4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:11

Taifoen, lastig dat je zo afhankelijk bent van andere mensen momenteel. Hopelijk kan je inderdaad snel met je revalidatie bezig en dus weer mobieler worden.
Klinkt goed, eten proeven en er nog voor betaald krijgen ook.

Leoni, ik ben gek op witlof, maar eet het heel weinig. Ik vergeet vaak dat het bestaat :')

Joanne, ik weeg zo'n vier keer per week. Maar ik weet dat ik heel makkelijk dat getal kan loslaten en me er niet op ga focussen. Als je dat wel hebt, zou ik kiezen om bijvoorbeeld eens in de twee weken te gaan wegen ja.

Mara, ik ga eens op zoek of ik schaaltje heb wat in de oven kan voor het taartje binnenkort. En chocolade pepernoten zijn heeeeel gevaarlijk om in huis te hebben. Heb ze vorig jaar geen één keer gekocht, collega's op het werk wel, dus daar wel gehad. Maar dit jaar niet op kantoor, dus blijft het hopelijk wat veiliger.

Lis_ol, wat een mooie punten! Gefeliciteerd :D

Ik ben van het weekend een paar dagen zo ongeveer offline geweest. Hele weekend geholpen met trainingsweekend op stal. Niet op eten gelet en genoten, maar wel elke dag 18.000 stappen gemaakt en veel gesjouwd met strobalen, hindernispalen en andere zware dingen. Dus mocht wel van mezelf. Heerlijk pizza en buffet gegeten en biertjes gehad.

Ga de rest van de week 1800 kcal per dag aanhouden en dan moet ik vast wel netjes uitkomen.

Lijstje van gisteren
T: 3 rijstwafels met chocola
L: havermout, havermelk, gewelde abrikozen en honing
T: cracotte met kaas, stukje chocola
A: aardappelgratin, tonijnsteak, salade
T: Spaanse lomo
Totaal 1.962 kcal

Vandaag nog even kijken of ik ga sporten. Mijn lichaam heeft nog flink last van dit weekend. Dus rust is ook wel goed. Dus misschien ga ik ook wel gewoon lopend naar sportmasseur en sla ik krachttraining nog keer over.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:48

Leoni: lijkt me alleen maar gezellig dat jullie zo’n leuke groep hebben met sporten :D
En wat leuk dat jullie repen mochten reviewen! Welke smaken heb je verder nog geprobeerd? Ik ga volgende week denkkk ik weer bijbestellen bij body and fit :+

Tanja: Wauw wat goed, 2,2 kg minder. Werkt vast erg motiverend.
En wat fijn dat de chirurg tevreden was! Je kijkt er vast enorm naar uit om weer wat meer te kunnen.
Lekker lijstje heb je weer!

Mara: Dankjewel ik hoop echt dat m’n motivatie blijft zoals het nu is al begint het steeds meer gewoonte te worden allemaal.
Klinkt als een heerlijke dag die je gisteren gehad hebt met een mooie lijst! En probeer je niet te lang schuldig te blijven voelen over die pepernoten :(:)

Linoleum: Ik had eerst ook geen geschikt schaaltje voor het havermouttaartje (de eerste keer dat ik het maakte was in een grote ovenschaal dus was het best wel uit elkaar gezakt) dus heb er eentje besteld en die is er echt perfect voor. Dus mocht je nog niets hebben, ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/rond-ovenschaa ... 1763/?s2a=
Klinkt als een super weekend! En dat lekkere eten is dan welverdiend na een hele dag sjouwen!
Mooi lijstje had je gisteren.

__

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram eiwitpoeder
T: paprika en wortel
L: 2 volkorenboterhammen, 1 met runderrookvlees, 1 met kaas.
T: barebells cookies and cream
A: aardappelen, boontjes, wienerschnitzel
T: 150 ml magere yoghurt, beschuit met 40 gram cottage cheese
T: zandkoekje

B: 2 paarden rijden, 90 minuten racefiets

Het beviel me gisteren goed om voor het werk naar stal te gaan en na het werk te gaan fietsen. Zou het best vaker willen doen alleen even kijken of ik dat wel vol ga houden want ik voel nu wel dat ik gister om 5 uur m’n bed uit moest en om 21 uur pas weer thuis was :=

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:21

Nou.. hele weekend dus bij vrienden geslapen omdat ik daar hielp. Stuurt ze me net berichtje dat ze moet testen voor Corona. Plus dat ik ook wat snotterig ben. Dus ik ga maar even in quarantaine en dus niet wandelen/trainen/sportmasseur etc. Gaat dus een weinig actieve dag/dagen worden.

Joanne, bedankt voor het linkje! Dat is een mooi kommetje ervoor inderdaad.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:31

@m9ara, ik ga 6 maanden revalideren en dan begin ik eerst met 2x per week fysio, later 1x per week en daarna bv. 1x in de 2 weken. Na 6-9 maanden ben je weer op het maximale niveau. Mijn heup zal nooit meer 100% worden en het blijft een zwakke plek, maar ik ga er het maximale uithalen Is vorige keer ook gelukt!

@linoleum en @joanne1997, ik kijk er inderdaad naar uit om weer wat mobieler te zijn en wat minder afhankelijk van iedereen! Hoop dat ik over een paar weken weer auto kan rijden, dan mijn auto maar terug stelen van mijn vriend. Die zal minder blij zijn haha :P

@linoleum, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! Wat balen dat je in quarantaine moet, ga jij je ook laten testen?

@joanne1997, die barebells cookies en cream heb ik ook gekocht! Ben benieuwd. Is het een aanrader?
-----------
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 1,5 bruine boterham met jam en cappuccino
T: klein stukje mokka taart
L: zelfde als gisteren :D
A: shakshuka
T: kiwi en mandarijn
Totaal: 1630 kcal
B: 60 min sportschool

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:09

Taifoen, ga even uitslag van haar afwachten. Ben heel minimaal verkouden. Als hare positief is, dan zeker testen. Anders even overleggen, volgens mij is in mijn geval dan afgeraden om te testen ivm drukte
En shakshuka! Dat moet ik echt weer een keer maken!!

