ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:42

milo schreef:
Dat is het doel van de dokters. Van de industrie is geld maken en dat gaat heel ver. Weten dat er bijwerkingen aanzitten en deze verzwijgen, mensen afhankelijk maken etc. Ik heb teveel docu's gekeken over die nare 'wereld orde' zaken..

Het doel van de dokter is ook geld verdienen(en veel ook) Het doel van de farma is ook mensen beter maken....anders verdien je er niks aan.
Het verzwijgen van bijwerkingen doen wij JUIST NIET. Dan schrijft een dokter jouw middel nooit meer voor.

Die docu's zijn juist enorm gekleurt. Anders is het niet genoeg sensatie en kijkt niemand.

Geloof me de zaken liggen echt veel genuanceerder dan je denkt.

NatasjavE

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:46

Oh,...meeting. Leuk.

Zijn er ook een paard "oudere" ADDers....of zijn jullie allemaal jonge meiden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:53

Er zijn mensen overleden omdat er bijwerkingen zijn verzwegen, medicatie is later terug gehaald hierom. De testingsprocedures zijn ook niet alles... Heb er ook ooit een werkstuk (van 40 pagina's B-) ) over geschreven... En het is echt niet zo rooskleurig als jij het nu voorschrijft.

Denken dat de farmaceutische industrie louter vanuit idealistische overwegingen medicatie maakt is een beetje naief :P No offence
& doktoren krijg naar mijn weten gewoon een vast salaris en geen salaris per ziekte van de cliënt, itt de industrie die zoveel mogelijk medicijnen moet verkopen, en daarom ziektes probeert te promoten (En he. Geen makkelijkere prooi hiervoor dan psychische stoornissen aangezien de onderliggende oorzaken nog zo vaag zijn dat je iedereen een stoornis + medicijnen kunt aanpraten. In principe ).
Snoepreisjes, van de farmaceutische industrie, voor het uitschrijven van medicijnen krijgen doktoren dan weer wel.... :+ Gelukkig komen daar steeds meer maatregelen tegen en dat zal vast niet zijn omdat alle artsen + de industrie altijd zo integer gehandeld hebben :o .

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:01

NatasjavE schreef:
Oh,...meeting. Leuk.

Zijn er ook een paard "oudere" ADDers....of zijn jullie allemaal jonge meiden?

Ik ben 36 (over 2 weken 37)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:36

Is niet handiger om voor een meeting een ander topic te openen.

En ik denk dat ik toch wel wat vrienden mis. Gister naar de kroeg geweest met vriendklier en zijn oom. En toen vond ik het wel jammer dat ik zelf niet meer vriendinnen heb. Alleen nu weet ik niet hoe ik meer vriendinnen krijg :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:54

hier een ADD van vandaag nog 32
maar misschien is een apart topic handig idd voor het overzicht :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:28

37 :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:09

26

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:21

Ik ben wel de oudste...41. :D..

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:59

Ik ben 21.. :)
Zou een meeting wel raar vinden, weet niet of ik zou durven hoor :x

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:12

Ik ben ook 21!
Zal het ook wel 'eng' vinden hoor, maar aan de andere kant lijkt 't me zo gezellig!

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:03

Jaa dat is ook wel zo!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:09

Menino schreef:
Er zijn mensen overleden omdat er bijwerkingen zijn verzwegen, medicatie is later terug gehaald hierom. De testingsprocedures zijn ook niet alles... Heb er ook ooit een werkstuk (van 40 pagina's B-) ) over geschreven... En het is echt niet zo rooskleurig als jij het nu voorschrijft.

Denken dat de farmaceutische industrie louter vanuit idealistische overwegingen medicatie maakt is een beetje naief :P No offence
& doktoren krijg naar mijn weten gewoon een vast salaris en geen salaris per ziekte van de cliënt, itt de industrie die zoveel mogelijk medicijnen moet verkopen, en daarom ziektes probeert te promoten (En he. Geen makkelijkere prooi hiervoor dan psychische stoornissen aangezien de onderliggende oorzaken nog zo vaag zijn dat je iedereen een stoornis + medicijnen kunt aanpraten. In principe ).
Snoepreisjes, van de farmaceutische industrie, voor het uitschrijven van medicijnen krijgen doktoren dan weer wel.... :+ Gelukkig komen daar steeds meer maatregelen tegen en dat zal vast niet zijn omdat alle artsen + de industrie altijd zo integer gehandeld hebben :o .

Ik werk al 13 jaar in de farma. Ik weet wat er gebeurt en het is niet zo als jij beschrijft. Ja er gaan zaken fout maar waar is dat niet. Het gaat iig niet om moedwillige fouten....stommiteiten meer.
De snoepreisjes bestaan al 15 jaar niet meer.(om maar iets te noemen) En al helemaal niet als beloning voor voorschrijfgedrag.

En nee, doktoren worden gewoon per verrichting betaald. Alle artsen verdienen een veelvoud aan wat jij en ik verdienen....aan onze gezondheid. Niets mis mee wat miij betreft.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:27

Ik ben ook een ei met meetings, maar na wat onwennigheden zal het vast allemaal wel goedkomen!

Nieuw topic openen op meeting dinges dan?

Ik ben 22 trouwens :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:39

Ja is wel een idee dan, en ik moet zeggen dat het voor mij wat locatie en datum etc. betreft liever niet openbaar gaat. Als ik zie dat we in dit topic nu bijvoorbeeld 121 bezoekers hebben...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:39

Dat is niet dit topic, maar het Mensenwelzijn gedeelte :)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:43

Haha ja oké, maar bedoel er mee te zeggen dat iedereen mee kan lezen ;)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:50

Maar hoe moet dat dan qua organisatie? Of is dat op te lossen door het een besloten meeting topic te maken?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:01

Denk dat zo'n topic sowieso handig is, en een datum plannen misschien via mailadressen met datumprikker ofzo? Kunnen in een meetingtopic locaties bespreken enzo :) (Wie heeft er altijd goede ideeën? Ik niet, en ik kan geen keuzes maken :+)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:09

Mogen de ADHDers ook mee O:)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:12

Hihi bij GGZ zaten we met ADD en ADHDers in 1 groep, de ADHDers het hoogste woord, brullen door iedereen heen terwijl de ADDers door de drukte overwelmd in zichzelf keerden. Lol, het werd gaandeweg wel steeds beter hoor, maar om even een beeld te schetsen. ;) Veel plezier!

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:14

Hmja zoiets verwacht ik ook :P Wat mij betreft mogen ADHDers gewoon mee hoor! Wie hakt de knoop door om een meetingtopic te openen? :P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:55

Of een facebookgroep aanmaken? Blijft het ook besloten. Heeft iedereen FB?

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:17

Ik niet. :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:20

Piloetje schreef:
Hihi bij GGZ zaten we met ADD en ADHDers in 1 groep, de ADHDers het hoogste woord, brullen door iedereen heen terwijl de ADDers door de drukte overwelmd in zichzelf keerden. Lol, het werd gaandeweg wel steeds beter hoor, maar om even een beeld te schetsen. ;) Veel plezier!

Whaha. Ik heb over een maand mijn eerste groepstherapie en ik verwacht idd dat het ongeveer zo zal gaan. :P