Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 23:07

@marlis; wat een hork... Hopelijk knapt paardje gauw op!

Even een buik foto van vanmiddag. Merk dat ik het echt lollig vind dat hij nu begint te groeien en je dus nagekeken wordt op straat/hotel <3, trots op buikie!Afbeelding
Al zit ie soms ook wel in de weg hoor _O-

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 01:07

Mriek van harte gefeliciteerd met je opa!

@Gnome ik ben benieuwd naar een foto als hij af is. En nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@marlis He gadsie en irritant zo'n dierenarts. Het paard dat ik rij had ook vaak koliek. Bij hem kwam het doordat het hooi steeds wisselde waar hij niet tegen kon. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo kan zijn? Hopelijk heb je geen buikgriep meer en voel je je morgen beter.

Mooi buikje Sting! Het gaat ineens hard he.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:01

Nicje87 schreef:
Wat balen Marlis! Wat goed dat je zwager zag dat het een ouder model was.

Veel plezier Gnome!

Wij net thuis van de beurs. Ik vond het erg leuk en gezellig, wel druk. Nog wat rompertjes en kledinghangers gescoord en gebruik gemaakt van de actie "bij etos pampers 2+2 gratis". Deze worden gratis thuisbezorgd. Via de website kan volgens mij iedereen er gebruik van maken, wellicht interessant voor iemand?
Verder heb ik zo'n buikband gekocht. Buik begint ineens hard te groeien en voelde dat zo'n band wel fijn is.

Ik heb ook een band, gebruik hem nu alleen met stalwerk en rijden maar vind het zelf heel fijn!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:01

Sting schreef:
Ben wel benieuwd naar zo'n buikband, of dat nou wel fijn is! Klinkt wel prettig.

Ik lees komende week mee vanaf Gran Canaria, op honey/babymoon **\O/**. De trap op haar het uitzichtpunt was wel een uitdaging, meerdere keren moeten pauzeren ivm lucht tekort _O-

Gran Canaria is heerlijk!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:03

Gnome schreef:
Hier twee dagen heerlijk uit eten geweest ja. In Emmen gisteren bij the Dinner Club. Was gisteren jarig.

Nijntje staat nu voor de helft op de muur. Moest 2x zo groot als dat m'n moeder had geschat haha dus moet even opnieuw uitgetekend worden. Dus morgen dat eerst afmaken en dan gaan we daarna de kinderwagen uitzoeken.

Gefeliciteerd met je opa!

Nog gefeliciteerd!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:04

Marlis schreef:
Hier hele dag in de weer geweest. Kyra (paard) weer ziek. Weer dezelfde symptomen grootendeels, loom, zich laten vallen en blijven liggen, rollen, flemen, gapen.

De ene x wel mesten, andere x niet, ene x waterig andere x niet maar nu was haar mest prima.

Laatste x was eind november. Dus elke x met even er tussen en dan weer ziek. En meestal dan ook twee a drie dagen achter elkaar dierenarts.

Een x darmen die niet goed lagen, een x gaskoliek dachten ze, een x binnenkant mond en tong helemaal droog, gesondeerd en vocht en parrafine gehad.

Nou nu alleen een prik tegen buikpijn.

En de dierenarts die kwam was totaal niet prettig. Meerdere die al aangaven dat hij van die praktijk niet fijn is nou dat blijkt. Maarja hij had weekend dienst

Hij wou ook nergens in mee gaan. Ze gooien alles op stress.

Terwijl Kyra een dood mak paard is die to totaak niet stress gevoelig is. En kennen haar al een vanaf haar geboorte.

Ook al ipv grond water vd zomer naar kraan water gegaan maar is het ook niet. Hebben nu nieuwe lading hooi dan de andere paar x dat ze ziek er werd, en ook wel weer geanalyseerd. dus dat is het ook niet.

Maar hij wimpelt alles af en weigert ook uitgebreid bloedonderzoek.

Zus ging zo nog even stappen.

