Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:08

Heel veel succes in Rotterdam morgen! Probeer er ook van te genieten :D

Jij ook succes in Deventer Supervixen!

Wat een heerlijke foto Marlis. Wat fijn om zo lekker met je honden te kunnen lopen.

Slimme oplossing Sintara. Op een gegeven moment leer je vanzelf op een constant en fijn eigen tempo te lopen.

Anne_Bento dat lopen van jou klinkt niet heel aantrekkelijk. Je moet er ook plezier in hebben. Was het leuk in de duinen vandaag?

Ik ben ook erg fanatiek in alles wat ik doe en probeer daar een middenweg in te vinden. Daarom rijd ik geen wedstrijden meer met paard en hardloopwedstrijden doe ik af en toe (en dan meestal 2-3 in een maand of 2). Vind te veel leuk en kan helaas niet alles tegelijk.

Heb woensdag 7 en vrijdag 9 km gelopen. Ging beiden erg lekker. Vandaag heerlijk 40 km op de mountainbike gezeten en 2 paarden gereden. Wat een feest dit weer *\o/*

tita

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:01

Woeiiiiiii

De dag

Daan en Plien geniet ervan, geniet van alle moois wat Rotterdam te bieden heeft, kijk naar de mensen langs de weg. Let op de geweldige bandjes en mocht je je tijd niet halen geeft niet.
Wandelen is geen schande en eerste wordt je toch niet.

Ik kan helaas niet naar Rotterdam ...........

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:14

Heeel veel succes vandaag Daan en Plien!!! Jullie kunnen het!!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:07

Succes voor de marathon lopers !

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:08

Na weer week verkouden te zijn geweest, toch hard gelopen. Dit viel nog niet mee, wel 6 gelopen, blij dat ik door heb gezet.
In Enschede wil ik de 10 lopen, moet lukken.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:57

Ik heb toch nog spontaan een loopje meegepakt vandaag. De north sea port run, dwars door de haven van Gent en de Volvo en Honda fabrieken. Was erg leuk om te doen, maar ook wel warm!! Heb netjes 10,8 km in 5:42 gelopen dus ben tevreden na ziek te zijn geweest en niet echt een super training.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 15:51

Nou mijn 15km zit erop. Ging helaas niet zo lekker. Na 3km kreeg ik last van mijn buik en dat bleef verder de hele weg aanhouden. Na 10km aantal kleine stukjes gewandeld omdat ik gewoon niet meer vooruit kwam. Heb er 1.32 over gedaan in totaal.
Was blij dat het geen halve marathon was :') .
Nu lig ik op de bank en heb nog steeds last van mijn buik en ben ook misselijk :\ .
Ach ja, volgende keer beter.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:14

Jakkes Supervixen, dit was dus niet jouw dag. Inderdaad: volgende keer beter.

Ik ben gefinisht! *\o/*
Afbeelding
Maar jemig het was heftig in deze warmte, pfoeh! Uiteindeljk rustig gestart, tussendoor goed gegeten en gedronken en gefinisht in 4.45. Wat een ervaring.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:29

Balen SV, niks aan te doen. Sterkte met je herstel.

Plien, wauwwwwwwwww wat gaaf! Ik heb bewondering voor je, wat een prestatie, pakken ze je niet meer af.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:52

Wauw supergoed plien *\o/* . Respect.
Nu genieten van je prestatie en iedereen erover vertellen, of ie het nou wil horen of niet!

Heb aan de marathonlopers gedacht vandaag! Ik vond de warmte ook heftig.
Mijn buikpijn trekt al wat weg gelukkig. Geen idee waarom het nou mis ging vandaag, maar ik was alleen maar aan het overleven.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:13

Ik doe de hele week mijn medaille om naar kantoor 8-)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:20

Dat zou ik zeker doen :)

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:20

WoW Plien!!! Goed gedaan hoor! Ik heb ook veel aan de marathoners gedacht vandaag. Echt petje af. Collega van Mn vriend heeft helaas op moeten geven na iets van 30 km omdat haar lijf niet meer wilde. Die baalt er flink van.

Supervixen, wat vervelend zeg. Misschien iets verkeerds gegeten?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:21

Gefeliciteerd Plien, je ziet er nog fit uit hoor op de foto.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:01

Arzil, ik heb hier in het verleden vaker last van gehad, nu was het al weer een tijd geleden. Ben er ook al eens voor bij een diëtiste geweest.
Waar het door komt weet ik nog steeds niet precies. Probeer al erg op te letten met eten en drinken de dag voor een wedstrijd.
Het zorgt voor mij wel voor een stukje onzekerheid en stress bij een wedstrijd. Dat gevoel dat je niet helemaal op je lijf kunt vertrouwen.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:02

Hmm, lijkt niks, jammer dat je de oorzaak niet gevonden hebt. Wel heel knap dat je het daarmee uitgelopen hebt!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 20:06

Plien91 schreef:

Ik ben gefinisht! *\o/*
[ [url=m/80yl1y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar jemig het was heftig in deze warmte, pfoeh! Uiteindeljk rustig gestart, tussendoor goed gegeten en gedronken en gefinisht in 4.45. Wat een ervaring.

wauw! wat goed!!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:01

SteffiiY schreef:
Plien91 schreef:

Ik ben gefinisht! *\o/*
[ [url=m/80yl1y.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw! wat goed!!!

