Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:41

Wat is de relevantie van dit stuk Repelsteel?
Dat gaat nl over antistoffen meegekregen tijdens de zwangerschap. Niet over immunisatie na zelf gevaccineerd te zijn geweest.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:21

Was daar ook naar op zoek maar dacht dat het aan mij lag.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:25

_lautje_ schreef:
Sinds 1976 opgenomen in rvp. Dus dat is ruim 40 jaar. Over het algemeen wordt aangenomen dat als je na 20 jaar nog antistoffen hebt het levenslang is.

Aangenomen is nog niet bewezen ;)
We kunnen nog helemaal niet zeggen of het levenslang werkt want zo lang bestaat het nog niet.
Daarbij hoor ik nooit iemand dat zijn antistoffen voor die ziektes nog getest zijn en of die dus nog werkzaam zijn na vaccinatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:40

Dat word dus allemaal even titeren _/-\o_ weten we meteen waar we aan toe zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:43

bigone schreef:
Dat word dus allemaal even titeren _/-\o_ weten we meteen waar we aan toe zijn.

Ja maar echt toch :')
Ik ben alleen voor rode hond getest....
de rest geen idee of dat werkzaam is..
en ik denk bijna niemand..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:47

oh jawel, is een vrij grote aannamedie je maakt.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:49

Welke aanname maak ik volgens jou dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:49

Dat er niemand weet of zijn vaccinaties nog werkzaam zijn.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:51

dromertje2 schreef:
Dat er niemand weet of zijn vaccinaties nog werkzaam zijn.

Dan moet je goed lezen :)

Ik zeg dat ik denk denk dat bijna niemand dat weet ....

Ik zeg alleen voor mezelf rode hond. En van de rest heb ik geen idee.( dit slaat dus op mezelf)
Laatst bijgewerkt door quera op 16-04-19 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:52

Excuseer, Dat bijna niemand dat weet...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:53

en ik denk...
dus niet feitelijk. Want ik kan niet van iedereen spreken.
Maar ik heb het in mijn omgeving nog nooit gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 15:47

_lautje_ schreef:
Wat is de relevantie van dit stuk [naam]?
Dat gaat nl over antistoffen meegekregen tijdens de zwangerschap. Niet over immunisatie na zelf gevaccineerd te zijn geweest.

Dat jullie ergens beweren dat vaccins dezelfde bescherming bieden als de ziekte.
Is dus niet waar.
Ze zwakken wel degelijk eerder af.
Bij babies via de placenta wat dus eerder problemen geeft.
De bof uitbraken onder de gevaccineerde studenten bewijzen het ook.
Denk dat er in het topic in het verleden al wel linkjes zijn geplaatst over bof uitbraken onder gevaccineerde studenten, ga ik niet herhalen.

Heb de zadelmaker hier dus geen tijd om terug te zoeken en te quoten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:16

Misschien kun je vaccinaties gewoon beschouwen als muur tegen in potentie invaliderende of soms zelfs dodelijke ziektes. Want dat zijn ze en misschien kun je dan een lichte vorm van een ziekte krijgen maar ruimt het lichaam het sneller en beter op en word je minder ziek dus minder kans op alle gevolgen. Nou, daar doe ik het ook voor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:19

bigone schreef:
Misschien kun je vaccinaties gewoon beschouwen als muur tegen in potentie invaliderende of soms zelfs dodelijke ziektes. Want dat zijn ze en misschien kun je dan een lichte vorm van een ziekte krijgen maar ruimt het lichaam het sneller en beter op en word je minder ziek dus minder kans op alle gevolgen. Nou, daar doe ik het ook voor.

Maar die lichte vorm gaat dus lang niet altijd op. Wel worden kinderen die gevaccineerd zijn minder snel besmet( door antistoffen).
Maar ook gevaccineerde kunnen de ziekte goed te pakken krijgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:24

quera schreef:
bigone schreef:

Maar die lichte vorm gaat dus lang niet altijd op. Wel worden kinderen die gevaccineerd zijn minder snel besmet( door antistoffen).
Maar ook gevaccineerde kunnen de ziekte goed te pakken krijgen.

Daar komt dus het punt weer voorbij, hoelang beschermen ze. En je algehele lichamelijke gesteldheid zal veel invloed op het ziekte verloop hebben. Goed fit en gezond, dan valt het meestal mee, echter, zit je in een kwetsbare positie door bvb astma, medicatie enz, dan zal het veel heftiger uit kunnen pakken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:41

Lau, je hoort mij niet zeggen dat gescheiden vaccineren beter is.
Wel dat als die optie een groep mensen over de streep kan trekken toch te vaccineren ik daar helemaal voor ben. Liever iets, dan niets als dat zo simpel ondervangen kan worden en een groep die zo tegenover elkaar staat (gedeeltelijk) bij elkaar kan brengen.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:41

Wie heeft er van alle discussie deelnemers hier eigenlijk de docu „wir impfen nicht“ ( nu ook op youtube met nl ondertiteling). En „the truth about vaccines“ gezien?

