Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 06:54

Goed bezig allemaal *\o/*

Ik had gisteren eind van de middag toen het even droog was ineens zin om te gaan hardlopen, dus ook maar even gedaan. Het moet niet gekker worden :')

Afbeelding

En doel van 70kg op 12 november komt steeds dichterbij :j Ik mag echt wel eens gaan bedenken wat ik mezelf dan als cadeau ga geven.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 19:54

Yes nog even gaucho *\o/* *\o/* *\o/*

Deze week zal het wrs tegenvallen. Ik heb de 2e overwerkdag er nu opzitten en dat betekend dat ik altijd slecht slaap. Overwerkdagen zijn werken van 6 tot 5 en dat is voor mij gewoon eigenlijk te lang. Maarja ik doe het toch maar gewoon. Ik heb mezelf wel een max opgelegd van 3x per week. Dat is genoeg.
Deze week waren het 2 dagen, we zien wel weer wanneer we weer moeten.
Ik eet wel volgens mijn dieetrichtlijnen, maar door de moeheid heb ik meer honger en vast ik ook niet.

Ik heb net een nieuwe staafmixer besteld *\o/*
Tijdens het koken van de week werd ik gek van mijn blender. Daar blijft zoveel inzitten en het gaat niet lekker naar onder allemaal.
Dus had ik een blender uitgezocht, die ook nog eens korting heeft. En die krijg ik voor de kerst van mijn oma ( :') beetje vroeg maar er was nu een cashback actie op). Ik mag hem wel al gewoon gebruiken :+
https://www.bol.com/nl/p/philips-promix ... oductImage

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:56

Bijna aan die 70kg gaucho, zooooo tof *\o/* *\o/*

Ik kan ook altijd zo blij worden van nieuwe keukenspullen arabella. Goed dat je een rem hebt gezet op overwerkdagen, je moet toch op jezelf letten :j

Ik heb de fout gemaakt van al voor de 2e keer deze week op de weegschaal te gaan staan. Mijn weegdag is vrijdag, maar ben er maandag op gaan staan (-200gram en dus -26kg, yay!) en dan vanochtend weer maar toen was er ineens 400gram bij. Die is er natuurlijk niet echt bij, ben ook ok in m’n kcal doelen, maar vast nog gewoon van de pasta op maandag. Ik heb altijd een dag vertraging qua vocht met vertering van pasta, weet ik ondertussen, dus ik had beter niet moeten wegen :+ . Vandaag weer vol goede moed en hopelijk over 2 weken een 8 vooraan op de weegschaal!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 12:40

Dagelijkse schommelingen inderdaad niet te druk overmaken.

Ik heb net chocolade pepernoten gekocht := Eens even kijken hoe ik die ga rantsoeneren.

Imre

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:37

Oh nee, succes daarmee Gaucho. Ik kan zulke dingen gewoon maar beter niet kopen. :=

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 14:50

gaucho schreef:
Ik heb net chocolade pepernoten gekocht := Eens even kijken hoe ik die ga rantsoeneren.

Succes _/-\o_ :')

Ik haal het expres niet in huis, kan mezelf dan niet meer in bedwang houden..

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 15:09

Haha Gaucho, ik had dat dus met pepermuntballen. Had ik dat in dit topic gezet? Ik lust die wel graag en mijn schoonouders hadden bij de Makro een kilo van die dingen gehaald :') ik mocht er 6 in een bakje van mijn man :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:23

Ik werk op hoofdkantoor van Makro dus normaal staan er overal schalen vol van al dat soort ellende :') goed dat we weer thuiswerken :D

Ik heb er net als middag snack 3 gegeten. Dat lukte me dit voorjaar ook goed met choco pepernoten, kijken of ik dat weer zo kan volhouden. Mooie challenge voor mezelf.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 15:32

Nu bijna 4kg kwijt. Het gaat langzaam maar beter dan niet.. Nu komt moeilijke periode eraan. Mijn man voor 7 weken naar het buitenland. Door hem snoep ik savonds nauwelijks ... Nu moet ik mezelf leren beheersen.. dat valt nket mee. Ben nu maar een pan pompoensoep aan het maken. Eet ik vanavond met wat sla. Misschien een biefstukje erbij.. kon het niet laten die te kopen. De soep wil ik invriezen. Kan ik regelmatig ervan eten.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:28

Mag ik mij ook melden dames?
Vind het soms zo moeilijk.
Maar heb nu wat meer een stok achter de deur en ben meer gemotiveerd. Reden houd ik even privé. Maar wil ik gerust in pb vertellen.

Ik ben echt een snacker. Houd van chips, koekjes e.d.
At gerust paar koekjes op werk en dan thuis zak chips.

Nu toch echt knop omgezet. En het is niet zo dat ik nu alleen maar komkommer en sla eet. Mijn eten is nog vrijwel hetzelfde. Alleen snack ik niet zoveel meer. Op werk niks, thuis ook niks.
En keertje was chips of wat lekkers tijdens gezellig avondje op de bank met vriendlief.

En ik ben begonnen met bewegen. Ik wil elke dag een half uur wandelen. Wel flink doorwandelen (ik haal zo'n 5km/h)
Dat elke dag schiet er wel beetje in met regen. En soms heb ik gewoon echt geen zin. En ik moet daar toch beetje doorheen. Wat is nou een half uur.
Toch nog moeilijk puntje dus.

Ik ben nu in een week 1,2kg afgevallen. En dat motiveert me gelukkig wel.

