Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:07

NWDynamite schreef:
Nee dat is gelukkig niet het geval. Ik ben hiermee al 25 kg afgevallen zo'n 2.5 jaar geleden en dat wat ik weer ben aangekomen daarvan is het grootste deel het afgelopen jaar erbij gekomen. En dat komt echt door chips, chocola en oreo's met witte chocola er omheen hahaha dus niet door 'normaal' eten.

En dat is dus gelijk het risico van een crashdieet. Dat je niet leert normaal te eten. Dus het afvallen is geen probleem maar een dieet is blijvend afvallen dus al je na een crash dieet niet nog jaren in staat blijkt met een normaal gezond dieet te kunnen blijven volgen is de missie blijvend afvallen mislukt. En dat is helaas meer uitzondering dan regel bij dergelijke crash dieeten. Het probleem bij overgewicht zit ook niet in het nu af kunnen vallen maar in de meeste gevallen in een uit balans zijnde eet/beweeg patroon. En in dat belangrijkste laatste stuk is de begeleiding de vorige keer toch drastisch te kort geschoten als je nu afgelopen jaar weer zo bent aangekomen. Heb je dat deze keer beter ingedekt? Want nu is het nog geen 1 1/2 jaar goed gegaan begrijp ik.

Steef

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:11

Ik ben aangekomen :') Ik eet normaal vrij weinig op een dag, maar sinds ik gezonder probeer te eten probeer ik ook uitgebreider te lunchen (in plaats van 1 boterham en de halve middag honger + hier en daar snacken). Ben nu alleen een halve kilo zwaarder _O- Verder zit ik prima in m'n vel en heb ook geen overgewicht (nu 70.4 met een lengte van 1.78), dus mag opzich nog niet klagen :Y)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:13

gribaldi schreef:
Wat zijn jullie concrete doelstellingen ?

Mijn concrete doel is een twee kilo af te vallen. Plan van aanpak is 's ochtends het tussendoortje achter wege laten en 's avonds nog maar een keer opscheppen. Verder laat ik de noten 's avonds voortaan helemaal achterwege omdat het gezonde handje vol steevast ontaarde die drie/vier handen vol. Op zich niets mis mee totdat de weegschaal anders beslist.
verder blijf ik gewoon eten zoals ik altijd deed (snoepen, fris, alcohol ed nam ik al nooit) en sporten zoals ik altijd deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:21

Yonker schreef:
Liefdesverdriet :Y) En ik ga dan altijd juist niet eten _O- Maar gisteren ging het al beter :)

Uhm ik wil minimaal 30 kwijt eigenlijk, 't liefst nog meer. Dus das wel meer dan de meeste hier :Y)

Ik wil eigenlijk op den duur 20 kwijt dus je bent zeker niet de enige! Wbt het liefdesverdriet en niet eten, dat herken ik zo erg :+ Toen het uit ging met mijn ex ben ik in een week tijd 7 kilo afgevallen ofzo. Kon geen hap door mijn keel krijgen en wat ik er wel doorheen kreeg gooide ik er gelijk weer uit :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:42

Barbabientje schreef:
hahah Yonker, hier precies hetzelfde probleem _O- Zodra ik ontbijt begin mn honger.. Ontbijt ik niet kan ik rustig tot half 3/4 zonder eten :+

Ja dit!! :')
Geen idee hoe dat komt maar als ik heb ontbeten zit ik echt de hele tijd naar m'n lunch uit te kijken :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:46

Haha Steef dan is het goed toch :)

Netjes greetje dat je het op zo'n manier kan, en 2 kilo is helemaal niet veel meer..

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:22

gribaldi schreef:

Netjes greetje dat je het op zo'n manier kan, en 2 kilo is helemaal niet veel meer..

Het is ook niet veel meer geweest hoor (2 1/2 kilo) en afvallen als je niet echt overgewicht hebt is nu eenmaal veel moeilijker dan die laatste overtollige kilo's wegwerken. En dit is ook de enige manier waarop het voor mij gaat werken want ik heb er niets aan als ze weer gelijk terugkomen dus ik moet een manier hebben die ik de komende jaren gewoon vol kan houden met misschien een keer een uitspatting bij een etentje of als er echt iets te vieren valt.

ik heb een tijdje gehad dat ik na het ontbijt een enorme bloedglucose dip kon krijgen. Dat verklaart dan wel de flauwte en de daarbij behorende trek die dan ontstaat.
Nuchter functioneer ik overigens helemaal niet. Ik wordt pas mens na een ontbijt en krijg mijn hartslag pas omhoog na de nodige koffie. Ik heb dus echt het gevoel dat ik 's ochtends eerst een uurtje mens moet worden alvorens ik de wereld aankan. En dat terwijl ik mijn hele leven een echte ochtendmens ben geweest.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:49

Wow welkom alle nieuwelingen! Veel nieuwe gezichten ineens zeg :D

Mijn doel is om rond de 70 te wegen en als het kan nog wat minder. Ik ben 1,73, ik denk maar: als ik maar lekker in m'n vel zit :). Ik begon tussen de 79-80 en weeg nu ongeveer rond de 76 soms 200 gram meer dan de andere keer. Maar dat kan aan veel dingen liggen, trek ik me niks van aan :D.

