Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:53

Loretta schreef:
Pandora2 schreef:
Als ik zou kunnen kiezen, wacht ik op Sanofi - GSK.
Maar die hebben al in hun fase 2 strubbelingen, dus dat gaat 'm niet worden denk ik :=

Is die dan de moeite waard om jezelf daarvoor nog een half jaar langer op te sluiten?

Ik sluit mij niet op. Ik kom nog op de meeste plaatsen waar ik de vorige jaren ook kwam. Enkel met mondmasker en afstand nu. Dus ik mis eigenlijk niks en heb weinig tot geen problemen met de lockdown.
Ja, zulke mensen bestaan er ook. Raar maar waar :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:55

sureido schreef:
Massaal af te voeren, doe eens normaal :') het wordt allemaal weer lekker uit zijn verband gehaald, zo typisch Bokt ook weer. Ik persoonlijk vind en denk wanneer 65- een prik gehad heeft, de ouderen ook niet meer ziek worden, en de maatschappij gewoon weer een stuk sneller kan gaan draaien dan de strategie nu. Win win situatie. Als 95% van die groep geen covid meer krijgt kan ook 95% het niet doorgeven, en kan alles weer sneller draaien. Nu neemt vooral 65- het mee naar de ouderen. Niet dat we ouderen moeten afstempelen als niks meer waard of gaan afvoeren. Leg me die woorden niet in de mond 8)7 heeft echt niks mee te maken met wat ik bedoel.

Je hebt je wat ongelukkig uit gedrukt, en dat doen we allemaal wel eens. Je kunt het nl anders lezen als dat jij bedoelt en dat heeft te maken met je niet economische nuttige opmerking.
Nu begrijp ik wat je bedoelt te schrijven anders is als je schrijft. Pas soucis (geen probleem).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:56

Hier ook geen problemen ermee
Aanpassen is voor mij een belangrijk iets
Hoef niet naar winkels enz
Soms ergens bakkie doen mis ik.maar soit
Ga ook vooral niet naar anderen toe

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:58

pien_2010 schreef:
sureido schreef:
Massaal af te voeren, doe eens normaal :') het wordt allemaal weer lekker uit zijn verband gehaald, zo typisch Bokt ook weer. Ik persoonlijk vind en denk wanneer 65- een prik gehad heeft, de ouderen ook niet meer ziek worden, en de maatschappij gewoon weer een stuk sneller kan gaan draaien dan de strategie nu. Win win situatie. Als 95% van die groep geen covid meer krijgt kan ook 95% het niet doorgeven, en kan alles weer sneller draaien. Nu neemt vooral 65- het mee naar de ouderen. Niet dat we ouderen moeten afstempelen als niks meer waard of gaan afvoeren. Leg me die woorden niet in de mond 8)7 heeft echt niks mee te maken met wat ik bedoel.

Je hebt je wat ongelukkig uit gedrukt, en dat doen we allemaal wel eens. Je kunt het nl anders lezen als dat jij bedoelt en dat heeft te maken met je niet economische nuttige opmerking.
Nu begrijp ik wat je bedoelt te schrijven anders is als je schrijft. Pas soucis (geen probleem).

Sorry voor de verwarring Pien! :knuffel:

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:01

Helemaal geen problemen, mijn leven is niet veranderd door de pandemie. Ik denk dat het vooral voor jonge mensen en heel oude mensen, en dan vooral degenen die alleen zijn, wel lastig is.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:05

Mijn leven is echt zo veranderd. In maart was het allemaal nog spannend en op een bepaalde manier ‘grappig’ (opeens de uni dicht, een week voor de tentamens etc), maar nu ben ik er zo klaar mee. Soms lijkt het wel of er geen einde aan komt deze golf.

De belofte dat de avondklok er als eerste afgaat wordt ook weer zo de prullenbak ingeworpen. :7

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:07

sureido schreef:
Mijn leven is echt zo veranderd. In maart was het allemaal nog spannend en op een bepaalde manier ‘grappig’ (opeens de uni dicht, een week voor de tentamens etc), maar nu ben ik er zo klaar mee. Soms lijkt het wel of er geen einde aan komt deze golf.

De belofte dat de avondklok er als eerste afgaat wordt ook weer zo de prullenbak ingeworpen. :7

Scholen waren vanaf begin prio 1 toch?

En hier helaas ook veel verandert. Dankbaar dat ik nog werk heb, maar weinig werkplezier over helaas en ik vind het allemaal best heel pittig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:12

Dan heeft Rutte toch flink gelogen tijdens het debat over de avondklok want daar werd tegen de Tweede Kamer gezegd dat de avondklok de eerste is die de prullenbak in gaat en 99% zeker op 9 februari stopt.

Vind de cijfers nu ook nog steeds niet avondklokwaardig maar goed dit is geen avondklok topic.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:15

Oke, ik heb niet alle debatten gevolgd (en onthouden :o ) maar heb in de media steeds gelezen dat scholen prio 1 hadden en daarna (of liefst tegelijk) de avondklok.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:16

secricible schreef:
Oke, ik heb niet alle debatten gevolgd (en onthouden :o ) maar heb in de media steeds gelezen dat scholen prio 1 hadden en daarna (of liefst tegelijk) de avondklok.

Dat is inderdaad gisteren of eergisteren zo bepaald, toen al dacht ik, das anders dan er gezegd werd.