Dus weekend vloog voorbij.

Zelf last van een buikgriepje ook nog. Hopelijk valt het vannacht mee want morgen weer werken. En niks in de baby kamer verder kunnen doen.

Wat vervelend, hopelijk is ze snel weer beter, zou gewoon bloedonderzoek eisen hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 09:07

Hier een lekker druk weekend gehad, zaterdag bij mijn beste vriendin geholpen met klussen/slopen in haar nieuwe huis. En gister weer op wedstrijd geweest wat al weer een stuk fijner ging en ook mooie punten 195 en 193 en een 2e prijs :D en daarna nog mijn vader zijn verjaardag gevierd.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 11:26

mriek1990 schreef:
Mijn vriend neemt naast het geboorte verlof eerst 2 weker gelijk erna op. Dan waarschijnlijk nog in de 2 weken voor de zomervakantie een paar dagen, omdat ik dan ook weer aan het werk moet. :)
Fijn geregeld! Mijn man neemt volgens mij 5 weken (inclusief geboorteverlof) en daarna werkt hij in principe als alles goed gaat fulltime tot ik weer 3 dagen ga werken. Dan gaat hij in die tijd een goeie 6-8 weken (even uit m’n hoofd) 2 dagen per week werken zodat hij de andere dagen thuis is met de kleine. Mijn werk is best wel meegaand en flexibel, maar zijn werkgever is echt helemaal top. Ook nu we weer plotseling in het ziekenhuis zijn.
Hoop voor je dat Ted snel draait zodat je daar weer wat geruster op kunt zijn.

Marlis schreef:
Heftig. Snap dat je geschrokken ben.
Hopelijk blijft de kleine nog even veilig binnen zitten. Even terug gezocht wanneer je uitgerekend ben. Gelukkig wel de 24 weken voorbij maar dan alsnog alles natuurlijk mega spannend en veel risicos. Duim voor jullie.
Ons eerste kindje is met 24+4 geboren (en helaas ruim twee weken later overleden aan een infectie) en ook mede daardoor zijn we ons dus echt een ongeluk geschrokken. Heb gelukkig nauwelijks harde buiken ook niet na het getrek en gesleur van gisteren aan m’n BMM om de cerclage te verwijderen. Er zit helaas nog wel een stuk in (dat wat in het weefsel gescheurd is). Dat durven ze nu niet te verwijderen omdat ze bang zijn teveel te prikkelen maar zou zo geen kwaad moeten kunnen en gaat er eventueel met 36 weken nog uit en anders na de bevalling. Gelukkig nu al veel verder qua termijn maar toch hoop ik dan onze vent nog lekker binnen blijft. Wil zo graag gewoon een ziekenhuis bevalling en naar huis met onze kleine in de Maxi Cosi en niet weer NICU / couveuse en alle zorgen die daarbij komen kijken.

QueenE schreef:
Oh nee schrikken ja! Ze kunnen dan geen nieuwe plaatsen? Heb er verder geen verstand van hoor :o
Nee het weefsel is nu te zacht en ze doen dat met deze termijn sowieso niet meer. Daarnaast heeft de cerclage dus m’n weefsel gescheur dus ik heb ook liever niet dat ze een nieuwe zetten (dat gaat met vrij veel kracht gepaard).

Marlis schreef:
Ik zou vanmiddag een stokke stoel ophalen stond bij nieuw model. Voor zekerheid nog even aan mn zwager laten zien maar die zegt is echt het oude model. Afspraak afgezegd. Je kan echt niks vertrouwen van internet.
Mijn man heeft heel veel via MP gekocht maar hij heeft ook echt engelengeduld daarmee. Maar goed dat hij dat wel heeft want voor mij hoeft echt niet alles nieuw te zijn maar ik word zo doodmoe van dat volk op MP haha. Wij gaan ook voor een Stokke maar we wordne gruwelijk verwend dus krijgen die van m’n moeder. Gewoon die basic nieuwe variant niet die heel hypermoderne versie.

