Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:24

Zertab schreef:
@IMANDRA: Niet om over op te scheppen etc. Maar vond het vervelend dat je me niet geloofde.

Mwah er werd gezegd dat als het echt klopte dat het veel te weinig was (zie reactie diëtist) maar dat het in veel gevallen zo is dat je onbewust meer eet. Blijkbaar verbrandt je meer dan 2000 als je daarmee al in een deficit zit aldus de diëtist, dus dan is 1200 (waarschijnlijk ruim 1000kcal onder je onderhoud) ziek weinig. Vervolgens post je het hier in het topic zo van nananananana ik had toch gelijk... ja mijn eerste reactie was niet netjes (excuses daarvoor aan jou en aan de rest) maar het had wel aanleiding.
Je was nota bene naar een diëtiste geweest en dan ga je toch je eigen plan trekken met zo veel minder kcal. Vind je het gek dat je dan opmerkingen krijgt?

Maar ik zal er niet verder op in gaan, lekker je eigen ding doen. Als je daadwerkelijk niet afvalt dan hoop ik dat je dat met je diëtist bespreekt en vervolgens samen weer een nieuw plan maakt en niet zelf weer zo weinig gaat eten.

Vind het ook oneerlijk van Valina dat ze insinueert dat weinig eten beter is omdat zij geen mindere dagen heeft. Dat heeft met motivatie te maken en het zoeken naar je juiste onderhoud en níet met dat je zo weinig eet.

Maar goed. Klaar nu wat mij betreft. Nogmaals sorry voor de sfeer zo :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:25

Zertab schreef:
Neverland schreef:
En weg is de sfeer. :evaw:

Jammer dit, echt. Ik vond dit zo'n motiverend topic maar als het zo blijft doorgaan...

Ik vond het ook motiverend. Totdat mensen besloten om mij aan te vallen op mijn manier van afvallen :)

Ik vind je in veel topics negatief aanwezig, misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan op dat punt. Ik snap ook niet waarom je nu weer reageert. Wat wil je bereiken met je post?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:27

Nogmaals, toen ik de 1200 kc at, was ik niet bij een diëtiste. Ik heb een lijst gehad met 2000 kc, dat zie ik niet zitten. Ik geloof er niet in dat ik met 2000 kc kan afvallen. Dus heb drie weken alles gegeten wat los en vast zit. Als in: laat dan ook maar zitten. In combinatie met niet lekker in mijn vel zitten, dus ook geen doorzettingsvermogen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:28

Zertab schreef:
Nogmaals, toen ik de 1200 kc at, was ik niet bij een diëtiste. Ik heb een lijst gehad met 2000 kc, dat zie ik niet zitten. Ik geloof er niet in dat ik met 2000 kc kan afvallen. Dus heb drie weken alles gegeten wat los en vast zit. Als in: laat dan ook maar zitten. In combinatie met niet lekker in mijn vel zitten, dus ook geen doorzettingsvermogen.

Dus jij weet het beter dan de diëtiste? Het is mentaal lastig na zo weinig eten, dat snap ik, maar de diëtiste zegt niet voor niets dat je 2000 moet eten.

En je was daarvoor wel naar een diëtiste geweest zei je, want die had toen 1800 aangeraden.

Maar succes hoor. Hoop dat als je langdurig zo weinig gaat eten je er niks aan over houdt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:29

IMANDRA schreef:
Zertab schreef:

Dus jij weet het beter dan de diëtiste? Het is mentaal lastig dat snap ik, maar de diëtiste zegt niet voor niets dat je 2000 moet eten.

En je was daarvoor wel naar een diëtiste geweest zei je, want die had toen 1800 aangeraden.

Maar succes hoor. Hoop dat als je langdurig zo weinig gaat eten je er niks aan over houdt.

Dat was zo'n twee jaar geleden. Toen ik op een boerderij werkte en dus ziek veel beweging had. Dus kan me niet voorstellen, met nu een kantoorbaan zeg maar, dat ik met 2000 kc afval.
Dus op dit moment tel ik geen kc en eet ik gewoon alles.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:30

Maar wie ben jij dan, om een ieder te vertellen wat wel of niet goed is? Elk bericht wat je de laatste periode hebt gepost is advies betreft voedingswaarde, calorieën, wel of geen vlees, noem het maar op. Ben je zelf überhaupt wel bezig met een dieet?
Laatst bijgewerkt door Vulina op 02-02-20 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:30

Renee1991 schreef:
Kort lijstje dit keer, maar hier komt ie!

[ [url=m/mlBQxQ.png]Afbeelding[/url] ]

Sommige staan wat stil, o.a. ik ben een paar honderd gram aangekomen, maar kop op! Doorrrrr! *\o/*

[ Afbeelding ]

Dankjewel weer voor je moeite Renee!

