Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:16

Ik heb het waarschijnlijk op mijn werk opgelopen, werk met coronapatienten (als verpleegkundige).

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 22:25

bigone schreef:
Elinexx schreef:
Ja daar kwam ik net achter. Zie gewijzigde post.

Hoop dat je niet in direct contact met je collega’s hebt gestaan.
Geen kritiek maar we zijn een half jaar met Corona bezig , ben je dan niet alerter ?

In sommige beroepen ontkom je er niet aan

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 23:43

Nee dat klopt helemaal maar ze is gaan werken met klachten omdat ze niet aan Corona dacht .

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 01:34

Hoi iedereen, net de uitslag gekregen van mijn zoontje (8 jaar) namelijk "zwak positief" %) Iemand die daar ervaring mee heeft ?
Ik natuurlijk al helemaal in de stress ;( .

Ik heb al een paar dagen last van een rare druk op mijn borst en zowat branden precies, maar ik dacht dat het reflux was waar ik soms nog wel last van heb. Maar nu zou het wel eens corona kunnen zijn :( .
En ik ben al zo een stresskip en bang voor allerlei ziekten...

Brrrrr, moet effe bezinken hoor dit |(

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 02:37

bigone schreef:
Nee dat klopt helemaal maar ze is gaan werken met klachten omdat ze niet aan Corona dacht .

Hele andere klachten dan de gebruikelijke corona klachten ja.
Ik blijf ook niet thuis als mijn grote teen ineens blauw is. Dat kan in de zorg niet.
Hoe onbegrijpelijk voor mensen van buiten de sector zijn de gaten niet altijd op te vullen en maak je altijd een echt moeilijke keuze als je je ziek voelt.
We weten wat ziekmeldingen met onze collega's en de werkdruk doen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 07:52

Omany schreef:
Hoi iedereen, net de uitslag gekregen van mijn zoontje (8 jaar) namelijk "zwak positief" %) Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Ik heb al een paar dagen last van een rare druk op mijn borst en zowat branden precies, maar ik dacht dat het reflux was waar ik soms nog wel last van heb. Maar nu zou het wel eens corona kunnen zijn :( .

Onze dochter was positief en had alleen heel iets last vd keel. Wat voor klachten heeft je zoon?

En heb je jezelf al laten testen.

Hier nog steeds hoge druk op de borst dat ik er bij vlagen niet lekker van wordt.....pfff hoop echt dat dat toch een keer minder wordt

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:02

Omany schreef:

Heeft mijn man ook gehad, kon volgens de dokter een ander type Corona virus zijn waardoor de test licht positief tekende, of een beginnende infectie.
Hij moest daarom de test na 24u herhalen, en de tweede test was negatief bij hem. Blijkbaar zouden veel gewone verkoudheden in de herfst en winter veroorzaakt worden door coronavirussen en die kunnen een afwijkend resultaat op de COVID-19 test geven.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:31

smurffie schreef:
bigone schreef:

Ik blijf ook niet thuis als mijn grote teen ineens blauw is. Dat kan in de zorg niet.
Hoe onbegrijpelijk voor mensen van buiten de sector zijn de gaten niet altijd op te vullen en maak je altijd een echt moeilijke keuze als je je ziek voelt.

Nee precies, de klachten waren geen corona klachten. Vandaar dat ik ben gaan werken. Ik heb geen mogelijkheid tot thuiswerken. En inderdaad zijn de gaten hier ook niet meer op te vullen dus meld ik me niet zomaar ziek. Met corona klachten uiteraard wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:44

Sheran schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk allemaal in contact met iemand met corona? Is dat dan door contactberoepen, contactsport of via huisgenoten? Vroeg me af hoe dat werkt, omdat je in principe natuurlijk van iedereen afstand houdt en je pas gebeld wordt als je langer dan een kwartier binnen 1,5m bent geweest...

De mensen die ik persoonlijk ken en die in 2e golf besmet zijn geraakt:
- uit eten (12 besmettingen in één restaurant door bediening)
- met een vriend die later besmet bleek meegereden in de auto
- uit eten gegaan met iemand die besmet was
- werk, samen werkoverleg gehad
- via nog thuiswonende jongvolwassen kinderen die het meenamen naar huis (2x)
- werk, in de koffiepauze te dicht opeengepakt gezeten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:52

Ik ben positief getest 26-10

Ik werk in de zorg en mijn halve groep/ team zijn postief Getest deze week! Heftige situatie

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:02

Sheran schreef:
Hoe komen jullie eigenlijk allemaal in contact met iemand met corona? Is dat dan door contactberoepen, contactsport of via huisgenoten? Vroeg me af hoe dat werkt, omdat je in principe natuurlijk van iedereen afstand houdt en je pas gebeld wordt als je langer dan een kwartier binnen 1,5m bent geweest...

