[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:11

schaatsen! Leuk! haha ja ik heb op alle gebieden een zéér goede fantasie :D Zo dacht ik een tijd geleden: Fetakaas met Bosbessen moet lekker zijn! heb het alleen niet geprobeerd.. maar goed ook want fetakaas zal niet zo best wezen!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:13

Dat is ook goede beweging schaatsen. Jammer dat dat maar zo kort kan.
Ik ben ook niet zo creatief met eten, daarom vind ik dit topic zo handig kom ik nog eens op ideeën.

Kwam er net achter dat mijn borsten gekrompen zijn. (Ik zag het).
Ben ik zo blij om, niet dat ze zo groot zijn (helemaal niet zelfs), maar dat is bij mij het eerste wat echt zichtbaar afvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:13

Mjetterd schreef:
Lijstje van gisteren:
O: 2 boterhammen met kruidenkaas light en pesto (ik vind die combinatie echt geweldig!)
T: Activia drink
L: 3 Boterhammen met gebraden gehakt
T: Mandarijn
D: Aardappelschijfjes, klein stukje worst en bloemkool

Toen naar de manege geweest, 1 les meegelopen en gevoerd

Ik vind pesto ook ontzettend lekker! :~ Zie 't bij jou ook vaak terugkomen haha.

Mijn ontbijtje vandaag: meergranen boterham met hagelslag
Tussendoor: pakje crackertjes
Lunch: tosti met waldkorn boterhammen, waldkorn beschuitje kipfilet
tussendoor: kiwi
Avondeten: ??
tussendoor: mango

Verder enkel thee gedronken en water. :) Wel jammer dat ik vandaag geen sport heb.. maar ja. Ook wel lekker, avondje niks doen! (hoewel, niks.. leren :O )

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:14

toppie Ginger!! Ik smeerde gisteren mijn bovenarmen in met bodycreme en ik dacht: hee..die zijn iets dunner!

Rebecca.. ik heb geleerd dat er in mango echt véél suikers zitten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:15

Mjetterd schreef:
@Mootje, ooh dat is inderdaad niet zo best. Als je dan weer normaal gaat eten komt alles er weer snel aan natuurlijk.
Ik heb hetzelfde als jou, mensen schatten mij niet in de 80 kilo.
Eigenlijk ben ik een beetje uit verhouding :+, ik heb hele dunnen benen, maar wel een dikke buik.

Voor de groene Thee drinkers onder ons,
Welke groene Thee drink je?
Ik drink bijna altijd Giseng, van Pickwick. Cranberry vind ik heel erg vies.
Heb gisteren een pakje gekocht met 4 verschillende soorten groene thee.
Die morgen maar eens proberen :)

Gewone groene thee van Lipton of met citroen! Maar welke ik nu drink en ik echt 789257786x lekkerder vindt
Afbeelding
:~
Ik weet niet WAT het is maar deze vind ik zoveel lekkerder dan pickwick. Echt zeker het uitproberen waard :D !

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:17

Mango heb ik laatst opgezocht en is wel echt heel gezond.
Totaal calorieen van een hele mango is iets van 160, maar dan heb je natuurlijk ook wel veel als je een hele mango pakt.

Groene thee hebben we op het werk van pickwick met citroen. Vind hem niet zo heel lekker.
Ik wil nog ginseng gaan halen. Thuis heb ik gewoon naturel van de lidl, die is ook wel lekker.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:26

Mag ik mij ook melden..?

Na een tijdje starten en opgeven van een aantal dieeten, ben ik sinds vorige week opnieuw begonnen.
Zou toch minimaal 10kg afvallen (liefst nog meer ;-) ), en dit door gezonde voeding en meer beweging.

Ondertussen al een kilootje kwijt!

Ik moet zeggen, was een echte snoepkont ! Chocolade, koekjes, zoetigheden...mm :-)
Daar ben ik nu volledig van afgestapt en deze worden vervangen door muesli of fruit met yoghurt.

Mijn dieet van vandaag is als volgt:

o: yoghurt met muesli
m: verse tomatensoep
t: 100gram kalkoenfilet
a: 100gram aardappelen met onbeperkte groenten
t: nog een stukje fruit en/of wat yoghurt

Ik hoop dat ik op deze manier nog even kan doorzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:27

wiebke schreef:
toppie Ginger!! Ik smeerde gisteren mijn bovenarmen in met bodycreme en ik dacht: hee..die zijn iets dunner!

Rebecca.. ik heb geleerd dat er in mango echt véél suikers zitten???

Kan wel zijn, maar ik vind mango's lekker en als tussendoortje helemaal prima. Het is m'n toetje en avond tussendoortje in één namelijk haha. Daarnaast is het wel super gezond en dat vind ik belangrijker dan nog eigenlijk :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:37

Ik drink eigenlijk de hele dag door rooibos thee..

En jaa maar ga ook wel eens "indoor" schaatsen :)
En dan is eigen schaatsen wel fijner dan schaatsen huren..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:50

Heeft iemand van jullie trouwens foto's gemaakt om voor jezelf bij te houden hoe je er eerst uit zag?
Ik heb dat namelijk wel, puur voor mn eigen die mag niemand anders zien.
Maar ik heb een vaste plek en daar maak ik 1 keer in de zoveel tijd foto's met precies hetzelfde setje aan en verder niks. Van de voorkant, zijkant en achterkant.

