4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:50

Heb helaas geen tijd om vandaag op iedereen te reageren. Ben echt moe vandaag en trainen ging voor geen meter.. We hebben de afgelopen dagen telkens schouder dingen gedaan en die waren echt moe vandaag. Dus was eigenlijk van plan om morgen rust te pakken, zaterdagochtend te trainen en dan daarna richting mijn ouders te rijden, maar ga 4 dagen rust pakken. Even bijkomen. Qua conditie en herstel gaat het prima, alleen mijn schouder spieren willen even niet meer XD

@Joanne: Mijn broertje had vroeger die aardbei whey. Ik krijg nog steeds nachtmerries als ik aan die geur denk XD Terwijl ik echt verslaafd ben aan veel verschillende smaken, maar nee aardbei komt der niet in XD

@Linoleum: Gelukkig!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:06

Leoni, is het niet beter om wat vaker ook rust te pakken en dus niet 6 dagen per week te trainen? Je hebt lichamelijk best intensief werk, je traint 6 keer per week, je wandelt veel. Op gegeven moment is het ook gewoon teveel voor je lichaam. En rust is minstens net zo belangrijk. En dan niet maar af en toe een lang weekend, maar consequent ingebouwd in je ritme.

Ik ben ten opzichte van vorige week vrijdag 300 gram afgevallen. Erg tevreden mee, gezien het niet zo'n nette week was. Wel heerlijk van eten genoten en wil zo door blijven doen.

Lijstje gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: havermout, havermelk met appel en honing
T: 3 cracotte met hummus, kwart H&C cookie
A: traybake van wortels en aardappelen met geitenkaas
T: clif bar

Vanavond wilde ik gaan sporten, maar moet even naar stal om DA bij te staan met prikken van paard en daarna alles wat harig is te voeren. Dus ga dat niet redden. Wie weet morgenochtend even.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:48

Kimmie25501 schreef:
Aight, is dit genoeg voor jou? Ik vind alleen yoghurt als ontbijt wel erg weinig. Verder mis ik je fruit. Wat voor richtlijnen heb je van de diëtiste meegekregen?

Ik heb na deze opmerking nog een peer en frambozen gegeten. Dit heb ik ook besproken met de diëtiste, dat fruit eten gewoon niet in mijn systeem zit! Maar deze herinneringen helpen wel weer haha!

Oei, hopelijk knap je wel op van het stoppen. Wel vervelend zeg, buikpijn heeft echt zo'n invloed op je gemoedstoestand. En alsnog een lekker lijstje! Weeg jij jouw avondeten af? Want ik heb het idee dat een gehaktbal alleen vaak al meer dan 285 kcal kan zijn :o

@linoleum Hahhaha oke nee dan zou ik het sporten ook lekker bij de sportschool houden :') Jeejjj wat fijn dat de uitslag negatief was!!

@lis_ol oeh rendang is zo lekker, maar ook wel erg tijdsrovend haha

@travel_me jouw huisgenoten klinken echt naar, ze verpesten al vaker de sfeer toch? :knuffel:

@m9ara het stoppen met tellen geeft me heel veel rust, hoewel ik soms nog wel de neiging heb tot het scannen en invoeren. Probeer ik er maar op te vertrouwen dat ik nu niet ineens ga overeten omdat ''ik het niet in hoef te voeren''. Wat heerlijk trouwens, geniet van je vakantie!!

@joanne1997 ja ik merkte dat toen ik bij de dietiste aan het vertellen was over de kcal dat het best wel obsessief klonk, en zo wil ik totaal niet zijn. Dus toen zelf maar besloten samen met haar om daar even niet op te focussen en vooral te kijken naar ritme. Elke keer als ik bij jou racefiets lees, dan begint het bij mij weer te kriebelen om er ook een aan te schaffen haha.

@taifoen oooh oke netjes afwikkelen is inderdaad wel belangrijk voor herstel! Oehhh die gehaktballetjes

---------------------------

Over mijn vorige lijstje, ik vergeet dus heel vaak fruit of andere tussendoortjes te pakken (ondanks dat ik wel trek heb). Dus daar probeer ik nu aan te werken, net zoals iedere ochtend ontbijten (om te voorkomen dat ik 's middags overeet). En ik merk dat mijn lichaam nu ook begint te wennen aan dat ritme dus dat is fijn :)

O: protein chocolade pudding
T: mango
L: ergens in de stad :D
A: nasi met kip en chinese groenten
B: vanavond misschien naar de sportschool

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:32

Ik lees al een tijdje mee en ga me hier toch even melden. Wil echt wat kilo's kwijt. Vind het wel heel lastig omdat ik een moeilijke ontbijter ben en nu gelukkig 2 beschuitjes met hagelslag weg krijg. Verder woon ik ook nog thuis en eet ik dus wat er op de tafel staat. Verder werk ik in de kinderopvang dus vaak krijgen we met verjaardagen wat lekkers en dat vind ik altijd zo moeilijk om nee te zeggen. Ik eet sinds kort op mijn werk ipv 3 broodjes met kipfilet crackers met kipfilet (4 of 5 stuks) en zit dan veel voller voor mijn gevoel. Ik eet vaak ook nog 250gr kwark rond half 4. En dan 2 stuks fruit.

Als ik vrij ben eet ik eigenlijk heel weinig, ochtend middag en avond.

Ik sport 2 keer per week in de sportschool, rijd 3 keer per week paard en loop meestal in mijn pauze een rondje van 30 min 4 keer per week.

Iemand nog tips voor me?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:14

@Joanne1997, mooi voorraad haha!

@Linoleum, bedankt! De film was erg leuk (Ava) en de gehaktballetjes erg lekker. Het restaurant van de Ikea in de vesteging waar we naar toe wilde was dicht. Dus we zijn uiteindelijk naar een Ikea op een halfuur rijden geweest. Alles voor de gehaktballetjes haha. Verheugde me al de hele week op
Fijn dat de coronatest negatief was en je nog 300 gram bent afgevallen! *\o/*

@Travel_me, slim om even een aantal dagen rust te pakken. Ga ik nu ook even doen. Maandag maar weer sporten. Maar had gisteren veel last van mijn heup, terwijl ik niet echt iets had gedaan en het wandelen was al een paar dagen geleden.

@Aight, veel plezier in de stad en eetsmakelijk alvast! :D

@xxxmh, welkom! Wat moet ik zien onder heel weinig eten als je vrij bent?
-------
O: 200 gram magere kwark
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met oude kaas
T: kiwi en ijskoffie
A: 4 pannenkoeken met fruit
Totaal: 1740 kcal. Niet het beste lijstje, maar erg lekker

B: rustdag, 5000 stappen. Ik ga vanavond weer mee naar mijn paard en naar die van mijn zus! Gezellig in de rolstoel, mijn paard snapt totaal niet wat een rolstoel is en duwt er steeds tegen aan haha :+
Ik had vanochtend les op school en ga nu de hele dag leren in de bibliotheek. Eerste toetsen komen er al aan :(

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:20

Linoleum: het is wel de bedoeling dat dit een aantal maanden mee gaat hoor _O-
Er heeft zich nog niemand gemeld voor de aardbeien whey, maar als ik jullie zo hoor ga ik er ook niemand blij mee maken :+ wellicht geven ze het daarom gratis weg.
Fijn!! Negatieve test :D Goed dat je alsnog kiest voor het avondje waar je zo naar uit hebt gekeken, hoop dat je er van genoten hebt. Oeh, spinazie kaas rondo, die heb ik al lang niet meer op. Binnenkort maar weer eens meenemen
Verder weer een mooie lijst hoor!

Leoni: Ik ga wel met het advies van Linoleum mee om wat meer rust te pakken. Al is dat denk ik wel erg lastig voor je. Je lijf geeft echt aan dat het een beetje te veel is.
Geniet van je vrije weekend en rust lekker uit!

Aight: haha sorry, het werkt inderdaad erg aanstekelijk :+. Heb er dan ook echt een hekel aan als ik op kantoor zit en mensen voorbij zie fietsen, dan wil ik ooook _O-
Goed dat je wat fruit toegevoegd hebt aan je ontbijt! Ook heel knap van je om de focus niet meer op het kcal tellen te leggen en dat je dit los probeert te laten.
Fijn dat je lijf went aan het nieuwe ritme. Een goed ontbijt is echt belangrijk om inderdaad overeten op de rest van de dag te voorkomen. Je bent echt op de goede weg.

xxxmh: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Je eetschema klinkt eigenlijk al erg goed!
Wel vervelend van je ontbijt, wat heb je verder allemaal al geprobeerd?
Is er een reden dat je op een vrije dag zo weinig eet?