Ik heb vandaag een beetje een apart dagje qua eten en beweging. Gisteren heb ik echt gebuffeld in de sportschool. Vandaag heb ik het volgende op:

O: Tosti van volkorenbrood, met een beetje belegen kaas, wat curry en een glas melk
T: Een mini appelflap van de Jumbo, maar 105 calorieën jongens :Y).
L: Ik ga zo twee volkorencrackers eten met philadelphia light cucumber & Feta (45 calorieën per portie, maar een portie op een cracker is wel wat kleiner dan op een boterham gok ik :)).
D: Gehakt schnitzel, spinazie en een aardappel

Niet denderend gezond, maar ik zit wonderbaarlijk nog onder mijn calorieën! Geen sporten helaas, vanavond werken.

Eulogy: oh wat leuk :) Ik hoorde van m'n pa dat ze daar hele mooie grotten hebben. Weet jij iets van die vele aardbevingen :Y).

Barbabientje: Ik ben ooit op een ander eilandje geweest in Griekenland en dat vond ik ook erg leuk, dus ben benieuwd :).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 14:56

Mijn lijstje
O: 2 crackers met leverpastei
T: perzikstukjes
L: 2 vk boterhammen met kaas
T: 3 crackers
T: weightcare reep
A: geen idee, ga zo de stad in
B: 4 km wandelen en lopen door de stad

Is t gezond? Geen idee.. Zit ik onder m'n calorieen? Ja, nog ruim 1500 voor m'n avondeten :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:59

Greetje63 schreef:
gribaldi schreef:

Het is ook niet veel meer geweest hoor (2 1/2 kilo) en afvallen als je niet echt overgewicht hebt is nu eenmaal veel moeilijker dan die laatste overtollige kilo's wegwerken. En dit is ook de enige manier waarop het voor mij gaat werken want ik heb er niets aan als ze weer gelijk terugkomen dus ik moet een manier hebben die ik de komende jaren gewoon vol kan houden met misschien een keer een uitspatting bij een etentje of als er echt iets te vieren valt.

ik heb een tijdje gehad dat ik na het ontbijt een enorme bloedglucose dip kon krijgen. Dat verklaart dan wel de flauwte en de daarbij behorende trek die dan ontstaat.
Nuchter functioneer ik overigens helemaal niet. Ik wordt pas mens na een ontbijt en krijg mijn hartslag pas omhoog na de nodige koffie. Ik heb dus echt het gevoel dat ik 's ochtends eerst een uurtje mens moet worden alvorens ik de wereld aankan. En dat terwijl ik mijn hele leven een echte ochtendmens ben geweest.

Klopt ja, die laatste kilo's gaan dan het zwaarst...

Ik heb ook wel dat gevoel naarmate je ouder gaat worden je er moeite mee hebt. Vroeger kon ik om 6uur heel de wereld aan nu kan ik slecht uit bed komen en ben ik eerder een avond mens geworden :')

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:02

Wow Sharonn heb je nog 1500 over voor je avondeten? Hoeveel calorieën heb jij als doel per dag? Ik tussen de 1200-1500 namelijk.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:05

Ik heb net een havermout appelkoek gemaakt. Hij is echt super lekker! Zeker een aanrader als tussendoortje.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:06

MevrouwtJ schreef:
Wow Sharonn heb je nog 1500 over voor je avondeten? Hoeveel calorieën heb jij als doel per dag? Ik tussen de 1200-1500 namelijk.

Ja, ontbijt, lunch en tussendoortjes is 702 calorieen en m'n beweging levert 250 calorieen op :) maar ik houd er rekening mee dat ik de stad nog in ga (misschien een drankje of uit eten) dat lever ongetwijfeld nog wel wat op haha. Normaal eet ik rond de 1400/1500 calorieen

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:11

Noa foto :)) of zit die al in je maag?

Aaaah oke :D mag ook wel een keer wat meer eten toch. Al plannen waar je gaat eten?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:15

gribaldi schreef:

Ik heb ook wel dat gevoel naarmate je ouder gaat worden je er moeite mee hebt. Vroeger kon ik om 6uur heel de wereld aan nu kan ik slecht uit bed komen en ben ik eerder een avond mens geworden :')

Hoe oud ben jij? Ik geloof dat mijn opstart probleem niet eens zo zeer aan mijn leeftijd te wijten is maar meer aan het feit dat mijn hartslag 's ochtends echt niet de hoogte in wil.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:22

MevrouwtJ schreef:

Aaaah oke :D mag ook wel een keer wat meer eten toch. Al plannen waar je gaat eten?