Helaas als het hier zo door blijft gaan als vandaag en een aantal andere dagen van de week is dit mijn laatste update geweest! Ben wel een beetje klaar met hoe sommige reageren hier en door blijven drammen!

Jammer voor degene die er daadwerkelijk steun uithalen en dit topic helpt om door te zetten!

DideH

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:32

Guys. Kappen met dat gezeik, verpest echt het hele topic. Zou het echt superzonde vinden als een hele groep de motivatie verliest voor het afvallen, welke ze juist in dit topic vonden :n

Is die whatsappgroep eigenlijk nog in leven? Zou ik daar misschien bij mogen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:35

Ik denk dat Zertab gewoon simpelweg een update wou geven. Erg hè...

Maar goed, ik vind de sfeer ook heel negatief, maar dat is vooral omdat gewoonweg niet iedereen wordt gerespecteerd. En dat is echt ontzettend jammer.

Misschien is het ook niet aardig wat ik nu zeg, maar er zijn maar heel weinig afgevallen in dit topic, de meesten zelfs aangekomen. En dat wordt soort van toegejuicht. Maar als je te weinig calorieën eet, volgens jullie dan, ben je gek :')

Zelf zit ik ondertussen op -11 kilo. Jammer vind ik het, dat ik dat hier niet deel, omdat dat toch niet wordt gewaardeerd..

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:37

Ik ben ook geïnteresseerd in de whatsapp groep !!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:38

Vulina schreef:
Ik denk dat Zertab gewoon simpelweg een update wou geven. Erg hè...

Maar goed, ik vind de sfeer ook heel negatief, maar dat is vooral omdat gewoonweg niet iedereen wordt gerespecteerd. En dat is echt ontzettend jammer.

Misschien is het ook niet aardig wat ik nu zeg, maar er zijn maar heel weinig afgevallen in dit topic, de meesten zelfs aangekomen. En dat wordt soort van toegejuicht. Maar als je te weinig calorieën eet, volgens jullie dan, ben je gek :')

Zelf zit ik ondertussen op -11 kilo. Jammer vind ik het, dat ik dat hier niet deel, omdat dat toch niet wordt gewaardeerd..

Serieus

Waar baseer je dit op?

Je doet precies hetzelfde waar je anderen v beschuldigd

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:39

Ik wilde me eigenlijk stilhouden Valina, maar ik vind die reactie heel gemeen. Als mensen niet afvallen dan is dat vanwege motivatie. Het is vrij lastig je eetpatroon zo te veranderen. De theorie is simpel maar het uitvoeren ervan niet.

Je doet nu net alsof het beter is om veel minder te eten, en ik kan je verzekeren dat dat echt niet zo is en dat zelfs heel slecht kan zijn voor je lichaam. Liever langzamer en gezond afvallen dan snel en ongezond.

Het is fijn dat als je een keer niet of minder bent afgevallen dat men zegt ‘joh kop op volgende week beter’ ipv jouw opmerking ‘je eet te veel’. Van het tweede zou ik echt een complex krijgen als ik niet steviger in m’n schoenen zou staan en is bovendien allesbehalve motiverend.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-02-20 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:39

Same, ik wil ook wel bij de app groep aanmelden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:40

Zertab schreef:
Dat was zo'n twee jaar geleden. Toen ik op een boerderij werkte en dus ziek veel beweging had. Dus kan me niet voorstellen, met nu een kantoorbaan zeg maar, dat ik met 2000 kc afval.

Het is jammer dat je het niet geprobeerd heb, omdat ze nu ook geen eerlijk beeld heeft van je werkelijke caloriebehoefte. Ja, sommige mensen vallen af met 2000kcal. Ja, sommige mensen doen dat niet. Maar op het moment dat jij na 3 weken je gehouden te hebben aan het 2000kcal-dieet je niets afgevallen en niets aangekomen ben, dan weet je diëtiste daarmee dat dit je onderhoudsbehoefte is en kan ze daarmee aan de slag. Ook is het na te ver onder je behoefte te hebben gegeten verstandig om eerst de opgebouwde tekorten weg te werken, voordat je beheerst gaat afvallen.

Daarnaast gaf je eerder aan 3x per week te sporten en de andere dagen flink te wandelen. Dat verbruikt ook flink kcal. Dat je daarnaast een kantoorbaan hebt doet daar niets aan af.

Edit: quote toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Mizora op 02-02-20 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:41

Dieuwke_ schreef:
Same, ik wil ook wel bij de app groep aanmelden

Ik ook!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:42

Imandra, het zou ook fijn zijn dat iemand stimulerend zegt, wat goed dat je bent afgevallen! Maar jullie geven juist een negatieve reactie; ja fijn voor je; maar Oh wat slecht.

