@Eef_Bam Wandelen is ook goed voor je uithoudingsvermogen, en lekker bezig dat je toch nog een moment gevonden hebt voor een stuk hardlopen.
@Koekie73 Ik heb niet veel ervaring met lange tights, ik kies er zelf eigenlijk altijd voor om bij kouder weer een jogging broek aan te doen. ik heb een onderlaag speciaal voor hardlopen en sporten die schuren voorkomt maar het kan ook over een korte tight heen.
@Tiggs Veel plezier bij de loopgroep morgen
@germie Gefeliciteerd met je loop. Leuke medaille ook
Hier vanochtend mijn laatste triathlon van het jaar gedaan. Zwem parcours was lang waardoor ik iets langer daar over gedaan heb dan vooraf gepland. Met fietsen voelde ik meteen dat er vandaag geen snelheid in zat, maar het smerige weer had daar ook wel een rol in. Ik heb een gruwelijke hekel aan fietsen door de regen/over glad/nat wegdek en kreeg mijn hartslag ook echt niet in de buurt van waar ik hem normaal heb op dit onderdeel van een sprint. De lage temperatuur zal daar ook wel een hand in hebben gehad maar het voelde de hele 50 minuten als een ultieme struggle. Enige voordeel hiervan was dat ik me relatief fris voelde tijdens het hardlopen. Merkte wel dat ik duidelijk weinig gedronken had ook op de fiets want ik heb het gelletje gebruikt aan de start van het hardlopen, wat niet nodig was geweest als ik zoals normaal mijn bidon sportdrank had leeg gedronken op de fiets. Maar daarna op een voor mij behoorlijk tempo de eerste ronde ingezet (Parcours was 5x net iets onder 1k), en dat eigenlijk de hele run vol gehouden. Strava/Garmin laat wel zien dat ik km na km wat inzakte de eerste 3km maar de hele laatste ronde heb ik me echt herpakt, wat terug is te zien in dat de 4e km een paar seconde sneller is dan de 3e en de laatste 0.86km de snelste pace split van allemaal had. En ik was niet helemaal op, dus wellicht had er nog wel 20 of 30 seconde meer ingezeten als ik het tempo iets eerder had verhoogd.
All in all geen ideale race maar wel een opsteker op de run. En terugkijkend naar de cijfertjes Spoiler:
(wiskundige hier)
dan zie ik dat ik ook met het fietsen niet ontevreden mag zijn. Hoewel ik 2km/h langzamer was dan vorig jaar heb ik dit jaar 139W gemiddeld en 147W normalized getrapt ten opzichte van 127W gemiddeld en 131W normalized vorig jaar. Dus harder gewerkt om langzamer te gaan