
@Travel_me, slim om even een aantal dagen rust te pakken. Ga ik nu ook even doen. Maandag maar weer sporten. Maar had gisteren veel last van mijn heup, terwijl ik niet echt iets had gedaan en het wandelen was al een paar dagen geleden.
@Aight, veel plezier in de stad en eetsmakelijk alvast!![]()
@xxxmh, welkom! Wat moet ik zien onder heel weinig eten als je vrij bent?
-------
O: 200 gram magere kwark
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met oude kaas
T: kiwi en ijskoffie
A: 4 pannenkoeken met fruit
Totaal: 1740 kcal. Niet het beste lijstje, maar erg lekker
B: rustdag, 5000 stappen. Ik ga vanavond weer mee naar mijn paard en naar die van mijn zus! Gezellig in de rolstoel, mijn paard snapt totaal niet wat een rolstoel is en duwt er steeds tegen aan haha![]()
Ik had vanochtend les op school en ga nu de hele dag leren in de bibliotheek. Eerste toetsen komen er al aan
Joanne1997 schreef:Linoleum: het is wel de bedoeling dat dit een aantal maanden mee gaat hoor
Er heeft zich nog niemand gemeld voor de aardbeien whey, maar als ik jullie zo hoor ga ik er ook niemand blij mee makenwellicht geven ze het daarom gratis weg.
Fijn!! Negatieve testGoed dat je alsnog kiest voor het avondje waar je zo naar uit hebt gekeken, hoop dat je er van genoten hebt. Oeh, spinazie kaas rondo, die heb ik al lang niet meer op. Binnenkort maar weer eens meenemen
Verder weer een mooie lijst hoor!
Leoni: Ik ga wel met het advies van Linoleum mee om wat meer rust te pakken. Al is dat denk ik wel erg lastig voor je. Je lijf geeft echt aan dat het een beetje te veel is.
Geniet van je vrije weekend en rust lekker uit!
Aight: haha sorry, het werkt inderdaad erg aanstekelijk. Heb er dan ook echt een hekel aan als ik op kantoor zit en mensen voorbij zie fietsen, dan wil ik ooook
![]()
Goed dat je wat fruit toegevoegd hebt aan je ontbijt! Ook heel knap van je om de focus niet meer op het kcal tellen te leggen en dat je dit los probeert te laten.
Fijn dat je lijf went aan het nieuwe ritme. Een goed ontbijt is echt belangrijk om inderdaad overeten op de rest van de dag te voorkomen. Je bent echt op de goede weg.
xxxmh: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Je eetschema klinkt eigenlijk al erg goed!
Wel vervelend van je ontbijt, wat heb je verder allemaal al geprobeerd?
Is er een reden dat je op een vrije dag zo weinig eet?
Tanja: Oeh lekkere dingen op je lijst! En qua kcal kom je weer heel netjes uit.
En wat schattig van je paard hahaSucces met leren vandaag!!
____
Mijn lijstje van gisteren:
O: 200 gram magere kwark, 10 gram eiwitpoeder, 25 gram havermout
T: Smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: 150 gram magere kwark
T: 250 ml Vanilla pecan ijs van Oppo
B: 90 minuten racefiets
Gisteravond echt een heerlijke avond gehad! Had een rotdag dus na het eten alles er uit gefietst en daarna op de bank met een halve bak caloriearm ijs van Oppo en een aflevering van Grey’s Anatomy
Het ijs was echt verrassend lekker en zeker voor herhaling vatbaar! Wilde eigenlijk moophoria of Halo top proberen maar zag deze als eerste staan in de supermarkt haha.
Heb vanmorgen al paard gereden en net op kantoor m’n ontbijt gegeten. Dat viel een beetje tegen omdat het dan snel tussendoor telkens een paar happen is en je er dan niet echt van geniet haha. Maar moet na het werk meteen door naar repetitie (speel trompet in een jongerengroepje met carnaval) dus kan pas rond 21:00 uur avondetenDus mn eten allemaal wat verlaat zodat ik geen erge honger hoef te hebben tijdens het repeteren haha.
m9ara schreef:@Joanne, Oeh nice die bestelling bij Body & Fit. Ik had laatst voor het eerst een barebells reep en die was echt top! Aardbeien whey daarentegen vind ik ook echt smerigWelke smaak van Oppo had je? Ik heb toevallig deze week de salted caramel getest maar vond deze echt veel minder dan bijv. Halo Top.
@Taifoen, Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dusWat grappig dat je paard een rolstoel zoiets raars vind. Deel je je paard met je zus?
