Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:09

Oh, ik heb een mirena gehad en bij mij komt er dus gewoon N O O I T meer een spiraaltje in. Never ever. Mn poes trekt al samen bij de gedachte.

Daarom is sterilisatie voor mij ook geen optie. Dat kan redelijk makkelijk vaginaal, maar no way dat er ooit nog iets door m'n baarmoedermond gaat. Nooit. Geen baby van binnen naar buiten en geen spiraaltjes/sterilisatie toestanden van buiten naar binnen.

Dus moet sterilisatie via buik, dus narcose, dus ik weiger.

Daarbij heb ik wel eens gelezen dat koperspiraaltjes zwaardere menstruatie kunnen veroorzaken, klopt dat?

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:22

mijn koperspiraaltje zorgde in het begin voor een wat heftigere maar ook kortere menstruatie. Inmiddels heb ik 1 dag echt last en 3 dagen vloeien. Dan ook wel gelijk voor een week maar soit dan ben je er maar vanaf :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:39

c_alsemgeest schreef:
Niobe schreef:
Zal wel aan mij liggen maar sex wordt een stuk minder sexy van dit gesprek :')

Wij doen onderbewust aan geboorte beperking door onthouding op te wekken :')

_O-

Ik zit nu met mijn 3e implanon in mijn arm. Tot nu toe de fijnste anticonceptie vind ik, ook al ondervind ik er wel nadelen van..
Bij de 1e heb ik 3 jaar lang geen menstruatie gehad.
Bij de 2e heb ik de eerste +- 1,5 jaar bijna constant gemenstrueerd (zeg maar elke maand 1 stopweek...), de tweede helft was dat over.
En nu bij de 3e implanon gebeurt het nauwelijks, maar als het dan komt heb ik er onwijs veel last van.

Maarja, voor de pil ben ik te chaotisch, de nuvaring vond ik heel ongemakkelijk, spiraal trekt me niet echt en werd ook afgeraden door mijn huisarts, net zoals de prikpil.
Dus de Implanon blijft telkens over als optie.

Nu maar weer eens over na gaan denken, want over precies een jaar moet hij er weer uit..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:46

Mijn baarmoeder probeerde dag in dag uit die spiraal naar buiten te werken. Wat een ellende zeg. Had gewoon weeën, nee bij mij gaat er ook nooit meer iets in. Of uit.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:06

Niet om op details in te gaan, maar als er nooit meer iets in gaat heb je die anticonceptie ook niet nodig :+

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:10

Ibbel weet dus niet wat de ladycomp is en dat deze net zo betrouwbaar is als de pil :')

Anyway ik vind het ook erg dat vrouwen de lasten van anticonceptie moeten dragen. En hormonale anticonceptie of een spiraaltje zijn niks voor mij dus ja tot die tijd gedwongen condooms. Al vinden mijn vriend en ik dat allebei geen probleem, het is schoner en makkelijker.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:10

Magrathea schreef:
Niet om op details in te gaan, maar als er nooit meer iets in gaat heb je die anticonceptie ook niet nodig :+

Stopt je vriend zijn penis in je baarmoeder dan? Auw. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:15

De gemiddelde baarmoederhals is maar 7cm lang... Maar misschien is mijn vriend gewoon extreem groot geschapen

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:16

Er tegenaan doet ook zooooo'n pijn :oo

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:20

Okee, na wat internet research heb ik moeten concluderen dat mijn zenuwuiteinden wat afgestompt zijn denk ik :+

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:21

Ik weet niet precies hoe het zit maar lijkt me raar als je vriend z'n penis IN je baarmoeder duwt. Tegen de baarmoedermond aan doet wel gruwelijk pijn dus denk dat er doorheen en in niet te doen zou zijn voor mij. Misschien heb ik wel een gigantisch gat :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:25

Volgens mij gaat dat niet eens. Alhoewel hij ook in het andere gat past dus wie weet :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:34

_Reneee schreef:
Volgens mij gaat dat niet eens. Alhoewel hij ook in het andere gat past dus wie weet :')

:')

Voortaan gewoon alleen in je aars, hoef je ook geen anticonceptie meer te gebruiken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:51

Als dat nou niet het meest vreselijke gevoel ter wereld zou zijn zou het nog te overwegen zijn ja _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:52

Lillith24 schreef:
Ibbel weet dus niet wat de ladycomp is en dat deze net zo betrouwbaar is als de pil :')

Anyway ik vind het ook erg dat vrouwen de lasten van anticonceptie moeten dragen. En hormonale anticonceptie of een spiraaltje zijn niks voor mij dus ja tot die tijd gedwongen condooms. Al vinden mijn vriend en ik dat allebei geen probleem, het is schoner en makkelijker.