Dus ik hoop dat die 9 februari ook weggaat en dat er dan 2-3 weken later ook weer contact beroepen open kunnen en winkels.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:18

Hier ook veel veranderd. 2x reizen met vrienden afgezegd, gîte minder omzet, geen bezoeken aan Nl meer ;( het meest verdrietige, wintervakantie natuurlijk niet gedaan, al heel lang niet meer uit eten geweest, vrienden bezocht, alle feesten zo talrijk hier en etentjes zijn er niet meer of anders gezegd ons sociaalleven is 0,0 want mag en kan niet meer, skype en whattsappis enorm toegenomen, maar gelukkig geen covid tot nu toe. 3de lock down komt er aan volgende week waarschijnlijk. Terecht, maar zo pittig ;(
We zijn gelukkig in onze groene bubbel, we maken er van wat we kunnen, maar het is saai.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:18

J&J gaat uitvogelen wat een 2e vaccin doet. Dus die gaan nog niet meteen naar het EMA denk ik.
Net gehoord op de radio.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:20

sureido schreef:
secricible schreef:

Dat is inderdaad gisteren of eergisteren zo bepaald, toen al dacht ik, das anders dan er gezegd werd.

Dus ik hoop dat die 9 februari ook weggaat en dat er dan 2-3 weken later ook weer contact beroepen open kunnen en winkels.

Ik hoop het ook, absoluut. Maar ik vrees er voor. Ik denk dat de scholen open en de avondklok weg voorlopig alles is tot eind maart. Maar ik hoop nooit zo erg dat ik het mis heb als nu :(

Ook een knuffel voor jou Pien!

Pandora2 schreef:
J&J gaat uitvogelen wat een 2e vaccin doet. Dus die gaan nog niet meteen naar het EMA denk ik.
Net gehoord op de radio.

Zou mooi zijn als ze gewoon naar EMA gaan en dan verder onderzoeken maar geen idee of dar kan en mag.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:22

Oh dat heb ik ook niet gevolgd, maar ik vind dat nog al wat om medestanders te krijgen door o.a. aan te geven dat de avondklok er 99% zeker weer af gaat per 9 febr.
Ik mis alleen die van 2 naar 1 persoon regel. Heel veel mensen ervaren die maatregel zwaarder dan de avondklok. Is uitgebreid in de media geweest. Daar is volgens mij niet over gedebatteerd maar gewoon even tussen neus en lippen gemeld. Ik neem aan dat die ook als eerste samen met de avondklok terug gedraaid wordt.

Ik denk dat het voor iedereen het er ook lastiger op maakt dat het met de vaccins zo'n puinhoop is. Dat haalt even een hoop extra perspectief weg. Ik weet dat Janssen in meerdere landen zit, maar wordt er in Nederland zelf ook dit vaccin gemaakt?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:23

mysa schreef:
Helemaal geen problemen, mijn leven is niet veranderd door de pandemie. Ik denk dat het vooral voor jonge mensen en heel oude mensen, en dan vooral degenen die alleen zijn, wel lastig is.

Denk ik ook. De jongeren en de oude mensen die alleen thuis zitten dan vooral. Om de WZC is heel veel te doen en voor die mensen is het ook hard natuurlijk. Maar degenen die nog thuis kunnen wonen, hebben ze een beetje uit het oog verloren vind ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:26

Volgens mij gaat Janssen wel naar de Ema en hebben ze daarnaast een tweede onderzoek lopen wat twee vaccins doet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:27

sureido schreef:
Dan heeft Rutte toch flink gelogen tijdens het debat over de avondklok want daar werd tegen de Tweede Kamer gezegd dat de avondklok de eerste is die de prullenbak in gaat en 99% zeker op 9 februari stopt.

Vind de cijfers nu ook nog steeds niet avondklokwaardig maar goed dit is geen avondklok topic.

Dat geeft ook allemaal weinig vertrouwen? Rutte heeft wel meer gezegd wat later weer anders bleek. Daarnaast heeft het OMT naar alle waarschijnlijkheid nog meer slecht nieuws.

https://www.parool.nl/nederland/het-nie ... ~bfb7ee61/

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:29

Vayo schreef:
Ik weet dat Janssen in meerdere landen zit, maar wordt er in Nederland zelf ook dit vaccin gemaakt?

Volgens mij bij Janssen Vaccines in Leiden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:31

bigone schreef:
Volgens mij gaat Janssen wel naar de Ema en hebben ze daarnaast een tweede onderzoek lopen wat twee vaccins doet.

Dat zou kunnen natuurlijk en dat is dan weer goed nieuws. Ze hebben met 1 spuit al een behoorlijke efficiëntie ook.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:33

Weet iemand wanneer Jansen naar de EMA gaat? Want eerst zou dit pas eind maart zijn maar als dat nu al is gaat het een stuk sneller toch?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:37

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:37

Citaat:
Als het coronavaccin van het Leidse farmabedrijf Janssen wordt goedgekeurd door de medicijnenautoriteit EMA, kan het vanaf april in Europa geleverd worden. Het wordt waarschijnlijk het vierde middel dat ingezet kan worden tegen de pandemie. Nederland verwacht er dit jaar 8 miljoen doses van, genoeg om 8 miljoen mensen te vaccineren. Want Janssen gaat ervan uit dat je van dit middel maar één dosis nodig hebt.

https://sleutelstad.nl/2021/01/14/europ ... -in-april/

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:39

Pff wat duurt dat lang weer. April pas :(

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:40

Komt aardig overeen. In februari ergens indienen, een maandje voor de goedkeuring en dan april leveren.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:44

Pandora2 schreef:
Komt aardig overeen. In februari ergens indienen, een maandje voor de goedkeuring en dan april leveren.

Alles duurt te lang nu :')

Wanneer komt de eerste lading AZ binnen?