Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Tja, weet je: het is ook gewoon niet anders en we hebben het er maar mee te doen![]()
Ondanks dat ik het krom blijf vinden dat ik niet kan beslissen over mijn eigen lijf is het nu eenmaal zo geregeld in NL (en België ook zo te lezen). Niets aan te doen, behalve hormonen in je lijf te stoppen en te wachten tot je niet-kinderwens serieus genomen gaat worden door de artsen.
InekeH87 schreef:Ik snap dat je de logica er niet van inziet, maar die is er wel. Het is niet voor niets dat er hier het nee tenzij principe is. Je kunt als vrouw altijd voor hormoonvrije alternatieven kiezen, vandaar dat sterilisatie omdat je niet goed tegen hormonen kunt geen reden is voor sterilisatie.
miss_lizje schreef:Weet iemand trouwens of die diane pil ook nog onder andere namen word verkocht?
De pil die ik slik is van Sandoz en bevat ethinylestradiol/levonorgestrel. Die eerste stof komt ook voor in dus die pil die nu zo in opspraak is.
Wat maakt die diane pil nu dan zo mogelijk gevaarlijk en mijn pil dan niet?
Sirius_ schreef:Even een vraagje,
Ik heb in september 2012 implanon laten zetten. Achteraf voelde ik het staafje niet, zag deze ook niet, terwijl dit wel hoort. Werd niet meer ongesteld vanaf het begin dus af en toe een test gedaan voor de zekerheid. Nu ben ik teruggeweest bij de HA en bleek dat het staafje te diep is gezet.
Zou geen probleem geven voor de werking, alleen het eruit halen is wat lastiger. Nog even met mijn vriend overlegd, we laten het zoals het is, mocht de werking tóch verminderen zoals veel op internet te lezen is en het leidt tot een zwangerschap, alleen maar welkom! Zo niet, ook goed, zolang zijn we nog niet samen.
Nou had ik gisteren een bloeding, te groot voor spotting, maar bleef bij gisteren. Iemand ervaringen met tussentijdse grote bloedingen en implanon, of is het staafje tóch verkeerd geplaatst?
Rhyddid schreef:miss_lizje schreef:Weet iemand trouwens of die diane pil ook nog onder andere namen word verkocht?
De pil die ik slik is van Sandoz en bevat ethinylestradiol/levonorgestrel. Die eerste stof komt ook voor in dus die pil die nu zo in opspraak is.
Wat maakt die diane pil nu dan zo mogelijk gevaarlijk en mijn pil dan niet?
De Diane pil heeft meerdere varianten.
Kijk maar even naar de foto en artikel van deze link
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/05/dia ... t-risicos/
De Sandoz staat er ook tussen, jammer genoeg...
_MG schreef:Ik kom er net achter dat ik ook een van de betroffen pil heb, nl. de cyproteronacetetaat/ ethinylestradiol. Mijn beste vriendin is in december bijna dood gegaan door een trombose in haar hersenen, waarschijnelijk een gevolg van dezelfde pil.
Mijn strip is bijna op en ik was sowieso al van plan te stoppen met de pil, omdat ik geen vriend meer heb. Kan ik gewoon direct stoppen als strip op is?
Klikoo schreef:ik heb even een vraagje. Ik zou geloof ik 2 weken geleden ongesteld moeten worden. Ik weet dit niet precies zeker, maar zat altijd in de buurt van de 14e van de maand. Ik heb 3 weken veilig seks gehad en slik niet de pil. Nu ben ik afgelopen maanden 10 kilo afgevallen en weet ik van me zelf dat ik op het moment te dun ben. Ik eet erg regelmatig en blijf afvallen. Daar zit een probleem dat weet ik. Maar omdat me menstruatie uit blijft heb ik vorige week maar een zwangerschapstest gedaan. Hier kwam uit dat ik niet zwanger was. Maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik weet niet zo heel erg goed meer wat er aan de hand is en waarom dit weg blijft. Heeft iemand hier misschien een idee?