Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 14:42

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:41

hier een nieuw iemand :)
Nieuw in dit topic, en nieuw in de krullen wereld. Wist altijd wel dat ik flinke sag had in mijn haar, maar sinds ik mij er 2 weken geleden in ben gaan verdiepen besef ik pas hoe ernstig ik mijn haar afgelopen 36 jaar heb mishandeld haha

Sinds een kleine week aan de slag gegaan met mijn "krullen" en tot nu toe niet ontevreden!

Ik heb al ruim 20 jaar last van roos en ben afgelopen week dus begonnen met wassen van mijn haar met "troep" vrije shampoo (Yari). Nu dus even afwachten hoe mijn hoofdhuid daarop reageert en of mijn roos nu wellicht eg blijft!

Na het wassen doe ik er een leave in conditioner in (Yari) en dan borstel ik het door als het nog zeiknat is. Daarna gaat er wat curl activator in (ook van Yari) en dan laat ik het aan de lucht/in bed opdrogen.

Grootste struggle is nu het niet borstelen van mijn haar als het droog is... voel me in de ochtend echt een beetje een slons haha
Modeleer het wel een beetje met mn handen maar man, die borstel in het kastje roept me echt heel hard!

Ik heb vrij dik en snel vet haar, maar merk nu vooral dat mijn haar heel stug is gedurende de dag en dat het nog wat te veel pluist naar mijn gevoel.
Wat zou ik daar aan kunnen doen?

Mijn hoofdhuid is altijd vrij vet, maar de punten zijn snel mega droog, dood en gaan dus splijten. Zou dat nu ook minder moeten worden?

En ik heb nu vooral een "chaos" aan krullen op mijn hoofd, maar als ik het iets "gecontroleerder" zou willen, wat zou ik daar aan kunnen doen?

Sowieso moet ik binnenkort naar de kapper om de dode punten eraf te laten knippen, dat zal ook al een stuk schelen! Is een krullen kapper echt aan te raden of kan een gewone kapper mij ook helpen?

Dit was mijn haar vanmorgen, in de loop van de dag zakt het allemaal ietsje uit, maar ik hoop dat m'n krullen steeds "sterker" worden naarmate ik ze minder mishandel haha

Afbeelding

Kinke

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:45

Yari is zwaar en vettig, dus dit lijkt me niet het juiste product voor je.
Het is een zoektocht naar wat wel en niet werkt. je kunt ook online proefjes kopen van producten, is een aanrader.
En of een gewone kapper je kan helpen ligt aan de kennis van de kapper :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 17:06

Een krullenkapper kan echt wonderen doen. Ik zou gaan voor een goeie gel en mousse, dat bied wat meer stevigheid ipv alleen maar vettigheid

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 19:27

Jester_ schreef:
Een krullenkapper kan echt wonderen doen. Ik zou gaan voor een goeie gel en mousse, dat bied wat meer stevigheid ipv alleen maar vettigheid

Eens! En ook eens kijken wat föhnen (met diffuser of desnoods eerst je haar in een vergiet föhnen ofzo, als een soort huis-tuin-keuken-diffuser) voor je krullen doet.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 21:50

Noeps schreef:
Jester_ schreef:

Eens! En ook eens kijken wat föhnen (met diffuser of desnoods eerst je haar in een vergiet föhnen ofzo, als een soort huis-tuin-keuken-diffuser) voor je krullen doet.

Föhnen heb ik écht het geduld en de tijd niet voor helaas...

Dan maar geen krullen haha

Wat zijn producten waar je haar niet zwaar en/of vet van wordt volgens jullie maar die wel helpen met mijn krullen te accentueren?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 22:26

Maar diffusen gaat wel echt verschil maken. Je haar zeiknat doen, droogknijpen met een microvezel doek en dan diffusen. Iig tot het bijna droog is, dat duurt max een 10 min a kwartier..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:49

Wat ik al zei, er is geen tovermiddel die we kunnen aanraden. Wat werkt verschilt per persoon. En als je niet gaat föhnen dan wordt het al een stuk lastiger

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 23:52

Fohnen is met krullen redelijk fataal. Gewoon aan de lucht laten drogen is het best. Krullen zijn per defenitie al droog.

Curls control vind ik naast Jean Paul Myne fijne producten.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 00:22

Benzz schreef:
Fohnen is met krullen redelijk fataal.

Genoeg mensen die het andersom beweren.

Mijn krullen worden iig mooier met de diffuser dan aan de lucht

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 07:50

Door te diffusen krijg je een cast, als je het aan de lucht laat drogen duurt het veel langer. Tenzij je 3 uur doodstil kan zitten krijg je hetzelfde resultaat, maar anders ga je altijd door beweging meer pluis krijgen etc en geen cast. En als je definieerde krullen wilt heb je die wel nodig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 09:37

Welke föhn met diffuser is aan te raden? Of zit daar weinig verschil tussen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 10:16

Föhnen hoeft ook niet elke dag als je daar geen tijd voor hebt of wil maken, ik föhn ook alleen op wasdag. Juist daarmee zorg ik dat ik er dagen mee vooruit kan; dan hoef ik 3 a 4 dagen daarna alleen te refreshen.