@Linoleum, Oh wat enorm fijn dat de test negatief was! Fijn gevoel om weer te kunnen gaan en staan waar je wil. Netjes ook dat je 300gram bent afgevallen na zo’n gekke week! Je gaat lekker zeg
@Travel_me, Vervelend dat het even niet zo lekker gingIk ga wel mee met wat anderen, rust is minstens zo belangrijk om progressie te boeken als trainen zelf. Zeker als je merkt dat bepaalde spiergroepen steeds belast worden is een dagje extra rust per week uiteindelijk juist beter. Ook al snap ik heel goed dat je het liefst zo vaak mogelijk gaat! Veel plezier bij je ouders dit weekend
@Aight, Wat goed om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden! Voor mij toch wel een ete-opener omdat ik bijna ‘verslaafd’ ben aan tellen haha.
@xxxmh, Welkom! Wanneer je begint met bewuster op je eten letten is mijn tip altijd om eens een weekje heel strict te tracken wat je nu eigenlijk echt binnen krijgt. Dus in een eetapp alles invoeren wat je eet en drinkt (dus bijv. ook olijfolie etc.). Dit is echt heel fijn om meer inzicht te krijgen in je eetpatroon. Soms eet je gevoelsmatig bijv. heel weinig, maar blijkt het in voedingswaarden niet zo te zijn. Als ik een boterham met pindakaas lunch heb ik voor mijn gevoel minder gegeten dan met een bak kwark, terwijl dit qua kcal helemaal niet zo is om een voorbeeld te geven! Daar zou ik dus mee starten
@Lis_Ol, Maandag start ik weer met werken (helaas haha). Wat top van de rendang! Je hebt altijd echt eer van je werk als je lekker gekookt hebt. Welk recept had je gebruikt? Veel plezier vanavond!
Hier vandaag een laatste gekke dag. Vanmiddag gaan we borrelen en eten met mijn ouders op het terras. Vanaf morgen ben ik wel weer klaar met al dat eten en de wijn en maandag is mijn vakantie ook weer voorbij, dus dan weer helemaal in het normale ritme
Gisteren definitief besloten om na mijn vakantie te gaan stabiliseren op mijn huidige gewicht en niet te gaan focussen op afvallen tot mijn pre-vakantie gewicht. Ik was echt te dun aan het worden voor de spieropbouw die ik nastreef. Ik wil wel wat dagen wat minder eten om even te resetten en mijn buik rust te geven, maar daarna dus focus op op onderhoud eten en sterker worden
Lis_Ol schreef:Mara; geniet nog van je vakantie! Wanneer moet je weer aan de slag?
Taifoen: bedankt voor het recept! Die ga ik vd week is maken hihi.
Lekker een avondje Ikea! Hadden wij woensdag ook gedaan. Al wat bij ons het restaurant wel dicht?
Veel plezier op stal, en geniet van de pannenkoeken
Linoleum; snelle rendang nog nooit van gehoord haha. Maar is ook het proberen waard!
Fijn dat de test negatief is! Kan jij ook weer fijn je ding doen.
Toch niks ergs met je paard voor het bloedprikken?
Joanne; haha lekker voorraad heb je weer!
En fijn dat je ijs zo lekker was en je er echt van kon genieten!
Aight; goed te lezen dat je tips en opmerkingen gelijk meeneemt voor met je diëtiste te bespreken!
Xxxmh; welkom! Is een wat vollere lunch dan geen optie om een voller gevoel te krijgen?
Oh mijn rendang gister was echt zo lekker. Was stiekem best trots op mezelf want had het nog nooit gemaakt. [ [url=m/KH0y21.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelfs m’n vriend zei vanmorgen nog; Lies, die rendang was echt lekker.
Vanavond gaan we tapas eten, iets verlaat maar nog voor mijn verjaardag. Dus probeer overdag een beetje op te letten, maar ben ook druk dus weinig tijd om te eten haha.
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 50 gr witte druiven, 15 gr müsli en 200 ml Optimel.
T: 3 biggetjes snoepjes en Redbull sugarfree.
L; afbak stokbroodje met 1/2 filet américain en de andere helft met cervelaat.
A: tapas
Kimmie25501 schreef:Tanja, jouw mexicaanse lunch bowl klinkt echt heerlijk! Ah oke, helemaal goed! Ondertussen wel, gelukkig. Ik durf alleen nog niet te hard te juichen dat ze helemaal voorbij zijn, soms komt het nog kort op. Even afwachten nog dus. Mooi lijstje weer! Klinkt als een heerlijk uitje bios en IKEA! Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dus haha. Netjes afwikkelen is idd belangrijk voor je herstel. Oeh lekkere dingen op je lijstje! Bedankt voor het recept!