Wauw super gedaan!
Zus en ik in 4.49 gefinishd. Was warm maar mooi. Volgens jaar weer

De rest lees ik morgen Bij!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:05

super gedaan plien, nu lekker uitrusten en nagenieten.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 00:05

Gefeliciteerd aan alle marathonlopers! Erg knap met die warmte.
Ff een vraagje: ik heb een garmin Horloge, erg handig ding, geeft naast snelheid ed ook aan hoeveel stappen ik gezet heb, calorieen ik heb verbrand, en km ik gelopen heb. Vooral dat laatste lijkt me vaak niet kloppen; vandaag had ik bijv. 35 km gelopen volgens mijn horloge maar dat kan echt niet. Weet iemand of dat kan komen doordat het paardrijden ook als loopkm’s mee telt? Of kloppen deze getallen sowieso niet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:03

Mijn telefoon doet dat ook met de stappen teller, dan had ik in 20 min 8km gelopen :D

Daan hoe is het jou vergaan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:28

Marlis ook gefeliciteerd!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:34

Hinke schreef:
Gefeliciteerd aan alle marathonlopers! Erg knap met die warmte.
Ff een vraagje: ik heb een garmin Horloge, erg handig ding, geeft naast snelheid ed ook aan hoeveel stappen ik gezet heb, calorieen ik heb verbrand, en km ik gelopen heb. Vooral dat laatste lijkt me vaak niet kloppen; vandaag had ik bijv. 35 km gelopen volgens mijn horloge maar dat kan echt niet. Weet iemand of dat kan komen doordat het paardrijden ook als loopkm’s mee telt? Of kloppen deze getallen sowieso niet?

Ja, de stappen van het paard telt hij ook mee! :j

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:17

Plien91 gefeliciteerd!!! super goed gedaan *\o/* echt respect, ik moet er niet aan denken haha... vind het echt heel knap, mag je trots op zijn!

Supervixen wat jammer zeg van je buik.. helaas herken ik dat. Volgende keer beter inderdaad maar blijft jammer.

Ik ging zaterdag met de loopgroep mee, was echt heel erg leuk en nuttig!! Het is echt een hele leuke groep en vrolijke fanatieke begeleiding. De training is iedere keer anders, maar we moesten nu 20 min rustig inlopen, daarna lang gestretcht. Vervolgens 5 minuten op tempo 1 lopen, stukje dribbelen, 4 minuten op tempo 1 lopen, dribbelen, en dat dan ook nog in tempo 2 en vervolgens in tempo 3. Voor mij erg zoeken omdat ik nooit in tempo wissel en echt op de rem moest om ook tempo 3 nog vol te kunnen houden. Op tempo 3 liep ik ver voor op de groep, dat is wel jammer, maar misschien doen er volgende keer wel weer mensen mee die sneller zijn, vind het wel leuk aan iemand te kunnen optrekken. Daarna nog stukjes 20 seconden sprinten, 10 seconden dribbelen, daarna een eindsprint. En daarna echt nog 10/15 minuten besteed aan huppelen, achteruit rennen, alles loszwaaien, alles stretchen. Al met al 2 uur bezig geweest. Geen moment misselijk geweest! Heb besloten daar 1 keer per week aan mee te doen. Vond dat in tempo wisselen erg nuttig en leerzaam, en interval doe ik gewoon te weinig zelf (of nooit eigenlijk :+ )

Ik draag altijd een fitbit en heb dus ook mijn hartslag goed in de gaten gehouden, op hoger tempo zat hij rond de 165/168, stukjes tussendoor dribbelen of tempo 1 daalde hij rond de 140. En na de training was hij binnen 5 minuten terug naar 65/68. Mijn hartslag in rust is rond de 60.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:41

Plien gefeliciteerd echt knap gedaan! Je ziet er inderdaad fit uit! Wat was het warm hè? Geniet er van!!

Marlis ook super goed gedaan en gefeliciteerd! Haha volgende jaar weer ja?

Supervixen respect dat je bent doorgelopen hoor. Wel heel vervelend dat je weer last van je buik had.

Anne leuk in de loopgroep mee!

Ik heb het ook gehaald! *\o/* Wat een belevenis!
Vanaf de 2e km had ik het echt al warm en ik vond het rond 15km al behoorlijk zwaar. Toen ik op de helft was wel beetje blij, daarna het stuk tot de Erasmus weer op (27-28 km geloof ik) vond ik echt zwaar. Erasmus af was fijn en toen ging het al snel richting de 30. Vanaf 32 ging het mentaal een stuk beter (liep wel langzamer want fysiek was het zwaar) omdat ik kon gaan aftellen. Vanaf dat punt ging het mentaal eigenlijk beter dan daarvoor. Ook het gevoel van “ik ga het halen”.

Vooraf had ik verwacht dat ik echt wel moest wandelen, dat hen ik uiteindelijk 3x kort gedaan bij drinkposten. Ik heb mezelf vooral heel veel gekoeld en heb het de laatste 15km ook gewoon niet meer warm gehad. Wel zeiknatte schoenen en sokken dus blaren... vanaf 26 km geen gelletjes meer genomen en niet heel veel gedronken omdat ik er steek van kreeg. Vanaf 30-35km best wel verval met vanaf 35km kmtijden boven de 6 min, tot de 30 vrij stabiel 5.30-45 per km gelopen.

Gefinisht met de mooie eindtijd van 04.03.02, helemaal tevreden mee! Toen ik me inschreef wilde ik goed onder de 4 blijven maar ik had dat al bijgesteld omdat ik niet voldoende had getraind. Nu wilde ik onder de 4.15 blijven en zeker door de warmte ben ik heel tevreden over mijn tijd.

Nu lekker bijkomen en nagenieten!