2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:22

Maar bij mij was het gisteren zo dat ik niet zo zeer zin had in lekkere dingen maar gewoon echt honger had. Niet zo zeer zin in slechte dingen etc. Meer op zoek gegaan naar echt vullende dingen haha

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:27

Britt_Sisi schreef:
Maar bij mij was het gisteren zo dat ik niet zo zeer zin had in lekkere dingen maar gewoon echt honger had. Niet zo zeer zin in slechte dingen etc. Meer op zoek gegaan naar echt vullende dingen haha

Bij mij was het precies andersom. Geen honger maar gewoon alleen maar zin in zoetigheid!

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:11

Vandaag precies -9 kilo sinds de start in November. *\o/*

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:13

Oh netjes zeg!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:15

Bon_ita: super goed bezig!! *\o/* *\o/*

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:10

Bedankt!! Moet zeggen dat dit topic mij enorm blijft motiveren met alle verhalen van iedereen. Op naar de volgende - 10 kilo.

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:40

Bon_ita schreef:
Bedankt!! Moet zeggen dat dit topic mij enorm blijft motiveren met alle verhalen van iedereen. Op naar de volgende - 10 kilo.

Ik vind het echt super knap! Volgende 10 moeten ook lukken!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:57

Super knap Bon_Ita! *\o/*

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 00:10

Super goed bezig!

Ik pas bij iemand thuis op een kat een weekendje. Ze zeiden pak waar je zin in hebt! Ligt de hele voorraadkast vol met koekjes enzo.. Ik heb dus al gezondigd. Ook sushi besteld vanavond. Niet echt een goede dag..
Niets gezonds hier in huis en kan pas zaterdag echt boodschappen doen.

Achja het is niet anders. Komende dagen maar even niet wegen en proberen niet helemaal door te slaan!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:45

Bon_ita: knap hoor!! Dat zijn heel wat kilo's *\o/*

Britt_Sisi: oei lastig! Dan inderdaad maar de schade beperkt houden en niet teveel eten van de calorierijke.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:01

Wauw Bonita! Ik ben jaloers! :D

Ik heb gister braaf afgewogen en bijgehouden wat ik heb gegeten. Kwam op ruim 2000 ckal terwijl ik me best netjes heb gedragen ten opzichte van de rest van de week. Wil niet weten hoeveel ik toen naar binnen heb gewerkt. := := Gister in ieder geval niet weer de hele tijd die megahonger. Vandaag weer bijhouden en extra eiwitten zien te eten, maar weer even terug naar wat meer duidelijkheid. Gelukkig viel het mee op de weegschaal, maar 200 gram zwaarder dan anderhalve week geleden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 10:45

Bonita, goed bezig, lekker he als de knop om is?

Hier gaat het ook heel lekker. Ik had een paar weken last van m'n voet, maar dat is nu over, dus kan weer lekker voluit sporten. Ook het eten gaat heel makkelijk, heb helemaal niet de neiging om mezelf vol te stoppen en het hongerige gevoel start pas vlak voor m'n maaltijden. Voor de komende weken een trainingsplan gemaakt voor het klimmen, heb er echt veel zin in. Ik zie het ook terug in cm en broeken zitten beter. 3 cm af van m'n taille en 6 cm van het dikste punt van m'n buik.

Voor degenen die veel honger hebben, misschien nog eens kritisch kijken wat je eet en hoeveel? Voor mij helpt het om heel rustig te eten (goed kouwen), voldoende eiwitten en suiker te vermijden waar mogelijk.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:03

Mooie cm's kwijt zeg Lieke!

Ik herken dat hongergevoel ook niet echt, ik elke dag rond de 1600 kcal en zit echt goed vol er van. Soms een uitschieter naar boven en soms eentje naar beneden. De weegschaal blijft langzaam naar beneden, soms wel iets te langzaam voor me, maar goed geduld :')

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 12:47

Hoi, mag ik meedoen?