Sting schreef:
Ik lees komende week mee vanaf Gran Canaria, op honey/babymoon **\O/**. De trap op haar het uitzichtpunt was wel een uitdaging, meerdere keren moeten pauzeren ivm lucht tekort _O-
Heerlijk! Geniet ervan hoor.. ik ben zooooo toe aan zon (of überhaupt buitenlucht op dit moment).

mriek1990 schreef:
Kiwipitje gelukkig dat je je fysiek wel goed voelt. Kan me voorstellen dat het mentaal véél met je doet. Heb je wel wat afleiding om je heen?
Mentaal doet het wel wat ja, maar ik denk dat ik dat pas echt kan voelen als ik weer in m’n eigen omgeving ben. Er is hier weinig afleiding behalve scrollen op je telefoon en alles is natuurlijk medisch dus ben blij als ik gewoon thuis ben en een beetje m’n eigen ding kan doen.

mriek1990 schreef:
Ik had vandaag verjaardag van mijn opa, wordt morgen 89. Was met de hele familie. Erg gezellig, maar miste mijn middagdutje wel haha. Vanavond maar weer wat vroeger het bed in. Héél raar idee dat ik morgen gewoon kan uitslapen! :=
Gefeliciteerd met je opa! Lijkt me inderdaad een gek idee dat je ineens niets meer hoeft..

Marlis schreef:
Hier hele dag in de weer geweest. Kyra (paard) weer ziek.
Beterschap voor je paard en voor jezelf. Rustig aan hoor :j Kun je nog schakelen met een andere dierenarts?

Ik mag vandaag wat rondom bed bewegen en over de gang lopen. Als dat goed gaat en ik krijg geen harde buiken dan mag ik naar huis. Daar kijk ik heel erg naar uit maar ik vind het tegelijkertijd ook wel erg spannend :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:09

Poeh Kiwipitje, nu snap ik wel dat het extra spannend is, ook omdat je andere kindje is overleden. Hopelijk krijg je geen harde buiken en mag je snel naar huis. Toch fijn om in je vertrouwde omgeving te zijn dan :) sterkte!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:11

Jeetje Kiwipitje, wat ontzettend schrikken zeg. Ik ben blij dat je je goed voelt. Hopelijk mag je snel onder goede omstandigheden weer naar huis. Wat ontzettend verdrietig van jullie eerste kindje |(

Sterkte met je opa Nicje, hier een zelfde situatie.
Klinkt alsof je geslaagd bent op de beurs, lekker een dag weg.

Fijn dat je zwager je kon vertellen dat het toch een oud model was Marlis.
Zou zo iemand het echt niet weten of gewoon liegen?

Nog gefeliciteerd met je opa Mriek, mooie leeftijd :D

Jij ook nog gefeliciteerd Gnome!
Ik ben benieuwd naar een foto van Nijntje :D

Klinkt als een vervelende dierenarts Marlis :\
Raar dat zoiets 'simpels' als een bloedonderzoek geweigerd wordt. Hopelijk knapt Kyra snel op.

Mooi buikje heb je Sting.
Leuk dat je er zo trots op bent :D

Hier is het echt een verademing dat die beroerdheid van de 1e 13 weken weg is. Nu ook weer opgeknapt van het infuus eind vorige week dus ik ben blij :D Zaterdag wel afscheid genomen van mijn opa, hij leeft nog maar het kan zomaar ineens voorbij zijn. Je kan geen gesprek meer met hem hebben, maar hij lijkt het heel fijn te vinden als je bijv. met zijn 2en of meer bent en in zijn bijzijn lekker aan het kletsen bent.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 19:32

QueenE schreef:
Hier een lekker druk weekend gehad, zaterdag bij mijn beste vriendin geholpen met klussen/slopen in haar nieuwe huis. En gister weer op wedstrijd geweest wat al weer een stuk fijner ging en ook mooie punten 195 en 193 en een 2e prijs :D en daarna nog mijn vader zijn verjaardag gevierd.