Lis_Ol

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:13

Joanne; wauw netjes bezig met de ongezonde dingen afslaan, knap hoor!

Taifoen; super fijn dat je herstel zo goed gaat! En ook super van je gewichts afname!

Mara; je buik vandaag al rustiger na je pepernotenaanval?

Linoleum; klinkt als een geslaagd en gezellig weekend! Heerlijk!
Wel onwijs balen dat je nu in quarantaine zal gaan.. hopen dat ze snel een uitslag heeft, dan weer jij ook weer waar je aan toe bent

Bedankt voor jullie positieve berichtjes over ons debuut! Ik kan dan zelf zo’n zeur zijn en meer inzitten over de andere proef. Maar eigenlijk ben ik wel gewoon super trots op m’n paard die eigenlijk nog net niet sterk genoeg is voor die proeven en het toch doet <3 (oké Penny momentje ook weer gehad haha)

Hier hebben we vakantie, maar voornamelijk aan het klussen :Y) heel fijn ook. Wel veel beweging haha.
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet, 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten. 200 ml optimel
L: 2 witte bolletjes, 1 met rosbief en 1 met gebraden gehakt.
T: chocolade broodje (kregen we van de buurvrouw haha)
A: pasta salade met pesto, cappachio, parrano kaas, rode ui, pijnboompitten en gedroogde tomaatjes. Daarnaast 1/3 ciabatta stokbrood met een beetje kruidenboter.
T; er ligt nog een pot b&j op me te wachten. Misschien dat ik een klein begin ga maken :)) heb nog ruimte zat qua calorieën.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 19:46

@Travel_me, Dat lijkt me echt een groot voordeel van sporten via een sportschool, mensen ontmoeten met diezelfde interesse :D

@Linoleum, Oh wat vreselijk balen zeg.. Hopelijk krijgt ze snel de uitslag en weet jij ook iets meer.. Zo akelig die onzekerheid. Wel fijn dat het weekend op zichzelf heel leuk was :)

@Joanne, Pff dat zijn lange dagen inderdaad! Toch vind ik voor het werk na stal ook altijd super fijn! Deed jij het ook wel eens andersom? Ging je dan op een lege maag fietsen? Ik wil dat eigenlijk ook eens proberen maar ben er wat huiverig voor.

@Taifoen, Hmm dat is nog redelijk te overzien, hopelijk kan je al binnen kortere termijn dingen zoals autorijden weer! Wel een heftig proces hoor..

@Lis_Ol, Lief dat je het vraagt! Helaas loop ik nog steeds rond met een buik als zwangere vrouw en flink buikpijn. Ik word meteen gestraft dus als ik flink cheat -O- Het is wel al ietsie beter dan de dagen ervoor dus hopelijk wordt het snel weer beter!
Ik herken dat perfectionistische wel, maar jij had ook nog een vrij jong en heeel groot paard toch? Dan mag je zeker juist mega trots zijn :D
Klussen is inderdaad goed om lekker wat te verbranden! Zijn jullie al ver?

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:36

Bah wat vervelend Mara! Je zou zeggen een harde les, maar als je je na enkele dagen nog zo voelt is echt niet fijn..
Klopt, Freek is nu 10 en 1.88, begint nu pas ‘sterker’ te worden, dus kwestie van tijd voor hij het ook vol blijft houden. Hij is super werklustig dus dat scheelt al de helft haha.

Opzich al een eind! De hooi schuur is klaar (schoon, geschuurd en geverfd) de achterkant van het huis is geverfd, schuur en kelder opgeruimd en een hele hoop naar de stort gebracht _O-
Nu alleen nog de hal opnieuw betegelen en voegen en de stal schoonmaken. Dan zijn we voor nu klaar :+

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:42

@linoleum: Hahah dat is handig. Zooo pfieuwww dat klinkt als een heavy weekend!
En oeh das niet fijn! Beter is het geen corona, want anders zit je nog wel even binnen. Wel lastig dat het overal lang duurt met testen, al valt dat bij jullie misschien nog wel mee? Zag iig dat er in Meppel afgelopen week geen besmettingen waren.

@Joanne: Uhm ja alleen nog een paar van de Action. Die andere heeft ander meisje geprobeerd, maar heb haar al ff berichtje gestuurd, want wil ook bestellen. Dus als jij nog tips hebt? Die van de Action is trouwens ook echt heerlijk!
Oei das wel een lange dag ja! Mooi lijstje wel :)

@Taifoen: shakshuka had ik echt nog nooit van gehoord, dus dat heb ik even moeten googlen XD Die gaat op mijn lijstje om binnenkort ook eens te maken :D

@Lis: Haha zeker trots zijn! Oehhh b & J... Smakelijk!

@Mara: Jaaa absoluut en t mooie is dat er een vast groepje verslaafden zijn, dus die kom je vaak tegen.

---------------
Ik heb net weer heerlijk getraind en zit dit moment aan mijn avondeten. Deze week is het een rustige week qua trainen, want ben ook eens 2 dagen vrij. Wil ik eigenlijk niet, maar mijn auto moet voor de apk, dus ik moet even een weekendje naar mijn ouders in Meppel. Misschien ook niet eens zo verkeerd.