En ja, misschien was het niet helemaal fair wat ik zei. Maar zo voelt het soms wel. Jullie zeggen steeds dat 'Wij' het steeds fout doen, terwijl het juist qua afvallen heel goed gaat. En als diegenen die dat zo rot zeggen zelf dan niet afvallen, klinkt dat in mijn oren nog onredelijker..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:45

Mizora schreef:
Zertab schreef:

Het is jammer dat je het niet geprobeerd heb, omdat ze nu ook geen eerlijk beeld heeft van je werkelijke caloriebehoefte. Ja, sommige mensen vallen af met 2000kcal. Ja, sommige mensen doen dat niet. Maar op het moment dat jij na 3 weken je gehouden te hebben aan het 2000kcal-dieet je niets afgevallen en niets aangekomen ben, dan weet je diëtiste daarmee dat dit je onderhoudsbehoefte is en kan ze daarmee aan de slag. Ook is het na te ver onder je behoefte te hebben gegeten verstandig om eerst de opgebouwde tekorten weg te werken, voordat je beheerst gaat afvallen.

Daarnaast gaf je eerder aan 3x per week te sporten en de andere dagen flink te wandelen. Dat verbruikt ook flink kcal. Dat je daarnaast een kantoorbaan hebt doet daar niets aan af.

Edit: quote toegevoegd

Klopt. Ik moet morgen terug, maar heb er dus vrij weinig aan. Behalve dan dat ik niet in haar schema geloof.

Ik heb niet veel bewogen afgelopen twee weken, vanwege een dipje. Dus ik ben vast en zeker weer wat aangekomen.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:46

Voor wie een appgroepje wil starten, stuur me even een pb! :)

IMANDRA

Vulina schreef:
Imandra, het zou ook fijn zijn dat iemand stimulerend zegt, wat goed dat je bent afgevallen! Maar jullie geven juist een negatieve reactie; ja fijn voor je; maar Oh wat slecht.

Nee ik zeg niet dat het afvallen zelf slecht is. Ik zeg dat de manier van afvallen heel ongezond is. Wat ook zo is. Zeker gezien advies van de diëtiste gewoon in de wind wordt geslagen zonder ook maar een poging te wagen omdat men het beter denkt te weten (terwijl ze eerst niet eens de basis wist en dat diegene in dit topic eerst uitgelegd moest worden). Dat vind ik persoonlijk kwalijk en geen goed voorbeeld, dus zeg ik er wat van.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 02-02-20 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sall

Ik snap dat ‘wij’/‘jullie’ niet

Maar ben hier wel klaar

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:50

Sall schreef:
Ik snap dat ‘wij’/‘jullie’ niet

Maar ben hier wel klaar

Ik ook wel. Respect is gewoonweg niet mogelijk. En dat is het enige wat iedereen nodig én verdiend heeft in mijn ogen. Of je nu wel of niet afvalt, meer of minder eet, veganist of vlees eter bent.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:51

Ik sluit mij ook graag aan bij de app groep, aangezien sommigen hier niet lijken te begrijpen dat ze de sfeer aan het verpesten zijn. Jammer....

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:53

Vulina schreef:

En ja, misschien was het niet helemaal fair wat ik zei. Maar zo voelt het soms wel. Jullie zeggen steeds dat 'Wij' het steeds fout doen, terwijl het juist qua afvallen heel goed gaat. En als diegenen die dat zo rot zeggen zelf dan niet afvallen, klinkt dat in mijn oren nog onredelijker..

Jij leest dan ook wel ontzettend selectief hier in het topic!

Heel vaak komen er posts voorbij dat iemand goed bezig is!
De meeste halen hier steun op het moment dat het juist niet gaat! Want tja als het goed gaat is de motivatie ook veel beter dan wanneer dat het slechter gaat!

Dankzij dit topic is er een wereld voor mij open gegaan voor wat betreft de calorieën die mijn lichaam nodig heeft om uberhaupt te kunnen functioneren enz en daar ben ik dan ook echt dankbaar voor.

Maar jij bent echt een van de redenen dat ik sterk overweeg dit topic te ontstippen!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:56

Nou, om mij moet je dat beslist niet doen. Het enige wat ik zeg is, heb een beetje respect voor elkaar..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:57

Ik merkte dat ik de afgelopen weken onvoldoende ritme in mijn zelf samengestelde dieet kon krijgen en hoewel ik netto niet aan kwam, ging het er ook niet af.

Dus heb ik teruggepakt naar bodysupport. In 2014 ben ik in 10 weken tijd 7kg afgevallen door volgens een eetschema 1900-2000kcal te eten.

Ik wil in ieder geval voor februari dit gaan volgen en dan kijken hoe het verloopt met het gewicht. Toen is het er een jaar lang afgebleven, zelfs nog 5kg afgevallen in de 10 weken erna, maar daarna door stress weer de controle over het innemen kwijtgeraakt en flink aangekomen.