Aight, wij hebben thuis een fiets, crosstrainer, ik heb gewichten, een rendondo balletje en een grote bal. Zo kan ik thuis oefeningen voor mijn rug doen, maar ik heb het ook wel echt nodig om naar een sportschool te gaan waar ik meer gemotiveerd wordt. Fijn dat je hulp krijgt en dit ook resultaat geeft! Hoe gaat het nu? Ah goed zo! Ik heb niet afgewogen, maar zoals ik bij Joanne ook al zei, heb ik gewoon heel weinig gegeten vanwege de buikpijn. Een normale gehaktbal bij ons (iets kleiner dan gemiddeld dus) is ongeveer 240 kcal. Alleen nu was het dus maar een halve, waardoor ik al snel laag uitkwam. Veel plezier in de stad en eet smakelijk alvast! Goed om te lezen dat je tips en opmerkingen meteen weer meeneemt om met de diëtiste te bespreken! Wat goed ook om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden!
Lino, hmm naar dat je er nog steeds zo'n last van hebt zeg! Hopelijk komt er wat uit met de afspraak. Gek zeg, dat dat pas zo laat kan. Fijn dat je een negatieve uitslag hebt gekregen! Heel fijn ook dat nu het thuiszitten en afwachten voorbij is. Ik zou het sporten bij jou ook zeker lekker bij de sportschool houdenFijn dat je 300 gram bent afgevallen!
Nog nooit gehoord van snelle rendang haha.
Leoni, succes met je auto bij de apk! Net de huisarts gebeld, nergens meer last vanWoensdag heb ik de afspraak staan, maar als ik geen last meer blijf houden, bel ik dinsdag de afspraak af. Bah gezeur met anderen is altijd vervelend. Zeker met zulke vervelende huisgenoten. Hoeveel heb je er? Ik snap wel dat je uit frustratie bent gaan eten. Ik ben het inderdaad met Lino eens over het trainen. Juist met rustdagen kun je beter spieren opbouwen en kom je verder. Het is ook nog eens een stuk beter voor je lijf. Slim om even een aantal dagen rust te pakken. Vervelend dat het even niet zo lekker ging, knuffel!
Lis_Ol, wauw wat een werk! Rendang is zo lekker, maar helaas wel een beetje tijdrovend.
Joanne, het is nu natuurlijk ook wel echt weer voor een pot ijsHmmm geen aanrader dus in de ochtend. Dat is zeker waar, Hoewel erheen fietsen, boodschappen doen en terugfietsen ietsje langer duurt. Misschien is het ook deels wel waar je de prioriteit legt. Nu werk ik vaak liever een kwartiertje langer aan school, dan dat ik naar de supermarkt ga. De afgelopen dagen heel klein. Doordat ik zo'n buikpijn had, at ik vaak maar een klein schepje aardappelen, klein schepje groente en een halve gehaktbal. Vandaar dat het dus zo weinig is. Zeker geen gezonde hoeveelheid voor normaal hoor dus haha. Daardoor kwam de gehaktbal al wat lager uit. Onze gehaktballen zijn sowieso al kleiner dan gemiddeld en dan nu dus ook nog maar een halve. Had ik voor de volledigheid misschien beter even kunnen aangeven. Ik kan je dus niet echt helpen met laag in avondeten kcal haha. Mooi lijstje! Wat een stapel!
Castilja, gaat goed bij jou! Druk druk dus!
Mara, lekker nog even genieten van je vakantie! Ik woon in principe midden in het bos, maar eigenlijk komen heel veel bezorgers hier ook gewoon. Maar vaak halen wij ook dingen af bij het restaurant zelf. Werkt ook prima.
xxxmh, welkom! Als je een moeilijke ontbijter bent, kun je er ook voor kiezen om niet te ontbijten ipv twee beschuitjes met hagelslag. Daar zitten namelijk vrij veel onnodige kcal in en dan kun je die misschien beter gebruiken in de rest van je dag. Ik woon ook nog thuis, maar meestal vraag ik 's ochtends al wat we eten, zodat ik het goed in kan passen in mijn dag. In principe hoef je echt niet altijd eten af te slaan. Wat je wel kunt doen, is voor jezelf bedenken hoe lekker je het vindt. Als je het superlekker vindt, gewoon aannemen, dan kun je het altijd nog later opeten. Als je het iets minder lekker vindt, kun je het misschien makkelijker afslaan. Ik vind dat je erg weinig eet. Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal dit zijn? Als je je broodjes wilt vervangen voor crackers, zou ik in ieder geval al wel minstens zes en liefst nog meer crackers eten. Daar zit namelijk bijna niks in. Heb je verder de OP gelezen? Wat is de reden dat je het nu niet kan tracken? Ook in je vakantie is goede keuzes maken denk ik belangrijk, ondanks dat je dan misschien iets losser bent.
Gisteren lekker veel aan school gewerkt. Weer buikpijn, maar gelukkig al minder dan eerst.