Lijstje:
O: Havermout, amandelmelk, frambozen, blauwe bes, banaan, granola en pindakaas
L: Magere kwark met havermout, frambozen, blauwe bes, banaan, pindakaas
T: Action proteïne reep
A: Broccoli, bloemkool, hamblokjes, ei en cheddar uit de oven.
T: knackebrod met chocopasta

Totaal: 2251
B: 8 uur horecawerk, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:01

Lis_Ol, goedzo dat je ziet dat het heel netjes ging! Je bent een niveau omhoog gegaan en een winstpunt. Super goed :D Al wil je uiteraard meer, maar dat is iets om naar toe te werken.
Wel lekker drukke vakantie dus zo. Kan je erna als goed is wel genieten van het verrichte werk. Wat een lieve buurvrouw ook!

Mara, wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van die zak pepernoten. Hopelijk zakt het snel wat weg.

Leoni, ik kon digitaal niet gelijk terecht in Meppel in elk geval. Maar aangezien ik zelf echt maar heel licht klachten heb, ga ik alleen testen als zij een positieve testuitslag heeft. Dus dan zie ik dan wel of er plek is of niet.

Ik ga er vandaag dat ze vandaag nog niet hoort wat de uitslag is. Dus ga weer een dagje in huis zitten. Gisteren wel heerlijk veel gelezen en dat is ook erg fijn. Vanavond eens zien hoever ik kom met lezen. Ik heb een never-ending stapel met boeken die ik nog niet gelezen heb, dus vervelen ga ik me zeker niet.

Gisteren dus een erg rustig dagje gehad. Laat beweging maar even buiten beschouwing.
L: skyr vanille, whey crispy, cruesli chocola
T: cracotte met kaas, gebakken appel met koekkruiden en suiker samen met huttenkase en honing
A: traybake van aardappel en wortel met geitenkaas
T: clif bar

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:56

Linoleum: ahhh wat rot dat je in quarantaine moet. Wel heel goed dat je de regels volgt en ook echt thuis blijft.
Echt heel veel respect voor jouw lijstje van gisteren. Als ik een uurtje thuis ben moet ik me al inhouden om niet te blijven eten, laat staan een hele dag! Dat vereist enorme discipline.
Wel fijn dat je nu wat extra tijd hebt om je stapel boeken af te werken, geniet er van!

Tanja: Ja ik vind de cookies and cream wel lekker maar heb ook al de witte chocolade versie van barebells geprobeerd en die vond ik wel echt een stuk lekkerder! Maar is natuurlijk ook een kwestie van smaak.
Lekkere lijst!!

Lis_Ol: Mooie lijst! En wat een aardige buren hebben jullie die telkens met lekkere snacks aankomen :P . Ook lastig af te slaan lijkt me. Oei, dat klinkt riskant: een klein begin maken aan Ben en Jerry’s _O- maar misschien gaat dat jou wel beter af dan dat dat bij mij zou gaan :+

Mara: Ik ga wel eens fietsen voor het ontbijt maar ben er nog niet helemaal tevreden over. Een klein rondje gaat wel maar merk dat ik dan wat kracht mis en op het einde een beetje flauw wordt. Maar heb ook weer geen zin om tijd te maken voor ontbijt om 6 uur ’s ochtends :+ en daarnaast heb ik dan ook weer veel te vroeg honger als ik zo vroeg al ontbijt haha, lastig..
Een tussendoortje voor het fietsen zou ook nog kunnen maar ik geef toch voorkeur aan ochtend stal, ‘s-avonds fiets.

Travel_Me: Repen van de action had Castilja hetpas ook al over ja, ben niet zo vaak bij de action maar ga wel wat meenemen als ik er weer eens ben.
Ik had de vorige keer van Body and fit de perfection bar met witte chocolade en die was echt heeeel lekker! :9 dus die gaat zeker weer op het lijstje.
Ook wil ik weer wat smaken van barebells uitproberen.
Lekker lijstje heb je weer! En een rustige week qua trainen kun je misschien ook wel eens gebruiken.

_____
Hopelijk zijn jullie de warmte allemaal goed doorgekomen gisteren.

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 30 gram havermout
T: pakje crackertjes van Lu
L: 2 volkorenboterhammen, runderrookvlees
A: gebakken aardappeltjes, 2 chipolata worstjes, sperzieboontjes + wortel, salade
T: 150 ml magere yoghurt
T: krakeling bij oma :D

Verder was het te warm om echt iets te doen :+ de paardjes gelongeerd en 20 minuutjes gefietst op de normale fiets.
Vanmorgen alweer gereden en vanavond hopelijk nog even een ronde op de racefiets!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:30

Jaaaa shakshuka is zo lekker! Ik neem het ook regelmatig :) Zou er wel iets van stokbrood bij doen want ik eet een pan leeg en heb daarna altijd nog trek. Maar heerlijk, ik pleur er 2 zoete puntpaprika's, 2 pakjes tomaten in saus en een half blikje tomatenpuree doorheen. Vlieft. :9

Sorry ben ietwat inactief; zondag premiere van stage en deze week is even aan de bak. Kom wat sporadisch binnen vallen. Wat rot Lino, ik hoop dat het meevalt en je niet ziek wordt! Bij mij hebben twee schoolgenoten ook ineens corona; bleef enorm buiten de deur maar komt toch dichtbij nu. Bizar. Goed van je dat je binnen blijft. Het wordt nog wat komende periode; mensen die corona hebben en snotterig worden maar dan denken 'och dat is maar een verkoudheid'. Vrees dat we toch echt nog een flinke periode op moeten blijven letten :\
Joanne die repen van de Action zou ik echt meenemen, ze zijn super lekker haha. Wel net te klein (bij mij altijd hap, slik, weg). Ik zag volgens mij dezelfde repen ook bij de Dekamarkt liggen maar twijfelde of het dezelfde waren; prijs was flink verhoogd.

