Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:55

Nee dat zijn echt casual leggings dus dikker van stof. Die je zo aan kan i.p.v. een spijkerbroek bijvoorbeeld. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:59

loez schreef:
Nee dat zijn echt casual leggings dus dikker van stof. Die je zo aan kan i.p.v. een spijkerbroek bijvoorbeeld. :)

Oh die heb ik van asos! Heeeeerlijke dingen van de tall collectie! :D

Was een jong gozertje als begeleiding bij de fitness. Geen probleem maar dat coole gedoe hoeft niet zo. En mij op de crosstrainer zetten met een hielspoor die heel gevoelig is... Ben daar na 2 min maar afgegaan en gaan fietsen. :+ Ben er blij om want na bijna niks doen voel ik hem al. -O-

Woensdag weer sporten! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 15:03

MarlindeRooz schreef:
Mensen hier met ervaring met een hielspoor + sportschool? :+

Mijn moeder en tante zijn er na maanden pijn eraan vanaf gekomen door accupuntuur

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:06

Gianti schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mensen hier met ervaring met een hielspoor + sportschool? :+

Mijn moeder en tante zijn er na maanden pijn eraan vanaf gekomen door accupuntuur

Klinkt hoopvol! :+
Ga eerst rust nemen proberen. :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 16:20

Vind-burpees-niet-leuk.... :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 17:46

LadyMadonna schreef:

Ik moet gelijk denken aan dat t shirt :P

MarlindeRooz schreef:
loez schreef:

Oh die heb ik van asos! Heeeeerlijke dingen van de tall collectie! :D

Linkje? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 18:41

LadyMadonna schreef:

Amen.. :j

Mijn sportbroekje begint af te zakken :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:42

Jeggings! <3Afbeelding
Afbeelding

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 19:57

Die dingen zakken mij altijd gigantisch af. Een keer bukken en alles is te zien, zegmaar :o Heb nu een high waisted legging en die blijft nog een beetje zitten. Heb liever iets met een touwtje oid om vast te sjorren :7

Vandaag heb ik m'n cage verkocht. Byebye optrekstang, dipsbaren en squatrek |( Vanaf mei/juni ga ik ook maar naar de sportschool. M'n biceps beginnen eindelijk wat massa te kweken, wil ze niet meer kwijt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:08

Ze hebben gewoon lusjes voor een riem hoor! Draag ze altijd met riem. Maar zelfs zonder riem zakken ze niet echt af. :P En ik heb flinke billen en (had/heb) een smallere taille. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 20:49

Jamie spijkerbroeken van Topshop :D Weet niet of je die in Nederland kunt kopen maar zijn de enige broeken die echt fijn zitten bij mij.

Vanavond ga ik echt reageren. Echt :') M'n bikini is vandaag binnen gekomen! Als iemand het leuk vindt wil ik wel een pb sturen, ga nu even passen :D

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:05

Nou vandaag weer PT gehad, dit viel me vandaag zwaarder dan normaal. was een weekend weg geweest en vrat natuurlijk alles wat ik maar tegen kwam _O- maar niet heel veel anders dan ik normaal doe.
Vanmiddag ook nog 30 min les met mijn paard gehad en daarnaast nog 30 min zelf gereden.

Letten jullie erg op jullie voeding naast het sporten? zo ja wat doen jullie, volgen jullie iets etc?
Ik wil toch wat meer op mijn voeding gaan letten om toch beter resultaat te krijgen.
voor het gewicht verlies doe ik het niet want dat is prima, maar ik wil gewoon mijn vet% minder. ( weet overigens niet hoeveel dat is, meet dat nooit := ) maar wil gewoon lekkerder in mijn vel zitten en niet steeds het gevoel hebben dat ik mijn buik inhoud of zo, want dat gevoel heb ik nu terwijl het niet nodig is

tips mogen ook eventueel via PB :) maar denk dat anderen er misschien ook profijt van hebben

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:05

Ik probeer gewoon 3 keer per dag wat te eten. En tussendoor hooguit wat fruit. :)

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:08

MarlindeRooz schreef:
Ik probeer gewoon 3 keer per dag wat te eten. En tussendoor hooguit wat fruit. :)

Moet er wel bij zeggen dat ik in de zorg werk dus niet op vaste tijden kan eten, en soms helemaal geen tijd heb om te eten.

Ik heb namelijk 8 uurs diensten zonder pauzes. ik eet wanneer het uit komt. als ik vrij ben lukt het prima om 3x op een dag te eten en 2/3 tussendoortjes te nemen

een ochtend dienst eet dag ziet er vaak zo uit:
6.30 ontbijt vaak een shake (Herbalife) omdat ik moeilijke eter ben
10.30/11.00 1 broodje
12.30/13.30 1 of 2 broodjes
15.00 fruit
18.00 avond eten
20.00 yoghurt of iets anders ( soms als ik trek in wat anders heb iets anders )

Avond dienst eet dag:
9.00 ontbijt
13.00 lunch
15.00 koekje/fruit
19.00 avond eten
21.00 iets tussendoor.
22.00/22.30 als ik thuis kom wat te eten net waar ik trek in heb