Tanja: Oeh lekkere dingen op je lijst! En qua kcal kom je weer heel netjes uit.
En wat schattig van je paard haha <3 Succes met leren vandaag!!

____

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 10 gram eiwitpoeder, 25 gram havermout
T: Smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: 150 gram magere kwark
T: 250 ml Vanilla pecan ijs van Oppo

B: 90 minuten racefiets

Gisteravond echt een heerlijke avond gehad! Had een rotdag dus na het eten alles er uit gefietst en daarna op de bank met een halve bak caloriearm ijs van Oppo en een aflevering van Grey’s Anatomy :D
Het ijs was echt verrassend lekker en zeker voor herhaling vatbaar! Wilde eigenlijk moophoria of Halo top proberen maar zag deze als eerste staan in de supermarkt haha.

Heb vanmorgen al paard gereden en net op kantoor m’n ontbijt gegeten. Dat viel een beetje tegen omdat het dan snel tussendoor telkens een paar happen is en je er dan niet echt van geniet haha. Maar moet na het werk meteen door naar repetitie (speel trompet in een jongerengroepje met carnaval) dus kan pas rond 21:00 uur avondeten :+ Dus mn eten allemaal wat verlaat zodat ik geen erge honger hoef te hebben tijdens het repeteren haha.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:08

Taifoen schreef:
@Joanne1997, mooi voorraad haha!

@Linoleum, bedankt! De film was erg leuk (Ava) en de gehaktballetjes erg lekker. Het restaurant van de Ikea in de vesteging waar we naar toe wilde was dicht. Dus we zijn uiteindelijk naar een Ikea op een halfuur rijden geweest. Alles voor de gehaktballetjes haha. Verheugde me al de hele week op
Fijn dat de coronatest negatief was en je nog 300 gram bent afgevallen! *\o/*

@Travel_me, slim om even een aantal dagen rust te pakken. Ga ik nu ook even doen. Maandag maar weer sporten. Maar had gisteren veel last van mijn heup, terwijl ik niet echt iets had gedaan en het wandelen was al een paar dagen geleden.

@Aight, veel plezier in de stad en eetsmakelijk alvast! :D

@xxxmh, welkom! Wat moet ik zien onder heel weinig eten als je vrij bent?
-------
O: 200 gram magere kwark
T: banaan
L: 2 bruine boterhammen met oude kaas
T: kiwi en ijskoffie
A: 4 pannenkoeken met fruit
Totaal: 1740 kcal. Niet het beste lijstje, maar erg lekker

B: rustdag, 5000 stappen. Ik ga vanavond weer mee naar mijn paard en naar die van mijn zus! Gezellig in de rolstoel, mijn paard snapt totaal niet wat een rolstoel is en duwt er steeds tegen aan haha :+
Ik had vanochtend les op school en ga nu de hele dag leren in de bibliotheek. Eerste toetsen komen er al aan :(

Ontbijt: 2 beschuitjes met hagelslag, lunch en avondeten en vaak nog 1 stuk fruit of een rijstwafel. Op mijn werk eet ik veel meer.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:09

Joanne1997 schreef:
Linoleum: het is wel de bedoeling dat dit een aantal maanden mee gaat hoor _O-
Er heeft zich nog niemand gemeld voor de aardbeien whey, maar als ik jullie zo hoor ga ik er ook niemand blij mee maken :+ wellicht geven ze het daarom gratis weg.
Fijn!! Negatieve test :D Goed dat je alsnog kiest voor het avondje waar je zo naar uit hebt gekeken, hoop dat je er van genoten hebt. Oeh, spinazie kaas rondo, die heb ik al lang niet meer op. Binnenkort maar weer eens meenemen
Verder weer een mooie lijst hoor!

Leoni: Ik ga wel met het advies van Linoleum mee om wat meer rust te pakken. Al is dat denk ik wel erg lastig voor je. Je lijf geeft echt aan dat het een beetje te veel is.
Geniet van je vrije weekend en rust lekker uit!

Aight: haha sorry, het werkt inderdaad erg aanstekelijk :+. Heb er dan ook echt een hekel aan als ik op kantoor zit en mensen voorbij zie fietsen, dan wil ik ooook _O-
Goed dat je wat fruit toegevoegd hebt aan je ontbijt! Ook heel knap van je om de focus niet meer op het kcal tellen te leggen en dat je dit los probeert te laten.
Fijn dat je lijf went aan het nieuwe ritme. Een goed ontbijt is echt belangrijk om inderdaad overeten op de rest van de dag te voorkomen. Je bent echt op de goede weg.

xxxmh: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Je eetschema klinkt eigenlijk al erg goed!
Wel vervelend van je ontbijt, wat heb je verder allemaal al geprobeerd?
Is er een reden dat je op een vrije dag zo weinig eet?

Tanja: Oeh lekkere dingen op je lijst! En qua kcal kom je weer heel netjes uit.
En wat schattig van je paard haha <3 Succes met leren vandaag!!

____

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 10 gram eiwitpoeder, 25 gram havermout
T: Smart bar
L: 2 volkorenboterhammen kipfilet
A: maaltijdsalade kip ketjap
T: 150 gram magere kwark
T: 250 ml Vanilla pecan ijs van Oppo

B: 90 minuten racefiets

Gisteravond echt een heerlijke avond gehad! Had een rotdag dus na het eten alles er uit gefietst en daarna op de bank met een halve bak caloriearm ijs van Oppo en een aflevering van Grey’s Anatomy :D
Het ijs was echt verrassend lekker en zeker voor herhaling vatbaar! Wilde eigenlijk moophoria of Halo top proberen maar zag deze als eerste staan in de supermarkt haha.

Heb vanmorgen al paard gereden en net op kantoor m’n ontbijt gegeten. Dat viel een beetje tegen omdat het dan snel tussendoor telkens een paar happen is en je er dan niet echt van geniet haha. Maar moet na het werk meteen door naar repetitie (speel trompet in een jongerengroepje met carnaval) dus kan pas rond 21:00 uur avondeten :+ Dus mn eten allemaal wat verlaat zodat ik geen erge honger hoef te hebben tijdens het repeteren haha.

Geen honger denk ik haha. Qua ontbijt brood, crackers en kwark.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:11

Mara; geniet nog van je vakantie! Wanneer moet je weer aan de slag?

Taifoen: bedankt voor het recept! Die ga ik vd week is maken hihi.
Lekker een avondje Ikea! Hadden wij woensdag ook gedaan. Al wat bij ons het restaurant wel dicht?
Veel plezier op stal, en geniet van de pannenkoeken :))

Linoleum; snelle rendang nog nooit van gehoord haha. Maar is ook het proberen waard!
Fijn dat de test negatief is! Kan jij ook weer fijn je ding doen.
Toch niks ergs met je paard voor het bloedprikken?

Joanne; haha lekker voorraad heb je weer!
En fijn dat je ijs zo lekker was en je er echt van kon genieten!

Aight; goed te lezen dat je tips en opmerkingen gelijk meeneemt voor met je diëtiste te bespreken!

Xxxmh; welkom! Is een wat vollere lunch dan geen optie om een voller gevoel te krijgen?

Oh mijn rendang gister was echt zo lekker. Was stiekem best trots op mezelf want had het nog nooit gemaakt. Afbeelding
Zelfs m’n vriend zei vanmorgen nog; Lies, die rendang was echt lekker. _O-

Vanavond gaan we tapas eten, iets verlaat maar nog voor mijn verjaardag. Dus probeer overdag een beetje op te letten, maar ben ook druk dus weinig tijd om te eten haha.
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 50 gr witte druiven, 15 gr müsli en 200 ml Optimel.
T: 3 biggetjes snoepjes en Redbull sugarfree.
L; afbak stokbroodje met 1/2 filet américain en de andere helft met cervelaat.
A: tapas <3

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:15

@Joanne, Oeh nice die bestelling bij Body & Fit. Ik had laatst voor het eerst een barebells reep en die was echt top! Aardbeien whey daarentegen vind ik ook echt smerig :+ Welke smaak van Oppo had je? Ik heb toevallig deze week de salted caramel getest maar vond deze echt veel minder dan bijv. Halo Top.