Eten gaat hier eigenlijk wel goed; ik zie mijn lichaam echt veranderen op een positieve manier. Worden steeds meer lijntjes en rondingen zichtbaar :)) Ik eet gewoon even wat ik wil (wel zo verantwoord/gezond mogelijk, je zal me niet zo snel een snickers weg zien werken bijvoorbeeld) maar restrictie werkt momenteel alleen maar averechts dus ik eet tot ik vol zit en ik neem eten als ik trek heb. Zo simpel. :') Maar dat werkt dus wel, heel fijn. Loop wel nog te stoeien met een opgeblazen buik en veel vocht vast houden; of ik eet teveel zout, of teveel zuivel (most likely) of teveel koolhydraten. Maar dat wordt vanzelf wel duidelijk =:)

Lijstje ga ik even niet posten omdat ik het niet helemaal weet; ik repeteer tot 19:00 en weet niet of er dan voor eten gezorgd wordt of dat ik alsnog zelf ga koken. Dan ga ik even iets halen van de Eazie. (Kennen jullie dat? Ze hebben op hun site kcal en macro's bij de menukaart staan, helemaal top +:)+ )

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:20

@linoleum, fijn dat je je wel hebt kunnen vermaken gisteren!
@Castilja, wat fijn om te horen dat het goed gaat met eten en je lichaam positief veranderd :D
Edit: ik ben ook echt dol op eazie! Ik vind het fijn om daar te eten als ik naar de film ga oid. Gewoon lekker eten, makkelijk en snel! Anders wordt het de febo namelijk haha :D
--------
O: 200 gram magere yoghurt, muesli en cappuccino
T: 2 mandarijnen
L: bruin bolletje met oude kaas, 200 gram kwark
T: pumpkin spice latte
T: banaan
A: mexicaanse lucnh bowl (kidneybonen, spinazie, paprika, tomaat, ei, kip, bloemkool en broccoli rijst)

Totaal: 1530 kcal
B: 30 min armfiets en 6000 stappen
Misschien dat ik nog wat kleins eet als ik honger heb, maar weet nog ziet zo goed wat.
Ik heb gisteren "per ongeluk" een lange wandeling (op krukken :+ ) gemaakt met een vriendin. Het was heel gezellig dus niet echt op de tijd gelet. Daarom vandaag even een rustig dagje voor mijn heup.
Laatst bijgewerkt door Taifoen op 16-09-20 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:46

Zoo na twee weken meelezen weer een update! Maar allereerst:

@linoleum quarantaine is niet niks, maar wel nette lijstjes! Had jij ook gewichten thuis liggen waarmee je evt aan de slag kon?

@taifoen netjes lijstje, kunnen jouw armen wandelen op krukken zo lang aan?

@castilja wat fijn dat je je lichaam ziet veranderen! Hou je het bij met foto's of iets dergelijks? En eazie is zo lekker en simpel!

@joanne heerlijk die krakeling :') Die kom ik ook alleen nog maar tegen bij opa's en oma's ja

@travel_me zijn jouw ontbijt en lunch zo vullend? Jouw avondeten klinkt erg lekker maar ook weinig (of schat ik het verkeerd haha)

-----------------

Hier was ik 2 weken geleden naar de diëtist geweest en sindsdien heb ik het kcal tellen helemaal losgelaten, ik heb nog wel een lijstje voor de vorm en weeg sommige producten nog steeds af (ik zie het verschil tussen 10 gram nootjes en 25 gram nootjes niet zo hahaha)

O: yoghurt
T: peijnenburg lower cal
L: gevulde courgette
A: thick noodles met kip en thaise groentenmix + wat kroepoek
B: 1 uur skeeleren + 1 uur fitnessen

Wat is jullie ervaring met zo'n body composition weegschaal? Ik probeer en niet teveel waarde aan te hechten omdat het (denk ik) erg veranderlijk is wanneer je het meet (vandaag na ontbijt, vorige keer na de lunch). Maar toch vond ik het erg prettig om te zien dat dingen gedaald zijn.
Spoiler:
Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 15:29

Zo, na een paar dagen drukte weer een bijleespost!

Tanja, helaas vindt mijn moeder dat soort dingen onzin, vandaar dat ik die niet kan uitproberen. Ziet er wel apart uit, is het ook lekker?
Oh, dat is onhandig. Balen dat je niet kan sporten als je daar zin in hebt! Hoewel mij sporten als je op krukken loopt, sowieso niet erg slim lijkt ;) Heb je dat gedaan in overleg met een arts? Ook heel balen dat je afhankelijk bent van vervoer van anderen. Fijn dat je een leuke avond hebt gehad! Net lijstje en fijn dat je qua kcal goed uitgekomen bent! Wauw, 2.2 kg is een flinke sprong. Superfijn dat je herstel zo goed gaat! Hmm, dat is nog redelijk te overzien. Hopelijk kun je snel weer wat meer dingen zoals autorijden! Shaksuka hebben ze het al eerder over gehad in dit topic, ik was wel weer vergeten wat het was, maar het leek me niet superlekker haha. Net lijstje! Knap hoor, dat je zo lang kunt lopen op krukken.

Leoni, balen dat je een vermoeiende dag had, goed dat je even rust genomen had 's avonds :) Ahw wel heel lief van die jongen uiteindelijk! Je hebt echt altijd goede lijstjes, ook leuk om te zien wat jij allemaal in je havermout/kwark doet. Lekker ontspannen! Oei, dat van je schouders klinkt minder fijn... Zuinig zijn op jezelf is belangrijk! Bah, ik vind witlof echt niet te vreten :') Lijkt me alleen maar gezellig dat jullie zo'n leuke groep hebben met sporten!

Lino, fijn dat je rugpijn niet erger geworden is! Hoe gaat het ondertussen met je stuitje? Ik vind eigenlijk iedere havermout wel lekker, maar heb je er al eentje gevonden waar je helemaal fan van bent? Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad! Oh, wat vreselijk balen zeg... Fijn dat je je gisteren wel hebt kunnen vermaken! Nette lijstjes!

