Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 09:40

Leuk dat jullie allemaal met verschillende lopen en marathon's mee doen. Ik ben nog niet zo ver, maar zou volgend jaar best eens de Cascaderun willen doen. Schijnt erg leuk te zijn. :j

Ik ga nu mijn les 20 met Evy lopen, en hou mijn looptijd.nl App erbij. Ben benieuwd hoe veel km. ik nu loop.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 10:02

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:07

Ik ben net terug van mijn loopje. Heb voor de eerste keer met Evy gelopen. Les 20 (ik liep al wat langer hoor en kon daar mooi instappen). Had veel eerder met muziek op mijn oren moeten gaan lopen. Mijn gemiddelde lag plotseling een stuk hoger. Ik loop met Garmin GPS, dus die snelheid klopt.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:27

Ik heb vanochtend les 7 gelopen....merk wel dat ik nog steeds na het lopen last heb van spierpijntjes hier en daar. Terwijl ik tijdens het lopen eigenlijk die pijntjes niet voel....op mijn bovenbeen en kuitspieren na dan. Dus na 2 weken is mijn lijf nog steeds erg aan het wennen aan het lopen. Maar dit zal er ook wel bij horen denk ik.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:08

WillemYntJee schreef:
T enige wat er extra bij zit tov een normale hardloopwedstrijd is die zweetband en tijdelijke tattoos?
Ze doen t altijd laten overkomen alsof t heel wat is dat bijv je startnummer er bij in zit. Alsof ik daar ook nog is voor ga betalen.
Dam tot dam betaal je 22 EUR maar loop je wel 16 km!
Rotterdam was uit m'n hoofd 17,50 en dan zijn dit al de duurdere lopen.
En je krijgt tenminste een medaille!

en een tshirt en van dat kleurpoeder :j maar goed, je hoeft niet mee te doen als je het er niet voor over hebt ;)
ik krijg misschien geen medaille, maar wel een onvergetelijke dag verder, dus dat heb ik er voor over :j

ik doe er iig aan mee *\o/* *\o/* *\o/*

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:10

sazsie schreef:
Ik heb vanochtend les 7 gelopen....merk wel dat ik nog steeds na het lopen last heb van spierpijntjes hier en daar. Terwijl ik tijdens het lopen eigenlijk die pijntjes niet voel....op mijn bovenbeen en kuitspieren na dan. Dus na 2 weken is mijn lijf nog steeds erg aan het wennen aan het lopen. Maar dit zal er ook wel bij horen denk ik.

goed stretchen na het lopen en veel water drinken erna om de afvalstoffen snel af te voeren :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:13

Die medailles en certificaten na wedstrijden zit ik dan weer totaal niet op te wachten :n
Laatst met een wedstrijd meegelopen waar je kon kiezen: een medaille en hoger inschrijfgeld, of geen medaille en lagere inschrijfkosten. Ik heb uiteraard voor het laatste gekozen :')
Die kosten voor de colour run zijn idd hoog, maar er zijn blijkbaar genoeg mensen die dat er voor over hebben....

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:14

HannahFrouk schreef:
Vinden jullie nou ook dat mensen zich verkijken op het lopen van een 5 km? Ik ga eind mei met een bedrijvenloop meedoen in Zutphen (Hanzeloop). Wij doen de 5 km. Nu zijn er mensen die in reactie daarop zeggen, dat je een 5 km wel vrijwel ongetraind kunt lopen (m.a.w. stelt niets voor ...). Nou moet ik héél eerlijk zeggen, dat ik - toen ik weer begon met hardlopen een tijd terug - ook een beetje dacht van: och, een 5 km, da's niet zo ver. Maar toen ik het eenmaal moest lopen, vond ik het wel vies tegenvallen!

Ik denk dat je ongetraind een 5 km wel haalt, maar niet in een toptijd en waarschijnlijk is je lijf niet zo heel blij met je. + groot risico op een blessure.
Mijn vriend is er zo eentje die de eerste 100 meter sprintend aflegt, dan nog 3 rondje stuiterend door het bos gaat om me vervolgens het laatste kwartier hijgend en puffend achterna te hobbelen :') Ach ja mannen... _O-

HannahFrouk schreef:
Moet wel zeggen, dat het me dan toch stiekum een tikkeltje irriteert. Dan krijg ik meteen zoiets van; "ok, we zien je wel bij de start dan *\o/* " (en bij de finish -O- ).