@Taifoen, Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dus :D Wat grappig dat je paard een rolstoel zoiets raars vind. Deel je je paard met je zus?

@Linoleum, Oh wat enorm fijn dat de test negatief was! Fijn gevoel om weer te kunnen gaan en staan waar je wil. Netjes ook dat je 300gram bent afgevallen na zo’n gekke week! Je gaat lekker zeg :)

@Travel_me, Vervelend dat het even niet zo lekker ging :knuffel: Ik ga wel mee met wat anderen, rust is minstens zo belangrijk om progressie te boeken als trainen zelf. Zeker als je merkt dat bepaalde spiergroepen steeds belast worden is een dagje extra rust per week uiteindelijk juist beter. Ook al snap ik heel goed dat je het liefst zo vaak mogelijk gaat! Veel plezier bij je ouders dit weekend :D

@Aight, Wat goed om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden! Voor mij toch wel een ete-opener omdat ik bijna ‘verslaafd’ ben aan tellen haha.

@xxxmh, Welkom! Wanneer je begint met bewuster op je eten letten is mijn tip altijd om eens een weekje heel strict te tracken wat je nu eigenlijk echt binnen krijgt. Dus in een eetapp alles invoeren wat je eet en drinkt (dus bijv. ook olijfolie etc.). Dit is echt heel fijn om meer inzicht te krijgen in je eetpatroon. Soms eet je gevoelsmatig bijv. heel weinig, maar blijkt het in voedingswaarden niet zo te zijn. Als ik een boterham met pindakaas lunch heb ik voor mijn gevoel minder gegeten dan met een bak kwark, terwijl dit qua kcal helemaal niet zo is om een voorbeeld te geven! Daar zou ik dus mee starten :)

@Lis_Ol, Maandag start ik weer met werken (helaas haha). Wat top van de rendang! Je hebt altijd echt eer van je werk als je lekker gekookt hebt. Welk recept had je gebruikt? Veel plezier vanavond!

Hier vandaag een laatste gekke dag. Vanmiddag gaan we borrelen en eten met mijn ouders op het terras. Vanaf morgen ben ik wel weer klaar met al dat eten en de wijn en maandag is mijn vakantie ook weer voorbij, dus dan weer helemaal in het normale ritme :)

Gisteren definitief besloten om na mijn vakantie te gaan stabiliseren op mijn huidige gewicht en niet te gaan focussen op afvallen tot mijn pre-vakantie gewicht. Ik was echt te dun aan het worden voor de spieropbouw die ik nastreef. Ik wil wel wat dagen wat minder eten om even te resetten en mijn buik rust te geven, maar daarna dus focus op op onderhoud eten en sterker worden :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:12

m9ara schreef:
@Joanne, Oeh nice die bestelling bij Body & Fit. Ik had laatst voor het eerst een barebells reep en die was echt top! Aardbeien whey daarentegen vind ik ook echt smerig :+ Welke smaak van Oppo had je? Ik heb toevallig deze week de salted caramel getest maar vond deze echt veel minder dan bijv. Halo Top.

@Taifoen, Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dus :D Wat grappig dat je paard een rolstoel zoiets raars vind. Deel je je paard met je zus?

@Linoleum, Oh wat enorm fijn dat de test negatief was! Fijn gevoel om weer te kunnen gaan en staan waar je wil. Netjes ook dat je 300gram bent afgevallen na zo’n gekke week! Je gaat lekker zeg :)

@Travel_me, Vervelend dat het even niet zo lekker ging :knuffel: Ik ga wel mee met wat anderen, rust is minstens zo belangrijk om progressie te boeken als trainen zelf. Zeker als je merkt dat bepaalde spiergroepen steeds belast worden is een dagje extra rust per week uiteindelijk juist beter. Ook al snap ik heel goed dat je het liefst zo vaak mogelijk gaat! Veel plezier bij je ouders dit weekend :D

@Aight, Wat goed om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden! Voor mij toch wel een ete-opener omdat ik bijna ‘verslaafd’ ben aan tellen haha.

@xxxmh, Welkom! Wanneer je begint met bewuster op je eten letten is mijn tip altijd om eens een weekje heel strict te tracken wat je nu eigenlijk echt binnen krijgt. Dus in een eetapp alles invoeren wat je eet en drinkt (dus bijv. ook olijfolie etc.). Dit is echt heel fijn om meer inzicht te krijgen in je eetpatroon. Soms eet je gevoelsmatig bijv. heel weinig, maar blijkt het in voedingswaarden niet zo te zijn. Als ik een boterham met pindakaas lunch heb ik voor mijn gevoel minder gegeten dan met een bak kwark, terwijl dit qua kcal helemaal niet zo is om een voorbeeld te geven! Daar zou ik dus mee starten :)

@Lis_Ol, Maandag start ik weer met werken (helaas haha). Wat top van de rendang! Je hebt altijd echt eer van je werk als je lekker gekookt hebt. Welk recept had je gebruikt? Veel plezier vanavond!

Hier vandaag een laatste gekke dag. Vanmiddag gaan we borrelen en eten met mijn ouders op het terras. Vanaf morgen ben ik wel weer klaar met al dat eten en de wijn en maandag is mijn vakantie ook weer voorbij, dus dan weer helemaal in het normale ritme :)

Gisteren definitief besloten om na mijn vakantie te gaan stabiliseren op mijn huidige gewicht en niet te gaan focussen op afvallen tot mijn pre-vakantie gewicht. Ik was echt te dun aan het worden voor de spieropbouw die ik nastreef. Ik wil wel wat dagen wat minder eten om even te resetten en mijn buik rust te geven, maar daarna dus focus op op onderhoud eten en sterker worden :D

Dankje voor de tip, wil het wel proberen over 2 weken want dan is mijn vakantie voorbij. Alleen avond eten wordt lastig want dat kook ik zelf niet.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:13

Lis_Ol schreef:
Mara; geniet nog van je vakantie! Wanneer moet je weer aan de slag?

Taifoen: bedankt voor het recept! Die ga ik vd week is maken hihi.
Lekker een avondje Ikea! Hadden wij woensdag ook gedaan. Al wat bij ons het restaurant wel dicht?
Veel plezier op stal, en geniet van de pannenkoeken :))

Linoleum; snelle rendang nog nooit van gehoord haha. Maar is ook het proberen waard!
Fijn dat de test negatief is! Kan jij ook weer fijn je ding doen.
Toch niks ergs met je paard voor het bloedprikken?

Joanne; haha lekker voorraad heb je weer!
En fijn dat je ijs zo lekker was en je er echt van kon genieten!

Aight; goed te lezen dat je tips en opmerkingen gelijk meeneemt voor met je diëtiste te bespreken!

Xxxmh; welkom! Is een wat vollere lunch dan geen optie om een voller gevoel te krijgen?

Oh mijn rendang gister was echt zo lekker. Was stiekem best trots op mezelf want had het nog nooit gemaakt. [ [url=m/KH0y21.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zelfs m’n vriend zei vanmorgen nog; Lies, die rendang was echt lekker. _O-

Vanavond gaan we tapas eten, iets verlaat maar nog voor mijn verjaardag. Dus probeer overdag een beetje op te letten, maar ben ook druk dus weinig tijd om te eten haha.
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 50 gr witte druiven, 15 gr müsli en 200 ml Optimel.
T: 3 biggetjes snoepjes en Redbull sugarfree.
L; afbak stokbroodje met 1/2 filet américain en de andere helft met cervelaat.
A: tapas <3

Ik raak van 5 crackers met kipfilet wat ik nu eet voller dan 3 broodjes met kipfilet. Mijn collega zei misschien komt het doordat ik op crackers beter kauw en op brood minder en dat herken ik wel want ik kauw niet heel goed op mijn eten.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:12

Tanja, jouw mexicaanse lunch bowl klinkt echt heerlijk! Ah oke, helemaal goed! Ondertussen wel, gelukkig. Ik durf alleen nog niet te hard te juichen dat ze helemaal voorbij zijn, soms komt het nog kort op. Even afwachten nog dus. Mooi lijstje weer! Klinkt als een heerlijk uitje bios en IKEA! Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dus haha. Netjes afwikkelen is idd belangrijk voor je herstel. Oeh lekkere dingen op je lijstje! Bedankt voor het recept!

