Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:42

Wauwie die pompoenburger klinkt echt geweldig! <3 Waar ben je geweest?

Ik heb heerlijk gegeten bij de Japanner, ik merkte ook dat ik veel minder op kon en minder wilde eten. Uiteindelijk toch twee kleine toetjes gehad, creme brulee en aarbeien kruimeltaart, maar toch aardig tevreden. Heb me verder ook niet echt ingehouden, dus wel een aantal dingen uit de frituur gehad, maargoed, moet kunnen!

Morgen weer even ietsje strenger, dit weekend ben ik wat minder streng, want ik heb een begrafenis, dus veel emoties en wil me dan niet te druk maken over wat ik eet/drink. Ook is vriendlief morgenavond eindelijk weer thuis van een week wintersport.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:29

O: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
T: 3 rijstwafels met kipfilet
L: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas
T: 2 mini light babybel kaasjes, 4 engelse dropjes
A: 150 gr sperciebonen, 125 gr volkoren rijst, 200 gr kipfilet
T: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, 2 blokjes milka oreo, casein shake

B: stal mesten, 20 min wandelen, 20 min fietsen, 1 uur kt, 40 min cardio

2027 cal - 146 gr eiw - 225 gr kh - 52 gr vet

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 06:57

lijstje van gisteren
O: 2 wasa sesamcrackers met pindakaas
l: tonijn uit blik (op water) aagemaakt met ui, sla,komkommmer, kappertjes en pijnboompitjes + twee kleine sneetjes boeren volkoren brood
t: twee mandarijntjes
a: idem aan lunch omdat ik het het had aangemaakt voor een compleet weeshuis, maar dan met twee normale sneetjes boeren volkoren.
t: 50 gram gerookte zalmfilet uit het vuistje

b: fitness
30 minuten crosstrainer
30 minuten FunXtion
20 minuten uitwandelen loopband.

spiertje in mijn lies wat verrekt tijdens een serie diepe squats.. komende dagen maar even rustig aan of in ieder geval die oefeningen die de lies belasten wat proberen te omzeilen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:08

Auw, lies verreken kan heel pijnlijk zijn. Heb dat een keer gehad door t paardrijden (ja echt :') ). Paardlief schrok en sprong opzij, ik was er niet op berekend en doordat ik t moest opvangen verrekte ik dus mn lies :+

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 150 gram magere kwark met 1 protibrick en 10 gram honing
T: banaan
L: 2 volkoren wraps met zuivelspread en kalkoenfilet
T: proteïnereep Atkins en appel
A: burger king

Met wat ik verwacht te nemen bij de BK, kom ik op 1754 kcal uit (en teveel vet, ofcourse :Y) )

Vanochtend even op de weegschaal gestapt. Gaf 60.5 kg aan :D dus al 7.5 kg eraf

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:19

Iedereen is hier weer goed aan de gang *\o/*

dilan 7,5 kg super!

Elena wat is funXtion?

Churros cheescake klinkt lekker :~

Lijstje van gisteren :
O: roosvicee ferro met glas fruitsap en fibre koek
L: (gegeten op het werk) vegetarische kip met julienne saus, pasta en groenten
A: 4 sneden liefde en passie roggebrood met kaas
T: speculaasje

vandaag
L: (eten op werk) vegetarische lasagne (+groenten? Nog even kijken)
T: ?
A: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:22

Gisteravond nog heerlijk Xco gedaan, fijn om al je energie zo kwijt te kunnen (voel m'n spieren nu wel!)

Mijn personal trainer geeft ook aan om de 2 tot 3 uur te eten, maar mede omdat je zo minder honger krijgt, en dus de 'snaaimomentjes' kunt opvangen door vaker wat te eten ;)

Sterkte alvast met de begrafenis morgen Maanlicht :(:) snap goed dat je dan andere dingen aan je hoofd hebt, in plaats van je druk te maken om je voeding...

Balen van je verrekte lies Elena, zoiets is erg vervelend, dus wel even goed de tijd nemen om te herstellen!

Farjen, eet jij niet te weinig zo op een dag?