Mijn 1e keer was begin december en heb het net voor de 2e keer gedaan.
Dan zie je pas echt goed wat je kwijt bent, als je die foto's naast elkaar legt, ook al geeft de weegschaal nog bijna geen verschil aan.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:53

goed idee Ginger! Mogen wij die foto´s ook zien???

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:57

Die foto's die komen echt niet openbaar te staan. Zijn echt heel erg, maar wel de duidelijkste manier om het voor je eigen te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 16:58

ik eet ook mango voor het leven , zal wel aan de naam liggen :P lust verder niet heel veel

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:01

Wat een goed idee, ginger! Ga vanavond meteen foto's maken :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:20

Hütenkase is echt superlekker hoor :j :)
Ik heb mijn handje cornflakes voor nu even vervangen voor yoghurt met fruit, cornflakes voeden toch wat te weinig. Is fijn als je 'lekkere' trek hebt om tussendoor een handje van te eten, maar had nu toch wel echt behoefte aan meer. (door de kou mss? en heletijd op stal bezig geweest)
Ben wel slecht bezig, heb nog geen druppel gedronken vandaag kom ik nu achter!
Vanavond heb ik pasta, maar dat is toch wel goed icm sporten erna?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:25

Zou ik me hier ook mogen melden?

Ik heb al een tijdje meegelezen, vond het nu wel de tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik heb veel overgewicht, ik denk wel meer dan jullie allemaal, maar ik ben nu al goed bezig geweest. A.s. vrijdag ben ik 3 weken bezig en zaterdag mag ik mezelf weer wegen. Tot nu toe is er 6,5 kilo af. Ze zeggen dat het in het begin snel kan gaan omdat je vocht verliest. Ik dacht juist dat mn weegschaal stuk was.

Ik eet gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, daarin mag ik 1400 calorieen nuttigen. Zo min mogelijk verzadigde vetten en verder alleen water en thee drinken.

Is er misschien ook een HK topic voor mensen met wat meer overgewicht dan de meeste hier? Ik heb meer dan 30 kilo af te vallen namelijk... Een HK met dit soort mensen lijkt me wel fijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:27

Heeey Lynn! :) Lang niet meer gesproken! Welkom!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:28

Dat is inderdaad lang geleden he, eigenlijk te lang. Jij bent ook goed bezig las ik?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:33

Hey Lynn! Ik moet ook veel afvallen.. ook zéker een kilo´tje of 30.... er was volgens mij wel een speciaal topic voor mensen met veel overgewicht, maar ben het even kwijt

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:35

LynnDenise schreef:
Dat is inderdaad lang geleden he, eigenlijk te lang. Jij bent ook goed bezig las ik?

Pas sinds vandaag weer hoor :) Gaat ons lukken ja?! En we gaan wel weer eens meeten :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:37

Het gaat ons zeker lukken en meeten moeten we ook zeker weer eens doen, veel te lang geleden!

Wiebke, fijn om te horen dat ik niet de enige ben die een hoop moet afvallen. Het is altijd fijn om te horen dat je niet de enige bent.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:37

LynnDenise schreef:
Zou ik me hier ook mogen melden?

Ik heb al een tijdje meegelezen, vond het nu wel de tijd om mezelf even voor te stellen.
Ik heb veel overgewicht, ik denk wel meer dan jullie allemaal, maar ik ben nu al goed bezig geweest. A.s. vrijdag ben ik 3 weken bezig en zaterdag mag ik mezelf weer wegen. Tot nu toe is er 6,5 kilo af. Ze zeggen dat het in het begin snel kan gaan omdat je vocht verliest. Ik dacht juist dat mn weegschaal stuk was.

Ik eet gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes, daarin mag ik 1400 calorieen nuttigen. Zo min mogelijk verzadigde vetten en verder alleen water en thee drinken.

Is er misschien ook een HK topic voor mensen met wat meer overgewicht dan de meeste hier? Ik heb meer dan 30 kilo af te vallen namelijk... Een HK met dit soort mensen lijkt me wel fijn.

Jup is er!
[HK] Wij houden het niet voor gezien, voor een kilootje of -10

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 17:43

Ik heb ook fotos van mn buik gemaakt een paar weken terug xD

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:10

Misschien een idee voor dipsausje. Beetje yoghurt, beetje yofresh, klein beetje zout en peper en wat verse knoflook uitpersen en er doorheen doen. Je kan ook nog wat bieslook er doorheen doen of andere kruiden. Heel simpel maar wel lekker. Verhoudingen zijn gewoon om zelf te bedenken.

Wat ik ook wel eens gemaakt heb, en wat erg beviel, was een tonijnsalade. Blikje tonijn, beetje ketchup, beetje yofresh of slasaus, een appel in kleine stukjes snijden, wat zout en peper. Alles goed door elkaar mengen en val maar aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 18:54

Ik doe vaak citroensap over m'n groente heen, vind ik heel erg lekker :)