Aight, wij hebben thuis een fiets, crosstrainer, ik heb gewichten, een rendondo balletje en een grote bal. Zo kan ik thuis oefeningen voor mijn rug doen, maar ik heb het ook wel echt nodig om naar een sportschool te gaan waar ik meer gemotiveerd wordt. Fijn dat je hulp krijgt en dit ook resultaat geeft! Hoe gaat het nu? Ah goed zo! Ik heb niet afgewogen, maar zoals ik bij Joanne ook al zei, heb ik gewoon heel weinig gegeten vanwege de buikpijn. Een normale gehaktbal bij ons (iets kleiner dan gemiddeld dus) is ongeveer 240 kcal. Alleen nu was het dus maar een halve, waardoor ik al snel laag uitkwam. Veel plezier in de stad en eet smakelijk alvast! Goed om te lezen dat je tips en opmerkingen meteen weer meeneemt om met de diëtiste te bespreken! Wat goed ook om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden!

Lino, hmm naar dat je er nog steeds zo'n last van hebt zeg! Hopelijk komt er wat uit met de afspraak. Gek zeg, dat dat pas zo laat kan. Fijn dat je een negatieve uitslag hebt gekregen! Heel fijn ook dat nu het thuiszitten en afwachten voorbij is. Ik zou het sporten bij jou ook zeker lekker bij de sportschool houden :) Fijn dat je 300 gram bent afgevallen! *\o/* Nog nooit gehoord van snelle rendang haha.

Leoni, succes met je auto bij de apk! Net de huisarts gebeld, nergens meer last van :') Woensdag heb ik de afspraak staan, maar als ik geen last meer blijf houden, bel ik dinsdag de afspraak af. Bah gezeur met anderen is altijd vervelend. Zeker met zulke vervelende huisgenoten. Hoeveel heb je er? Ik snap wel dat je uit frustratie bent gaan eten. Ik ben het inderdaad met Lino eens over het trainen. Juist met rustdagen kun je beter spieren opbouwen en kom je verder. Het is ook nog eens een stuk beter voor je lijf. Slim om even een aantal dagen rust te pakken. Vervelend dat het even niet zo lekker ging, knuffel!

Lis_Ol, wauw wat een werk! Rendang is zo lekker, maar helaas wel een beetje tijdrovend.

Joanne, het is nu natuurlijk ook wel echt weer voor een pot ijs :D Hmmm geen aanrader dus in de ochtend. Dat is zeker waar, Hoewel erheen fietsen, boodschappen doen en terugfietsen ietsje langer duurt. Misschien is het ook deels wel waar je de prioriteit legt. Nu werk ik vaak liever een kwartiertje langer aan school, dan dat ik naar de supermarkt ga. De afgelopen dagen heel klein. Doordat ik zo'n buikpijn had, at ik vaak maar een klein schepje aardappelen, klein schepje groente en een halve gehaktbal. Vandaar dat het dus zo weinig is. Zeker geen gezonde hoeveelheid voor normaal hoor dus haha. Daardoor kwam de gehaktbal al wat lager uit. Onze gehaktballen zijn sowieso al kleiner dan gemiddeld en dan nu dus ook nog maar een halve. Had ik voor de volledigheid misschien beter even kunnen aangeven. Ik kan je dus niet echt helpen met laag in avondeten kcal haha. Mooi lijstje! Wat een stapel!

Castilja, gaat goed bij jou! Druk druk dus!

Mara, lekker nog even genieten van je vakantie! Ik woon in principe midden in het bos, maar eigenlijk komen heel veel bezorgers hier ook gewoon. Maar vaak halen wij ook dingen af bij het restaurant zelf. Werkt ook prima.

xxxmh, welkom! Als je een moeilijke ontbijter bent, kun je er ook voor kiezen om niet te ontbijten ipv twee beschuitjes met hagelslag. Daar zitten namelijk vrij veel onnodige kcal in en dan kun je die misschien beter gebruiken in de rest van je dag. Ik woon ook nog thuis, maar meestal vraag ik 's ochtends al wat we eten, zodat ik het goed in kan passen in mijn dag. In principe hoef je echt niet altijd eten af te slaan. Wat je wel kunt doen, is voor jezelf bedenken hoe lekker je het vindt. Als je het superlekker vindt, gewoon aannemen, dan kun je het altijd nog later opeten. Als je het iets minder lekker vindt, kun je het misschien makkelijker afslaan. Ik vind dat je erg weinig eet. Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal dit zijn? Als je je broodjes wilt vervangen voor crackers, zou ik in ieder geval al wel minstens zes en liefst nog meer crackers eten. Daar zit namelijk bijna niks in. Heb je verder de OP gelezen? Wat is de reden dat je het nu niet kan tracken? Ook in je vakantie is goede keuzes maken denk ik belangrijk, ondanks dat je dan misschien iets losser bent.

Gisteren lekker veel aan school gewerkt. Weer buikpijn, maar gelukkig al minder dan eerst.
O: havermoutpap met halfvolle melk, banaan en rozijnen. (474)
L: drie boterhammen met zalm met ei, surimi krab salade en halvarine met goudsalami. (504)
T: appel en volkoren cracker met gekookte Gelderse worst. (282)
A: gevulde champignonsoep en een klein beetje pasta met pesto en zalm. (327)
T: caramelo. (136)
B: 11.000 stappen, 60 minuten paard verzorgen, 60 minuten fietsen en 30 minuten fitness.
Totaal kcal: 1714.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:56

Kimmie25501 schreef:
Tanja, jouw mexicaanse lunch bowl klinkt echt heerlijk! Ah oke, helemaal goed! Ondertussen wel, gelukkig. Ik durf alleen nog niet te hard te juichen dat ze helemaal voorbij zijn, soms komt het nog kort op. Even afwachten nog dus. Mooi lijstje weer! Klinkt als een heerlijk uitje bios en IKEA! Je moest even wat over hebben voor de Zweedse balletjes dus haha. Netjes afwikkelen is idd belangrijk voor je herstel. Oeh lekkere dingen op je lijstje! Bedankt voor het recept!

Aight, wij hebben thuis een fiets, crosstrainer, ik heb gewichten, een rendondo balletje en een grote bal. Zo kan ik thuis oefeningen voor mijn rug doen, maar ik heb het ook wel echt nodig om naar een sportschool te gaan waar ik meer gemotiveerd wordt. Fijn dat je hulp krijgt en dit ook resultaat geeft! Hoe gaat het nu? Ah goed zo! Ik heb niet afgewogen, maar zoals ik bij Joanne ook al zei, heb ik gewoon heel weinig gegeten vanwege de buikpijn. Een normale gehaktbal bij ons (iets kleiner dan gemiddeld dus) is ongeveer 240 kcal. Alleen nu was het dus maar een halve, waardoor ik al snel laag uitkwam. Veel plezier in de stad en eet smakelijk alvast! Goed om te lezen dat je tips en opmerkingen meteen weer meeneemt om met de diëtiste te bespreken! Wat goed ook om te horen dat het stoppen met tellen eigenlijk heel goed gaat en je ook steeds meer een ritme begint te vinden!

Lino, hmm naar dat je er nog steeds zo'n last van hebt zeg! Hopelijk komt er wat uit met de afspraak. Gek zeg, dat dat pas zo laat kan. Fijn dat je een negatieve uitslag hebt gekregen! Heel fijn ook dat nu het thuiszitten en afwachten voorbij is. Ik zou het sporten bij jou ook zeker lekker bij de sportschool houden :) Fijn dat je 300 gram bent afgevallen! *\o/* Nog nooit gehoord van snelle rendang haha.

