3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:39

Pompoenbodem klinkt best wel lekker. Zeker inderdaad met geitenkaas. Is dat van hetzelfde merk als de bloemkoolbodems?

Marieke, net lijstje!

Denbine, even kort uitgelegd: Je eet bijvoorbeeld twee weken een laag aantal kcal per dag. Kijkt wat dat voor invloed heeft op je gewicht. En gaat erna langzaam steeds iets omhoog in kcal tot je op het punt bent dat je niet aankomt en niet afvalt. Maar zijn hier vast een aantal die het beter uit kunnen leggen!

Mijn lijstje van vandaag:

O: 225 gram skyr vanille + 30 gram cruesli chocolade
T: appel
L: 4 plakken maisbrood met 4 plakken salami
T: banaan, eierkoek en cup-a-soup
A: bonenschotel met gehakt en mais

B: halfuur wandelen in pauze en 40 minuten paardrijden

Totaal kcal gegeten: 1650

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:16

Diepompoenbodem is idd van hetzelfde merk, maggioni oid :j

In dit topic wordt afvallen op een gezonde manier met voldoende kcal gepromoot.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:28

Pompoen vind ik er altijd zoooooo lekker uitzien.... maar tot nu toe vond ik t niet te eten :+
Maar die bodem wil ik dan toch wel proberen :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 22:03

IMANDRA schreef:
CdeB schreef:
Nee eigenlijk niet , ik ben er zelf ook tevreden mee en natuurlijk heeft iedereen een andere mening hierover

Het is 9 dagen en ik lees verhalen over 6kg verliezen met dat dieet. Lijkt me duidelijk dat 6kg in een week absoluut niet gezond is. Je zit dus reclame te maken voor een ongezond dieet...
Hoeveel calorieën zitten er in dat dieet?

Wij hadden zo een verkoper bij ons op de zaak. Gelijk de deur gewezen. Je slikt pillen en drinkt aloë Vera en mag dan wel groente etc naar behoefte. Geloof me... 'tis r snel af mja dubbel zo hard er weer bij.
Mja dat was onze conclusie :j

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 22:05

Oh ja zeer gezond en gebalanceerd dieet dus :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:13

Is ook gewoon grotendeels vocht wat je verliest, en nog wat spieren erbij...
Ik heb me er ook weleens in verdiept op momenten dat het niet lekker ging, want het is natuurlijk wel heel aantrekkelijk, snel gewicht verliezen. Maar nee, ik ga toch liever voor gezond.
Daarnaast kan iedereen verkoper worden, is net zo'n systeem als tupperware... de meesten hebben dus ook vrijwel geen productkennis die 1 cursusavond krijgen waar alleen de positieve kanten van het product belicht worden.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:29

Nou, die onzin van zoveel kg in een week sla ik even over. Echt belachelijk. :n

Gisterenavond heerlijk getraind! Benen, billen en schouders. Voel het wel, maar heb geen enorme spierpijn dus dat is wel fijn.

Vandaag:

O: Eiwitshake met halfvolle melk
T: cappuccino en stukjes mango
L: kikkererwten, kidneybonen, lente ui en cherrytomaat met azijn en olijfolie
T: scrambled egg 2 eitjes
A: Broccoli, gebakken zalmfilet en wat quinoa
T: kwark en een appel

B: uur paardrijden en 20 minuutjes hardlopen

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 09:54

Ook ik heb mij on 2008 aan een dieethype gewaagd. Inderdaad vloog t eraf .... groot gedeelte kwam er vlot bij inclusief een hoop darm ellende :(

Voor vandaag in de planning
O: Kvarg
L: 4 volk crackers (2slankie 1 vlokken 1 kipfilet)
A: erwtensoep 2 plakken roggebrood (1 kaas,1spek)
Optimel caramel vla
T: 2 Rijstwafel zuivelspread

Beweging 20 min fiets, uur wandelen met de hond

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:23

Ik lees voornamelijk met jullie mee en reageer hier niet zo vaak maar ik wil toch zeggen dat ik met dank aan dit topic inmiddels op een gewicht ben wat ik mij niet eens kan herinneren wanneer ik dat voor het laatst heb gehad.
Vanochtend tijdens het boodschappen doen langs een leuke broek gelopen en deze gekocht in een maat die ik al sinds de middelbare niet meer aan heb gehad? Minstens?
Ik blijf gewoon zo door gaan en misschien vallen we nog wel wat meer af. Ik heb mijzelf iig geen doel gezet en zie wel waar het schip strand. Zolang het er maar vanaf blijft.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:33

@marloesHJ die instelling wil ik nu ook hebben, ben zo ontzettend ver gekomen en voel me goed. Pas in broekmaten waarvan ik dacht dat dat nooit aan mij besteed was en ben blij met mezelf

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:40

Marloes, wat leuk om te lezen dat je toch wat aan dit topic hebt! En heerlijk gevoel hè :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 13:09

Geweldig MarloesHJ!! Leuk dat je je resultaat met ons deelt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 16:51

Kan mn vorige bericht niet meer wijzigen, dus dan maar een nieuwe.