Vind het zo knap wat sommigen van jullie al bereikt hebben. Ik hoop ook ooit zulke gave vergelijking foto's te kunnen laten zien.

En ik zei al. Het hoeft niet snel. Als ik al 2 kg per maand afval. Is het al 6 kg minder over 3 maanden!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 16:40

Yep, en beter vol te houden :j ik ben in 9 maanden zo net iets meer dan 18 kilo kwijt.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 17:40

Zo, vast even 3 jassen op Vinted geplaatst.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 19:26

En de eerste al verkocht :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:12

Dat doe je snel!

Ik heb de eerste week van mijn nieuwe levensstijl erop zitten. Gemiddeld over de laatste 7 dagen 1861 kcal gegeten. Dat kan wel wat beter, want ik beweeg vrij weinig momenteel en ik heb een kantoorbaan, maar het is een prima begin. Mijn vriend heeft 's avonds altijd snacktrek en at na het eten vandaag koekjes, ontbijtkoek en een mini-magnum. Ik heb er af kunnen blijven! *D Wel met moeite, maar ik zat al aan mijn kcal en vond het zonde om er nog meer aan toe te voegen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:18

Welkom, Nessa! Fijn dat je er bent!

Mijn verlengde weekend zit er weer op (en begint ook al bijna weer ( :') ) en ik heb genoten. Lekker wezen uit eten, veul borrels, gezelligheid.. Ik voel me nu alleen niet zo lekker, dus ik vind alles wel even best. Er komt vast wel weer een vlaag van motivatie en dan ga ik weer lekker door.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:35

Dat zijn mooie eerste stappen Imre :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:09

Goed begin imre!!!

Welkom nesse!!!

Die heb je snel verkocht gaucho, hopen dat die andere 2 ook snel gaan ;)

Afbeelding
Afbeelding

De staafmixer is binnen!! *\o/* gisteravond besteld en kon heb vanmiddag al ophalen.
Meteen maar even getest en bloemkoolpuree gemaakt. Ging echt veel beter dan met de blender.
Al had ik geen verse bloemkool meer, dus dan maar de bloemkoolrijst uit de vriezer gepakt. _O- moest toch ergens mee testen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:14

Grappig, ik gebruik sinds ik mijn nieuwe blender heb mijn staafmixer vrijwel niet meer :o maar mijn staafmixer is een 10 jaar oude lidl aankoop, waarmee ik 10 minuten bezig ben om mijn pompoen soep te pureren :')

Meteen maar even nog een zooi kleding te koop gezet. Dat was echt even een moment van realisatie over hoeveel ik al ben afgevallen. Geen foto's van broeken aan gemaakt, er is geen riem die ze nog omhoog houdt :=

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:16

Wahahahaa zo is mijn blender dus een lidl of action miskoop geweest. Goedkoop en heel slecht schoon te krijgen. En heel veel blijft erin. Echt zonde

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 21:48

Recent een Tefal blender gekocht, die bevalt prima. Ik gebruik m ook vrijwel dagelijks. Smoothies, soepen, puree, tomatensaus, havermout tot meel maken etc.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 09:25

Welkom Nessa! En goed bezig iedereen *\o/*
Roosch, beterschap. Hopelijk voel je je snel weer oké :knuffel:

Wij hebben voor de voeding van onze dochter zo'n stomer/blender ding, die werkt ook als een tiet na onze goedkope jaren oude keukenmachine die niet eens goed kan blenden. Voor echt grote gerechten werkt het niet, maar smoothies lukken er prima in :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:11

En een andere nieuwe gadget geprobeerd: wafelijzer. Pompoen - spelt wafels <3 Echt heerlijk en vullen goed.

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:53

Als ik het goed heb onthouden is vandaag verhuisdag voor mirjam! Succes!

Ik denk dat ik gewoon ga voor een weekend van 5 maanden. 8-)
Ergens moet ik toch weer braaf gaan zijn.

Hoe is het hier?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:26

Spring je heel erg uit de band Roosch?

Mooie verrassing vanochtend:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn doel van 70 kg voor mijn 40e verjaardag bereikt met nog meer dan een maand te gaan. BMI 23, veel meer spieren en veel fitter. Nu langzamerhand overschakelen naar dit gewicht stabiel houden. We vieren het maar even lekker met banaan-spelt wafels.

Afbeelding

Verder afgelopen week:
- de chocolade kruidnoten laten zich in bedwang houden, max 6 per dag.
- ik ben in love met mijn nieuwe wafelijzer (zal ik 'm een naam geven?)
- hardlopen in de wind en regen is niet mijn ding. Ik doe nu 1x per week krachttraining bij een sportschool een dorp verderop, die met name krachttraining doet. Ben nu aan het overwegen om een abonnement bij de sportschool hier om de hoek te nemen, kan ik als het slecht weer is ook gewoon om 7 uur op de loopband hardlopen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:39

Wauw wat onwijs goed! Wat een prestatie! Dat verdient een felicitatie!! *\o/*

Natuurlijk moet het wafelijzer een naam. Wat dacht je van Willie?

Nee, ik spring op zich niet extreem uit de band maar ben vrij lui, voel de drang om met een deken en een hoop lekkers op de bank te ploffen en daar tot maart niet vanaf te komen. Zal geen optie zijn gok ik?

Ok, dan hijs ik mezelf zo uit bed en zal kijken of er niet een enorme lading stof op Foxy ligt. :+