Leoni, succes met je auto bij de apk! Net de huisarts gebeld, nergens meer last van :') Woensdag heb ik de afspraak staan, maar als ik geen last meer blijf houden, bel ik dinsdag de afspraak af. Bah gezeur met anderen is altijd vervelend. Zeker met zulke vervelende huisgenoten. Hoeveel heb je er? Ik snap wel dat je uit frustratie bent gaan eten. Ik ben het inderdaad met Lino eens over het trainen. Juist met rustdagen kun je beter spieren opbouwen en kom je verder. Het is ook nog eens een stuk beter voor je lijf. Slim om even een aantal dagen rust te pakken. Vervelend dat het even niet zo lekker ging, knuffel!

Lis_Ol, wauw wat een werk! Rendang is zo lekker, maar helaas wel een beetje tijdrovend.

Joanne, het is nu natuurlijk ook wel echt weer voor een pot ijs :D Hmmm geen aanrader dus in de ochtend. Dat is zeker waar, Hoewel erheen fietsen, boodschappen doen en terugfietsen ietsje langer duurt. Misschien is het ook deels wel waar je de prioriteit legt. Nu werk ik vaak liever een kwartiertje langer aan school, dan dat ik naar de supermarkt ga. De afgelopen dagen heel klein. Doordat ik zo'n buikpijn had, at ik vaak maar een klein schepje aardappelen, klein schepje groente en een halve gehaktbal. Vandaar dat het dus zo weinig is. Zeker geen gezonde hoeveelheid voor normaal hoor dus haha. Daardoor kwam de gehaktbal al wat lager uit. Onze gehaktballen zijn sowieso al kleiner dan gemiddeld en dan nu dus ook nog maar een halve. Had ik voor de volledigheid misschien beter even kunnen aangeven. Ik kan je dus niet echt helpen met laag in avondeten kcal haha. Mooi lijstje! Wat een stapel!

Castilja, gaat goed bij jou! Druk druk dus!

Mara, lekker nog even genieten van je vakantie! Ik woon in principe midden in het bos, maar eigenlijk komen heel veel bezorgers hier ook gewoon. Maar vaak halen wij ook dingen af bij het restaurant zelf. Werkt ook prima.

xxxmh, welkom! Als je een moeilijke ontbijter bent, kun je er ook voor kiezen om niet te ontbijten ipv twee beschuitjes met hagelslag. Daar zitten namelijk vrij veel onnodige kcal in en dan kun je die misschien beter gebruiken in de rest van je dag. Ik woon ook nog thuis, maar meestal vraag ik 's ochtends al wat we eten, zodat ik het goed in kan passen in mijn dag. In principe hoef je echt niet altijd eten af te slaan. Wat je wel kunt doen, is voor jezelf bedenken hoe lekker je het vindt. Als je het superlekker vindt, gewoon aannemen, dan kun je het altijd nog later opeten. Als je het iets minder lekker vindt, kun je het misschien makkelijker afslaan. Ik vind dat je erg weinig eet. Heb je wel eens uitgerekend hoeveel kcal dit zijn? Als je je broodjes wilt vervangen voor crackers, zou ik in ieder geval al wel minstens zes en liefst nog meer crackers eten. Daar zit namelijk bijna niks in. Heb je verder de OP gelezen? Wat is de reden dat je het nu niet kan tracken? Ook in je vakantie is goede keuzes maken denk ik belangrijk, ondanks dat je dan misschien iets losser bent.

Gisteren lekker veel aan school gewerkt. Weer buikpijn, maar gelukkig al minder dan eerst.
O: havermoutpap met halfvolle melk, banaan en rozijnen. (474)
L: drie boterhammen met zalm met ei, surimi krab salade en halvarine met goudsalami. (504)
T: appel en volkoren cracker met gekookte Gelderse worst. (282)
A: gevulde champignonsoep en een klein beetje pasta met pesto en zalm. (327)
T: caramelo. (136)
B: 11.000 stappen, 60 minuten paard verzorgen, 60 minuten fietsen en 30 minuten fitness.
Totaal kcal: 1714.

Ik heb in de ochtend wel altijd honger als ik wakker wordt dus als ik dan moet wachten tot het volgende eetmoment op mijn werk om half 10 is dat te lang als ik al vanaf kwart over 7 aan het werk ben. Als ik 5 crackers eet met kipfilet zit ik echt goed vol dus een 6e erbij lijkt me veel haha. Tijdens het werk eet ik dit zeg maar:

Ontbijt: 2 beschuitjes hagelsslag
Tussendoor: 9.30 2 stuks fruit
Lunch: 11.30 crackers met kipfilet
Tussendoor: 15.30 250 gr kwark en soms nog een ontbijtkoek (wat de kinderen ook eten, soms meer dan 2 en een koekje maar die moet ik eigenlijk laten staan haha)
Avondeten: 18.00

Omdat ik liever wil weten hoe ik eet tijdens mijn normale werkweek eet zeg maar omdat ik maandag op vakantie ga.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:26

Aight, ik ben ook niet zo goed in fruit eten. Nu eet ik van mezelf wel al veel groenten, dus maak me er niet heel druk om. Maar fruit eet ik het beste ergens doorheen. Dus fruit door de havermout, kwark of appel bij huttenkase. Zo los pak ik het niet snel.
Fijn dat je begint te wennen aan je nieuwe ritme!!

xxxmh, welkom! Betreft de traktaties, lukt het om wel aan te nemen maar niet gelijk op te eten? Dan kan je het later weggeven zonder dat je de kinderen teleurstelt.
Zo te lezen heb je vooral moeite met een normaal ritme aanhouden? Ik denk dat misschien wel handig is om daar op te focussen. Plan desnoods in wanneer je wat gaat eten en hou je daaraan.
Als jij 5 crackers eet, neem je dan ook meer kipfilet plakjes dan wanneer je 3 boterhammen hebt? Want kipfilet heeft best wat eiwitten, waardoor het niet heel vreemd zou zijn dat je daardoor ook langer vol zit. Ik kies zelf ook liever voor 3 crackers met meer beleg, dan 6 crackers met heel weinig beleg, want het beleg zelf is veel nuttiger qua voedingswaarden (afhankelijk van soort beleg uiteraard).
Wat je natuurlijk wel al tijdens je vakantie kan doen, is leren voelen wanneer je vol zit. Dus goed leren voelen wanneer je genoeg hebt gehad, of wanneer je net teveel hebt gehad. En wanneer je honger hebt, of dat het toch uit verveling is. Zulke dingen. Dan hoef je niet te tracken, maar ben je wel al bezig met je bewust worden van wat je lichaam doet.

Taifoen, wat een moeite voor gehaktballen :') Maar ik kan je geen ongelijk geven ook. En oooooh pannenkoeken met fruit <3 Wat leuk dat je zo wel naar je paard kan.

Joanne, ik eet altijd achter de pc op het werk, dan kan ik in mijn pauzes namelijk wandelen of wat anders doen. Veel betere besteding van tijd :') Dus wel gewend aan telefoontjes tijdens het eten door enzo. Vooral leuk als je net een wortel in je mond hebt, die dingen heb je niet binnen een seconde weggegeten :')

Lis_Ol, je rendang ziet er echt heerlijk uit! Moeite waard om vaker te maken dus. En genoten van je tapas? Denk dat je netjes hebt gedaan zo met overdag eten.

Mara, geniet van je laatste dagen vakantie. Al is het gewone ritme ook altijd wel weer fijn. Benieuwd hoe het je bevalt om te stabiliseren, zal wel even zoeken zijn naar hoeveel en wat je kan eten. Blijf je hier wel meepraten toch?!

Kimmie, duurt zeker lang voor ik terecht kan, maar andere praktijk had nog langere wachttijd, dus dan maar hierheen. En ze pakken hele lichaam uitgebreid mee, ook niet verkeerd met mijn krakkemikkige lijf om weer eens wat aandacht te krijgen.
Hopelijk stopt je buikpijn ook echt nu, en anders gelukkig een afspraak staan.

Ik zou dus gisteravond naar stal voor DA helpen en dan vandaag sporten. Maar DA kwam toch vanmorgen. Dus heb gisteren alsnog gesport, voor eerst in week weer, en het was heerlijk! Deadlifts en accessoires :D
Daarna moest ik nog wel naar stal om alle beesten te voeren en pas rond 21.15 was ik thuis en heb ik maar een pizza besteld, had echt geen zin meer om nog te koken. Maar de pizza was heerlijk en met nog biertje erbij kwam ik niet bizar hoog uit.