Castilja, lastig inderdaad als je moeilijk verzadigd bent. Oeh lekker die Poké bowl! Hoe vond je hem zelf? Af en toe remmen los is soms ook gewoon nodig, anders is het echt niet vol te houden. Lekker aan het bewegen geweest weer zeg! Wat fijn om te horen dat het goed gaat met je eten en dat je lichaam positief verandert :D

Joanne, jammer van de weegschaal, maar je instelling is goed! Helaas mag ik ook zelf geen eiwitpoeder kopen van mijn moeder. Ander eten probeer ik wel meer zelf te kopen, maar daar heb ik helaas ook niet altijd tijd voor. Fijn dat je gemotiveerd blijft :D Fijn dat het weekend goed is gegaan! Ik weeg mezelf eigenlijk heel weinig. Soms als ik het weer even wil weten. Wat in praktijk ongeveer een keer in de twee maanden is. Ondanks dat het me nu niet heel goed doet haha. Ik ga ook kijken naar het linkje! Wauw, netjes bezig met het afslaan van lekkere dingen! Pff, dat zijn lange dagen inderdaad! Heerlijk die krakeling :9

Mara, dat valt inderdaad erg mee, twee kilo erbij! Zonde van het snoepen na wat wijntjes! Zo te zien ben je wel al weer helemaal terug in je ritme! Heb je nu alweer wat minder last van je buik? Vervelend zeg!

Lis_Ol, lekker! Geniet van je vakantie! Hmm, trouwen of klussen is toch bijna hetzelfde :D Goed gedaan hoor met je wedstrijd! Die 179 is wel zuur, maar aan de andere kant weer supergoed dat je met een tweede plek en een winstpunt thuiskwam! Lekker lijstje! Haha zeker trots zijn! Goedzo dat je ziet dat het echt wel goed ging!

Gaaf Jip, ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Fijn om te lezen dat je tevreden bent met je lichaam qua slankheid nu! Succes met je bulk!

Ik ken de Eazie, maar ben er nog nooit geweest. Zo te horen moet ik dat toch maar gaan doen dan :D

Aight, is dit genoeg voor jou? Ik vind alleen yoghurt als ontbijt wel erg weinig. Verder mis ik je fruit. Wat voor richtlijnen heb je van de diëtiste meegekregen?

Even een paar dagen hier niet geweest vanwege drukte en geen zin. Wel weer wat dingen gebeurt. Eindelijk naar de gynaecoloog geweest voor mijn hormonen en het blijkt dat de pil na 9 jaar slikken te zwaar is geworden. Daarom even stoppen ermee, ik ben heel benieuwd wat dat voor me gaat doen.
Verder heb ik helaas nog steeds heel veel last van buikkrampen en moet ik enorm vaak naar de wc. Ik denk niet dat dit nog van de pizza van twee weken terug is :') Maar waar het dan wel vandaan komt, geen idee.

Gisteren heb ik mij redelijk aan mijn planning kunnen houden. Sommige dingen wat aangepast, omdat ik van het weekend geen tijd had om boodschappen te doen. Verder ipv een salade als lunch brood gegeten, omdat dat vers was en ipv kwark na het avondeten een magnum gegeten, omdat ik daar veel meer zin in had haha. Helaas kon ik niet naar mijn paard vanwege de hitte, maar ik het leek me sneu om hem het aan te doen om iets te gaan doen.
O: havermoutpap met halfvolle melk, banaan en rozijnen. (559)
T: appel en volkoren cracker met kaas. (150)
L: twee boterhammen met ardennerpate en gekookt ei, mueslibol met halvarine en jonge kaas. (561)
T: mandarijntje en volkoren cracker met philadelphia. (130)
A: sperziebonen, kapucijners, aardappel en gehaktbal. (285)
T: magnum. (187)
B: 5000 stappen en 40 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1873.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:49

Joanne, halfjaar geleden toen we begonnen met thuiswerken heb ik wel de eerste weken elke dag ei gebakken of wentelteefjes en broodjes bij de bakker (want ik mocht niet uit eten, dus dan maar dat). Maar dat ging toch wat te hard qua kilo's aankomen, dus sinds augustus maar weer in mijn gewone ritme :') Wel wat meer vrijheid met dus bijvoorbeeld tussen de middag mijn havermout kunnen klaarmaken, maar wel weer gewoon normaal eten.

Castilja, ik eet er geen brood bij, maar neem vaak extra eieren om te vullen. Ook kan je er heel goed bijvoorbeeld cannellinibonen in stoppen als extra vulling. Dat laatste vind ik vaak wel een fijne toevoeging.
Succes met je stage! Ik heb wel eens gehoord van Eazie, maar hier kennen ze dat niet helaas. Of beter, scheelt bestellen.

Taifoen, jouw mexicaanse lunch bowl klinkt echt heerlijk! Net als je pumpkin spice latte. Die wilde ik laatst halen bij Starbucks, maar die zit hier langs de snelweg en toen was net de snelweg dicht. Wel knap dat je zo'n eind gewandeld hebt. Heb zelf nooit op krukken hoeven lopen, dus geen idee hoe zwaar het is.

Aight, ik doe thuis geen fiets, vind sporten in huis echt verschrikkelijk en heb ook geen gewichten. Dus ga maar gewoon genieten van de extra vrije tijd. Fijn dat je vooruitgang ziet met de hulp van de diëtist! Lukt het al wat beter om ook anderen te vertellen dat je bezig bent met je voeding?
Met zo'n weegschaal heb ik geen ervaring en zou ik anders ook niet echt veel waarde aan hechten.

