2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:45

soesie schreef:
Dinniej schreef:
Thanks!

Zijn er hier meer mensen die Weight Watchers doen?

Op de vorige pagina las ik iets over calorien bijhouden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niet bijhoud hoe veel calorien ik binnen krijg. Ik houd me aan mijn Weight Watchers punten en that's it (zit gemiddeld zo rond de 1100-1300 dacht ik). Daarbij beweeg ik nauwelijks, 4x per week een half uurtje hobbelen op mijn paardje en ook ongeveer 4x per week een uurtje fietsen (lage versnelling) ivm knieblessure.

@Dinniej
Volg je dat online of ga je ergens naartoe?
Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar ondanks alle tips, word ik er bijna moedeloos van. En ik WIL gewicht kwijt.
Mijn afvallen schiet dus niet op. En met die punten lijkt me dat wel erg overzichtelijk.
Zou je daar iets over kunnen vertellen?
Mag natuurlijk ook per PB...als je het niet hier wilt doen.

Natuurlijk wil ik daar iets over vertellen!
Je kunt kiezen voor alleen online of online met cursus. Ik doe so far alleen online, want met cursus is me te duur. Maar ik ga wel een keertje kijken (aanstaande dinsdag in Leusden denk ik), want op die cursus kan je ook allerlei tussendoortjes met niet zo veel calorien kopen.

Anyways, je hebt een hele handige app, en daar staan eigenlijk bijna alle voedingsmiddelen wel in. Afhankelijk van je leeftijd en gewicht enzo krijg je een aantal punten dat je mag per dag, en je krijgt een weekextra voor als je een keer uit eten wil of meer wil eten dan je dagpunten (ik heb 42 punten weekextra, en als dat op is, is het op). Mocht je iets eten dat nog niet in de app staat kun je het zelf toevoegen of een schatting maken hoe veel punten het is.
Er zijn ook 0 punten voedingsmiddelen, dingen die goed verzadigen met veel eiwitten en waarvan ze verwachten dat je je niet zal overeten.

https://www.mupload.nl/img/2aq5ai3e62.jpg
Dit is een voorbeeldje van mijn menu van vandaag. Ik snoep nog te veel (hier werk ik aan, de chocoladevoorraad moet op :+ ), maar heb als diner bietensoep gegeten (0 punten).

Oh, en ik ben mijn tussendoortjes (banaan en appel) vergeten toe te voegen, maar die zijn ook 0 punten.

Nies_

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:52

Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar zonde geld. Of je nou punten of kcal telt lijkt me weinig verschillen. Bovendien ken ik ook niemand die ww gedaan heeft en niet heel rap weer heel veel aankwam. Wat dan weer niet heel vreemd is als je het omrekent naar kcal (en voedingsstoffen).

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:16

Nuja, zonder WW had ik de motivatie niet/laat ik het snel weer schieten en nu, juist omdat het geld kost, moet ik het van mezelf invullen.

Het idee van WW is juist dat je je leefstijl aanpast, je kunt het programma ook volgen terwijl je stabiliseert. Als je dat goed doet lijkt het me niet dat je snel weer aankomt. (en anders is dat met andere manieren van afvallen toch hetzelfde?)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:14

Ik zag dat het in de 40'euro per maand kost?
Dat is eigenlijk het enige wat me nog tegenhoud...
Het klinkt verder wel goed namelijk.

Dank je wel voor je uitleg :j

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:21

Online kost 20 euro per maand. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:51

Nies_ schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd allemaal maar zonde geld. Of je nou punten of kcal telt lijkt me weinig verschillen. Bovendien ken ik ook niemand die ww gedaan heeft en niet heel rap weer heel veel aankwam. Wat dan weer niet heel vreemd is als je het omrekent naar kcal (en voedingsstoffen).

Helemaal mee eens. Als je punten gaat tellen, kun je net zo goed calorieën gaan tellen. Het is minstens zo makkelijk en vaak nog nauwkeuriger ook. Daar komt bij dat je met 1100-1300 calorieën waarschijnlijk flink onder je bmr zit en dat is niet goed voor je lichaam op lange termijn.
Je mag trouwens, als ik het goed lees, een x aantal punten per dag? Een appel en banaan zijn 0 punten? Dan mag je dus onbeperkt eten? Vind ik best een slechte zaak, want 2 appels en 2 bananen op een dag zijn wel rond de 300 kcal, dat is helemaal niet erg, maar het is niet niks, om nog maar te zwijgen over de suikers :D

Zoals je ziet ben ik ook nogal sceptisch. Afvallen is willen, als het je niet lukt, wil je niet graag genoeg, zo simpel is het :j medische redenen uiteraard uitgesloten, maar dat is maar zo’n 2% van alle gevallen.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:01

Hier is de afgelopen week geen succesverhaal geworden. Vanmorgen een hele vervelende afspraak gehad waar ik al weken tegenop zag. Gelukkig is dit nu voorbij en ga ik weer beter voor mezelf zorgen. De hardloopschoenen staan al klaar voor morgen, het gaat me niet om hoe ver of hoe hard ik hol maar het doel is om in ieder geval te gaan. Komende week dus een nieuwe start.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:03

Toch lukt het mij met Weight Watchers wel en zonder niet. Het is geen wondermiddel, maar het geeft wel houvast.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:10

Dinniej schreef:
Toch lukt het mij met Weight Watchers wel en zonder niet. Het is geen wondermiddel, maar het geeft wel houvast.