Vanmorgen dus naar stal om DA te helpen. Jaarling is gecastreerd en dat was gaan ontsteken, dus hij moet elke dag antibiotica gespoten worden. Het is heerlijk super makkelijk braaf paard, maar heb het nog nooit gedaan, dus dit leek me niet beste moment om dat te gaan leren zonder hulp :') Eigenaren met andere bijrijders en 5 paarden zijn weekend naar het strand. Ik ga dus hele weekend foto's en filmpjes van hun krijgen. Zo jaloersmakend. Gelukkig had ik al eens vaker op strand gereden en zij nog nooit.

Lijstje van gisteren
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met hummus, huttenkase met gebakken appel en honing
A: pizza caprese en Lowlander 0.0 witbier
Totaal 2.112 kcal
B: 13K stappen, uur krachttraning

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 10:48

linoleum schreef:
Aight, ik ben ook niet zo goed in fruit eten. Nu eet ik van mezelf wel al veel groenten, dus maak me er niet heel druk om. Maar fruit eet ik het beste ergens doorheen. Dus fruit door de havermout, kwark of appel bij huttenkase. Zo los pak ik het niet snel.
Fijn dat je begint te wennen aan je nieuwe ritme!!

xxxmh, welkom! Betreft de traktaties, lukt het om wel aan te nemen maar niet gelijk op te eten? Dan kan je het later weggeven zonder dat je de kinderen teleurstelt.
Zo te lezen heb je vooral moeite met een normaal ritme aanhouden? Ik denk dat misschien wel handig is om daar op te focussen. Plan desnoods in wanneer je wat gaat eten en hou je daaraan.
Als jij 5 crackers eet, neem je dan ook meer kipfilet plakjes dan wanneer je 3 boterhammen hebt? Want kipfilet heeft best wat eiwitten, waardoor het niet heel vreemd zou zijn dat je daardoor ook langer vol zit. Ik kies zelf ook liever voor 3 crackers met meer beleg, dan 6 crackers met heel weinig beleg, want het beleg zelf is veel nuttiger qua voedingswaarden (afhankelijk van soort beleg uiteraard).
Wat je natuurlijk wel al tijdens je vakantie kan doen, is leren voelen wanneer je vol zit. Dus goed leren voelen wanneer je genoeg hebt gehad, of wanneer je net teveel hebt gehad. En wanneer je honger hebt, of dat het toch uit verveling is. Zulke dingen. Dan hoef je niet te tracken, maar ben je wel al bezig met je bewust worden van wat je lichaam doet.

Taifoen, wat een moeite voor gehaktballen :') Maar ik kan je geen ongelijk geven ook. En oooooh pannenkoeken met fruit <3 Wat leuk dat je zo wel naar je paard kan.

Joanne, ik eet altijd achter de pc op het werk, dan kan ik in mijn pauzes namelijk wandelen of wat anders doen. Veel betere besteding van tijd :') Dus wel gewend aan telefoontjes tijdens het eten door enzo. Vooral leuk als je net een wortel in je mond hebt, die dingen heb je niet binnen een seconde weggegeten :')

Lis_Ol, je rendang ziet er echt heerlijk uit! Moeite waard om vaker te maken dus. En genoten van je tapas? Denk dat je netjes hebt gedaan zo met overdag eten.

Mara, geniet van je laatste dagen vakantie. Al is het gewone ritme ook altijd wel weer fijn. Benieuwd hoe het je bevalt om te stabiliseren, zal wel even zoeken zijn naar hoeveel en wat je kan eten. Blijf je hier wel meepraten toch?!

Kimmie, duurt zeker lang voor ik terecht kan, maar andere praktijk had nog langere wachttijd, dus dan maar hierheen. En ze pakken hele lichaam uitgebreid mee, ook niet verkeerd met mijn krakkemikkige lijf om weer eens wat aandacht te krijgen.
Hopelijk stopt je buikpijn ook echt nu, en anders gelukkig een afspraak staan.

Ik zou dus gisteravond naar stal voor DA helpen en dan vandaag sporten. Maar DA kwam toch vanmorgen. Dus heb gisteren alsnog gesport, voor eerst in week weer, en het was heerlijk! Deadlifts en accessoires :D
Daarna moest ik nog wel naar stal om alle beesten te voeren en pas rond 21.15 was ik thuis en heb ik maar een pizza besteld, had echt geen zin meer om nog te koken. Maar de pizza was heerlijk en met nog biertje erbij kwam ik niet bizar hoog uit.

Vanmorgen dus naar stal om DA te helpen. Jaarling is gecastreerd en dat was gaan ontsteken, dus hij moet elke dag antibiotica gespoten worden. Het is heerlijk super makkelijk braaf paard, maar heb het nog nooit gedaan, dus dit leek me niet beste moment om dat te gaan leren zonder hulp :') Eigenaren met andere bijrijders en 5 paarden zijn weekend naar het strand. Ik ga dus hele weekend foto's en filmpjes van hun krijgen. Zo jaloersmakend. Gelukkig had ik al eens vaker op strand gereden en zij nog nooit.

Lijstje van gisteren
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: 2 cracotte met hummus, huttenkase met gebakken appel en honing
A: pizza caprese en Lowlander 0.0 witbier
Totaal 2.112 kcal
B: 13K stappen, uur krachttraning

Ik pak altijd 1 plakjes kipfilet, op brood en op mijn cracker ook. Dus met brood totaal 3 plakjes en met crackers dus 5 plakjes totaal.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:50

Mara; dit recept van de ah
Ik eet vandaag: Rendang (met kruidenmix) https://www.ah.nl/r/1187620, maar dan met ingrediënten van de jumbo en slager _O-
Gezellige dag gehad gister? En slim hoor om te stabiliseren wanneer je merkt dat je te dun wordt! Gaat je vast lukken!

Kimmie; lekker lijstje gister! En mooie bijlees weer haha.
Hoop voor je dat die buikpijn snel minder wordt..

Linoleum;
Ja hebben heerlijk gegeten! Zat goed vol, maar niet over gegeten. Zat nog te twijfelen een extra toetje te nemen maar toch maar niet gedaan.
Fijn dat je toch nog heb kunnen sporten gister!

Xxxmh: zou gewoon starten idd met het invoeren van wat je eet en lijstjes posten. Wie weet kunnen er vanuit hier wat tips mee gegeven worden dan.

Hier is de vakantie voorbij, mag zo weer richting werk voor een avonddienst.
Maandag weer de nacht in, dus gelijk vol aan de bak haha (6diensten).
Vanmorgen nog even het eea in huis gedaan en rondje buiten gereden, dus ook al weer beweging gehad.
Was vanmorgen na een ruime week ook weer op de weegschaal gegaan, was 0.5 kg aangekomen. Dus valt me nog alles mee met deze ‘ongezonde’ week haha. Merk wel dat mijn huid het iets minder leuk vind, heb voor t eerst sinds maanden weer een paar pukkeltjes :')

Mijn lijstje van vandaag;
O; 3 daneroll croissants met een plakje oude kaas en wat choco pasta.
L: 2 donker bruine boterhammen met filet americain en pindakaas.
T: blikje redbull sugarfree, 3 dunne maïs wafels paprika.
A; 75 gr roerbakmie met kruiden, oosterse groente, kipfilet en een beetje saté saus.
T; 150 gr witte druiven en 150 gr stracciatella kwark (verdeeld over de avond tot 23.30)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:10

Lis_Ol: ohhh die rendang ziet er echt ontzettend lekker uit!!
Succes met weer werken na je vakantie. Lekkere lijstjes heb je verder!

Mara: Ik had de smaak met pecan nootjes van Oppo (weet niet precies hoe hij verder heet :') )
Dappere keuze! Hopelijk kun je snel de juiste balans vinden om op gewicht te blijven maar volgens mij was je daar al aardig mee op weg voor je vakantie :)
Succes morgen met weer opstarten na de vakantie!

Kimmie: ah dan is het inderdaad begrijpelijk dat je zo laag uit kwam met avondeten!
Hopelijk is je buik inmiddels wat tot rust gekomen. Nette lijst! En weer top qua beweging.

