Puisten deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:21

was laatst 50 procent korting op dr. van er hoog bij de DA, vind die facewash altijd erg fijn dus heb nu ook de scrub gel, cleansing lotion, quick recovery gel & spotcream. En bij de big bazaar waren die maskertjes voor 0.99 cent dus daar ook maar een hele voorraad van ingeslagen. Bij mij gaat het wel iets beter maar zit alsnog wel wat werk aan :j

ben nog opzoek naar een fijne nachtcréme, iemand aanraders?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:35

Ik kom even binnen vallen, heeft iemand ervaring met de Clinique Anti-Blemish Solutions Clarifying Lotion? Werkte het goed/fijn voor jou en hoe zit het met het uitdrogen van de huid?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:00

Hier is 't ook weer een ramp. Alle plekjes op m'n kin/wangen open gekrabbeld... Ik moest voor m'n studie een boek lezen waar ik gister heel de dag mee bezig ben geweest en dan zit ik onbewust dus heel de tijd aan die plekjes...

Heb gister wel een DIY gevonden over een tonic met zeezout. Die ga ik zo maken en dan de komende tijd gebruiken. Hoop dat dat helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:12

Ayla: Welke honing gebruik jij? Denk dat het namelijk ook echt iets voor mij is..

ik gebruik nu dagelijks 2x per dag facewash van dr van der hoog en tonic van garnier en ik moet zeggen.. het gaat best oke. Nu ietsjes minder want ongesteld, maar alsnog.. ik mag niet heel erg klagen :=

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 16:39

Tara: pas op met zeezout, dat droogt je huid snel uit :) wondjes kun je beter (mits ze echt helen en niet aan het onsteken zijn/gaan, behandelen met iets dat ze voed zodat ze sneller helen)

Rebeccaa: ik heb even voor je gekeken en het is gewoon een 375gr 'fles' bloemenhoning van het merk Melvita, gewoon van de C1000 vandaan :)
Zou proberen er een te nemen die jij er puur uit vind zien, althans dat heb ik gedaan haha O:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 17:16

Dat weet ik inderdaad, van dat uitdrogende effect van zeezout :j Als nachtcreme gebruik ik altijd al een olie om inderdaad wat je zegt de wondjes te laten helen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:49

Hey meiden!

Tijd niet geweest hier...

Ik zit nu 2 maanden aan de Roaccutane. Mijn huid is helemaal clean nu, behalve rond mijn menstruatie. Ik moet nu nog 2 maanden en dan weer terug voor controle. Verder gebruik ik een crème van Vichy om de droogheid tegen te gaan, en dat helpt super. Ik kan het iedereen aanraden om een keer te informeren bij de HA (als je dat nog niet hebt gedaan) of je in aanmerking zou komen voor een Roa-kuur! :j

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:07

Juul, heb je misschien een foto hoe je huid eruit zag voor de kuur?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:14

Juul schreef:
Hey meiden!

Tijd niet geweest hier...

Ik zit nu 2 maanden aan de Roaccutane. Mijn huid is helemaal clean nu, behalve rond mijn menstruatie. Ik moet nu nog 2 maanden en dan weer terug voor controle. Verder gebruik ik een crème van Vichy om de droogheid tegen te gaan, en dat helpt super. Ik kan het iedereen aanraden om een keer te informeren bij de HA (als je dat nog niet hebt gedaan) of je in aanmerking zou komen voor een Roa-kuur! :j

Wat superfijn voor je! Goed om te horen!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:05

Fijn dat de roaccutane zo goed heeft geholpen Juul!

Mijn huid is nog steeds oke, hoop dat ik ervan af kan blijven en 't zo blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:15

emr schreef:
[naam], heb je misschien een foto hoe je huid eruit zag voor de kuur?

Nee helaas niet, was ook niet echt foto-waardig toen haha :P

Het enige vervelende aan Roa is dat je huid veel minder snel hersteld, waardoor de rode plekjes en littekentjes veel langzamer wegtrekken.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 17:56

Hmm mijn huid is niet meer zo 100%
Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven :)

Sinds een tijdje heb ik allemaal kleine rode bultjes rond mijn mond en het verspreid zich naar mijn wangen. Het is gevoelig en prikt zelfs als ik mijn dagelijkse routine doe (reinigen,......) ook is het droog en schilfert het vaak.