O: havermoutpap met halfvolle melk, banaan en rozijnen. (474)
L: drie boterhammen met zalm met ei, surimi krab salade en halvarine met goudsalami. (504)
T: appel en volkoren cracker met gekookte Gelderse worst. (282)
A: gevulde champignonsoep en een klein beetje pasta met pesto en zalm. (327)
T: caramelo. (136)
B: 11.000 stappen, 60 minuten paard verzorgen, 60 minuten fietsen en 30 minuten fitness.
Totaal kcal: 1714.
linoleum schreef:Aight, ik ben ook niet zo goed in fruit eten. Nu eet ik van mezelf wel al veel groenten, dus maak me er niet heel druk om. Maar fruit eet ik het beste ergens doorheen. Dus fruit door de havermout, kwark of appel bij huttenkase. Zo los pak ik het niet snel.
Fijn dat je begint te wennen aan je nieuwe ritme!!
xxxmh, welkom! Betreft de traktaties, lukt het om wel aan te nemen maar niet gelijk op te eten? Dan kan je het later weggeven zonder dat je de kinderen teleurstelt.
Zo te lezen heb je vooral moeite met een normaal ritme aanhouden? Ik denk dat misschien wel handig is om daar op te focussen. Plan desnoods in wanneer je wat gaat eten en hou je daaraan.
Als jij 5 crackers eet, neem je dan ook meer kipfilet plakjes dan wanneer je 3 boterhammen hebt? Want kipfilet heeft best wat eiwitten, waardoor het niet heel vreemd zou zijn dat je daardoor ook langer vol zit. Ik kies zelf ook liever voor 3 crackers met meer beleg, dan 6 crackers met heel weinig beleg, want het beleg zelf is veel nuttiger qua voedingswaarden (afhankelijk van soort beleg uiteraard).
Wat je natuurlijk wel al tijdens je vakantie kan doen, is leren voelen wanneer je vol zit. Dus goed leren voelen wanneer je genoeg hebt gehad, of wanneer je net teveel hebt gehad. En wanneer je honger hebt, of dat het toch uit verveling is. Zulke dingen. Dan hoef je niet te tracken, maar ben je wel al bezig met je bewust worden van wat je lichaam doet.
Taifoen, wat een moeite voor gehaktballenMaar ik kan je geen ongelijk geven ook. En oooooh pannenkoeken met fruit
Wat leuk dat je zo wel naar je paard kan.
Joanne, ik eet altijd achter de pc op het werk, dan kan ik in mijn pauzes namelijk wandelen of wat anders doen. Veel betere besteding van tijdDus wel gewend aan telefoontjes tijdens het eten door enzo. Vooral leuk als je net een wortel in je mond hebt, die dingen heb je niet binnen een seconde weggegeten
![]()
Lis_Ol, je rendang ziet er echt heerlijk uit! Moeite waard om vaker te maken dus. En genoten van je tapas? Denk dat je netjes hebt gedaan zo met overdag eten.
Mara, geniet van je laatste dagen vakantie. Al is het gewone ritme ook altijd wel weer fijn. Benieuwd hoe het je bevalt om te stabiliseren, zal wel even zoeken zijn naar hoeveel en wat je kan eten. Blijf je hier wel meepraten toch?!
Kimmie, duurt zeker lang voor ik terecht kan, maar andere praktijk had nog langere wachttijd, dus dan maar hierheen. En ze pakken hele lichaam uitgebreid mee, ook niet verkeerd met mijn krakkemikkige lijf om weer eens wat aandacht te krijgen.
Hopelijk stopt je buikpijn ook echt nu, en anders gelukkig een afspraak staan.
Ik zou dus gisteravond naar stal voor DA helpen en dan vandaag sporten. Maar DA kwam toch vanmorgen. Dus heb gisteren alsnog gesport, voor eerst in week weer, en het was heerlijk! Deadlifts en accessoires
Daarna moest ik nog wel naar stal om alle beesten te voeren en pas rond 21.15 was ik thuis en heb ik maar een pizza besteld, had echt geen zin meer om nog te koken. Maar de pizza was heerlijk en met nog biertje erbij kwam ik niet bizar hoog uit.
Vanmorgen dus naar stal om DA te helpen. Jaarling is gecastreerd en dat was gaan ontsteken, dus hij moet elke dag antibiotica gespoten worden. Het is heerlijk super makkelijk braaf paard, maar heb het nog nooit gedaan, dus dit leek me niet beste moment om dat te gaan leren zonder hulpEigenaren met andere bijrijders en 5 paarden zijn weekend naar het strand. Ik ga dus hele weekend foto's en filmpjes van hun krijgen. Zo jaloersmakend. Gelukkig had ik al eens vaker op strand gereden en zij nog nooit.
Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met hummus, huttenkase met gebakken appel en honing
A: pizza caprese en Lowlander 0.0 witbier
Totaal 2.112 kcal
B: 13K stappen, uur krachttraning