Heb je inderdaad wel goed gelezen Ibbel? Er zijn tegenwoordig veel meer vrouwen die overstappen naar 'diensten' zoals de Ladycomp (ipv hormonale rotzooi). In andere landen zijn ze hier ook veel verder in. Vind het super interessant dat je je lichaam gewoon leert kennen op een gegeven moment. Ik heb ook jaren geen anticonceptie gebruikt en op een gegeven moment weet gewoon wanneer je je eisprong krijgt/hebt. Dat is hetzelfde als voelen wanneer je ongesteld wordt, zo'n apparaatje ondersteunt je hier in en helpt je cyclus te kennen. Ergens begrijp ik de wantrouwigheid wel hoor, maar geen enkele is 100% anticonceptie is veilig...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 12:55

laetitia schreef:
_Reneee schreef:

:')

Voortaan gewoon alleen in je aars, hoef je ook geen anticonceptie meer te gebruiken.

Naderhand een tampon erin om de bruine bonensoep te absorberen, top idee :D

En zo'n thermometer vind ik echt een potje roulette spelen met je baarmoeder. Snap niet dat er mensen zijn die daarop durven vertrouwen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:00

Ik vertrouw zulke methoden niet... sperma kan tot 5 dagen overleven dus blijf het link vinden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:07

Omg daar ging mn glas water... heerlijk niveau nu hier :+

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:09

C_alsemgeest daar wordt rekening mee gehouden hè. Je hebt te maken met een computer die de cyclussen van zo'n 50.000 vrouwen heeft opgenomen en dus overal rekening mee houdt. Zelfs als je een dag niet temperatuurt, houdt ie daar rekening mee (wel de eerste drie maanden elke dag doen zodat het apparaat je lichaam leert kennen). Het is in elk geval een stuk slimmer dan de anticonceptie pil.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:10

Mars lees je eens in. Het is niet zomaar een thermometer. Ik snap dat mensen een beetje hesitant zijn in het begin maar lees je dan op z'n minst even in :') het is net zo betrouwbaar als de pil

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:15

Bij de laatste testen wordt 95% betrouwbaarheid aangegeven... dus dat betekend over 2 jaar 10% ongelukjes.

En voor ervaringen uit eerste hand van die ongelukjes:
Kijk even op de reviews op deze pagina:

http://www.healthbeautymind.com/index.p ... -ladycomp/

Inlezen betekend ook dat je de negatieve kanten bekijkt, niet alleen de pro-sites.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:20

Ik héb me er over ingelezen en heel simpel, ik geloof er geen flikker van. Er zijn té veel factoren die de overleving van sperma en/of het moment van de eisprong beinvloeden.
Het is echt gewoon de oeroude temperatuurmethode in een modern-technisch jasje. Maar het principe blijft hetzelfde vage principe, daling van lichaamstemperatuur.

Ik weet niet of je al eens in het 'dikke buikentopic' hebt meegelezen hoeveel merries alleen al héél warrige temp-dalingen laten zien, dagen achtereen, voorafgaande aan de bevalling, terwijl de theorie óók zegt: bevalling binnen 24 uur.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:21

Als je het (wetenschappelijk onderbouwde) boek 'De Spermaoorlog' leest, dan snap je waarom een thermometer onbetrouwbaar kán zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:25

Ibbel schreef:
Ik héb me er over ingelezen en heel simpel, ik geloof er geen flikker van. Er zijn té veel factoren die de overleving van sperma en/of het moment van de eisprong beinvloeden.
Het is echt gewoon de oeroude temperatuurmethode in een modern-technisch jasje. Maar het principe blijft hetzelfde vage principe, daling van lichaamstemperatuur.

Ik weet niet of je al eens in het 'dikke buikentopic' hebt meegelezen hoeveel merries alleen al héél warrige temp-dalingen laten zien, dagen achtereen, voorafgaande aan de bevalling, terwijl de theorie óók zegt: bevalling binnen 24 uur.

Ik ook en eens met Ibbel. Waarom neem je aan dat iemand zich niet inleest omdat diegene een andere mening heeft?

'Even betrouwbaar als de pil', aldus de site van Ladycomp zelf :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:33

c_alsemgeest schreef:
Bij de laatste testen wordt 95% betrouwbaarheid aangegeven... dus dat betekend over 2 jaar 10% ongelukjes.

En voor ervaringen uit eerste hand van die ongelukjes:
Kijk even op de reviews op deze pagina:

http://www.healthbeautymind.com/index.p ... -ladycomp/

Inlezen betekend ook dat je de negatieve kanten bekijkt, niet alleen de pro-sites.

Maar ik vraag me af of die vrouwen die ongewenst zwanger geraakt zijn wel de gebruiksaanwijzing gelezen hebben? Zij hebben het over 2 en 3 maanden, maar op de website van Ladycomp houden ze een minimum van 6 maanden aan geloof ik. Vreemd.