Ik had een bruiloft.
De bruiloft was volledig corona proef, iedereen zat aan tafels van max 4 en alleen met het eigen huishouden samen.
De tafels waren groot genoeg en je zat allemaal ook 1,5 m van elkaar af.
Er zijn een heleboel gasten besmet geraakt en wij vermoeden dat het de bediening was omdat die de enige waren die vrij tussen alle gasten en tafels door bewogen.
Sowieso uit mijn eigen familie zijn 9 mensen positief getest. 5 hadden er klachten maar die waren ook al weer voor bij voor ze konden testen, zijn wel 10 dagen in quarantaine geweest, maar hebben de test afgezegd omdat ze geen klachten meer hadden, dus daar weten we niet zeker van of ze anders wel of niet positief getest waren.
En dan nog een heleboel andere gasten die besmet zijn geraakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:05

M_D_H schreef:
Sheran schreef:

Ik had een bruiloft.
De bruiloft was volledig corona proef, iedereen zat aan tafels van max 4 en alleen met het eigen huishouden samen.
Er zijn een heleboel gasten besmet geraakt en wij vermoeden dat het de bediening was omdat die de enige waren die vrij tussen alle gasten en tafels door bewogen.
Sowieso uit mijn eigen familie zijn 9 mensen positief getest. 5 hadden er klachten maar die waren ook al weer voor bij voor ze konden testen, zijn wel 10 dagen in quarantaine geweest, maar hebben de test afgezegd omdat ze geen klachten meer hadden, dus daar weten we niet zeker van of ze anders wel of niet positief getest waren.

Dan snap je wel dat de horeca dicht moest en er geen feestjes meer mogen. Nare nasleep van zo'n bruiloft zeg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:16

Ja, vooral ook heel sneu voor het bruidspaar.
Wij hadden zo iets van: Tjah, dit is het risico, dat wisten we, hebben we over nagedacht en we hebben het risico genomen (voor zover je kan spreken van een risico aangezien aan alle maatregelen voldaan zijn)
Maar er zijn ook gasten die het bruidspaar verantwoordelijk houden en ze er ook op aangesproken hebben.
Terwijl het bruidspaar alles heeft gedaan om het te voorkomen en het allemaal binnen de regels was geregeld.

En idd, zo snap ik het wel dat de horeca dicht gaat.
Ik ben namelijk, omdat ik in het begin alleen wat spierpijn kreeg, ook uit eten geweest met vriendinnen, blijven sporten, naar mijn schoonouders geweest.
Stel mijn vriendinnen, die allemaal op hetzelfde bedrijf werken als ik, worden ook besmet (is gelukkig niet gebeurd) 2 hadden een coronaproef verjaardag, gaan daarheen en infecteren daar de gastheer en vrouw, die infecteert de rest van de gasten die later komen, die infecteren weer de mensen met wie ze in contact komen en dan zo in eens heb ik als "bron" 100 mensen beïnvloed.
Het kan zo snel gaan he.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:17

joyce_eddy schreef:

Ik werk in de zorg en mijn halve groep/ team zijn postief Getest deze week! Heftige situatie

Oh jeetje, dat is heftig zeg. Sterkte ermee. Wat voor afdeling werk je?

@Omany, rustig blijven. Bel je huisarts, en overleg even wat verstandig is. Als ik het zo hoor, dan zou ik sowieso zelf ook even een test doen. Al is het maar voor jezelf om het een en ander uit te sluiten.
Adem in, adem uit, geen paniek.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:07

Sheran schreef:

Dat vraag ik mij ook nog steeds af. Ik ben echt getraind in social distancing (het is zelfs mijn werk daar anderen op aan te spreken..), dus langer als een kwartier op 1,5 mtr ben ik met niemand buitenom mijn partner geweest. Ik was de weken ervoor ook niet in de horeca oid geweest, enkel naar de supermarkt. Bij mijn werk droeg ik bij contactmomenten <1,5 mtr een masker (en ik werk niet in de zorg dus niet met zieke mensen). Toch was ik positief, ik denk zelf ms van een contact oppervlak opgelopen of van iemand die ik kort heb gepasseerd, of van meer als 1,5 mtr. Maar heb achteraf ook niemand gehoord in mijn omgeving die ook positief was getest (behalve mn partner), dus blijft een vraagstuk waar ik het heb opgelopen. maar anderzijds gelukkig dus, voor zover ik weet, geen andere mensen besmet vanwege het afstand houden en weinig mensen zien :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:25

M_D_H schreef:
Sheran schreef:

Ik had een bruiloft.