@susanH: ik vind een grote diffuserkop fijn en belangrijk dat er meerdere standen op zitten (zowel in blaassterkte als in temperatuur). Mijn vorige föhn was een dikke miskoop omdat hij aan de achterkant open was en door het aanzuigen ging mijn haar erin. Dus een dichte achterkant is een must!

https://www.bol.com/nl/nl/p/qlaypro-foh ... uctPageUrl

Ik heb nu deze en ben er heel tevreden mee, zeker voor deze prijs :) Geen dure dyson taferelen voor mij haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 10:28

Yari ben ik ook mee begonnen maar ik kreeg heel vet haar daardoor dus ik ben ermee gestopt. Ik gebruik nu drogisterij producten die CG proof zijn en dat gaat goed.

Jester_ schreef:
Maar diffusen gaat wel echt verschil maken. Je haar zeiknat doen, droogknijpen met een microvezel doek en dan diffusen. Iig tot het bijna droog is, dat duurt max een 10 min a kwartier..

Dat merk ik ook inderdaad al wou ik er eerder ook niet aan.

Ik heb een oude föhn met diffuser alleen die is erg zwaar maar werkt goed. Ik wil een keer kijken naar een andere die lichter is zodat ik niet de hele tijd een zwaar gewicht in mijn handen heb. Wat een compacte is dit, die van mij is een half keer zo groot, wel ook een grotere diffuser dan die in de link.

Ik wil ook kijken naar een slaapmuts omdat ik merk dat mijn krullen ‘s ochtends lastig goed te krijgen zijn nog. Hebben jullie aanraders? Er wordt zoveel aangeboden of lijkt alles een beetje op elkaar?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 11:25

O die föhn is mooi betaalbaar. Ik had ook al wat rond gekeken en schrok wel een beetje van sommige prijzen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 12:52

Ik heb een simpele babyliss fohn met diffuser van de mediamarkt voor 30 euro ofzo. Werkt echt dikke prima, niks mis mee.

Ik heb een slaapmuts dat werkt echt top, ziet er niet uit maar mijn haar blijft echt zichtbaar beter. Ik heb deze, die is lekker groot en kan je goed aantrekken

https://www.bol.com/nl/rnwy/account/ord ... iewArticle

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 13:08

ik hou van mijn Dyson föhn :)
Scheelt 20 minuten föhnen en hij ligt veel beter in de hand, en aangezien ik rsi klachten heb is dat top.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-25 13:33

Jester_ schreef:
Ik heb een simpele babyliss fohn met diffuser van de mediamarkt voor 30 euro ofzo. Werkt echt dikke prima, niks mis mee.

Ik heb een slaapmuts dat werkt echt top, ziet er niet uit maar mijn haar blijft echt zichtbaar beter. Ik heb deze, die is lekker groot en kan je goed aantrekken

Deze link verwijst naar jouw order en niet naar de slaapmuts :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:50

Corelli schreef:
Föhnen hoeft ook niet elke dag als je daar geen tijd voor hebt of wil maken, ik föhn ook alleen op wasdag. Juist daarmee zorg ik dat ik er dagen mee vooruit kan; dan hoef ik 3 a 4 dagen daarna alleen te refreshen.

@susanH: ik vind een grote diffuserkop fijn en belangrijk dat er meerdere standen op zitten (zowel in blaassterkte als in temperatuur). Mijn vorige föhn was een dikke miskoop omdat hij aan de achterkant open was en door het aanzuigen ging mijn haar erin. Dus een dichte achterkant is een must!

Ik heb nu deze en ben er heel tevreden mee, zeker voor deze prijs :) Geen dure dyson taferelen voor mij haha

En dan föhnen met koude lucht of kan warm ook?
Ik heb vanmorgen mijn haar gewassen (rond 9 uur) en met hydrofieldoek half uurtje eromheen gehad, toen moest ik weg. Maar het is nu nog nat...

Misschien toch maar eens föhnen dan...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 14:51

Ik ben begonnen met Andrelon nature voor krullen, maar helaas weer allergisch/overgevoelig voor. Nu heb ik deze
https://www.metolijf.nl/shampoo-bar-kru ... olive-elia
Met een leave in creme van aphrodite en gewone conditioner van apivita.

Ik heb een diffuser maar helaas is dat ding zoek geraakt in de verbouwing, dus misschien toch maar even wat nieuws zoeken

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:51

Dochter en ik kregen heel erg pluis haar van die Andrelon. Wij hebben nu een nieuwe krullen shampoo en conditioner van L'Oréal. Die is erg fijn maar ik weet niet of die cg proof is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:20

C_arola schreef:
Jester_ schreef:

Deze link verwijst naar jouw order en niet naar de slaapmuts :)

Lol oja,

https://www.bol.com/nl/nl/p/dubbelzijdi ... 122378072/

Ik bedoel deze

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:50

Crista schreef:
Corelli schreef:

En dan föhnen met koude lucht of kan warm ook?
Ik heb vanmorgen mijn haar gewassen (rond 9 uur) en met hydrofieldoek half uurtje eromheen gehad, toen moest ik weg. Maar het is nu nog nat...

Misschien toch maar eens föhnen dan...

Ik föhn gewoon warm! Heb dik en veel haar en ben met een ruim kwartier klaar

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:13

Iemand hier ook ervaring met krullen en shampoo bars?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 12:13

Ja ik en mijn moeder gebruiken shampoo bars, al heeft mijn moeder wel andere krullen dan ik. Maar tot nu toe werkt het prima, onze krullen worden er niet minder van. Er zijn ook shampoo bars voor krullend haar, maar die heb ik nog niet geprobeerd