Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 08:40

*breekt even in als stille meelezer…

Iemand ervaring met producten van Eve curls?
Krijg de reklame steeds op Facebook en het ziet er goed uit ( maarja, das meestal natuurlijk met reklame :') )
Iemand het al uitgeprobeerd toevallig?

D_akota

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 09:23

Die zie ik ook geregeld voorbij komen. Denk dat ik het toch bij mijn huidige producten laat. Gebruik zelf veel van de balea. Moet alleen de shampoo nog uitproberen. De mouse vindt ik niet zo fijn, die plakt erg vind ik.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 12:09

Ik wilde die wel proberen,had echt kurkdroog haar steeds,ook door het kleuren.( ik ben 52 en wil geen grijs haar dus kleur ik het)
Maar uiteindelijk gekozen voor Curlsmith multi conditioner.
https://www.haarpro.nl/curlsmith-multi- ... onditioner
En heb weer zacht haar, glanst, mooie krul er weer in.

Blijft toch altijd wat een gok,maar mijn haar had proteïne nodig en dat krijgt het nu en ik ben heel tevreden.
De reviews van de eve curls zijn ook goed,dus ik zou als het bij jouw haar past gewoon proberen :j

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 13:07

Galja schreef:

Krijg de reklame steeds op Facebook en het ziet er goed uit ( maarja, das meestal natuurlijk met reklame :') )

Toevallig, ik ben ook geinfluenced door de reclame en heb dus meteen een lading besteld, komt vanavond binnen.

Ik zal mijn ervaring delen hier :D

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 21:06

Aranel schreef:
Galja schreef:

Toevallig, ik ben ook geinfluenced door de reclame en heb dus meteen een lading besteld, komt vanavond binnen.

_O- ben benieuwd :P

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 00:09

Aranel schreef:
Galja schreef:

En? Hoe is je ervaring ?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:31

Ik wilde eerst het hele zooitje terugsturen eigenlijk, maar nu twijfel ik toch haha.

Ma het eerste gebruik vond ik mijn hart te vettig na het wassen en na gebruik van de producten, maar nu ik na de tweede keer minder gebruikt heb, zit het een stuk beter.
Alleen over de olie ben ik nog niet echt tevreden. De leave in een crème wel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:33

Ik ben sinds kort begonnen met de leave in conditioner van Kruidvat, de nieuwe lijn voor krullend haar. Ik vind hem heel fijn. Als ik daarna meteen mousse in mijn haar doe ( ik gebruik Syoss, die zonder parfum en alcohol is ook cg proof) dan zit mijn haar heel erg goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:39

Ik heb heel lang gezocht naar wat echt werkt voor mijn haar en heb het nu eindelijk gevonden. De All Soft van Redken. Ik gebruik de shampoo, conditioner en daarna de leave in. Tussen het wassen door doe ik de olie in de punten. Eindelijk is het pluis weg. En houd ik een mooie zachte slag in mijn haar. Die harde crunch werkt gewoon voor mij niet. En nat kammen ook niet. Ik heb echt zoveel uitgeprobeerd. En nu echt iets gevonden wat top is voor mijn haar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 21:12

Ja leave in werkt bij mij ook het fijnste tot nu toe. Ik houd ook niet van een hele harde crunch. Maar iets crunch heb ik wel nodig, om goede krullen te krijgen. Ik heb half oktober een afspraak bij een krullenkapper gemaakt ben heel benieuwd.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 09:34

misschien kan iemand hier mij helpen, ik heb afgelopen knipbeurt ook veel producten meegenomen, werkt als een tierelier, maar ik vind de shampoo eigenlijk niet zo fijn, schuimt niet, doet ook niet direct wat als je geen conditioner gebruikt, maar ik mis vooral gewoon het schone/ frisse gevoel ( misschien de geur?) wie weet een fijne shampoo ( of lijn) die wel daaraan voldoet, ik merk echt dt ik haren wassen minder leuk vind.
vriendinnetje is kapster, en daar hebben ze van marracon oil nu ook de curly lijn, iemand dar al ervaring mee? die olie (light) vind ik in ieder geval wel heel fijn als met dit weer alles weer begint te pluizen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 10:12

Doe je 2x shampoo gebruiken?
en het is juist de bedoeling dat je na de shampoo conditioner gebruikt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 17:23

Ik shampoo 2 x. Daarna conditioner. En daarna leave in.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 17:05

ja ik ook shampoo. dan conditioner en de leave in, van dezelfde lijn heb ik ook nog een masker en 2 soorten gel./ maar de shampoo is op nu, ik ga gewoon wat anders proberen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-24 15:27

En doen jullie dan shampoo en conditioner over al het haar?