Gisteren beetje instortmomentje gehad, waar ik baalde dat ik de laatste tijd niet echt afval, maar ik realiseer me ook dat het gewoon mn eigen schuld is. Waar ik vooral moeite mee heb, is dat er op deze manier geen eindstreep in zicht is. Ik zou zo graag eens op dat punt willen komen dat ik moet stabiliseren en gewoon een gezond gewicht heb. Mega strak hoeft echt niet, gaat ook niet meer gebeuren :+ Heel gesprek met mn man gehad en afgesproken echt weer even de teugels aan te halen, even geen (of weinig iig) lekkere dingen in huis en niet te vaak wijntjes drinken etc. Hopelijk wil het nu gewoon eens lukken...

Wilde ook nog ff een lijstje plaatsen:
O: skyr met muesli
T: 2 mandarijnen
L: tomatensoep, volkoren wrap met kipfilet, boursin light, sla, tomaat en bosui
T: appel, kiwi
A: maaltijdsalade met Mexicaanse kip
T: bakje kokoskwark
B: niet bijzonder veel, spierpijn van het sporten van gisteren en zittend werk. Gok dat ik zo rond de 9000 stappen uitkom vandaag.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 17:00

Herken ik wel Laura.. Komt wel goed, fijn ook dat je man je erin steunt! :j de aanhouder wint!!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 18:49

Herken ik ook helemaal Laura! Ik weet niet wat het is, maar de laatste tijd is mijn motivatie een beetje weg. Ik moet nog maar 1 kilo, maar dan zou je toch zeggen dat ik dat ook nog wel kan. Ook heb ik al tijden mijn oefeningen die ik nog moet doen, moet eigenlijk om de dag. Alleen ik ben de laatste tijd zo moe, dat het net lijkt of ik het allemaal niet meer kan ofzo. Oké, klaagknop weer uit :')

O: een half worstenbroodje, een boterham met pindakaas en een halve krentenbol met nutella en een beker melk.
L: een half worstenbroodje, drie boterhammen met kalkoenfilet, filet américain en stroopvet, halve krentenbol met nutella en een beker melk.
T: een dextro en water.
A: vier boterhammen met een gebakken ei, filet américain, zalm en stroopvet en een beker melk.
T: denk kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen, longeren en 40 minuten rijden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 20:26

Laura, fijn dat je man je steunt en helpt! En afvallen is nou eenmaal niet rechtlijnig, maar met vallen en opstaan.

O: 225 gram Skyr + 30 gram Cruesli chocolade
T: appel + 45 gram Autodrop dubbeldekker
L: 4 plakken maisbrood met 4 plakken salami
T: banaan
A: rundertartaar + gebakken ei + sperziebonen
T: eierkoek + 225 gram Skyr vanille + 20 gram weetabix

B: 1.45 uur wandelen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:31

Wat super Marloes!!!
Komt vast goed Laura, zeker met zo’n man die je steunt!

Lees de lijstjes niet, word misselijk van eten helaas. Was van de week al de hele week ziek en blijk een longontsteking te zijn. Ben denk ik al 2 kilo kwijt door geen eetlust te hebben. :o
Hiephoi... wel eet ik gewoon waar ik zin in heb. En dat is vaak niet gezond. Maar beter dan helemaal niks. Ben heel blij als ik de 1000 kcal haal. :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:37

Helemaal waar hoor, maar soms heb ik even zo'n instortmomentje := Nu gaat het alweer beter en ik zit redelijk in mn ritme, gelukkig was de weegschaal vanochtend ook lief voor me, dus nu voel ik me weer wat sterker :j

Beterschap MarlindeRooz!

Vandaag is het plan:
O: halvermout, appel, halfvolle melk en kokos
T: kokoskwark
L: Belegd broodje en kom soep uit het bedrijfsrestaurant
T: 2 mandarijnen
A: boerenkoolstamppot met klein stukje rookworst
T: glaasje witte wijn

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:42

Beterschap Marlinde! Fijn Laura dat de weegschaal lief was :D

Mijn lijstje is 't zelfde als afgelopen 2 dagen :)) dus niets boeiends te melden, vind dat fijn iets meer structuur, ga dat wel proberen te minderen dus iets meer eten op gevoel ipv strakke voorgekauwde lijstjes haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:43

Hier gisterenavond/vannacht een flinke woordenwisseling gehad thuis, dus ik voel me nogal rot en heb echt totaal geen trek (knoop in mijn maag). ;(

Ik ga proberen goed te eten, maar betwijfel of het me lukt.
Vanmorgen stiekem weer op de weegschaal geweest (normaal alleen op maandag) en ik ben weer aangekomen: 82,2 kg -O- Ik snap er niets van. Zou het door de stress kunnen komen?