Als ik dag dienst heb:
9.30 ontbijt
12.00/12.30 lunch
15.00 iets tussendoor
19.00 avond eten
21.00 yoghurt of iets anders

als ik vrij ben wisselt het heel erg

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:26

Ik probeer op m’n snoep/snaai gedrag te letten. Is al veel beter, maar helemaal zonder wil nog niet (nu bijv ‘s avonds twee crackers kaas met komkommer i.p.v. chips...
Thee is inmiddels zonder suiker/honing, koffie wil nog niet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:29

Om vet te verliezen moet je in een calorietekort zitten, dat is leidend :) Het is misschien een beetje gedoe maar ik kan het echt iedereen aanraden om eens een tijdje alles bij te houden en in te voeren in een app als my fitness pal. Dus ook alles afwegen etc.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 22:42

Eulogy schreef:
Om vet te verliezen moet je in een calorietekort zitten, dat is leidend :) Het is misschien een beetje gedoe maar ik kan het echt iedereen aanraden om eens een tijdje alles bij te houden en in te voeren in een app als my fitness pal. Dus ook alles afwegen etc.

hier wil ik wel meer van weten :j afwegen gaat misschien een hele uitdaging worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 02:13

Eulogy schreef:

Een beter (en preciezer) alternatief is cronometer.com
Zelfs in de gratis versie heb je meteen de eerste 3 stappen van de pyramide (Eric Helms) te pakken ipv slechts 2 stappen:
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 07:58

wat grappig, volgens die app heb ik een BMR van 1318 en als ik gemiddeld 0.2 kilo per week wil afvallen (het laagste wat mogelijk is in die app) moet ik daarvoor dus 249 kcal per dag 'tekort' komen..
Dan zit ik op 1.069 kcal...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:05

Cer schreef:
wat grappig, volgens die app heb ik een BMR van 1318 en als ik gemiddeld 0.2 kilo per week wil afvallen (het laagste wat mogelijk is in die app) moet ik daarvoor dus 249 kcal per dag 'tekort' komen..

JE BMR is wat je basaal verbruikt als jr voor de rest echt totaal NIETS doet. Hier komt dus nog bovenop kcal die je door de dag verbruikt met handelingen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:09

Oh hoi Gianti... Ja dat weet ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:10

Cer schreef:

Om je kcal beginniveau te berekenen zou ik deze aanraden:
https://www.supertracker.usda.gov/bwp/

En dit is slechts je startniveau, van daar uit zal je het zelf moeten doen op basis van uitproberen en je gewicht in de gaten houden.

Edit: zoals hierboven aangegeven is BMR het minimum om in leven te blijven. Dus als je de hele dag op bed ligt en door een slangetje eet dan zal je inderdaad 1.069kcal moeten eten om af te vallen. Indien je wat actiever bent dan zal dat meer worden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:54

Die app die je noemt is wel lastig enzino. :')
Of ik zie te weinig calorieen, of juist veel te veel. haha
Ik heb ook weiing richtlijnen. Ik moet imnimaal 115 gram eiwitten eten en mag tussen de 1800 en 1900 kcal.
Hoe vul ik dat ooit in dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:13

Cer schreef:
Oh hoi Gianti... Ja dat weet ik :j

gelukkig :D niet proberen om alleen die 1000 kcal te eten!

(Hoofdletters waren verongelijk tussendoor gekomen op mobiel, excuus als dat bepaalde toon aan bericht gaf :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:17

Needje schreef:
Die app die je noemt is wel lastig enzino. :')
Of ik zie te weinig calorieen, of juist veel te veel. haha
Ik heb ook weiing richtlijnen. Ik moet imnimaal 115 gram eiwitten eten en mag tussen de 1800 en 1900 kcal.
Hoe vul ik dat ooit in dan?

Minimum 115 gram eiwitten.
Minimum inname vetten is rond de 0.5gr per kg vetvrije massa.

Hoe je het verder indeelt met eiwitten, vetten en koolhydraten maakt niet zo heel veel uit mits je je micro's maar haalt. De een voelt zich beter bij laag in koolhydraten en hoog in vetten (Atkins, low-carb, ketogenic) en de ander eet liever veel koolhydraten en minder vetten. Het is niet zo dat het een altijd beter is dan het ander.

Zelf zit ik hoog in eiwitten (vult goed op plus combineert goed met de krachttraining), laag in vetten (ik eet vooral "schoon" voedsel) en hoog in koolhydraten (goed voor energie en makkelijk om micro's binnen te krijgen door het eten van veel groente en fruit).

Hoe jij het invult hangt van je preferenties af.
Zelf ben ik groot tegenstander van "voedselschema's" die iedereen voor elkaar in elkaar zet want als het niet aansluit bij je smaak en waar je je lekker bij voelt dan ga je het nooit lang volhouden.

p.s. mijn trainer geeft altijd aan dat de minimum's van micro's in cronometer voor "burgers" is en dat je als serieuze sporter hier vaak boven moet komen te zitten.

Edit: voor eiwitten hou ik zelf altijd 1.9-2.2 gram kg (bulk) en 2.3-3.1 gram per kg (afvallen) aan op basis de onderzoeken van Eric Helms.