Maar inmiddels is toch wel bekend dat het gewoon door de lucht zweeft..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:27

Ja, maar ze gaan er nog steeds niet vanuit dat het in hoge mate is. Je wordt alleen als risicogeval gezien als je meer dan een kwartier binnen 1,5 meter bent geweest. Het tegenhouden van het verspreiden is niet echt gericht op aerosolen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:32

Sheran schreef:
Ja, maar ze gaan er nog steeds niet vanuit dat het in hoge mate is. Je wordt alleen als risicogeval gezien als je meer dan een kwartier binnen 1,5 meter bent geweest. Het tegenhouden van het verspreiden is niet echt gericht op aerosolen.

Daarvoor dienen de mondmaskers. Die verhinderen gedeeltelijk dat aerosolen kunnen gaan opbouwen.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:51

ik ben gisteren positief getest

dinsdagochtend nog 7 km gelopen en de tuin gewerkt,smiddags wat hete wangen en een wat onbestemd gevoel.ik had 37.6 paar uur later gewoon 37 niks aan de hand dacht ik.

gistermiddag koud warm,getemperatuurd 38.8 ...oliebol

ik mocht via mijn vriends werk een uurtje later al een sneltest doen...positief

ik werk in een crematorium,met gezichtsmaskers etc ,geen idee waar ik het van heb.

heb weinig klachten,moe en spierpijn en een klein kuchje ,kan gewoon eten verder.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:53

smurffie schreef:
bigone schreef:

Precies en op sommige plekken in de zorg moet je gewoon in PBM komen werken tot het moment dat je een positieve testuitslag hebt, gewoon omdat er géén vervanging is.. En vandaag op de NOS liveblog dat er zelfs positieve mensen gewoon moeten werken in de zorg met lichte klachten omdat er te weinig mensen overblijven.

Beterschap voor alle zieken, of dat nu positief of negatief getest is! Hopelijk knappen jullie snel op!

@Aisa: Doe jij dan nu ook nog een GGD test zodat het ook in de statistieken komt of hoeft dit niet? (las ergens dat die uitslagen van sneltesten niet door GGD worden meegerekend dus even nieuwsgierig)

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:59

kaatje77 schreef:
Omany schreef:

Onze dochter was positief en had alleen heel iets last vd keel. Wat voor klachten heeft je zoon?

En heb je jezelf al laten testen.

Hier nog steeds hoge druk op de borst dat ik er bij vlagen niet lekker van wordt.....pfff hoop echt dat dat toch een keer minder wordt

Voornaamste klachten van mijn zoontje zijn héél erg bleek zien, slap, moe, keelpijn en gezwollen klieren.

Mijn klachten vooral een branderig gevoel op mijn borst, precies mega koude lucht dat je inademd en zo precies constant buiten adem zijn :( . En met vlagen plots hevige steken in mijn hoofd.
Maar ik heb een zware paniekstoornis waardoor die dingen ook goed erop gelijken ;( .

Ik mag mij deze avond laten testen .... Ik wil het gewoon echt weten nu, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:59

Ik heb net een test ingepland voor vanmiddag.

Ben al een paar dagen wat moe (vermoeider dan normaal), en al een paar dagen ook buikklachten. Niet dat ik de hele dag op de wc zit, maar het is ook niet normaal := En sinds vandaag hoofdpijn. Dus de GGD gebeld, die zei dat ik maar moest overleggen met de huisarts. Terwijl de klachten die ik heb wél genoemd worden als mogelijke klachten van Corona :roll:

Dus HA gebeld, die zei 'bij twijfel gewoon testen. Ben je negatief dan hoef je je geen zorgen te maken, ben je positief dan besmet je niet onbewust meer mensen.' Vooral ook omdat ik mensen in mijn directe omgeving heb die in de risicogroep vallen.

Dus ingelogd en ik kan vanmiddag al terecht. Top! Nu heel hard duimen dat het wel negatief is..

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:07

@ knabbelgirl
ik heb de ggd zelf gebeld gisteren met het verhaal van mijn positieve sneltest.

Ze hebben me vanochtend teruggebeld ,dat de sneltest die ik heb gehad bij hun bekend is,en daarom mocht de 2e test vanmiddag bij hen te komen vervallen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:38

Earth schreef:
joyce_eddy schreef:

Oh jeetje, dat is heftig zeg. Sterkte ermee. Wat voor afdeling werk je?

Ik werk in de gehandicapten zorg

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:09

Hier mag ik vandaag uit isolatie.

Ik blijf echt onwijs moe en slap, kan eigenlijk nog steeds niks. Netflix oid geeft ook teveel prikkels. Herkennen jullie dit? En wanneer werd dit minder /beter?