Linoleum: Zo herkenbaar dat telefoon opnemen als je net een wortel eet _O-
Een vriendin van mij had het er pas over dat je je bewust moet zijn van hetgeen wat je eet, om er ook echt vol van te zitten. Als je bij wijze van voor de tv blijft graaien in een chips zak zonder echt te kijken, zouden je hersenen het minder registreren en dus minder snel een vol gevoel geven. Ik heb echt geeeen idee of deze theorie klopt maar sindsdien probeer ik als ik op het werk wat eet, even een kleine pauze in te lassen om me er bewust van te zijn :+
Iemand hier die hier ooit van gehoord heeft?

Lekker lijstje alsnog!! En lekker pizza :9

____

Lijstje van vrijdag:
O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: paprika
L: 2 volkorenboterhammen, kipfilet
T: Smart bar, crunchy
A: zalm, brocolli, gebakken aardappeltjes
T: tompouce

B: 1 paard rijden

Beeetje jammer van die tompouce maar ik kwam thuis en mijn vader had speciaal voor het weekend wat lekkers voor me meegenomen dus kon het moeilijk afslaan en qua kcal had ik gelukkig nog ruimte.

Lijstje van zaterdag:
O: 200 ml magere yoghurt, beschuit met kaas, cracker met cottage cheese
T: halfvolle chocolade melk, spritsje (tijdens het poetsen bij oma :D)
L: wit bolletje, hagelslag
T: hoorntje met één bolletje ijs
A: biefstuk, roerbakgroente, zoete aardappel
T: likeurtje, biertje

B: 120 minuten fietsen (naar de ijssalon en weer terug)

Gisteren best een ongezonde (maar wel een hele gezellige) dag. 's Middags geluncht bij mijn schoonfamilie die hadden allemaal broodjes kroket en frikandel, dus dan kwam ik nog wel goed weg met een broodje hagelslag :+

Vandaag een fijne dag gehad, zal m'n lijstje morgen delen. Dadelijk eten koken en als ik het aan kan nog even Tour de France ;( (heeft iemand hier het gevolgd? wat een domper gisteren).

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 10:57

@Kimmie, Wat vervelend dat die buikpijn zo lang aanhoud zeg.. Gaat het ondertussen al wat beter?

@Linoleum. Ik blijf zeker meepraten :D Voor mijn vakantie heb ik al gemerkt hoe moeilijk stabiliseren is en daarnaast blijf ik druk bezig met het werken aan mijn lichaam d.m.v. spieropbouw. Ik denk dat dat ook goed in dit topic past!
Jij bent lekker druk geweest zo te horen! Het lijkt me mega eng om zelf antibiotica te spuiten haha, dapper dus. Super fijn ook dat je er nog een training tussendoor kon passen en dat dat zo lekker ging!

@Lis_Ol, Thanks voor het recept! :D 0,5 kg extra is zeker super netjes als je voor je gevoel heel ongezond hebt gegeten. Dat is er zo weer af :) Ik begin vandaag ook weer met werken, maar ik ben toch even blij dat ik jou niet ben als ik lees over 6 nachtdiensten :oo Succes!

@Joanne, Klopt inderdaad! Al is die balans vinden moeilijker dan ik van te voren had gedacht haha. Van de theorie die je noemt heb ik op zichzelf nooit gehoord, maar ik pas het zelf altijd wel toe en vind het super effectief! Daarnaast geniet ik dan ook veel meer van mijn eten.
Super lief dat je vader speciaal iets had meegenomen, dan kan je het inderdaad niet echt afslaan. Als het in je kcal-doel past is het zeker geen enkel probleem om er gewoon van te genieten :D Ik heb ook de tour gevolgd inderdaad, zo enorm sneu!!

Voor mij is de werkweek helaas weer begonnen. Ik wil eerst even een paar dagen rond de 1600 kcal per dag eten om te resetten. Ik heb het na dit soort vakantieweken eerst altijd even moeilijk in de zin van een constant hongergevoel en snaaidrang. Eerst even door de zure appel heen nu dus om weer te wennen aan mijn normale ritme en dan de focus op stabiliseren qua gewicht.

Ik heb net dus al een snack-attack gehad, omdat ik enorme honger had (gevoelsmatig waarschijnlijk, in plaats van daadwerkelijk honger..). Wel alleen dingen gegeten die ik op de planning had staan, op 2 oaties na, dus als ik niet nog meer dingen ga toevoegen zit ik goed :)
Dit is dus mijn dag tot nu toe + de rest wat ik nog heb gepland:
O: 250gr Kvarg framboos
T: 1 stukje gezonde chocoladecake, 1 smart bar crunchy, 2 oaties en een mandarijn (ja, oeps :+ )
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet en oude kaas
T: 200gr melkunie protein en een banaan
D: Broccoli, 200gr aardappels, een tartaartje en 125gr champignons
Totaal 1650 kcal
Ik hoop voor het avondeten nog een rondje op de racefiets te kunnen doen om ook nog voldoende te bewegen vandaag!

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:10

@Lis_Ol, die rendang ziet er echt lekker uit! Succes met je nachten komende week!

@M9ara, nee mijn zus verzorgt een ouder paard (27 jaar) op een andere stal. Mijn vorige paard stond op die stal en zij heeft toen voor de gezelligheid daar een bijrijdpaard genomen. Mijn oude paard is al bijna 2 jaar overleden, maar we gaan nog 2x per week naar dat paard!

@Kimmie, fijn dat je buikpijn al wat minder is.

@Linoleum, lekker dat je alsnog hebt kunnen sporten!

@Joanne, wat is de ijssalon ver fietsen haha. Ik ben de Tour de France niet gevolg.
----
Ik heb van het weekend niet mega gezond gegeten. Ik had zaterdag een verjaardag en gisteren met de schoonfamilie kaasfondue gegeten. Maar het was echt een mega leuk weekend, dus moet kunnen :D
Vandaag dus weer een wat netter lijstje om te compenseren.

O: 200 gram magere kwark + cappuccino
T: 2 kiwi's
L: half stokbrood met kaas, komkommer, sla en tomaat
T: appel
T: gezonde ijskoffie (15 gram vanille eiwitpoeder, glas halfvolle melk, ijsklontjes en espresso)
A: rijst, Thaise roerbakgroente, kipfiletblokjes en woksaus
Totaal: 1500 kcal
B: 5000 stappen en 1 uur krachttraining

Vanavond eindelijk weer naar de sportschool sinds woensdag *\o/* . Misschien dat ik daarna nog wat kleins eet.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:54

Mara: balen van je ongeplande snack aanval. Vind het wel altijd knap hoe jij in een eetbui, toch nog redelijk gezonde dingen kiest.
Wellicht kwam het door je iets wat karige ontbijt? Of is kvarg niet te vergelijken met gewone kwark? Ik heb het namelijk nog nooit op.
Mooie lijst hoor! De gezonde chocoladecake volgens jouw recept wil ik ook nog eens gaan bakken :D
Hoop dat je nog fijn hebt kunnen fietsen, het is er heerlijk weer voor.

tanja: ongezonde weekendjes moeten zeker kunnen haha! Dan kun je er daarna weer beter tegenaan :D
Fijn lijstje heb je! En altijd als ik jouw ijskoffie/shake zie bedenk ik me dat ik die ook nog eens ging proberen :)*
Succes in de sportschool vanavond!

____

Het is rustig hier! Hopelijk is iedereen aan het genieten van het mooie weer :)
Ik zit nog eventjes op kantoor maar vanavond hoop ik nog een mooi rondje te rijden op de fiets :D

Tevreden lijstje van gisteren:
O: 2 kampioentjes, 1 met ei, andere met rosbief. Cappuccino
L: 350 gram magere kwark, 15 gram eiwitpoeder, 25 gram havermout
A: hele zak roerbakgroente := , scheutje ketjap, pangasiusfilet
T: restje oppo ijs :9

B: 80 minuten racefiets (waaronder intervallen op de dijk met tegenwind, mij kon je opvegen :)) )

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:04

Joanne; lekkere lijstjes heb je! En knap dat je de broodjes kroket en frikandel heb af kunnen slaan haha. Gezelligheid is ook wat waard! Ook al is dat icm lekker eten toch :)

Thanks voor de complimenten van mijn rendang haha. Zag dat het portie wat over was en in de vriezer lag alweer weg is, die eet vriendlief vanavond dus :Y)

Mara; haha t waren 2 avonddiensten en vanaf vanavond 4 nachten, verlicht het iets denk ik haha.
Hoe was je eerste werkdag weer?
Net lijstje hoor ondanks je snack-attack

Taifoen:
Veel plezier en succes in de sportschool vanavond!
Lekker lijstje heb je!