Vanavond verjaardagsetentje van een goede vriendin, heb al gehoord dat we spinazietaart met feta en vis uit de oven zullen krijgen, dus ben erg benieuwd. Vandaag gewoon netjes blijven eten volgens m'n schema, en dan vanavond gewoon lekker mee doen, moet toch kunnen :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:54

Zo lijkt het inderdaad nog weinig zo zonder de tussendoortjes, maar ik weet nog niet wat ik ga eten :)
Normaal ontbijt ik ook goed maar nu sta ik maar om 9u op, moet dan medicatie nemen en een half uur wachten met eten, dus eet ik maar een simpele koek om 9u30 want om 12u30 eet ik dan een grote maaltijd.

Morgen begint mijn dag al om half 5 s'ochtens dus eet ik wel een stevig ontbijt en tussendoortje want anders red ik het niet tot de lunch :+
Maar ik zit steeds rond de 1600 - 1700 kcal ongeveer, dus ik denk dat het weinig eten wel meevalt :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:26

Vandaag niet echt een lijstje... Vooral het avondeten ben ik nog niet over uit...
Wel weer het gebruikelijke ontbijt. Tussen de middag wil ik ook eens kijken of ik genoegen kan nemen met crackers. Gewoon omdat ik het lekker vind :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:30

lisanne1989 schreef:
Mijn personal trainer geeft ook aan om de 2 tot 3 uur te eten, maar mede omdat je zo minder honger krijgt, en dus de 'snaaimomentjes' kunt opvangen door vaker wat te eten ;)

Maar dat is wat anders dan 'je stofwisseling aan de gang houden' he :p. Veel plezier vanavond trouwens

@sharon, ik denk dat je dat beter in een ander topic kan zetten haha, iedereen is hier af aan her vallen :p

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:42

Raja schreef:
Mag ik me ook melden? :)

6 jaar geleden ben ik op eigen krachten 10kg afgevallen en was ik super blij met hoe ik er uit zag.
Toen heb ik mijn vriend leren kennen.... :')
Die kijkt niet zo nauw met zn eten en dat was te merken helaas...

Nu ben ik 4 weken geleden begonnen met programma Bodysupport wat we bij ons op de sportschool (waar ik werk) aanbieden.
Dit is een 13 weken durend programma waarbij je dag menu's krijgt.
Je hebt dan iedere week een weegmoment en contact moment met de begeleider.

Ik ben nu keurig 4 kilo kwijt en wil er nog minstens 7 af.

Ik zit op 1700 Kcal en het is echt super goed te doen!

6 eetmomenten op een dag met maximaal 2,5 uur tussen je eetmomenten zodat je spijsvertering op gang blijft.
Daar moest ik wel even aan wennen :D
Ik was gewend om gewoon 3 x per dag te eten...

Maar het gaat me super makkelijk af!
Plus dat ik het wel erg handig vind dat er gewoon staat wat ik mag eten :')
Scheelt een hoop nadenken over het avondeten en uit wanhoop de verkeerde keuzes maken...

Je kunt alles wat er in je lijst staat (digitaal) aanklikken en dan kun je zien door wat en hoeveel daarvan je het kunt vervangen.
De keuze is reuze!

Zou je eens zon dag menu willen posten ben best benieuwd :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:48

IMANDRA schreef:
lisanne1989 schreef:

Maar dat is wat anders dan 'je stofwisseling aan de gang houden' he :p. Veel plezier vanavond trouwens

@sharon, ik denk dat je dat beter in een ander topic kan zetten haha, iedereen is hier af aan her vallen :p

Juist vanwege mijn snaaidrang eet ik zo vaak op een dag. Als ik 3 keer per dag eet, veel of niet, dan krijg ik tussendoor trek.

Denk niet dat het uitmaakt over hoeveel maaltijden ik mijn calorieën verspreid. Als ik 17x op een dag 100 kcal eet/drink, dan komt dat op hetzelfde neer als 6 maaltijden met een totaal van 1700 kcal

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:54

Ik weet niet zo goed of het meer of minder verspreiden van je kcal over de dag uitmaakt qua energieverbruik door de spijsvertering. Ik heb nu een vak waarin humane voeding en passant ook behandeld wordt (animal nutrition and physiology, maar het boek dat we gebruiken richt zich grotendeels op humane fysiologie). Dus ik ben nieuwsgierig of dit dan benoemd gaat worden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:04

Farjen,

Funxtion is eigenlijk een soort 'speeltuin' voor volwassen..
of een bootcamp light?