Ik moet er vooral wel om lachen, bij mn vriend ook, ik hou gewoon lekker mn eigen tempo aan en laat me echt niet opjagen als hij als een gek door het bos heen stuitert. Uiteindelijk ben ik degene die het eerst fluitend over de 'finish' komt :P

Ik vind 30 Euro ook echt veel geld hoor :n kan het nog zo'n leuk evenement zijn, ik vind het een beetje geldklopperij als ik eerlijk ben.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:23

Heb je ooit zelf een evenement georganiseerd? Wat denk je dat je kwijt bent aan vergunningen? :) En tijd en werk om dit te organiseren?
Het is niet zomaar een run, die gekleurde rommel brengt een hoop extra werk en schoonmaakkosten mee.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:26

Nou er zijn wel meerdere echt grote evenementen dwars door de stad die (lang) niet zoveel inschrijfgeld kosten. Ook na een gewoon hardloopevenement moet er schoongemaakt en opgeruimd worden, dus dat zit er normaal ook al bij in neem ik aan. Ja dat verfpoeder zal wel iets meer troep geven, maar schoongemaakt moet er hoe dan ook.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:29

Cityrun in Roermond kost € 10,- (als je lid bent van de Rabobank krijg je € 2,- korting omdat ze hoofdsponsor zijn) Het wordt gehouden op Koninginnendag dus dat zal wel onder de organisatie vallen die de andere evenementen voor die dag ook organiseerd, dus dan is het misschien makkelijker om de kosten te drukken... Ik heb er wel zin in!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:55

he nou jongens, bederf nou niet mijn plezier dat ik ingeschreven ben voor de color run.... :\

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:57

Jiwa schreef:
Heb je ooit zelf een evenement georganiseerd? Wat denk je dat je kwijt bent aan vergunningen? :) En tijd en werk om dit te organiseren?
Het is niet zomaar een run, die gekleurde rommel brengt een hoop extra werk en schoonmaakkosten mee.

26,40 kost het, (leges vergunning) dus dat zijn de kosten niet.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:58

Ik snap niet dat iedereen zo moet zeuren en mutsen dat het belachelijk duur is. Wil je mee doen doe je mee, zo niet dan niet.
Genoeg andere alternatieven, zoals Colours by the Sea, 17,50 inschrijfgeld. Doe je dat toch?
Van klagen is nog nooit iemand vrolijker geworden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:58

Ariebombarie schreef:
he nou jongens, bederf nou niet mijn plezier dat ik ingeschreven ben voor de color run.... :\

:(:)

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:59

Nou ik wilde me inschrijven voor de colorrun, zit op mijn werk, maar had geen creditcard bij me, want dat was de enige manier om te betalen. Fijn dat ze dat van te voren aangegeven hebben. Nu dus geen startbewijs :?

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:02

Aait ook over het hoofd van Issy...

Owkee, nu weer een ietswat bijdragende post := Ik ga morgen weer rennen, denk dat ik dan eens interval ga doen. Ben alleen aan het twijfelen, over het asfalt of in het bos...

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:17

Ik heb mijn record wederom verbroken!! 2-4-5-6-7 met wandelstukjes van 2 minuten!! I feel good!!
Les 15 van Evy!!
Op het laatst dacht ik dat ik nog een stukje moest en toen bleek het al klaar te zijn..

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:23

Wat goed!! +:)+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:28

Super! En je bent al halverwege dus!!

Ik zou lekker door het bos gaan wollie! Heerlijk met dit weer!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:42

Wollie, ik zou ook voor het bos gaan. Nou kies ik altijd voor het bos als het even kan, vind ik veel gezelliger lopen dan over het asfalt. En het idee dat ik auto-uitlaatgassen inadem als ik hier over het asfalt ga vind ik persoonlijk minder fijn dan het idee van de lucht in de bossen :+

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:47

Leuk Arie dat je meedoet met de Colorrun!!! *\o/*

Ik was bezig met inschrijven van mij en mijn collega's, totdat ineens bleek dat je met een creditcard moest betalen... Die had ik niet. Uiteindelijk bleek mijn collega hem wel te hebben. Was ik serieus bijna klaar met alles (laatste shirt-maat selecteren voor collega) en toen bleek het ineens te laat te zijn -O-