Ik heb beide met veel interesse gezien en daaron verklaren toch ook een heleboel wetenschappers (over wetenschappelijk bewezen gesproken) andere dingen dan het rivm.

Bijvoorbeeld dat het nog helemaal niet duidelijk is hoe ons imuun systeem eigenlijk in zijn geheel werkt en dat mensen beter worden van griep die eigenlijk geen „bekende“ afweerstoffen hebben door een andere aandoening.

Er is nog zo ongelooflijk veel dat niet bekend is over het menselijk lichaam en daarbij is elk lichaam anders.

De generalisatie dat vaccineren veilig en effectief is is namelijk ook allang onderuit gehaald. Dat komt alleen niet op het nieuws...is het daardoor dan niet waar?

Het is lastig discusieren met mensen die er heilig in geloven dat de „dokter“ of de vaccin producenten of de godfather van vaccinatie Bill Gates, het beste met ons voor heeft.

De stichting vaccin vrij schrijft ook echt hele heldere en duidelijke artikelen gebaseers op de feiten die er zijn. Heeft iemand die voor vaccineren is die gelezen?

Ik ben een bij twijfel niet doen persoon dus ik heb het niet gedaan bij mijn dochter en kat...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:04

Maxima: misschien zijn die wetenschappers wel zwaar in de minderheid. En misschien zijn die onderzoeken ook wel onderzoeken waar echt heel veel aan rammelt. Er zijn idd een paar artsen die wat anders roepen. Zoals de hier vaker aangehaalde dr Humphries. Maar zij verkondigd aantoonbare leugens.

Het RIVM heeft er niks aan om leugens te verspreiden. Die baseren zich op goed uitgevoerd, peer reviewed onderzoek.

De YouTube films die jij aanhaalt zijn gewoon vaak gebaseerd op slecht onderzoek.

Ja we weten nog lang niet alles over het immuunsysteem. Maar het is een pertinente leugen dat allang onderuit is gehaald dat vaccineren niet veilig is.
Er is geen enkel goed en correct wetenschappelijk medisch onderzoek wat dat staaft.

En vaccin vrij schrijft geen artikelen die zijn gebaseerd op goed onderzoek. Vaak doen ze aan ernstige cherrypicking en zijn ze ernstig bevooroordeeld.
Maar goed dat is hier allemaal al vaker aangehaald.

Het feit is dat juist nu de vaccinatiegraad daalt bepaalde ziekten terugkomen. Dat is een feit wat nu gewoon gebeurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:30

Maxima_S schreef:
Wie heeft er van alle discussie deelnemers hier eigenlijk de docu „wir impfen nicht“ ( nu ook op youtube met nl ondertiteling). En „the truth about vaccines“ gezien?

Ik heb beide met veel interesse gezien en daaron verklaren toch ook een heleboel wetenschappers (over wetenschappelijk bewezen gesproken) andere dingen dan het rivm.

Bijvoorbeeld dat het nog helemaal niet duidelijk is hoe ons imuun systeem eigenlijk in zijn geheel werkt en dat mensen beter worden van griep die eigenlijk geen „bekende“ afweerstoffen hebben door een andere aandoening.

Dat claimt dan ook geen enkele wetenschapper dat ze alles precies weten.

Citaat:
De generalisatie dat vaccineren veilig en effectief is is namelijk ook allang onderuit gehaald. Dat komt alleen niet op het nieuws...is het daardoor dan niet waar?

Het is lastig discusieren met mensen die er heilig in geloven dat de „dokter“ of de vaccin producenten of de godfather van vaccinatie Bill Gates, het beste met ons voor heeft.

De stichting vaccin vrij schrijft ook echt hele heldere en duidelijke artikelen gebaseers op de feiten die er zijn. Heeft iemand die voor vaccineren is die gelezen?

Obv foutieve en niet-wetenschappelijke informatie, verkeerde verbanden, complottheorieën en paniekverhalen van allerlei ouders die menen vaccinatieschade te hebben.
Ik heb nog geen feit gelezen van vaccinvrij.