Ik ben niet veranderd van crème en make up. Al wat ik gebruik is parfum/andere zooi vrij dus het lijkt me raar dat het hiervan komt.
Het enige dat anders is is mijn tonic omdat mijn favoriete er niet meer was, maar ik heb het enkel daar en niet op de rest van mijn gezicht + hals.

Iemand idee wat het is en wat ik er aan kan doen ?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:21

Misschien een allergische reactie?
Als het prikt zou ik op die plekken niet te veel reinigen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:28

mlc schreef:
Misschien een allergische reactie?
Als het prikt zou ik op die plekken niet te veel reinigen

hmm zou niet weten op wat, producten zijn hetzelfde, gebruik geen parfum en qua voeding heb ik alleen last van chocolade en tomaten en die vermijd ik dus.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:01

Allergie kan zomaar ontstaan :)
Verder zou ik namelijk niet weten wat het is, jeukt het misschien? Of misschien komt het door te agressieve/uitdrogende producten?

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:30

Wiehoe! ik heb weer mijn groene leem masker. :) De tijd dat ik dat fanatiek gebruikte ging het zo goed met mn huidje, dus hoop dat het nu ook opknapt.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:32

emr schreef:
Wiehoe! ik heb weer mijn groene leem masker. :) De tijd dat ik dat fanatiek gebruikte ging het zo goed met mn huidje, dus hoop dat het nu ook opknapt.

Kun je ook bij de ruitersportzaak kopen he, 7 euro voor een hele grote zak poeder :)

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:56

Ja ik weet het, nu nog een ruitersportzaak op fiets afstand.. -O-

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:07

mlc schreef:
Verder zou ik namelijk niet weten wat het is, jeukt het misschien? Of misschien komt het door te agressieve/uitdrogende producten?

Ja jeuken en trekken(nja hoe beschrijf je dat).
Ik heb alles voor de gevoelige huid dus echt zeer agressieve dingen gebruik ik niet echt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:20

Morrow_Less schreef:
mlc schreef:

Ja jeuken en trekken(nja hoe beschrijf je dat).
Ik heb alles voor de gevoelige huid dus echt zeer agressieve dingen gebruik ik niet echt.

Let je wel ook op de ingrediënten? Want dat er gevoelige huid op staat, betekent helaas nog niet dat er ook echt geen irriterende ingrediënten in zitten.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:34

Was naar de apotheek geweest voor advies en ze gaf die producten mee.
Maar alleen last van die producten rond mijn mond en pas na een jaar, is dat niet raar ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:40

Morrow_Less schreef:
Was naar de apotheek geweest voor advies en ze gaf die producten mee.
Maar alleen last van die producten rond mijn mond en pas na een jaar, is dat niet raar ?

Zelfs op een apotheek zou ik niet vertrouwen... Maar dat ben ik :P
Nee dat is juist niet raar. Het kan altijd zijn dat je ineens overgevoelig wordt voor een stof ook al gebruik je 't al jaren. Sommige mensen zijn bv ineens allergisch voor de gesp van hun broekriem of hun zilveren kettinkje wat ze al jaren dragen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:31

Ik zal mijn gezicht voorlopig met water reinigen en niets meer op die plekken aanbrengen en kijken hoe het gaat :)

Dan weet ik meteen of het aan een van de producten ligt :)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:20

Ik denk eerder dat het te maken heeft met het weer en het vocht etc in de lucht :j
Naarmate de winter nadert word mijn huid ook steeds 'droger' en moet ik hem meer gaan voeden, of iig niet meer met opzet wat droger laten.
Dus aan je producten ligt het niet, maar misschien kun je wel overschakelen naar producten die je huid wat meer voed.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:35

Mijn huid ging de goede kant op, maar zoals het er nu weer uitziet wil ik niet eens meer in de spiegel kijken. Vreselijk, en hoe dat zo opeens komt weet ik niet. :n