Kimmie, ik heb inmiddels eindelijk een afspraak staan voor mijn stuitje. Wel pas op 18 november, was eerste mogelijkheid. Zit laatste 2/3 maanden echt geen verbetering meer in, dus blij dat er over tijdje toch verder gekeken wordt.
Ik denk ook inderdaad niet dat het van de pizza komt :')

Hier wordt heel binnenkort een New York Pizza geopend en zij hebben dus ook bloemkoolbodems die echt heel lekker zijn. Dus dat gaat binnenkort eens wat vaker wat meer verantwoorde pizza worden!
Verder ben ik vandaag echt een bodemloze put, geen idee waarom, maar continu behoefte om wat eten in mijn mond te hebben. Heb beetje teveel chocola gegeten, maar verder probeer ik maar gewoon wat meer water te drinken. Zo avondeten maken.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:14

Travel_me: Succes met je auto bij de apk! Verwacht je dat die er gemakkelijk doorheen komt

Linoleum; en nog geen uitslag? Ik kreeg m onlangs binnen 24 uur.. maar volgens mij duurt het nu wel langer inderdaad (bedenk me achteraf dat dit ook zou kunnen komen omdat ik in de zorg werk....) Dag beetje doorgekomen met lezen?

Joanne; haha was nu ook wel weer voor ijs vind je niet :D
Ik krijg zo’n pot b&j echt niet in één keer op hoor := doe er meestal een dag of 3 mee
Nog kunnen fietsen vanavond? Koelt goed af, alleen veel wind (hier dan)

Castilja; goed bezig als je zelf al verschil begint te zien/merken

Taifoen: oeh jouw avond eten, klinkt heel goed! Heb je iets van een receptje? Of iets wat jij aanhoudt?

Aight: fijn dat je hulp krijgt en dit ook resultaat geeft!

Kimmie: bah vervelend die klachten! Hopen dat het stoppen met de pil wat rust gaat bieden aan je lichaam!
En na 2 weken nog last van een pizza lijkt me ook sterk :')

Hier hebben we maar 3 ‘restaurants’ die bezorgen en daar zit geen New York pizza bij, ook geen domino’s _O- dus ik kom niet in de verleiding haha.

Hier een rare dag, was eerst van plan rendang te maken, dat werd pasta omdat het uitliep met klussen en uiteindelijk werd het een broodje frikandel uit de airfry omdat we pas om 19.30 klaar waren en toen had ik geen zin meer om te koken.
O; 1 wit bolletje met filet américain, 200 ml Optimel.
T: wasa sandwich crackers tomaat basil
L; restje cappachio pasta pesto salade van gisteravond
T: paar daim snoepjes :Y)
A: 1 broodje frikandel met 7 aardappel kroketjes uit de airfry
T: 1/3 b&j.

Vanaf t weekend moet ik weer werken; dan ga ik wel echt weer wat gezonder eten hoor :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:17

Lis_Ol, nog geen uitslag, maar ze hadden ook 48 uur aangegeven. Zal dus morgen wel in de loop van de dag komen.
En zoveel ook weer niet gelezen, moet gewoon werken, doe ik al vanuit huis dus dat is nu niet anders.

Ik weet wel dat als morgen de uitslag negatief is en ik nog steeds niet meer nies en loopneus heb, gelijk ga reserveren voor de sportschool :')

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:20

@Linoleum: Ja wel verstandig dan. Bij ons werd iemand ook op het werk gebeld dat 1 van zijn voetbalteam positief getest was. Maar hij had diegene al een week niet gezien. Uiteraard is hij thuisgebleven wel tot zijn test en die was gelukkig negatief. Maar wij hebben dat ook gewoon afgewacht.
Opzich ook wel eens lekker om paar dagen niks te doen, maar hopelijk kun je snel weer aan de slag :)
Hier net zo'n dag. Gezeik weer met huisgenoten en heb echt teveel koekjes op. Tot dat moment ging alles prima, maar toen ging ik los.. Echt dom.

@Joanne: Barebells hoorde ik vaker voorbij komen. Die kun je natuurlijk ook bij de ah halen. Vindt ze alleen eigenlijk wel te duur voor een tussendoortje. Das jammer.
Ik ga even kijken. Bestellen moet sws even wachten, want ben de komende dagen nauwelijks thuis.
Fijn lijstje! En haha die krakeling weer XD

@Castilja: Gaat goed bij jou! Fijn dat je je lichaam in positieve zin ziet veranderen :)

@Taifoen: Oehh jou avondeten klinkt echt lekker :)

@Aight: Avondeten is niet zo weinig hoor XD Gewoon 550 calorieën. En ja mijn ontbijt en lunch zijn vaak zo rond de 600/700 calorieën per stuk. Nu neem ik ook 70/75 gram havermout altijd.
Ik heb nog nooit op zo'n weegschaal gestaan, maar geloof er ook niet in. Een weegschaal kan het verschil tussen vocht en vet namelijk niet zien.
Qua je lijstje, vraag ik mij net als @kimmie af of dit genoeg is voor jou. Yoghurt vult nauwelijks als je het zo eet

@Kimmie: Ja is echt leuk, vooral omdat er meer zijn die net zo gek zijn en 5-6x per week komen :)
Mijn blauwe plekken zijn bijna weg :) Alleen op mijn sleutelbeen wordt erger.
Haha nee lijkt mij sterk vd pizza. Wel echt naar! Hopelijk is het snel weg of vindt je snel een oorzaak

@Lis: Opzich heb ik nooit problemen dus hoop wel dat die der gewoon doorheen komt. Anders heb ik n probleem XD
Hahah das wel opeens iets heeeel anders. Ik heb nog nooit rendang op maar het schijnt echt heerlijk te zijn.