Ik bedoel dit niet vervelend, maar dan zit het echt tussen je oren. Als je het écht graag wil, lukt het ook zonder, ben ik 100% van overtuigd :j uiteraard heeft iedereen zn eigen manier en voelt iedereen zich goed bij iets anders. Ik vind het dus oprecht knap van je dat je zo bezig bent, ik probeerde er alleen een kritische noot bij te zetten om te voorkomen dat je straks, als je stopt, geen terugslag krijgt :)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:12

Maar iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen? Ik vind niet dat je mensen uit hun manier moet praten als zij denken dat het werkt :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:18

Dat zeg ik toch ook? Maar het lijkt me, juist in een topic als deze, dat je elkaar tips geeft en af en toe eens een kritische noot plaatst. Juist omdat er zoveel verschillende manieren zijn :) een ieders gezondheid staat voorop en juist als iemand daar wat aan voorbij lijkt te schieten, moet je dat gewoon kunnen zeggen vind ik. Gewoon goedbedoeld advies dus :) met een kanttekening naar het psychologische gebeuren, want het is gewoon zo dat je dit kunt als je het wilt, daarom is het afvallen echt een proces, omdat je psychisch ook moet omschakelen :D maar goed als iemand het vervelend vind wat ik zeg, hoor ik het graag, maar ik bedoel het gewoon goed.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:47

Britt_Sisi schreef:
Maar iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen? Ik vind niet dat je mensen uit hun manier moet praten als zij denken dat het werkt :)

Er mag toch wel gediscussieerd worden? Ik vind dit helemaal niet belerend overkomen hoor. Juist goed dat in een topic als dit de voor- en nadelen van verschillende methodes genoemd worden. Zo kan iedereen beter inschatten of het iets voor hun is dan wanneer alleen de positieve kant besproken wordt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:51

Ik kreeg wel het idee dat zij zich voelde alsof ze zichzelf moest verdedigen. Maar het is al laat, misschien vat ik het verkeerd op ;)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:47

Als het iemand houvast geeft dan is dat alleen maar mooi.
Of ik WW zou kunnen volhouden tot het een echte levensstijl is weet ik niet. Maar Dinniej, als het jou helpt om door te gaan dan is dat alleen maar mooi toch?
Er zijn wel slechtere dieten. Zoals het Cambridge, dat zijn manieren waar ik helemaal mijn twijfels heb. 500 Kcal op een dag.....dat snap ik dus echt niet.

Van het Cambridge ken ik dus ook wel een aantal mensen die daarna in meervoud weer zijn aangekomen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 09:56

Elk dieet wat onder je bmr zit, is imo niet goed voor je, welk naampje het ook geeft. Sonja Bakker was zgn ook heel gezond, maar ik heb meer flauwval-verhalen gehoord dan succes-verhalen.

Ik vind persoonlijk ook dat Dinniej niet heel gezond bezig is.
Er is meerdere keren gezegd (volgens mij ook door een diëtiste) dat 1kg per week toch echt wel een beetje de max is om gezond af te vallen en dat je zeker niet onder je bmr moet eten. Zij is in 4 weken 8kg afgevallen, gemiddeld dus 2kg per week! Mooie getallen maar ik schrik daar serieus van.

Dinniej, ik zou als ik jou was echt even je bmr uitrekenen en in de gaten houden hoeveel kcal je precies binnen krijgt als je ww volgt. Ik ben namelijk echt bang dat als je stopt met ww ivm bereiken van je streefgewicht, je snel weer aankomt of dat je last van lichamelijke "kwaaltjes" gaat krijgen door het kcal-tekort wat je mogelijk hebt.

Hou vast is natuurlijk prima, maar dat heb ik ook nu ik alles (nou ja, bijna alles) wat ik eet/drink qua kcal bijhou. Ik zorg dat ik minimaal mn bmr binnenkrijg en als ik extra beweeg/sport dat ik het tekort niet te hoog op laat lopen.