Twee keer van harte gefeliciteerd. Prachtige punten!!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 19:39

Hier vandaag de kinderwagen gekocht. Uitgekomen bij Cybex Talus S lux. Echt heerlijk wagentje zeg. Was ook de enige van de 30 die fijn door zware ondergrond kwam. Wordt ergens half maart geleverd.
Afbeelding
Afbeelding

En nijntje <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu lekker eten en dan half 9 richting de echo.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 19:53

Leuke nijntje op de muur! Kinderwagen ziet er ook fijn uit!

@queen; gefeliciteerd met je punten lukt het rijden nog echt als normaal?

Vavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:00

Sting schreef:
Ben wel benieuwd naar zo'n buikband, of dat nou wel fijn is! Klinkt wel prettig.

En zijn jullie er al Sting? Wij gaan over 2 weken op babymoon naar Tenerife, en ben benieuwd hoe warm het bij jullie is (zal wel vergelijkbaar zijn).

Geniet er nog maaar van!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:03

Vavane schreef:
En zijn jullie er al Sting? Wij gaan over 2 weken op babymoon naar Tenerife, en ben benieuwd hoe warm het bij jullie is (zal wel vergelijkbaar zijn).

Geniet er nog maaar van!!

Doen we!
Heerlijk vooruitzicht ook voor jullie dus! *\o/*

Het is hier nu 20 graden ongeveer overdag en dan meestal afwisselend zon en wolken. Het is mij snel te warm, dus dit is top!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:20

Mooi dat je geslaagd bent met de kinderwagen Gnome :) Nijntje blijft schattig <3

Wat lekker Sting nog even naar de warmte! Fijne vakantie.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 22:52

@gnome Oooh wat super leuk die Nijntje schildering zeg!! Cybex is een super merk! Zal je veel plezier aan beleven.

@charlotte begrijp het heel goed. Ken het gevoel. Kreeg vandaag ook te horen dat mijn oma slecht ligt. We hadden nog afgesproken om langs te gaan maar ze slaapt alleen maar.

@kiwipitje jemig zeg wat heftig moet dat voor jullie zijn geweest. Pfff dan snap ik het heel erg goed. Hopelijk gaat alles goed en vooral aan jezelf en de kleine denken.

@mriek wij gaan een weekje weg. Mijn ouders zijn 45 jaar getrouwd en nemen ons mee. Echt super lief van ze.

Middagdutjes ja die mogen niet ontbreken. Wat een mooie leeftijd 89, gefeliciteerd!

@marlis heel erg veel sterkte!

@nicje87 zo’n buikband lijkt mij ook wel wat. Ik was er ook! Heb een hemeltje gescoord en een badhanddoek.

@sting oh wat heerlijk. Een hele fijne vakantie!

Wij waren dus ook de 18e op de 9 maanden beurs. Ik vond het wel leuk en goede aanbiedingen. Alleen de huishoudbeurs was verschrikkelijk druk, vies en het eten was om 1 uur al uitverkocht. En over die trolleys zeg ik maar niks. Ook nog eens een uur in de file gestaan om vervolgens er achter te komen dat we niet de route 11 (zoals wordt beschreven) maar route s110 moeten volgen. Zucht.. wel een gezellige dag gehad maar wat een aanfluiting en wat een geld om wat eten te halen..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 23:20

Afbeelding
Onze kerel <3 heb 'm ook ingestuurd voor 8k..zal het resultaat hier duren. Kost ongeveer 8 dagen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:51

Gnome schreef:
Hier vandaag de kinderwagen gekocht. Uitgekomen bij Cybex Talus S lux. Echt heerlijk wagentje zeg. Was ook de enige van de 30 die fijn door zware ondergrond kwam. Wordt ergens half maart geleverd.
[ [url=m/KXpkL6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQ0Z73.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nijntje <3
[ [url=m/8e7uDE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ILmulJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uZX1ZP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Sc5lRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu lekker eten en dan half 9 richting de echo.

