Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:04

Idealiter wil je 1 tot 2 reps in de tank houden voor hypertrofie (je wilt niet onnodig vermoeien, dat is zonde van je herstel en herstel is waar de gains worden gemaakt). Nu maakt het bij een isolatie oefening zoals een bicep curl minder uit dan een BB row (daar zul je ook eerder technisch falen).

Al zullen de meeste mensen die denken tot falen te trainen niet écht tot falen trainen, meestal zit er meer in dan iemand denkt (wil niet zeggen dat dat voor jou ook geldt natuurlijk! :D ).

Eulogy

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:08

Nou vind ik een barbell row ook wel echt een rotoefening wat dat betreft :+ Voel het ook snel in m'n onderrug of ga toch teveel momentum gebruiken. Hij zit ook eigenlijk nooit in m'n schema, heb vooral cable rows.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:36

Hey jongens, gaan meer mensen weer beetje droogtrainen richting zomer? Ik twijfel een beetje over het goede moment van starten; hoe doen jullie dat? Ik denk zelf begin april maar misschien is dat te laat. Ik twijfel een beetje :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:21

Hey dames, sorry om binnen te vallen.
Helaas kan ik door lichamelijke klachten niet meepraten in dit topic maar hopelijk is alles snel aan de betere hand en kan ik weer met gewichten gaan gooien :D

Ik heb even een vraag waarvan ik wel denk dat jullie die kunnen beantwoorden :)
Ik zoek eigenlijk whey poeder zonder smaak, of neutrale smaak. Welke vinden jullie nog goed te pruimen? En kost de wereld niet? (Djuu wat is ook whey poeder duur geworden := )

Ik moet echt meer eiwitten binnen krijgen en ik maak nu graag smoothies of oats met eiwitpoeder er in. Alleen dan zit ik daar met m'n dure fruit in de smoothie en smaakt alles alsnog naar de banaan-aardbei poeder (die echt heel sterk smaakt). Ik doe er al een half schepje in, nog minder kan maar dan is het idee er ook wel een beetje af :+

Is er trouwens een beetje markt om eiwitpoeder te verkopen? Ik heb 2 potten staan die ik dus amper gebruik..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:08

Castilja schreef:
Hey jongens, gaan meer mensen weer beetje droogtrainen richting zomer? Ik twijfel een beetje over het goede moment van starten; hoe doen jullie dat? Ik denk zelf begin april maar misschien is dat te laat. Ik twijfel een beetje :+

Als je echt wilt gaan cutten is april te laat, dan moet je echt heel diep gaan bezuinigen op je kcal. Kan je beter nu al beginnen en het rustiger afbouwen.

Nyaleti schreef:
Hey dames, sorry om binnen te vallen.
Helaas kan ik door lichamelijke klachten niet meepraten in dit topic maar hopelijk is alles snel aan de betere hand en kan ik weer met gewichten gaan gooien :D

Ik heb even een vraag waarvan ik wel denk dat jullie die kunnen beantwoorden :)
Ik zoek eigenlijk whey poeder zonder smaak, of neutrale smaak. Welke vinden jullie nog goed te pruimen? En kost de wereld niet? (Djuu wat is ook whey poeder duur geworden := )

Ik moet echt meer eiwitten binnen krijgen en ik maak nu graag smoothies of oats met eiwitpoeder er in. Alleen dan zit ik daar met m'n dure fruit in de smoothie en smaakt alles alsnog naar de banaan-aardbei poeder (die echt heel sterk smaakt). Ik doe er al een half schepje in, nog minder kan maar dan is het idee er ook wel een beetje af :+

Is er trouwens een beetje markt om eiwitpoeder te verkopen? Ik heb 2 potten staan die ik dus amper gebruik..

Gebruikt denk ik niet echt, je weet nooit wat 'ermee gebeurt is'. Ik neem zelf geen whey dus kan weinig zinnigs zeggen over de smaken verder.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:22

Zelf neem ik ook geen whey (mix liever kwark met melk en (suikervrije) aanmaaklimonade :D ), maar ik las laatst dat iemand de smaakloze whey van MyProtein tipte.

Cutten/droog trainen doe ik zelf niet, dus daar kan ik helaas niks over zeggen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:31

Of april "te laat" is ligt er toch maar net aan hoeveel je eraf wil en voor wanneer. Kunnen we niet echt iets over zeggen hier lijkt me.

Ik vind cutten en bulken stom, dus ga het ook niet doen nee, haha.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:01

Peuk schreef:
Thanks voor de tips!

Ik train inderdaad tot falen als het lukt! Ik vind techniek wel belangrijker hoor. Maar de scheidingslijn is best dun merk ik. Voordat ik aan krachttraining begon had ik er wel een vooroordeel over dat je de fitness 5x per week in stapt, kip en rijst eet en er dan gespierd uit komt haha. Daar ben ik wel op terug gekomen. :7

Hahaha dit is herkenbaar!
Mn mening stelt ook bij over wat ik mooi vind etc.