Nu zo'n 4 weken bezig met Weight Watchers en afgevallen van 84.0 naar rond de 76.0. Ik wil naar 67 of als het lukt 63 (dan is mijn BMI nog prima (: ).

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:25

Dinniej schreef:
Hoi, mag ik meedoen?

Nu zo'n 4 weken bezig met Weight Watchers en afgevallen van 84.0 naar rond de 76.0. Ik wil naar 67 of als het lukt 63 (dan is mijn BMI nog prima (: ).

Tuurlijk mag dat, welkom!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 14:33

Thanks!

Zijn er hier meer mensen die Weight Watchers doen?

Op de vorige pagina las ik iets over calorien bijhouden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niet bijhoud hoe veel calorien ik binnen krijg. Ik houd me aan mijn Weight Watchers punten en that's it (zit gemiddeld zo rond de 1100-1300 dacht ik). Daarbij beweeg ik nauwelijks, 4x per week een half uurtje hobbelen op mijn paardje en ook ongeveer 4x per week een uurtje fietsen (lage versnelling) ivm knieblessure.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 15:17

Even een reminder, ik heb de 5 mensen die het al hebben opgestuurd beantwoord. Dus als je geen pb terug hebt gehad, dan is er iets misgegaan.
Mizora schreef:
De ronde van insturen, week 7, is van 12 t/m 18 februari. Sta je al op deze lijst en blijft de informatie kloppen, dan hoef je alleen je huidige gewicht door te geven. Sta je nog niet op deze lijst of moet er iets aangepast worden, geef dan a.u.b. weer het hele rijtje door bij de volgende weging (dus Startgewicht, streefgewicht, stardatum en huidige gewicht week 7).

De dag na mijn laatste bericht was mijn gewicht helaas weer naar 2kg boven mijn startgewicht, maar nu zakt het echt weer af. Het was nu nog 0.4kg boven mijn startgewicht dus ik hoop dat ik zondagochtend op mijn startgewicht zit.

Vanavond mac donalds, dus dat is niet erg lijnvriendelijk, al let ik wel een beetje op. Dit gebeurt maximaal eens per maand met goede vrienden die ik veel te weinig zie, dus daar wil ik dan niet volledig in remmen. Wel ben ik de hele dag al aan het opletten.

Ik heb wel alles opgezocht op de site, dus weet ik dat ik niet voor een framboos witte chocolade frappé ga (627kcal) maar voor een kleine bananenmilkshake (216kcal) en ik ben nog aan het dubben of ik wissel van een McFlurry (419kcal) naar een Sundae (238kcal), maar ik ben wel erg dol op de McFlurry, dus ik denk het niet. De Frappé's vind ik ook lekker, maar niet zo veel kcal extra waard. Voor 316 kcal heb ik een complete (kleine) maaltijd, dat is op 7kcal na het verschil tussen de 2 drankjes.

Ik zit nu op krap 1250kcal, wat dus nog kan zakken naar 1050kcal. Overigens bij elkaar ook 33.6g eiwit (of 30.2g eiwit indien Sundae).

Zo meteen de taak om chocolade te gaan kopen, maar zelf niet te gaan snoepen. Ze hebben namelijk nog een grote doos merci (die na een opmerking aangepast is in een aantal repen chocolade die in prijs gelijk is aan een grote doos merci) tegoed voor mij uit de modder redden.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:46

Dinniej schreef:
Thanks!

Zijn er hier meer mensen die Weight Watchers doen?

Op de vorige pagina las ik iets over calorien bijhouden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik helemaal niet bijhoud hoe veel calorien ik binnen krijg. Ik houd me aan mijn Weight Watchers punten en that's it (zit gemiddeld zo rond de 1100-1300 dacht ik). Daarbij beweeg ik nauwelijks, 4x per week een half uurtje hobbelen op mijn paardje en ook ongeveer 4x per week een uurtje fietsen (lage versnelling) ivm knieblessure.