Eerlijk gezegd was ik er al een beetje klaar mee door de slechte informatievoorziening, maar mijn collega's wilden zo graag dat ik mij echt er 100% voor ingezet heb om het voor elkaar te krijgen. Maar toen bleek dat het niet via IDEAL kon (eerder wel aangegeven op hun facebook!). Was ik al helemaal klaar. Die laatste rotmoeite nog gedaan toen bleek dat we iemand met een creditcard in ons midden hadden. Maar het mocht niet meer baten :')

Belachelijk dat ze vervolgens alweer op marktplaats aangeboden werden, voor meer dan het inschrijfgeld eigenlijk betrof! _-:(

Dan maar geen colorrun! Al vind ik het wel jammer dat ik één van mijn onsportiefste collega's heb overgehaald tot gaan hardlopen om hier aan mee te doen & ik hem eindelijk over de streep had. En uiteindelijk gaat het dus niet door :+

Gelukkig staan de ladiesrun en colours by the sea nog wel op het programma voor mij :D
En dames ik ga zo na 3 rustdagen weer eens hardlopen, les 17! Ben benieuwd hoe het gaat met die warmte...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:50

hey doe jij ook 19 mei mee met de nike ladies run? :D :D

en ja wel jammer van de informatievoorziening van de CR. helemaal mee eens :j

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:41

Ik meld me ook weer! Afgelopen vrijdag was een paard op mijn voet gaan staan en ik kon niet meer lopen.. Zaterdag ging het weer iets beter en ben ik gaan werken, vandaag weer lekker gaan hardlopen! Behalve dat mijn voet nog blauw is, heb ik nergens meer last van. Ik heb echt heerlijk gelopen vandaag! Les 8 was aan de beurt, telkens 2 minuten rennen, 1 minuut lopen ertussen. Vorig jaar had ik echt heel veel moeite ermee, en heb ik hem meerdere keren gedaan voordat ik de hele les uitgelopen heb, maar vandaag ging echt super de super! Zonder problemen heb ik alles gewoon bij kunnen houden. Vrijdag les 9, heb er weer zin in!

Ik heb niet alles bijgelezen sinds vrijdag (waren wat veel pagina's :+) maar volgens mij is iedereen weer heel erg goed bezig!

Jammer voor iedereen die niet mee kan doen met de colorrun! Ik ben er over aan het denken om (op lange termijn) me ook aan te melden voor een run hier in de buurt. Een stalgenootje vertelde me van de CZloop bij Snowworld in Landgraaf waar je kunt kiezen tussen vijf tien en vijftien km. Moet wel eerst zeker ervan zijn dat ik de vijf km überhaupt red :')

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:01

Ariebombarie schreef:
hey doe jij ook 19 mei mee met de nike ladies run? :D :D

Ik?
Nee, 10km red ik nog lang niet!

_MG: Doe je wel voorzichtig! Een paard op je voet is niet niets := Wel fijn dat je les zo goed ging!!

Ik heb net les 17 gelopen. Eerste 5 minuten hardlopen gingen goed, 2 minuten gewandeld en toen weer 7 minuten hardlopen. Toen waren die 7 minuten bijna klaar, kreeg ik mij ineens een steek onder mijn rechter rib 8)7 En dan niet een 'vervelende' steek, maar enorm pijnlijk gewoon! :wow: :\
Het enigste wat ik kon doen was even gaan zitten, zelfs wandelen ging niet. Na 4 minuten zitten/wandelen, weer begonnen met hardlopen, weer 7 minuten (zou ook de volgende interval zijn).

Toen kreeg ik het gevoel alsof mijn kuiten een soort ballonnetjes waren en telkens als ik neer kwam, dan leek het alsof er zoveel spanning op stond! Echt niet fijn...
Weer 5 minuten gewandeld (was van plan om te stoppen). Maar toch besloten die laatste interval van 5 minuten alsnog te lopen, zodat ik mijn les wel uitgelopen had O:)

Volgens mij heeft die warmte mij zojuist keihard genekt! >;)
Hardlooptechnisch loop ik dus liever in de kou & regen :=