Vaccinproducenten zijn overigens ook gewoon mensen, die ook kinderen hebben, die ze ook vaccineren. Waar in vredesnaam komt het idee vandaan dat medicijnproducenten alleen maar geld willen verdienen over andermans leven :=

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:03

Er zijn ook genoeg medewetkers die hun kinderen niet laten vaccineren en eruit stappen mede omdat zij weten wat er gebeurd en hoe het onderzoek wordt gedaan.

Een wetenschappelijk onderzoek naar de veiligheid en effectiviteit van vaccins met redelijke controle groep is er niet. Het huidige onderzoek is gebaseerd op enkel proefpersonen die, zover bekend, gezond zijn en zijn volwassenen omdat testen op babies on-ethisch is en dit dus niet gebeurd. Hierdoor zijn onze kinderen dus wel proefkonijn ondat geen enkel nieuw verschenen vaccin op babies is gestest...laat staan op vroeg geborenen.

En het verhaal van groepsimmuniteit is ook redelijk achterhaald. Dat is natuurlijk wel een mooi verhaal om mensen te overtuigen dat een percentage halen belangrijk is.

Maar zoals ik al zei gaat het meer erom hoe je als mens in het verhaal zit en in hoeverre je bent gebrainwashed door het nieuws, de krant, en andere machthebbende propagandisten. Want wie werkelijk durft te kijken ziet hoe gestoord onze wereld is en een complot theorie valt daarbij echt niet meer te bedenken.....het is te groot, te almachtig. En wie kijkt en ziet wordt eerst ontzettend ongelukkig en het is werkelijk stuitend. Zo groots en zo erg dat het inderdaad veel veiliger en fijner is de oogkleppen op te houden. Ik heb daarvoor alle begrip zelfs! Maar het is in dat geval onmogelijk om dichter tot elkaar te komen.

Wat gewild is is dat de mensen ZELF vragen om meer controle, meer wetten en regels etc zodat ze vrijwillig hun vrijheden aan banden leggen (in dit geval vaccinatie). Dit noemt men problem-action-solution. Meer angst ( en dus meer uitbraken, kent iemand hier eigenlijk een recent geval van mazelen persoonlijk? In mijn hele leven heb ik er nog geen een gezien of gehoord in mijn omgeving) zorgt ervoor dat mensen bereid zijn meer veijheid op te geven voor een schijngevoel van veiligheid.....

Dit gebeurd inmiddels op veel vlakken maar zoals gezegd, ook hier is veel moed nodig om het te willen zien.....leuk is anders!

En het wordt, zoals uit dir hele topic blijkt met hand en tand verdedigd. En ook de zogenaamde alternatieve media wordt gebruikt voor gecontroleerde oppositie...daar worden express leugens verspreid zodat er door de massa naar kan worden gewezen en gezwgd wordt, die gekkies met die aluhoedjes zijn echt sukkels....

Alles wordt zo gestuurd dat de massa precies de kant uit gaat die gewild is....en oh oh oh wat zijn we in NL trots op onze vrijheid.....

Het vaccinatie verhaal is hierin een onderdeel en een belangrijke ook. Want als je mensen zover krijgt dat ze vrijwillig de intergriteit van hun lichaam opgeven, dan is er een grote stap gezet.

Het gaat misschien nog minder om het voor of tegen, de ziekten (want er is absoluut geen duidelijkheid) of het geld wat ermee gemoeid is maar nog meer om het niet meer kunnen beslissen wat er al dan niet met je wigen lichaam en dat van je kind gebeurd.

Dat er geen wet is voor gezond eten, een extra belasting op suiker en transvetten etc. Dat er niet meer gedaan wordt om onze lichamen gezond te houden vind ik persoonlijk pas een raar verhaal....vaccinatie is niet bewezen veilig en effectief bij kinderen en babies.

Ik observeer en probeer niemand te veroordelen maar vooral ook te doorzien wat er achter deze hypes in de media schuil gaat. Waarom ingrijpen in een volstrekt gezond systeem? Dat is toch kolder van de bovenste plank?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:05

Oh wauw je hele beticht ruikt naar het zijn van een fervent lezer van Wanttoknow.

Ik geloof niet dat jij zelf ooit wetenschappelijk onderzoek hebt gedaan?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:11

Groepsimmuniteit achterhaalt ??? Tja, daar valt niet tegen te praten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:18

Wow, echt :wow:

Ongelooflijk... ben gewoon flabbergasted van zoveel onwetendheid en al die complottheorieën.

Maxima_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:40

Zoals ik al zei is er geen discussie mogelijk omdat de verdeel en heers principe gelukt is, dat vindt ik oprecht jammer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:41

Maar dat geldt toch beide kanten op?