-----
Mijn dag begon prima, maar daarna gezeik met huisgenoten en toen ben ik aan het vreten geslagen.. Echt heel stom. Ik was echt gewoon heel netjes bezig. Morgen dus maar weer hard mijn best doen en misschien beetje compenseren.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:08

Travel_me; ik ga de rendang ook voor t eerst maken hoor haha. Vorig jaar wel gegeten in bali, inderdaad echt super lekker. Hoop dat ik een beetje in de buurt kom qua smaak :))

Jeetje wat balen van het gezeik met je huisgenootje (en de eetbui die dat veroorzaakt) bederft ook je woon plezier lijkt me..

Mijn planning voor vandaag;
O: 150 gr Griekse yoghurt 0.1% vet met 40 gr blauwe bessen, 15 gr ongezouten noten en 200 ml optimel.
L: 2 witte bolletjes met 5 magere knakworstjes.
T; 150 gr witte druiven
A; 150 gr rendang met 60 gr witte rijst en 200 gr sajoer boontjes.
T; laatste restje van m’n b&j ijs :Y)

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:20

@Lis_Ol, Wauw wat een werk! Maar wel supergaaf als alles eenmaal af is, dan is het echt jullie eigen plekje. In mijn ogenlogisch hoor dat gezond eten met dit soort gekke klusdagen even wat minder makkelijk gaat, komt vast weer goed als je normale ritme weer terug is.

@Travel_me, Bah gezeur met anderen is altijd vervelend.. Volgens mij is dit pas de eerste keer dat ik je hoor over zo’n soort vreetkick (heel knap). Ik zou dus zeker niet gaan compenseren vandaag :) Kan gebeuren en zo 1x gaat het zeker je progressie niet in de weg staan!

@Linoleum, Oh dat thuiszitten en afwachten is zo bagger! Helemaal herkenbaar dat je er behoefte om te eten door krijgt. Ik snap dat je niet kan wachten om te gaan sporten haha!
Die bloemkoolbodems klinken wel goed! Volgens mij bezorgen ze hier alleen ook niet haha.

@Joanne, Hmm geen aanrader dus in de ochtend. Ik ga sowieso slecht op sporten met een te lege maag dus dan zal het voor mij zeker niets zijn.

@Castilja, Druk druk dus! Super positief dat je zodanig je draai hebt gevonden qua sporten/eten dat je je lichaam ziet veranderen.

@Taifoen, Oh jeetje zo’n lange wandeling op krukken lijkt me super zwaar! Even een dagje rustig is geen gek idee.

@Aight, Hoe gaat het nu? Merk je resultaat of verandering nu je het tellen los hebt gelaten? Ik vind zo’n weegschaal wel interessant, maar niet mega betrouwbaar.

@Kimmie, Fijn dat je terecht kon. De pil kan een wereld van verschil maken. Hopelijk merk je snel verbetering! Last van je buik is erg vervelend, hopelijk trekt dat ook snel weg!

Hier nog weinig te melden, anders dan dan ik aan het genieten ben van mijn vakantie én me netjes aan mijn doelen houd. Gisteren luxe uit eten geweest en daarbij voor een half wijnarrangement gegaan en het brood zoveel mogelijk laten staan. De dag ervoor gingen we grillen en ben ik ook direct gestopt toen ik vol zat. Best trots dus :D

Overigens merk ik wel dat mijn conditie lijkt te lijden onder het wat minder gezond eten. Gisteren 60km op de racefiets gezeten, maar dat leek op het einde meer op een marteltocht :+

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:41

Heeee Castilja :D. Goed dat je je lichaam ziet veranderen!
Ik heb de website van Eazie opgezocht en ziet er echt zo leuk en lekker uit! Helaas zit het hier nergens in de buurt.

Tanja: Wat knap dat je zo’n lange stukken kunt lopen op krukken, dat lijkt me erg zwaar.

Aight: welkom terug!! Lukt het je goed om het tellen los te laten? Ik wil niet al te obsessief worden in het kcal tellen maar loslaten is ‘eng’. En sommige dingen zijn ook gewoon noodzakelijk om te wegen hoor _O- ik schrik ooit van het werkelijke gewicht van iets.
Als ik jou was zou ik wel echt honger krijgen van alleen yoghurt als ontbijt, waarom doe je niets door de yoghurt heen?
Ik heb nog nooit met een body composition weegschaal gewerkt maar het ziet er erg interessant uit, laat je dat ook bij de diëtist doen?

Wat een mooie bijleespost Kimmie :) . Het is ook een kwestie van plannen, in een kwartiertje kun je al boodschappen hebben gedaan. Goed dat je bij de gynaecoloog geweest bent, hoop dat je nu minder last gaat hebben. Vervelend van de buikkrampen.
Ik vraag me bij jouw lijstjes ook ooit af, hoe een kleine portie avondeten jij neemt? Alleen een gemiddelde gehaktbal is al ruim 200 kcal, dus zou je nog 85 kcal overhouden voor de bonen, kapucijners en aardappels (vraag het echt puur uit interesse aangezien ik met avondeten altijd een stuk hoger uit kom).

Linoleum: Ben blij dat ik al die tijd gewoon naar kantoor moest, thuiswerken met een keuken vol eten heeel dicht bij is echt niets voor mij. Nogmaals veel respect voor jou haha.
Oeh heerlijk, bloemkoolbodem pizza! Bodemloze put dagen zijn echt heel vervelend. Ik pak dan altijd kauwgom, om maar iets te kauwen te hebben haha.

Lis_Ol: Jaa het was echt lekker afgekoeld dus heb nog een mooie ronde gereden! Helaas wordt het al steeds vroeger donker.
Thuisbezorgd bezorgt hier gelukkig ook niet echt veel :+ . Wonen in een dorpje heeft best wat voordelen haha.
Wow flinke dag klussen! Snap dat je daarna geen zin meer had om te koken.
Mooie planning voor vandaag!