Hier een beetje vreemde dag, had vanmorgen nog amper boodschappen in huis dus beetje bij elkaar geraapt zooitje haha
O: 1 speltboterham met 100% pindakaas, 150 gr stracciatella kwark
T: 2 chocolade koekjes
L; 5 dunne maïswafels met zeezout, 2 op elkaar met een plakje boterhammenworst, 2 op elkaar met peper paté en 1 met een beetje oude kaas salade.
T: Kleine gesuikerde donut, croissant met een plakje oude kaas
A: de Mexicaanse lunch bowl die hier gedeeld was haha. En dan met extra broccoli rijst.

B: vanmorgen uurtje mijn paard gereden en een rondje gewandeld met de IJslander en m’n hond :)

En dan neem ik voor vannacht wat yoghurt mee met blauwe bessen en noten. En een pistoletje met een plakje kaas + advocado :)

Ik was trouwens bij de huisarts vanmiddag. Moest daar na 3,5 maand terug komen. En ik voelde hem tijdens t gesprek zo kijken en toen kwam de aap uit de mouw:
Lisanne, ben jij nou zo afgevallen? Hoeveel?? Was dat wel zo nodig? Nu wel genoeg zo hè, niet minder.
Haha super leuk dat het hem opviel :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 18:21

Lis_Ol, super netjes dat je maar halve kilo bent aangekomen in je vakantie! Succes weer met werken. Lekker ook die daneroll croissantjes.
Leuk dat je huisarts zag dat je af bent gevallen. Al ben ik zelf wel allergisch voor de 'nu niet meer afvallen' uitspraak. Alsof iemand anders wat te zeggen heeft over jouw fysiek. Zolang je niet jezelf dood verhongert vind ik dat je je er gewoon over stil moet houden. Al helemaal een huisarts.

Joanne, geen idee of dat wetenschappelijk ook bewezen is van dat bewuster eten. Maar vreemd vind ik het niet en ook niet eerste keer dat ik er van hoor. Dat hoe eten eruit ziet heel erg belangrijk ook is voor smaak, is een gegeven. Dus dit zou me dan ook niet raar lijken.
Ik volg de Tour zelf niet. Alleen het youtube kanaal van Tour de Tietema, maar daarmee krijg je weinig echte tour dingen mee :')
Kvarg valt echt heel erg wel, zit behoorlijk wat eiwitten in en is ook best dik. Dus vind het zelf meer vullend dan reguliere kwark.

Mara, leuk dat je wel mee blijft praten. Herkenbaar wel van het honger hebben voor je gevoel nadat je tijd minder opgelet hebt. Maar alsnog heel netjes uitgekomen toch!

Taifoen, wat leuk dat je de paardenliefde zo samen met je zus kan delen. En groot gelijk dat je lekker van je weekend genoten hebt.

Ik heb afgelopen weekend niet geteld. En dat had ik beter wel kunnen doen. Duidelijk dat ik snel de controle kwijt was. Vandaag wilde ik weer netjes eten, maar heb altijd na paar dagen niet opletten dat het me dan niet lukt om weer om te schakelen. Dus ook vandaag is niet zo'n succes. Jammer. Vanavond maar beetje inhouden en morgen hopelijk weer gewoon normaal. Wel duidelijk dat echt niet tellen en eten waar ik zin in heb helaas nog niet werkt voor mij.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:22

@Taifoen, Klinkt als een heerlijk weekend! :D Een keer wat minder gezonde keuzes is inderdaad helemaal prima en hoort er ook gewoon bij! Super leuk dat je op deze manier toch nog lekker met paarden bezig kan zijn, ook gezellig om samen met je zus te doen. Lekker gesport gisteren? :)

@Joanne, Ik ben stiekem ook wel trots op hoe mijn eetbuien omgebogen zijn. Een paar jaar geleden ging er zo een zak chips + een reep chocolade in bijvoorbeeld. Nu moet ik zeggen dat ik tegenwoordig gelukkig vrijwel nooit meer eetbuien heb. Laatst dus voor mijn vakantie een keer incidenteel en uit het niets en gisteren had ik het al voorzien haha. Op de een of andere manier moet ik altijd even resetten na een vakantie en schreeuwt mijn lijf dan om eten. Daarom had ik expres al wat meer kleinere snacks ingepast en mijn hoofdmaaltijden wat lager in kcal, zodat ik daarmee gewoon binnen de lijntjes kon snaaien :')
Is het je nog gelukt om te fietsen gisteren? Intervallen op de dijk klinkt wel heftig hoor, sowieso altijd veel wind daar lijkt me ook? Dat vind ik echt het allerzwaarst met fietsen.

@Lis_Ol, Net lijstje hoor, ondanks dat je nog niet veel in huis had! Ik ben ook niet zo van de 'nu stoppen met afvallen' opmerkingen, maar wel super leuk dat het je huisarts zo opvalt! Is toch weer eer van je werk :D Is jouw doel nu ook daadwerkelijk op gewicht blijven? Of wil je zelf nog wel door met afvallen?

@Linoleum, Ah balen van afgelopen weekend! Heb je niet geteld om het weer eens uit te proberen, of omdat het zo uitkwam? Ik herken het wel hoor. Hoe bewust ik ook bezig ben met eten en bewegen, zodra ik stop met tracken lukt het me ook niet meer zoals ik wil. Of het een kwestie van gewenning is, of dat die methode gewoon niet voor iedereen is weggelegd, weet ik niet..
Desalniettemin was je super bezig, dus die 3 of 4 'offdays' zullen niet al te veel invloed gaan hebben. Gewoon weer met frisse moed verder nu dus :D

Het is mij gisteren gelukkig nog gelukt om een klein rondje te gaan fietsen en dat was heerlijk! Daarnaast me ook netjes aan mijn planning kunnen houden. Ik vond alleen een rups tussen mijn broccoli :r dus die heb ik niet meer gegeten. In plaats daarvan maar wat komkommer..

Vanochtend voor de grap nog eens gewogen en de weegschaal gaf al -0,6 ten opzichte van gisteren aan. Zo zie je maar hoeveel vocht je vasthoud na zo'n gek eetritme.

Planning voor vandaag, wederom wat lager om mijn lichaam dus weer even te laten wennen aan normaal eten:
O: 250gr Kvarg met 20gr whey cripsy en 50gr zomerfruit
T: appel-kaneel-kwarkkoek en een mandarijn
L: 125gr bonenmix met 100gr passata en een ei uit de oven met 1 meergranen wrap
T: Smart bar crunchy
D: Boboti
T: 150gr Kvarg met 10gr whey crispy
Totaal 1608 kcal

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:14

@Joanne1997, netjes lijstje! De ijskoffie is wel een aanrader, wat anders dan alleen eiwitpoeder.

@Lis_Ol, leuk dat het je huisarts opviel :D Grappig dat je de Mexicaanse lunch bowl geprobeerd hebt!

@linoleum, succes weer met tellen! Voor mij werkt het ook (nog) niet om gewoon te pakken waar ik zin in heb. Denk dat ik dan dik over mijn doel zou gaan. Nu heb ik er zicht op en kan je ook bewust keuzes maken, dat vind ik fijn.

@m9ara, het sporten ging wel goed gisteren! Ik heb 20 minuten gefietst, een mini stukje auto gereden en 2 been oefeningen gedaan zonder gewicht (leg extension en seated leg curl) en nog 20 min op de armfiets. Vanmiddag ga ik met mijn vriend en dan een uur krachttraining upper body!
Kan me voorstellen dat je de broccoli niet meer wilde eten :(
----------

O: banaan-ei pannekoekjes met jam + cappuccino
L: chinese tomatensoep + bruine bolletjes met smeerkaas
T: 200 gram magere kwark
A: zelfgemaakte hamburger op een bruin bolletje, met airfryer friet en salade (ijsbergsla, komkommer, tomaat, paprika, tuinerwten, champignons, croutons en heksenkaas)
T: kiwi
Totaal: 1850 kcal
B: 5000 stappen, 1 uur krachttraining