Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Oh nee de mens is geen zoogdier..
Doe niet zo geshockeerd gelijk...
Ik snap dat het er bot staat, maar ergens is het wel zo.. of niet?
Shiloh schreef:Ik kan me voorstellen dat dat niet lekker voelt en mensen ongerust zijn en liever heeft dat diegene thuis blijft. Dat mag iedereen vinden.
Maar diegene verketteren, een schuldgevoel aanpraten terwijl die zich gewoon aan de richtlijnen houdt? Dat slaat nergens op. Maar in het door jou genoemde geval lees ik dat niet.
Mijn vader gaat over twee weken naar Spanje om een pelgrimstocht te lopen. Hij is er gerust op. Ik niet. Ik heb stilletjes liever dat hij het uitstelt. Ben ik nou ook een paniekzaaier?
Oscar schreef:Wat ik me afvraag he...... hoe zou het virus zich gaan ontwikkelen als het straks een stuk warmer gaat worden? Iemand daar toevallig iets over gehoord?
Shiloh schreef:Cer schreef:Maar als je het zo belachelijk vind, hóef je toch niet te reageren? Ik vond het zelf wel grappig, maar je mag hier níet lachen natuurlijk...
Ik vond mijn reactie ook grappig... Dus?
Oscar schreef:Wat ik me afvraag he...... hoe zou het virus zich gaan ontwikkelen als het straks een stuk warmer gaat worden? Iemand daar toevallig iets over gehoord?
Detroit schreef:https://nos.nl/artikel/2325546-waarom-e ... griep.html
Het is dus niet zozeer de angst dat mensen er aan dood kunnen gaan, maar vooral de schaal waarop mensen ziek worden, die de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zorgen baart. "Stel je maar eens voor wat de impact zou zijn op ziekenhuizen, scholen en de handel."
Cer schreef:Overigens weet ik dan weer niet of de overheid altijd de juíste beslissing neemt, maar dat heb ik met wel meer dingen van de overheid.. Daar werken ook maar mensen..
elnienjo schreef:Shiloh schreef:Ik kan me voorstellen dat dat niet lekker voelt en mensen ongerust zijn en liever heeft dat diegene thuis blijft. Dat mag iedereen vinden.
Maar diegene verketteren, een schuldgevoel aanpraten terwijl die zich gewoon aan de richtlijnen houdt? Dat slaat nergens op. Maar in het door jou genoemde geval lees ik dat niet.
Mijn vader gaat over twee weken naar Spanje om een pelgrimstocht te lopen. Hij is er gerust op. Ik niet. Ik heb stilletjes liever dat hij het uitstelt. Ben ik nou ook een paniekzaaier?
Ze zijn dan de hele dag in de buitenlucht en volgens mij lopen ze ook niet in groepen toch?
Enige wat ie moet vermijden zijn gedeelde hostelkamers, maar als hij gewoon eenpersoonskamers heeft geboekt zou ik denken dat ie veiliger daar zit dan in Nederland momenteel.
kiki1976 schreef:25 Flesjes inslaan, dan sla je idd een beetje door haha. Maar miss om duurder door te verkopen (daar zijn er helaas ook genoeg van)
Cer schreef:Shiloh schreef:
Ik vond mijn reactie ook grappig... Dus?
Ik lees jouw reactie echt als heel onaardig.. deze nu ook weer. Zo van "dus?".. Dat is het nadeel van geschreven tekst. Maar excuus hoor, ik ben niet in voor een internetfittie.. Zal op mn woorden letten
Shiloh schreef:Het concept van deze pelgrimstocht is overnachten op slaapzalen in hostels. Het is ook die saamhorigheid die hij juist wil. Vorig jaar is hij begonnen en met hartklachten in het ziekenhuis beland. Nu is hij hersteld en wil hij het afmaken. Hij heeft vorig jaar een week lang bijna niemand ontmoet en toen ging hij echt onderdoor aan de eenzaamheid. Dus mensen vermijden valt niet onder zijn plan.
Dus nee. Gerust ben ik er niet op. Gelukkig heb ik hem er wel van kunnen overtuigen dat als hartpatiënt en diabetes patiënt dat hij wel onder de risico groep valt en dat hij het wat serieuzer neemt en er niet zo “ach het is maar een griepje” mee omgaat. Maar ja. Hij is nog steeds van plan om te gaan.
Overigens boek je niks van tevoren. Elk plaatsje heeft hostels waar je in de middag gewoon binnen komt wandelen en een plekje moet claimen.
Heb hem wel nog gewaarschuwd dat het zomaar zou kunnen dat die hostels allemaal dicht gaan als het zich verder verspreid en hij geen overnachtingsmogelijkheden meer heeft en daar rekening mee moet houden.
Ik ga hem niet overtuigen thuis te blijven ook al zou ik dat stiekem wel het liefste willen. Na de ervaring van vorig jaar is het sowieso spannend, en nu met dit erbij gewoon nog meer.
Shiloh schreef:En jou “doe niet zo geshockeerd” wel dan....
Sorry hoor. Je valt van de ene drogreden in de ander waarbij je anderen beschuldigd van dingen die je zelf ook doet. Wie de bal kaatst. Pot verwijt de ketel... etc.
Cer schreef:Shiloh, dat is niet waar ik op doel..
Het gaat erom dat het RIVM een richtlijn heeft die zegt: als je niet ziek bent, hoef je niet thuis te blijven.
Vervolgens zijn er mensen die zeggen "mijn collega komt uit Italie, die komt werken, en ik wil liever dat ie thuis blijft", terwijl ie dat dus niet hoeft volgens een overheidsinstelling..
Dus er is een richtlijn maar die is dan weer niet goed genoeg...