Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imaudy schreef:Ik hoorde van een kennis (arts) dat handgel, dettol, alcohol niet zou werken, maar gewoon zeep wel?
imaudy schreef:Ik hoorde van een kennis (arts) dat handgel, dettol, alcohol niet zou werken, maar gewoon zeep wel?
Sizzle schreef:Ik werk vandaag thuis. Ik ben erg verkouden en hoewel dat hoogst onwaarschijnlijk Corona is hebben we vandaag het hele buro vol met externe gasten voor een training en ook nog een audit.
Lijkt me voor de uitstraling van het bedrijf beter dat er dan niet iemand in een hoekje zit te hoesten en snotteren
Alcohol en handgels worden bijna altijd verkeerd gebruikt. Het allereerste practicum dat ik vroeger in mijn opleiding had was kweekjes maken na verschillende handdesinfectie methoden. Zuiver alcohol was de slechste omdat het veel te snel weg is.
Idem met een te klein druppeltje gel.
Vaak is het dus schijnzekerheid waar je hooguit droge en pijnlijke handen aan over houdt.
Cer schreef:imaudy schreef:Ik hoorde van een kennis (arts) dat handgel, dettol, alcohol niet zou werken, maar gewoon zeep wel?
Van de site van het RIVM:
"Kan ik ook handalcohol of handgel gebruiken?
Handalcohol of alcoholgel is een goed alternatief om handen te ontsmetten die niet zichtbaar of niet voelbaar vervuild zijn. Dus bijvoorbeeld als je je neus gesnoten hebt en je hebt geen water, zeep en handdoek in de buurt."
Dus hand gels met alcohol erin, zoals Glycerona (die nu 2+1 gratis zijn bij de Appie) helpen ook. (alcohol denat, is dat echte alchohol?)
Ahh Safina was eerst.. nou ja, ik had de aanbieding erbij gevonden
Cer schreef:(alcohol denat, is dat echte alchohol?)
Oscar schreef:kiki1976 schreef:Ik meen laatst een stukje te hebben gelezen dat het minder goed gedijt bij warmere temperaturen, maar dat ze dat nog niet met zekerheid konden zeggen.
Dat zou mooi zijn en dan maar hopen dat het heel snel lente/zomer wordt!
imaudy schreef:MarcoBorsato schreef:Afgelopen zomer 10 weken ontsmettingsmiddel gebruikt voor op m'n handen, maar handen werden niet droog. Zal eens vragen op de Neo welke dat was.
Vandaag geleerd dat Corona en ik zusjes hadden kunnen zijn.
Nou vertel! Moeten we ook bij jou uit de buurt blijven?
Karl66 schreef:Pas op waar je op hoopt. De Spaanse griep doofde in het voorjaar van 1918 ook uit, om in het najaar twee keer zo hard terug te komen. Het virus verdwijnt namelijk niet, maar wordt minder actief en blijft zich ondertussen wel onopvallend verspreiden.
En de Spaanse griep laat ook zien dat je het prima kan vergelijken met griep, want een nieuwe griepvariant kan nog harder om zich heen grijpen en veel gevaarlijker zijn dan het corona virus.