soesie schreef:Dinniej schreef:Thanks!
Zijn er hier meer mensen die Weight Watchers doen?
Op de vorige pagina las ik iets over calorien bijhouden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niet bijhoud hoe veel calorien ik binnen krijg. Ik houd me aan mijn Weight Watchers punten en that's it (zit gemiddeld zo rond de 1100-1300 dacht ik). Daarbij beweeg ik nauwelijks, 4x per week een half uurtje hobbelen op mijn paardje en ook ongeveer 4x per week een uurtje fietsen (lage versnelling) ivm knieblessure.
@Dinniej
Volg je dat online of ga je ergens naartoe?
Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar ondanks alle tips, word ik er bijna moedeloos van. En ik WIL gewicht kwijt.
Mijn afvallen schiet dus niet op. En met die punten lijkt me dat wel erg overzichtelijk.
Zou je daar iets over kunnen vertellen?
Mag natuurlijk ook per PB...als je het niet hier wilt doen.
Natuurlijk wil ik daar iets over vertellen!
Je kunt kiezen voor alleen online of online met cursus. Ik doe so far alleen online, want met cursus is me te duur. Maar ik ga wel een keertje kijken (aanstaande dinsdag in Leusden denk ik), want op die cursus kan je ook allerlei tussendoortjes met niet zo veel calorien kopen.
Anyways, je hebt een hele handige app, en daar staan eigenlijk bijna alle voedingsmiddelen wel in. Afhankelijk van je leeftijd en gewicht enzo krijg je een aantal punten dat je mag per dag, en je krijgt een weekextra voor als je een keer uit eten wil of meer wil eten dan je dagpunten (ik heb 42 punten weekextra, en als dat op is, is het op). Mocht je iets eten dat nog niet in de app staat kun je het zelf toevoegen of een schatting maken hoe veel punten het is.
Er zijn ook 0 punten voedingsmiddelen, dingen die goed verzadigen met veel eiwitten en waarvan ze verwachten dat je je niet zal overeten.
https://www.mupload.nl/img/2aq5ai3e62.jpg
Dit is een voorbeeldje van mijn menu van vandaag. Ik snoep nog te veel (hier werk ik aan, de chocoladevoorraad moet op
), maar heb als diner bietensoep gegeten (0 punten).Oh, en ik ben mijn tussendoortjes (banaan en appel) vergeten toe te voegen, maar die zijn ook 0 punten.
(kost mij teveel moeite, wil me er niet te bewust mee bezig houden)
Ik ben begonnen op 110.1, en ik weet dat ik vorig jaar nog zwaarder was. Zodanig zwaar, dat ik weigerde om op de weegschaal te gaan staan 
vorige week pizza en deze week 2x patat, tikte de weegschaal vanmorgen toch weer de 74 kg aan.
(hahaha - want het zal wel weer even afkicken zijn)
En wat een fijn nieuws topsylover:)