Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floko

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 19:55

Ik kende het helemaal niet, maar lijkt me idd erg handig als ze uit de maxicosi moeten!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:21

Ooh op die manier!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:18

Ik gebruik een oversized trui om die dan over de kleding aan te trekken die ze dan sws al aanheeft

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:07

Ik heb een voetenzak in de maxicosi.
Werkt prima. Jas heb ik niet eens voor de kleine. Heb een zo'n wolpakje en skipak voor in de kinderwagen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:14

Voor in de kinderwagen heb ik inderdaad ook een voetenzak. Vindt Mila alleen niet zo tof want die wil met d'r benen trappen .
Maar boodschappen doen etc moet hier sowieso met de auto, dus dan zit ze gewoon in het zitje van de boodschappenkar. En dan flirt ze graag met iedereen die in de winkel is :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 10:37

Afbeelding

Met iedereen flirten in de winkel word hier ook volop gedaan _O-

Ik heb gister via vinted nog even een maatje kleiner aan winterjas gekocht....
86 winterjas is voor het mooie nog te groot _O-

Maar ohhh vind ze het prachtig sochtends te helpen met de paardjes voeren.

Het is dat ik iris en dahlia niet vertrouw qua kinderwagen aanknabbelen.... anders had ik haar daar kunnen laten staan en dan snel de andere 2 hooibakken vullen.
Nu moet ze dus mee naar de andere 2 bakken terwijl de 3 ezels bij de eerste bak blijven staan

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 10:49

Hahaha, heerlijk dat flirten in de winkel van Mila en Miranda!
Hagelslag, gezellig hoor, dat voerhulpje! Jij gaat ook al rap richting haar 1e verjaardag natuurlijk. Nog 2 maanden...

Geinig die reisponcho, kende het niet. Ik heb mijn dochter toch met jasjes in de autostoel. Voetenzak is mooi voor in de auto, maar is er natuurlijk niet meer als ze uit de auto gaan. Wij hebben een maxicosi (met voetenzak), maar die kan ik al geruime tijd niet meer tillen, waardoor ik voor in mijn auto een autostoel heb gekocht. De maxicosi paste ook niet met isofix base bij mij achterin (Volkswagen Up), dus moest altijd met gordel en dat vond ik sowieso niet heel fijn. Nu gewoon een fijne 360-graden draaibare autostoel met top-tether en isofix die gewoon achterin mijn auto past. Ik besteed wel wat tijd aan die gordeltjes, omdat ik inderdaad de risico's van jas aan in de stoel ken.

Hier een frustrerende periode. Speelgoed weggooien/wegschuiven lukt, maar dan erachter aan... Ze spartelt druk met haar beentjes, maar doet telkens haar armpjes naar achteren alsof ze wil gaan vliegen als superman. Helpt niet echt bij het voortbewegen. Het huis is er klaar voor om een tijgerende baby veilig te laten rond bewegen, tot we de kerstboom erin zetten. Dus wie weet is de kerstboom opzetten het laatste zetje die ze nodig heeft om toch te gaan tijgeren :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-25 21:51

Roulette; zo leuk dat jullie dame zo'n goede eter is. Hier is het vooral nog het manipuleren van eten :')

Naomi_Jortje; pittig zulke nachten! Wel fijn dat Mila overdag een blije baby is! Dat maakt al veel goed <3
En ook al zo'n goede eter! :9
Goede tip van de reisponcho! Ik vind dat met jasjes zo irritant.
Ik doe meestal haar jasje aan, met de rits open in de maxicosi, riempjes vast, jasje dicht over de riempjes. Dat werkt het best met een jasje zonder capuchon.
Voor langere stukken in de auto doe ik haar helemaal geen jasje aan, maar wel even een dekentje over.