Interessant om de stukjes over creatine en eiwitten te lezen, creatine ga ik nog eens even induiken.
Verder lekker aan het trainen, bulken en cuttwn doe ik niet aan, ik wil me het hele jaar door comfortabel in mn lijf voelen!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:58

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring met creatine. :P

Ik volg wel een aantal van die fitness goeroes op insta en ik zie daar een tijdsbestek van 1-3 maanden voor cutten (afhankelijk van hoeveel je er af wil natuurlijk) en de overige maanden bulken.

Wat vinden jullie trouwens mooi qua lichaam? Wat zou voor jullie het ideaal zijn (of is het al)?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:39

Ik heb lichaamsvorm geheel losgelaten en train om fitter en sterker te worden. Lichaam wordt vanzelf strakker en gespierder, maar heb echt 0 ideaalbeeld over hoe ik eruit wil zien.

Momenteel moet er wel echt flink gewicht af. Veel aangekomen in mijn zwangerschap door gebrek aan beweging en wel veel honger. Maar dat is ook echt om mijn gezondheid. Ben 35kg zwaarder dan ik eerder woog, maar kan me er qua uiterlijk echt niet druk om maken. Komt vanzelf wel goed als ik weer meer ga sporten en gezond ga eten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:42

Mijn ideaal zal ik nooit halen dus dat heb ik ook losgelaten. Verder is het lastig omdat ik vanwege m’n spillepoten niet af wil vallen. Maar vanwege m’n buik wel :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:47

Ik train ook niet (meer) met een aesthetics doel en dat vind ik echt zo'n verademing. Ben echt zo anders naar m'n lichaam gaan kijken daardoor, veel meer focus op fit en sterk zijn. Ik train (competitief) powerlifting gericht dus dat is voor mij ook wel echt m'n voornaamste doel, zo sterk mogelijk zijn, en daardoor minder focus/kritiek op hoe ik eruit zie.

Maar hoe ik eruit zie vind ik natuurlijk ook wel belangrijk (al is het dus niet het belangrijkste) en ben ik eigenlijk ook gewoon heel tevreden. Ben wel echt zichtbaar gespierd maar heb ook wat meer fluff dan een paar jaar geleden en dat vind ik wel prima zo, toen was ik geobsedeerd bezig met hoeveel calorieën ik at en verbrand en ben nu veel gelukkiger zonder die focus.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:07

Hier ook voornamelijk gericht op sterker worden/powerliften, al is dat de laatste tijd meer powerbuilden geworden. Ik ben een aantal maanden geleden onbedoeld een paar kilo afgevallen en die probeer ik er momenteel weer aan te eten/drinken. :Y) Zit wel gewoon op een gezond gewicht trouwens, maar wat extra kilo's vind ik mezelf beter staan.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:49

O wat een verademing om te lezen. <3

Bedoelde ook wel meer in het algemeen trouwens hoor. Ik heb ook wel een ideaal maar die ga ik ook nooit halen. Bewust niet, want wil ook nog gewoon een leven hebben met pizza en chocola. :') Je moet er dan te veel consessies voor doen vind ik.

Ik vind trouwens juist die fluffy look bij vrouwen die bulken wel mooi. Dat hele droge krijg ik een beetje de kriebels van haha. Maar wel erg knap als je dat kan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:42

Mag ik hier mee komen kletsen?

Ik train nu 4-5x per week in de gym en die yoga 5-6x per week. Heb vroeger fanatiek getraind, maar helaas moeten stoppen omdat mijn lichaam het niet trok, maar nu weer 2 maanden heerlijk terug in ritme.

Ben ondertussen bezig met bulken, zit nu op 2700kcal en denk dat ik maart nog maandje in 3000kcal ga zitten. Enige nadeel is dat mijn huid echt super onrustig is geworden, moet dus denk ik maar gaan stoppen met zuivel voor periode. Maar ja maakt wel lastiger om mijn kcal/protein te halen :(

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:52

Mag ik mijzelf hier ook melden?

Ik ben tijdens een hele vervelende en nare periode weer in de sportschool gedoken als uitlaat klep. Helaas heeft onze sportschool eigenlijk alleen maar studenten die schema's maken. Er is wel een PT maar dat is financieel even niet haalbaar op het moment.
Ik 'leen' op dit moment het abonnement van een vriendin van de Sweat app van Kayla Itsines dacht ik.
Ik train 2 a 3 keer per week waarvan er minimaal 1x full body bij zit. Ik merk dat mijn voorkeur echt naar een split schema gaat.

Kwa voeding vind ik het nog lastig. Ik ben een enorm lastige eter, dus ik ben veel soorten kwark etc. aan het uitproberen om toch aan voldoende eiwitten te komen. Daarnaast mag ik zeker wat kilo kwijt, maar eerlijk gezegd ligt daar niet mijn focus. Ik wil voornamelijk sterker worden en fysiek fitter, dan gaan die kilo's er vanzelf wel af door ook op de voeding te letten.