Allebei mooi!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:52

Sting schreef:
Leuke nijntje op de muur! Kinderwagen ziet er ook fijn uit!

@queen; gefeliciteerd met je punten lukt het rijden nog echt als normaal?

Ja zo goed als normaal, je houding wordt wel iets minder netjes natuurlijk :') ben alleen wel veel sneller buiten adem :P

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:53

Gnome schreef:
[ [url=m/BQE8OD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze kerel <3 heb 'm ook ingestuurd voor 8k..zal het resultaat hier duren. Kost ongeveer 8 dagen.

<3 <3 <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 08:53

Ik duim voor jullie kiwipitje! Hopelijk blijft ie gewoon lekker zitten

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 09:36

Kiwipitje, ik hoop dat jullie snel naar huis kunnen in goede gezondheid. Heftig van jullie eerste kindje, dat maakt het nu natuurlijk ook extra spannend. Fijn dat jullie werkgevers meewerken, dat is al een hele zorg minder.

Gnome, wat leuk Nijntje op de muur. Fijn dat jullie geslaagd zijn voor een kinderwagen. En wat een prachtige echo-foto zeg! Die is goed gelukt.

QueenE, knap dat je nog kunt rijden en zelfs nog op wedstrijd.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:07

Sting mooie buik al! Je straalt ook echt op de foto, mooi om te zien. :)

QueenE gefeliciteerd met je punten en prijs! Knap dat je nog zo kan rijden. :D
Ook gefeliciteerd met je vader.

Kiwipitje, wat een verhaal over jullie eerste kindje. Echt heel erg verdrietig. Mijn duimen blijven nog steeds draaien voor jullie en de kleine. ♡
Ben je inmiddels thuis? Hoop ik wel!

Charlotte, heerlijk dat je je nu veel beter voelt. Geeft een goed gevoel he? Wel verdrietig van je opa. Mooie gedachte dat hij wel door heeft dat je er bent. ♡

Gnome, mooie kinderwagen. Vind de kleur ook tof! Nijntje is té schattig. <3 Hele leuke foto van jou, ook jij staat er stralend op.
De 3D foto is ook goed gelukt! Hoe vond je het om de kleine man zo te zien? Bijzonder he?

Vavane, mooi vooruitzicht voor jullie ook. Veel plezier alvast. :)

Dondon fijn dat de negen maandenbeurs leuk was. Huishoudbeurs had ik al veel over gelezen dat het zo enorm tegenviel dit jaar! Jammer. :(

Marlis hoe gaat het met je paard?

Ik ben hier mooi rustig aan aan het doen. Ted lijkt wel te denken, mooi mams heeft rust nu kan ik dwars gaan lopen doen! :=
Ik heb niet echt pijn ofzo, maar m'n buik voelt wel vaak ongemakkelijk aan. Goede reden om lekker op de bank te zitten en series te kijken toch? ;)
Vanavond weer curus.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:17

Mriek, zo'n raar idee dat jij al zover bent en in je verlof zit. Bevalt goed tot dusver? Lekker je rust pakken, daar is het tenslotte ook voor bedoeld :)

Hier ook toe aan een beetje rust, het slaapgebrek begint langzaam op te breken en ik kan 's nachts echt niet meer goed liggen. Gelukkig werk ik standaard al 2 dagen in de week thuis. Op mijn thuiswerkdagen probeer ik ook echt even te gaan liggen tussen de middag.

Volgende week is mijn man een weekje in het buitenland voor zijn werk. Normaliter geen probleem, maar ik merk dat de zorg rondom mijn zoontje, met name het optillen van hem, wel zwaar wordt. We zijn al druk in de weer met krukjes en trapjes, zodat ik het optillen kan minimaliseren. Gelukkig vindt hij niets leuker dan overal bovenop staan :D