Hagelslag; Wat gezellig zo samen de paarden voeren! :))

PeerAppel; Hopelijk heeft ze het tijgeren gauw onder de knie, zodat de frustratie wat minder wordt :o

Tijdje geleden weer naar het CB geweest. Ze woog op dat moment 7560gram en is nu 68 cm. Ik merkte het al een beetje aan de kleiner vallende maat 68. Dat past niet zo lekker meer.
Verpleegkundige was blij dat wij zijn doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze dame had bij het bezoek hiervoor ook aangegeven dat het goed was om er mee naar de huisarts te gaan.
Woensdag is de afspraak met de dermatoloog. Ik ben heel benieuwd wat hij/zij ervan vindt. Ondanks dat de ontsteking helemaal weg is, blijft de plek onrustig.

Onze dame vanavond met koorts uit bed gehaald.. Ik heb zo'n vermoeden dat er weer een tandje aan zit te komen *D

Iedereen het Sinterklaasweekend goed doorgekomen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:03

Hier was het best een heftig sinterklaasweekend, vier sintfeestjes :+ Hektor heeft braaf bij de sint op schoot gezeten zonder te huilen, dappere jongen <3

Met een verkoudheid en oorontsteking achter de rug, gaat het slapen nog steeds vrij dramatisch. Ik kan zo jaloers zijn op alle doorslapers hier! Het voelt soms zo eindeloos en de vermoeidheid is zo groot. Ik verbaas me er elke keer toch weer over hoeveel impact slecht slapen heeft op je algemene welzijn en functioneren :=

Verder is Hektor wel nog steeds een super blije, lieve makkelijke baby. Helemaal verliefd op hem <3 Hij doet het echt supergoed verder. Het stappen achter het loopkarretje gaat steeds vlotter ook, benieuwd wanneer hij echt los gaat proberen staan (daar is hij nu nog te wiebelig voor :D )

@Naomi_Jortje: we zijn dus niet de enige met slechte nachten! Heftig he..

@Hagelslag: die zal het paardenvirus ook snel krijgen :D

@PeerAppel: ahww inderdaad, één keer ze zichzelf een beetje kunnen voortbewegen verdwijnt er vaak al veel frustratie.

@S_imonee: hoe was het bij de dermatoloog? Hopelijk niks ernstig?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:55

Vier sintfeestjes, jeetje dat is een hoop. Hier twee en dat vond ik al meer dan genoeg! Wat knap dat Hektor zonder huilen bij de Sint op schoot wilde.
Troost je, ook hier nog geen doorslaper hoor. Mijn dochter is dan wel wat jonger dan de meeste hier (7 maanden), maar zij krijgt echt nog voeding rond 23:00 en 03:00. Kunstvoeding, dus we kunnen het verdelen en dat is wel fijn. Ik kan blijkbaar echt énorm slecht tegen slaaptekort en gebroken nachten. Word daar echt ongezellig van zeg maar :Y) M'n dochter kan trouwens sinds gisteren achteruit, dus het vooruit-knopje zal vast ook vlot gevonden worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:28

Hier ook een voetenzak in de maxi cosi en buggy (in buggy wel alsnog een jasje aan trouwens).

Meneer hier groeit al uit 68 (sommige merken) en gaat al richting 74 ;( . Hij heeft zn slechte start gelukkig helemaal bijgewerkt en er is nu niks meer van te merken! Hij staat continu en gaat zelfs al dansen als hij muziek hoort :+ . Niks is meer veilig, want alles wat op tafel staat word eraf gegrist of geslagsn! 2x per dag doet hij een heerlijke dut van 1,5u. Beetje jammer dat hij snachts nog steeds ellendig slaapt.....

Momenteel komt tand nr 3 ook door! Dus de slechte nachten zullen daar ook wel mee te maken hebben... Hij is nu 9mnd en heb dus ook al 9mmd geen nacht meer doorgeslapen.... Ik geef ook nog steeds borstcoeding en dat is ook de beste troost/remedie snachts...

Collega van me is weer oma geworden en ooooh wat is dat dan ineens weer mega klein!!