En dat is ook echt niet bedoeld om je motivatie omver te gooien, maar ik weet zelf hoe fijn en (voor sommige) "verslavend" snel veel afvallen kan zijn.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 10:47

Ik vindt het juist wel fijn als er voors en tegens voor een bepaalde manier of vorm of method van dieeten op tafel komen.
Natuurlijk moeten we iedereen in zijn of haar waarde laten.
Ik volg bijvoorbeeld helemaal geen diet van een of andere goeroe of wat dan ook.
Calorieen tellen doe ik ook niet, want ik raak de tel kwijt :P (kost mij teveel moeite, wil me er niet te bewust mee bezig houden)
Maar op mijn manier kom ik er ook! Als de een 2 kilo in de maand kwijt raakt en de andere 0,5 , who cares? Als het er maar af gaat... en niet erbij :) Dan is het goed toch.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:46

Gisterenavond weer een uurtje gesport
3,6 km hardgelopen en daarna kracht training...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:10

Hier inmiddels een operatie achter de rug, en rustig aan begin ik weer een beetje te lopen. Ik merk dat de zenuw nog altijd herstellende is van de hernia, maar we komen er wel. Ik zit inmiddels op 106.7, en wat is dat weer een heerlijk gevoel! <3 Ik ben begonnen op 110.1, en ik weet dat ik vorig jaar nog zwaarder was. Zodanig zwaar, dat ik weigerde om op de weegschaal te gaan staan :+ Ik wilde niet weten of ik 115, of misschien zelfs 120 had aangetikt. Brrr...

Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik weer meer kan bewegen. Voor nu heb ik een vooruitgang gemaakt van max 1200 stappen per dag, naar ongeveer 3000 stappen per dag. Langzaam maar zeker gaan we een beetje vooruit :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:58

jorika1986 schreef:
Ik vindt het juist wel fijn als er voors en tegens voor een bepaalde manier of vorm of method van dieeten op tafel komen.
Natuurlijk moeten we iedereen in zijn of haar waarde laten.
Ik volg bijvoorbeeld helemaal geen diet van een of andere goeroe of wat dan ook.
Calorieen tellen doe ik ook niet, want ik raak de tel kwijt :P (kost mij teveel moeite, wil me er niet te bewust mee bezig houden)
Maar op mijn manier kom ik er ook! Als de een 2 kilo in de maand kwijt raakt en de andere 0,5 , who cares? Als het er maar af gaat... en niet erbij :) Dan is het goed toch.

Idem hier :))
Ik ben ook niet van de diëten en het calorieën tellen.
Maar vind het wel leuk om al die verschillen te zien hier.
Ik heb de teller op bijna -5 zitten.
Het gaat dus nog steeds de goede kant op. :j

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 13:42

Welkom Dinniej!

Mizora: ik ga vanavond ook naar Mac, maar neem dan gewoon een menu, ben gek op de Mc Wrap crispy chicken met honing-mosterd.

Goed bezig Jennanne!

Tigress: fijn dat de operatie goed is gegaan en achter de rug is, hopelijk gaat het herstel ook voorspoedig!

WW is zo’n enorm concept, het zou niet zo groot zijn geworden als het mensen niet ontzettend had geholpen. Ik vind het werken met punten wel vriendelijker, en geloof wel dat als je van wat verder moet komen het motiveert. Het is natuurlijk een hele community.

Vandaag op de weegschaal gestaan en -0.9! Ben ik blij mee.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 09:03

Ik ben bijna weer terug bij af. :n vorige week pizza en deze week 2x patat, tikte de weegschaal vanmorgen toch weer de 74 kg aan.

Maar het goede nieuws is dat mijn botvliesontsteking zo goed als over is dus over 2 weken mag ik weer beginnen met trainen! *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 18:22

Hier ook echt een slecht weekend, vanaf morgen weer in het gareel maar ik denk dat ik echt wel wat aangekomen ben :')

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:32

Hier ook van het padje, al 3 weken zwak ziek en misselijk en vooral heulll veullll honger en MOE!
Blijkt mijn schildklier aan de klapper (had al medicijnen) maar omdat ik ineens weer sporty spice ging uithangen is ie weer van slag... GRRR!
Nieuwe pillen van de internist en na vandaag een dikke streep onder mijn slechte weken. Pleaseeee :Y) (hahaha - want het zal wel weer even afkicken zijn)

Zo knap van iedereen die zo lekker bezig is! Ik zeg: goed bezig!! Hou vol allemaal! *\o/*

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:37

Laatste dag om je gewicht door te geven! Dan wil ik hem nu eindelijk eens op tijd uploaden.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:11

Beterschap aan alle zieken hier :(:) En wat een fijn nieuws topsylover:)

Hoewel het natuurlijk niet de bedoeling is vind ik het fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die het moeilijk hebben. Na twee moeilijke weken hier eindelijk weer goed bezig de laatste twee dagen. Ik hoop het nu weer door te kunnen zetten. Veel sterkte iedereen! We kunnen het :j