@Dinniej
Volg je dat online of ga je ergens naartoe?
Ik volg dit topic al vanaf het begin, maar ondanks alle tips, word ik er bijna moedeloos van. En ik WIL gewicht kwijt.
Mijn afvallen schiet dus niet op. En met die punten lijkt me dat wel erg overzichtelijk.
Zou je daar iets over kunnen vertellen?
Mag natuurlijk ook per PB...als je het niet hier wilt doen.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:08

Hier weer 1,7 kilo eraf sinds 2 weken. Zit nu op 71,7 i.p.v. de 79 kilo’s die ik begin december woog :o

Moet zeggen dat ik ook af en toe heb gezondigd (vriend had een hele schattige Valentijnscocktail gemaakt die ik niet kon laten staan. Zou wel erg banketstaaf zijn :p). Maar ben daarom wel blij dat ik ondanks die dingen blijf afvallen :)

En de andere dagen beweeg ik uiteraard flink en eet ik minder/beter

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:55

Goed bezig allemaal! Echt heel knap!

Hier ook af en toe wat dipjes, maar we blijven volhouden! :)

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:44

Afgelopen week even een dipje week gehad. Maar vanaf morgen komen mijn nieuwe hardloopschoenen binnen (als het goed is) en dan kan ik weer knallen! Ik merk ook dat ik het heel lekker vind om te sporten en het bewuster en minder eten helemaal niet zo zwaar vind als verwacht
Ik zat even op een blijvend gewicht maar dat zakt dus al wel, maar na afgelopen week vrees ik wel eventjes. Heel veel stress gehad op het werk en dan niet altijd de energie om het vol te houden.
Maar zoals Enya al zegt: we blijven volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:01

Heb vandaag een dip , heb op het werk een kippenpoot uit de grill gehad (Ze waren te gaar en niet verkoopbaar daardoor ) . Als warn eten 2 stukjes vlees , ben moe dat werkt ook gewoon niet. Twijfel nu of ik helemaal los ga en naar de winkel sjok voor wat chips of ik thuis blijf .

Moet gewoon sterk blijven en nee zeggen maar heb de hele week al zin in cola (vind ik vies eigenlijk:+ ) ijsjes, en ijsthee en nu dus chips :=

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:34

Rebecca schreef:
Heb vandaag een dip , heb op het werk een kippenpoot uit de grill gehad (Ze waren te gaar en niet verkoopbaar daardoor ) . Als warn eten 2 stukjes vlees , ben moe dat werkt ook gewoon niet. Twijfel nu of ik helemaal los ga en naar de winkel sjok voor wat chips of ik thuis blijf .

Moet gewoon sterk blijven en nee zeggen maar heb de hele week al zin in cola (vind ik vies eigenlijk:+ ) ijsjes, en ijsthee en nu dus chips :=

Niet doen!! Lekker kop thee zetten en op je plek blijven ;)
Ik heb altijd wel ranja in huis, van slimpie, als ik zin heb in iets zoets..

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:36

Hello!

Ik lees stilletjes nog wel steeds braaf mee in dit topic, maar reageer niet echt meer.
Hartstikke goed dat zoveel van jullie zo goed bezig zijn, kun je echt trots op zijn! :D

Hier gaat het niet goed, ik heb echt heel zwaar de griep gehad en alles is nu in de war.
Voor het eerst in drie weken vandaag drie maaltijden gehad en zelfs een tussendoortje.
Ik begin weer opnieuw, enige voordeel aan zoveel ziek zijn is dat ik niet ben aangekomen. :+

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:29

Rebecca schreef:

Precies mijn week.
Ik zit ook in de maandelijkse periode dat ik heel veel trek heb ik zoetigheid, terwijl ik dit anders rustig kan laten liggen. Dat er op het werk een kilo celebrations gebracht is vanwege een jarige collega werkt ook niet echt mee. -O-