Sinds ik begonnen ben met opletten op m'n eten, heb ik er moeite mee om boven m'n calorieen te eten

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:27

Moeite qua ik heb geen honger of moeite omdat je dan boven je calorieën uitkomt?

Ik ben door myfitnesspal zeker veeeel bewuster geworden met wat ik allemaal naar binnen schuif :j. Ik zou het niet willen bijhouden hoe ik 1,5 maand geleden at :Y).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:29

MevrouwtJ schreef:
Moeite qua ik heb geen honger of moeite omdat je dan boven je calorieën uitkomt?

Ik ben door myfitnesspal zeker veeeel bewuster geworden met wat ik allemaal naar binnen schuif :j. Ik zou het niet willen bijhouden hoe ik 1,5 maand geleden at :Y).

Dat laatste

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:31

Hier zou ik blij zijn met 60 kilo bij 1.72 meter. Maar zo tegenstrijdig als maar kan, want wil ook meer spieren krijgen :+ Uiteindelijk is, om te zien, het doel dat ik me fijn voel ik bikini.. Dat de billen en buik meer spier hebben en minder vetjes (vooral dat rolletje onder de navel). Dat ik in de spiegel het ook leuk vind om mezelf van de zijkant te zien :j

Het zijn de puntjes op de I die het moeilijk maken :j Zeker omdat je een keer op een stabiel gewicht komt te hangen.

Hier eind van de middag wandelen of hardlopen, weet eigenlijk niet zo goed waar ik zin in heb

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:31

Greetje63 schreef:
gribaldi schreef:

Hoe oud ben jij? Ik geloof dat mijn opstart probleem niet eens zo zeer aan mijn leeftijd te wijten is maar meer aan het feit dat mijn hartslag 's ochtends echt niet de hoogte in wil.

26 :')

Mijn hartslag is niks mis mee, maar vroeger was ik gewoon hup uit bed en gaan :')

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:40

gribaldi schreef:
[26 :')

Mijn hartslag is niks mis mee, maar vroeger was ik gewoon hup uit bed en gaan :')

Met 26 ben je nog piepjong. En op die leeftijd vloog ik inderdaad nog zo mijn bed uit, 20 jaar later nog steeds zelfs. Maar ik heb dus wel hartproblemen. Een geleidingsstoornis, een sick sinus syndroom en een te trage rusthartslag. Die laatste wordt kunstmatig op 50 gehouden, verder wordt mijn ritme op mijn ademhalings frequentie geregeld als ik geen eigen sinusritme heb. Maar als ik net op ben blijft mijn hartslag ondanks dat ik in beweging ben steeds vaker op die ondergrens van 50 hangen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:24

Greetje63 schreef:
gribaldi schreef:
[26 :')

Met 26 ben je nog piepjong. En op die leeftijd vloog ik inderdaad nog zo mijn bed uit, 20 jaar later nog steeds zelfs. Maar ik heb dus wel hartproblemen. Een geleidingsstoornis, een sick sinus syndroom en een te trage rusthartslag. Die laatste wordt kunstmatig op 50 gehouden, verder wordt mijn ritme op mijn ademhalings frequentie geregeld als ik geen eigen sinusritme heb. Maar als ik net op ben blijft mijn hartslag ondanks dat ik in beweging ben steeds vaker op die ondergrens van 50 hangen.

Jeetje dat is niet niks zeg...
Ben je dan ook een soort tikkende tijdbom ?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:05

gribaldi schreef:
Jeetje dat is niet niks zeg...
Ben je dan ook een soort tikkende tijdbom ?

Nee hoor ik heb gewoon een hulpmotortje (pacemaker). Ik kan in principe alles , kan er bij wijze van spreken 100 mee worden (nou ja dan moet wel regelmatig het hulpmotortje vervangen worden). Alleen hij reageert niet altijd zoals ik zou willen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:45

MevrouwtJ schreef:

Heb nu 1 stukje gehad. Warm is die wel lekkerder als koud :D Hele duidelijke foto heb ik niet, zal morgen eens een foto maken van een stukje :Y)

Had de ingredienten nog in huis, dus was makkelijk gemaakt:

150gr havermout (vermalen tot 'meel' )
2 eieren
2 eetlepels kokosolie (gesmolten)
2 appels (raspen)
2 eetlepels kaneel
Rozijnen, zoveel als je wilt
evt nog wat honing of noten, heb ik niet gedaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:00

:9