Leoni: Klopt ja, het is wel erg duur. Daardoor eet ik ze ook niet dagelijks maar af en toe op dagen dat ik weet dat ik ga fietsen. Gisteren al besteld bij Body and fit, oepsie :+
Wat rot van je huisgenoten.. hoop dat je je inmiddels wat beter voelt. :(:)

Mara: Lekker blijven genieten van je vakantie!! Super goed bezig.
60 kilometer is ook best een flinke afstand dus dat mag je op het einde dan best wel voelen!

___

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 25 gram havermout, 5 gram whey
T: paprika, eiwitshake
L: 2 volkorenboterhammen met 50 gram cottage cheese
T: Liga milkbreak
A: zilvervliesrijst, kipfilet, champignons, paprika, taugé, champignonsaus
T: 150 ml magere yoghurt, 10 gram gepofte spelt
T: blokje melkchocolade

B: 2 paarden rijden, 60 minuten racefiets

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:10

@Aight, ik heb mijn krukken nog nodig voor langere stukken lopen. Thuis gebruik ik ze niet meer. Daardoor kan ik mijn been wel gewoon belasten en zijn de krukken meer zodat ik netjes kan afwikkelen en niet mank loop. Het gaat wel, maar het was niet helemaal de bedoeling en volgende keer ga ik wat korter haha :D
Werkt het beter voor jou beter om geen kcal meer te tellen?

@Kimmie, lange bijleespost zeg! Ik vind die druppels echt een uitkomst, kwark vind ik anders niet zo lekker. Jammer dat je ze van je moeder niet mag proberen.
Sporten als je op krukken loopt kan prima hoor. Het is momenteel niet de bedoeling dat ik mijn benen train, dus dat doe ik ook niet. Maar er zijn genoeg andere dingen om te doen en van stil op de bank zitten word je ook niet meer (immobilisatie heeft veel gevolgen). Alles gaat in overleg met mijn arts en fysiotherapeut en daarnaast heb ik deze operatie/revalidatie al een keer gedaan dus weet inmiddels wel wat ik wel en niet kan doen :j
Hoop voor je dat het een goed effect heeft om te stoppen met de pil. Zijn je buikkrampen al wat minder?

@Linoleum, ja was de eerste pumpkin spice latte van het jaar! Mijn favoriet van de Starbucks, dus altijd leuk als die er weer is!
Die bloemkoolbodems van de New York Pizza zijn inderdaad erg lekker! En het scheelt ook veel qua calorieën.

@Lis_Ol, mijn avondeten was gebaseerd op dit recept: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... ebakken-ei
Alleen heb ik wat andere ingrediënten gebruikt. Ik had een zak kidneybonen van hak gebruikt (https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... VEQAvD_BwE) en kip, paprika en bloemkool- en broccoli rijst gebruikt.

@Travel_me, wat balen dat je zoveel gezeur met huisgenoten hebt. Lijkt me inderdaad niet echt een positieve draai geven aan je woonplezier. Vandaag weer een nieuwe dag!

@M9ara, vandaag heb ik lekker een rustdag inderdaad! Fijne vakantie, geniet ervan {:}

@Joanne1997, netjes lijstje!
----------
Ik ga vanmiddag met mijn vriend naar de film en daarna gaan we lekker naar de Ikea om Zweedse gehaktballetjes te eten :~

O: 200 gram kwark met 20 gram havermout, 1 appel en 20 gram rozijnen
T: banaan
L: restje van gisteren
T: smaakhuis
T: cappuccino
A: portie patat met appelmoes, Zweedse gehaktballetjes, bak rauwkost
Totaal: 1560 kcal
Beweging: rustdag, 5000 stappen
Heb gisteren niet alles opgegeten dus tel de kcal voor het restje niet mee haha, die had ik gisteren al namelijk :Y)

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:55

Mooie lijst weer Tanja!!
En veel plezier bij de film en ikea :D

Ik kan weer even vooruit :+
Spoiler:
Afbeelding

Er zat ook een uitprobeer zakje whey bij. Het is helaas aardbeien smaak dus ik lust het niet. Is er iemand die het wil hebben? Ik stuur het graag naar je op met de post. Je mag me een pb'tje sturen bij interesse :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 18:25

Leoni, snap wel dat je uit frustratie bent gaan eten. Wel nog beetje er van kunnen genieten?

Lis_Ol, ik maak nog wel eens 'snelle rendang'. Bloemkoolrijst, (vega)gehakt, kokosmelk en pakje rendang, eventueel nog andere groenten, dat allemaal samen in een wokpan en klaarmaken. Echt suuuper snel klaar en heel lekker. Je moet het alleen niet vergelijken met echte gestoofde rendang.

Mara, ik woon midden in de binnenstad, dus hier bezorgt best wel wat. Het is geen grote stad, dus geen hele bijzondere dingen, maar qua pizza, shoarma en patat kan je je hart ophalen. Doe het niet heel vaak, maar in weekend is heerlijk om eens te bestellen.
En oooooh uit eten met wijnarrangement <3

Taifoen, heerlijk vooruitzicht de bios en IKEA!! Geniet van de gehaktballetjes.

Joanne, wat een stapel! En die aardbei whey is niet tevreden, kan je beter de prullenbak blij mee maken :')

De coronatest van vriendin was negatief! En zelf niet meer verkouden, dus ik mag weer gewoon de deur uit gelukkig! Maar keek al zo uit naar mijn avondje lezen op de bank, dat ik lekker alsnog dat ga doen. Sporten komt andere keer wel weer.

Gisteren dus iets hoger dagje dan de bedoeling was, door de chocola. Maar mag alsnog niet klagen.
L: havermout, havermelk, bosbessen en honing
T: 2 gekookte eieren, cracotte met hummus, 55 gram chocola
A: spinazie-kaas rondo, bloemkool met geraspte kaas, aardappelbolletjes met mayonaise
T: Clif bar
Totaal 2.027 kcal