O: Brinta wake-up shake banaan met halfvolle melk
T: koffie + mandarijn
L: broodje eiersalade
T: body en fit eiwitreep
A: nog geen idee..

B: 40 minuten fietsen (retour werk) een uur paardrijden, of een uur fitness.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:39

Stress of macro's die niet goed bij je passen :(:) Bij mij blijft zoiets ook hangen, sterkte!

Go go go Laura!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:51

Beterschap Marlinde :(:)

Stress etc hebben effect op je hormoonhuishouding en kunnen dus effect op je weegschaal hebben....
Als ik ziek ga worden heb heb ik altijd meer trek en snaai dan enorm

Mijn lijstje vandaag

O : Optimel Griekse stijl kers
T : ontbijtkoek zero appel
L : 2 kaizer broodjes (1 kaas 1 gekookt ei)
A: runderstoofpot (stoofvlees, pompoen,ui,krieltjes, sperzieboontjes )
T : Oberlander kwark en halva jam
Beweging : fitness (573 kcal)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:58

Hoi!
Mag ik mij hier ook melden?
Via Facebook ben ik terecht gekomen bij een programma met coach om af te vallen, gezonder te gaan leven, en gevarieerder te gaan eten.

Waarom ik me hiervoor heb aangemeld?
Er moeten gewoon echt kilo's af, en ik zie mezelf totaal de verkeerde kant op gaan. Ik heb een stok achter de deur nodig, iemand of mensen die mij aanmoedigen door te gaan. Ik kan het zelf niet. Mijn vriend is zo iemand die alles kan eten zonder aan te komen.

Inmiddels wonen wij een jaar samen, proberen er gevarieerd te eten, zeker 5x per week aardappels en groenten te eten (in elk geval groenten) maar aangezien ik een hele moeilijke eter ben lukt het gewoon niet om op gewicht te blijven, laat staan afvallen.

Ik heb veel geprobeerd, van Sonja bakker tot shakes en ben nu bij dit programma terecht gekomen. Een combi van gezond eten, en shakes.
Ik hoop op deze manier dingen te leren eten die ik normaal niet zou eten, en niet alleen af te vallen maar ook gezonder te worden.

Al het contact met mijn coach gaat via Facebook, app, telefoon of Skype. Er is een besloten groep waarin deelnemers elkaar kunnen aanmoedigen, steunen en tips kunnen geven. Uiteraard is het programma absoluut niet gratis dus dit is al een behoorlijke motivatie om door te zetten, maar ik denk zelf dat ik voorlopig alle steun, tips en motivatie goed kan gebruiken. Over iets meer dan een week zou ik er mee starten. (Iets met eind van mijn salaris nog maand over) aangezien er nog het een en ander aangeschaft moet worden, maar ik zou heel graag met jullie mee praten!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 18:01

Welkom!

O: twee boterhammen met stroop en pindakaas en een kop thee.
L: bij een restaurantje: eerst kop thee met een chocolaatje en een koekje, daarna een hamburger.
A: een stuk kabeljauw, een stukje zelfgemaakte andijvietaart en een banaan.
T: geen idee, ligt eraan of ik na carrousel nog honger heb. Ik moet dan heel hard werken, en daarna is mijn eetlust meestal een beetje weg haha.
B: 70 minuten fietsen, ik ga zo nog 90 minuten paardrijden, eerst zelf inrijden, daarna 60 minuten carrousel. Ook nog poetsen en longeren ed.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:21

LoveUggs, ben wel benieuwd naar dat programma. Wat het inhoudt, begeleiding, aantal kcal, eten etc. Heb je meer informatie?

Marlinde, beterschap gewenst! Gewoon lekker eten waar je zin in hebt, beter dan niks eten.

Frummels, stress kan zeker wel invloed hebben.

Moest vandaag (zoals altijd) de hele dag werken. Maar er was niks te doen op het werk en de zon scheen. Dus vanmiddag lekker 3 uur eerder weggegaan en lange rit gemaakt met paard :D

O: 225 gram skyr vanille + 30 gram cruesli chocolade
L: 2 plakken maisbrood, 2 plakken salami, kom tomatensoep
T: 2 kinder reepjes
A: gehaktbal, 150 gram tuinbonen, kaassaus, röstirondjes

B: half uur wandelen in pauze, 2.15 uur paardrijden