Ik weet nog niet helemaal wat ik van de Sweat app vindt. Maar bij gebrek aan beter maken we er maar gebruik van nu. Ik zal voornamelijk met jullie meelezen en hoop het een en het ander van jullie te kunnen leren. :D

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:13

annepaardoes schreef:
Dag dames. Mag ik even inbreken met een vraag? Ik ben mij aan het verdiepen in eiwitshakes maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een product aanraden wat ik kan mixen door mijn fruit smooties/milkshakes? Het wat ook nog een beetje te pruimen is qua smaak? Hoeft niet vegan.

Ik wil even terug komen op mijn eigen vraag.
Inmiddels heb ik de Whey Delicious vanille van XXL Nutrition besteld. In het begin even wennen. Hij is best zoet, maar inmiddels vind ik hem heel lekker en mis ik het echt als ik het niet door de milkshake of skyr doe.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:33

annepaardoes schreef:
annepaardoes schreef:
Dag dames. Mag ik even inbreken met een vraag? Ik ben mij aan het verdiepen in eiwitshakes maar zie echt door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij een product aanraden wat ik kan mixen door mijn fruit smooties/milkshakes? Het wat ook nog een beetje te pruimen is qua smaak? Hoeft niet vegan.

Ik wil even terug komen op mijn eigen vraag.
Inmiddels heb ik de Whey Delicious vanille van XXL Nutrition besteld. In het begin even wennen. Hij is best zoet, maar inmiddels vind ik hem heel lekker en mis ik het echt als ik het niet door de milkshake of skyr doe.

Deze heb ik ook, ik combineer het met warme melk en koffie, heerlijke milkshake;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 07:50

CupCakes_ schreef:
Mag ik mijzelf hier ook melden?

Ik ben tijdens een hele vervelende en nare periode weer in de sportschool gedoken als uitlaat klep. Helaas heeft onze sportschool eigenlijk alleen maar studenten die schema's maken. Er is wel een PT maar dat is financieel even niet haalbaar op het moment.
Ik 'leen' op dit moment het abonnement van een vriendin van de Sweat app van Kayla Itsines dacht ik.
Ik train 2 a 3 keer per week waarvan er minimaal 1x full body bij zit. Ik merk dat mijn voorkeur echt naar een split schema gaat.

Kwa voeding vind ik het nog lastig. Ik ben een enorm lastige eter, dus ik ben veel soorten kwark etc. aan het uitproberen om toch aan voldoende eiwitten te komen. Daarnaast mag ik zeker wat kilo kwijt, maar eerlijk gezegd ligt daar niet mijn focus. Ik wil voornamelijk sterker worden en fysiek fitter, dan gaan die kilo's er vanzelf wel af door ook op de voeding te letten.

Ik weet nog niet helemaal wat ik van de Sweat app vindt. Maar bij gebrek aan beter maken we er maar gebruik van nu. Ik zal voornamelijk met jullie meelezen en hoop het een en het ander van jullie te kunnen leren. :D

Voor een split training zou ik toch echt 4x per week willen trainen minimaal.
Als je 2-3x gaat is FB beter imo.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 08:45

Ik heb denk ik de verkeerde benaming gebruikt. Excuses. Het is lower body, upper body, full body en een megaset die optioneel is :o.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:15

Ik sluit mij aan bij Needje met betrekking tot het trainen. Ik train in UB/LB en ga ook 4x per week (2x UB/2x LB). Dat was in het begin even wennen, maar als je 'maar' 3 keer per week gaat dan zou ik inderdaad een full body schema proberen aan te houden, anders krijg je een beetje een gekke split :)

Gister een dagje bij IHU getraind omdat ik m'n deadlift wat beter wou uitbouwen. Helemaal gesloopt omdat ik normaal nooit DL als eerste (primaire) oefening pak :+ Dat heb ik geweten, allemachtig. Wel wat goede ques gekregen voor m'n DL en het uitbouwen ervan van een vriend die zelf al een tijdje powerlift. Ben benieuwd, zou leuk zijn eindelijk eens 100kg te kunnen tillen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:56

DL heb ik echt in geen eeuwen gedaan.
Was er ook niet heel sterk in.
RDL wel in m’n schema.
Ik heb nu 3x lower en 1x upper.
Voor mij prima want benen groeien niet en schouders wel. Anders ben ik helemaal een kerel zo. Haha

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:19

Wat vinden jullie fijne sportleggings? Ik heb er al ontzettend veel geprobeerd maar ik ben tot nu toe nog niet de perfecte tegen gekomen die ik echt goed vind zitten. Ik heb best een smalle taille en stevige benen, dus het zakt vaak af of ze gaan lubberen in de taille waardoor het niet meer aansluit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 01:25

Under Armour met touwtje. De enige die bij mij niet afzakt en overal goed blijft zitten.

Heb mijn oudste nu bijna 4 jaar en nog steeds goed in vorm.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:26

Peuk schreef:
Wat vinden jullie fijne sportleggings? Ik heb er al ontzettend veel geprobeerd maar ik ben tot nu toe nog niet de perfecte tegen gekomen die ik echt goed vind zitten. Ik heb best een smalle taille en stevige benen, dus het zakt vaak af of ze gaan lubberen in de taille waardoor het niet meer aansluit.

Heb er nu een van physiq apparel en dat is een van de eerste die echt goed zit!