Een circuit van 6-7 onderdelen waarbij je 45 seconden op hoog vermogen je oefeningen doet en dan 20 seconden rust om te wisselen van onderdeel. Tussen de volledige rondes heb je dan een minuutje rust. Het schijnt te zijn ontwikkeld om in een relatief korte sessie (30 minuten) toch een zo allround mogelijke training te krijgen op een leuke manier. Het is met name conditieverhogend, en iets kracht.. door de hoge intensiviteit niet geschikt als je enige doel vetverbranding is.

https://www.youtube.com/watch?v=bxcNbNTkMYE

ik was behoorlijk kapot na die 30 minuten (misschien was vooraf een halfuur crosstrainer ook niet mijn meest geweldige idee), voelde mij bijna bejaard met al die jonge meiden :'), maar kon op zich wel redelijk meekomen.

---

Lisanne,
gelukkig is het de spier die de beweging naar 'buiten' moet opvangen. Dus ik kan er bijna alles mee, alleen wat gevoelig, enige beperking is mijn been naar buiten bewegen (zoals je in of uit bed, of auto stapt). Dus ik kan het gelukkig licht in beweging houden zolang ik goed oppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:47

Ik heb vanmorgen weer voor het eerst in maanden op de weegschaal gestaan, zit nu sinds november/december op -5. Best knap, gezien ik me tijdens de feestdagen echt heb uitgeleefd en daarna gelijk tentamens heb gehad en dus ook niet al te gezond heb gegeten. Nog 10 en dan zit ik op mijn eerste doel :)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:15

Farjen schreef:
vandaag
L: (eten op werk) vegetarische lasagne (+groenten? Nog even kijken)
3 opscheplepels groenten erbij
T: ? skyr met honing en granenkoek
A: 3 sneden liefde en passie roggebrood met kaas

Even aangepast :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:18

Even lijstje van gister afmaken, want het een lekker maar niet echt gezond einde... :o
O wortels, beschuitje hagelslag extra puur, bbh gekookte worst
L havermout met melk, banaan en rauwe noten
T 2 paaseitjes, appel
A hamburger met tomaat, sla bacon en saus met frites
T 2 koekjes, 2 mini toblerones puur

Vandaag dus maar een balansdagje, heb wel een rustdag qua fietsen en paardrijden...

O 1x zonnepit bh gekookte worst
T beschuitje pindakaas, 5 worteltjes
L 2x zonnepit bh, 2 gekookte eieren
A foccacia tonijnsalade met tomaatjes
T denk nog wat wortels

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:24

Emmaa_ schreef:
Ik heb vanmorgen weer voor het eerst in maanden op de weegschaal gestaan, zit nu sinds november/december op -5. Best knap, gezien ik me tijdens de feestdagen echt heb uitgeleefd en daarna gelijk tentamens heb gehad en dus ook niet al te gezond heb gegeten. Nog 10 en dan zit ik op mijn eerste doel :)

Goed bezig :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:51

Mijn avondeten bestond uit een paar frietjes, een xtra long chili cheese burger en een hot belgian waffle met caramelsaus. Zit op 2074 kcal. Iets over mn doel, maar nog onder wat ik voor behoud van mn huidige gewicht mag.

Van t weekend maar ff een beetje balansen. Maandag huishoudbeurs, met zo'n uitstapje ga ik ook niet op de calorieën letten

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:12

Vandaag een rommelig dagje qua eten.. Zou op mijn werk eten, maae het was zo druk, dat het niet lukte

O: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, flesje yakult
T: 3 rijstwafels met kipfilef
L: 4 crackers met kipfilet, 2 crackers met 30+ kaas, appel
T: smartbar, 2 crackers met 30+ kaas
A1: protein cookie
A2: kleine milkshake vanillie ( mac), 2 crackers met 30+ kaas, 3 crackers met kipfilet
T: casein shake

B: rustdag, stal mesten, 20 min wandelen

1965 cal - 127 gr eiw - 234 gr kh - 51 gr vet

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 22:46

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:46

Dilan93, absoluut er zijn mensen die maar al te graag willen geloven in wonderpillen helaas..
en omdat ze bewuster eten, of die dingen met 500 ml water net voor het eten moeten innemen, denken ze nog echt te bewijzen dat het lukt ook ;)