Ik gebruik een shampoobar, maar enkel op haar direct bij hoofdhuid en de conditioner bar juist niet op hoofdhuid.

Heb wel het idee dat mijn haar heel pluizig is.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:56

Hoiii!

Ik heb eventjes een vraagje :-)

Ik heb sinds kort mijn haar weer met boven mijn schouders omdat het anders zo slap hing (en ik mijn slag eruit wilde knippen)

Nouja die slag is er helaas nog steeds. Ook zonder producten dan kan die nog wel vrij stevig er in zitten. Met de nodige pluis.

Ik gebruik soms wat producten.
Yari green curls ultra hydrating leave -in
heel soms styling cream van de kruidvat
en ik gebruik als mousse de umberto giannini curl activating mousse.

Alleen de slag/krul gaat er echt super snel weer uit, waarschijnlijk omdat de producten te zwaar zijn.
En mijn bovenste laag (ik heb laagjes), krult sowieso niet. Vet lelijk en irritant.
Ik weet niet wat ik daarmee moet.
Afbeelding

Zoals je ziet, heeft de onderkant best wel wat slag
maar de bovenkant is wel steil.

Is kaal gaan een optie? :')

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:00

Met de juiste producten aan de slag gaan, een final wash doen, daarna een shampoo gebruiken die CG is, daar 2x mee wassen, een conditioner gebruiken die cg is.
een lichte Leave in, en dan kun je bv 2 of 3 soorten gels ( die cg zijn combineren)
Ik gebruik zelf de shampoo en conditioner van nouhty to the rescue en dan leave in, flaxeedgel en strongholdgel van pretty curly girl en van brand 5.
Als je de cg producten gaat gebruiken krijg je niet meer krullen maar zet je in op de kracht van je eigen haar.
Een type 2 krult nu eenmaal niet vanuit de aanzet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:07

Wie weet er een fijne mousse die cg proof is en te koop is bij Etos of Kruidvat? Iedere keer als ik een fijne mousse heb gevonden gaat ie uit de handel. Ik gebruikte de syoss mousse zonder alcohol en siliconen. Ze hebben ook een krullenmousse van syoss maar die is volgens mij niet cg proof.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:44

de grotere Kruidvat winkels hebben mousse van Umberto Giannini. Je hebt curl foam en curl whip. Er is ook een mousse van John Frida, dream curls. Ik vind de foam niet fijn, maar 't werkt voor iedereen anders :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 20:03

SusanH schreef:
Wie weet er een fijne mousse die cg proof is en te koop is bij Etos of Kruidvat? Iedere keer als ik een fijne mousse heb gevonden gaat ie uit de handel. Ik gebruikte de syoss mousse zonder alcohol en siliconen. Ze hebben ook een krullenmousse van syoss maar die is volgens mij niet cg proof.

Ik gebruik de eigen merk Kruidvat curlsys mouse, geen idee alleen of het CG proof is. Het werkt goed bij mijn haar dus ik blijf het gebruiken. Van Syoss vroeger geprobeerd maar ik krijg jeuk van dat merk dus ik ben er toen mee gestopt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:09

Ik zag dat de krullen mousse van syoss wel cg proof is. Ik denk dat ik die ga proberen. Mijn dochter zweert bij gel na de leave in conditioner maar ik vind mousse fijner in nat haar. Ik vind gel zo plakken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 20:11

Ik gebruik het alle drie, werkt bij mij het beste, leave in en gel meng ik met elkaar in mijn handen en doe het dan in mijn haar, daarna mouse. Dan deels drogen en als laatste nog een beetje gel om de krullen nog meer in te kneden. Ik moet alleen het refreshen beter onder de knie te krijgen. De eerste dag zit mijn haar het beste en daarna zakt het deels uit na het slapen en krijg ik het niet meer zo goed als op de eerste dag.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:35

Kom ik even met een soortgelijke vraag, iemand een tip voor een goede leave in conditioner van de drogist?

Die van Eve curls vond ik fijn (maar prijzig en alleen online te bestellen), die van Yari niet (veel te vettig).

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 21:48

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 22:12

Aranel schreef:
Kom ik even met een soortgelijke vraag, iemand een tip voor een goede leave in conditioner van de drogist?

Die van Eve curls vond ik fijn (maar prijzig en alleen online te bestellen), die van Yari niet (veel te vettig).

Ik gebruik de Aunt Jackie's quench, staat ook in de link hierboven.