---

Hier op zich een mooi dagje, ietsjes boven BMR gegeten

o: -
t: glas melk
l: 2 ei, 1 banaan, 35 gram havervlokken, eetlepel honing > twee pannenkoekjes
t: 100 gram kwark met een theelepeltje honing
a: 100 gram gebakken aardappelschijfjes, 100 gram biefstukje, 200 gram worteltjes en doperwtjes en een goede lepel appelmoes (foei aan mijzelf.. maar had ik gewoon zin in). plus een glas melk
T: 30 gram sultana rozijntjes tijdens het sporten.
T2: 20 gram kaas uit het vuistje

1675 kcal

B:
45 min crostrainer
30 min hometrainer
20 minuten wandelen loopband

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:48

Flink gesport dus :j

Ja ik denk bij die pillen altijd ' als t zo goed helpt, waarom zijn er dan nog zoveel mensen die last hebben van overgewicht'?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:29

Omdat 100-200kcal per dag meer verbranden wel zo'n 100-200g "vet" per week is, maar dat het wel met een prijs komt. Ik heb echt het gevoel dat de pil die ik nu slik nut heeft, ik heb er veel minder honger door, ben bewegelijker en ben warmer (duidt op verhoogd metabolisme). Maar het komt wel met een prijs. Ik kan hem alleen 's ochtends slikken binnen 2 uur na opstaan anders slaap ik 's avonds niet, mijn nachtrust is sowieso er minder door, na het innemen moet ik een droog kaakje eten en vaak binnen het uur nog één anders krijg ik last van maagkrampen (alsof de pil probeert zich een weg door mijn maagwand te eten) of ga ik over mijn nek. Ik voel dit soort aanvallen gelukkig wel aankomen, dus ik kan door op tijd handelen het wel voorkomen.

Doordat ik in totaal duidelijk minder consumeer zonder minder actief te worden (eerder actiever) helpt het mij met verbranden, maar er zijn periodes dat de bijwerkingen voor mij te veel zijn.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 00:43

Ik zou me nou niet echt fijnvoelen bij een pil waarvan je het idee krijgt dat ie zich een weg door je maagwand heen eet :')

Mijn lijstje van vandaag;
L: halve tortilla, 2 hotdog worstjes, 50gram zuurkool
T: pecan broodje + blikje cassis
T: wheyshake
A: kip cordon bleu, 125gr sperziebonen en 100gr aardappelpartjes
T: 450gr skyr

1634 kcal
137gr carbs, 54gr vet, 135gr eiwit

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 08:59

_Caitlinnn schreef:
Raja schreef:
Mag ik me ook melden? :)

6 jaar geleden ben ik op eigen krachten 10kg afgevallen en was ik super blij met hoe ik er uit zag.
Toen heb ik mijn vriend leren kennen.... :')
Die kijkt niet zo nauw met zn eten en dat was te merken helaas...

Nu ben ik 4 weken geleden begonnen met programma Bodysupport wat we bij ons op de sportschool (waar ik werk) aanbieden.
Dit is een 13 weken durend programma waarbij je dag menu's krijgt.
Je hebt dan iedere week een weegmoment en contact moment met de begeleider.

Ik ben nu keurig 4 kilo kwijt en wil er nog minstens 7 af.

Ik zit op 1700 Kcal en het is echt super goed te doen!

6 eetmomenten op een dag met maximaal 2,5 uur tussen je eetmomenten zodat je spijsvertering op gang blijft.
Daar moest ik wel even aan wennen :D
Ik was gewend om gewoon 3 x per dag te eten...

Maar het gaat me super makkelijk af!
Plus dat ik het wel erg handig vind dat er gewoon staat wat ik mag eten :')
Scheelt een hoop nadenken over het avondeten en uit wanhoop de verkeerde keuzes maken...

Je kunt alles wat er in je lijst staat (digitaal) aanklikken en dan kun je zien door wat en hoeveel daarvan je het kunt vervangen.
De keuze is reuze!

Zou je eens zon dag menu willen posten ben best benieuwd :)

Afbeelding
Er komt na t diner nog een tussendoortje
Maar dat pastte niet op m'n scherm :')