3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:18

@k-m B12 klachten zijn enorm divers. Vaak lopen mensen al heel lang met klachten die onverklaarbaar zijn. Er loopt een topic over hier op bokt, behoorlijk uitgebreid. Denk dat je daar veel kan lezen en informatie uit kan halen.
Pillen werken niet altijd inderdaad, bij mij is het dat geval. Zodoende injecteer ik

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:52

Lijstje vandaag :))

Training - shake whey met pindakaas
Lunch - doperwten met wortels en stukje witvis
Tussendoor - 4 rijstwafels met kaas en een gekookt eitje 2
Avond - bloemkool met stuk varkenshaas
Tussendoor - kvarg met vlokje 85% pure chocola

Kcal: 1829 kh: 61 eiwit: 199 vet:83

Fijne dag allemaal! *\o/*

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:16

Ik ben toen getest Lieneke, toen was hij te laag. Toen mocht ik om de 2 weken prikken, nu zit ik tussen de 4/6 weken. Deed zelfs pillen ernaast, maar volgens mij werkt niks :')
Als iemand nog ideeën en of tips heeft hoor ik het graag :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:25

Lijstje voor vandaag:

O: eiwitshake met halfvolle melk 500 ml
L: 4 maisboterhammen met kaas
T: 2 rijstwafels met slankie smeerkaas komijn
T: appel en banaan
T: eiwitreep body en fit "crunch chocolate peanut"
A: weet ik nog niet. we eten in elk geval laat (20:30 ofzo)

B: 20 min wandelen met mijn pony, 1,5 uur fitness

Fijne dag iedereen! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 09:25

Moet in december sowieso weer op controle bij mijn cardioloog. Zal dan eens vragen of die me dat ook adviseert ivm mijn hartafwijking. Heb niet echt klachten, maar vind het wel interessant.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:18

Nette lijstjes hoor dames!

Sport ze Frummels!

Pompoenbodem, ik ben ook wel benieuwd.

Wat wou ik ook een arts die er gewoon de spuit in ramt! De vorige resultaten waren enorm vertekend, ik nam toen elke dag een capsule, en dat maakt dat de B12waarde wel in je bloed stijgt, maar niet daar waar je hem nodig hebt, zeg maar. Volgende week nog eens laten testen, ik heb sindsdien niets meer van supplementen genomen.

Foliumzuur tekort is veel voorkomend dacht ik. Heeft ook iets met de ijzer opname te maken? En nu ga ik weer ontopic :+

Ik moet volgende maand maar eens een nieuwe weegschaal halen, deze is zo'n zes jaar oud, ooit gekocht in de action. Maar je krijgt dus elke keer een verschillend getal, en 's ochtends weeg je evenveel als 's avonds, dat dan weer wel 8)7 Ik had het opgemerkt omdat ik me moest wegen met en zonder pup.

Gisteren echt niet lekker meer gesport, er zit iets strak aan mijn rechter hamstring, een handbreedte onder de aanhechting met mijn glutes. Wellicht een beetje te fanatiek geweest met beentjes tillen en zwieren maandag. Ik heb ook op verbruik gegeten in plaats van gecut, ik had zo een HONGER, ik werd er helemaal chagrijnig van :o Ook vanochtend stond ik gelijk op met rammelhonger, had ik niet nog een T gepakt, ik was vannacht gewoon wakker geworden denk ik :=

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:36

Ik lees al sinds het begin mee voor inspiratie voor een gezonde lunch, ontbijt of tussendoortje maar ik heb eigenlijk zelf nog nooit wat geplaatst.
Ik ben sinds korte tijd weer erg op mijn voeding aan het letten omdat ik de laatste tijd steeds vaker merk dat ik toch snel ongezonde keuzes maak. Dus dat mag wel weer even wat strenger. Er hoeft verder niet veel af maar het mag allemaal wel wat strakker.

Ik hou MFP ook goed bij en ik merk dat ik niet aan genoeg calorieën kom terwijl ik voor mijn gevoel voldoende eet en ook zeker geen honger heb.
Ik heb mijn BMR berekend en ben iets hoger gaan zitten in MFP. Ik mag volgens mijn BMR 1472 calorieën eten en ik heb MFP op 1550 gezet aangezien ik niet heel veel beweeg ivm ziekte en een kantoorbaan.

Als voorbeeld mijn lijstje van gisteren:

O: 250 gr griekse yoghurt 0% vet, 17 gr glutenvrije granola van Eat Natural, 11 gram pure chocolade 85%, 7 gram honing
T: Peer, glas thee
L: 2 glutenvrije boterhammen, 1 met Leverpastei en 1 met kaas
T: Sinaasappel en 5 snoepjes
A: Zwitserse aardappelschotel met daar door heen extra doperwtjes en sperziebonen met pangasiusfilet mosterd dille
T: kop thee

B: 60 minuten wandelen met de hond

In totaal kom ik hiermee op 992 calorieën. Erg weinig dus terwijl ik geen honger heb gehad. Hebben jullie misschien tips hiervoor?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 11:51

Bhriseis, wel jammer dat je huisarts niet zo meewerkt. Hopelijk met volgende test beter resultaat.
Nieuwe weegschaal moet ik ook nog. M'n ex heeft de mijne meegenomen..

Chantal, ik zou voor vollere producten kiezen. Dus geen 0% vet kwark, maar volle kwark. Wat noten tussendoor etc. Genoeg te bedenken!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:04

Ik ben er ook weer! Ik las nog wel mee, maar heb de laatste tijd keuzes uit gemak gemaakt. Dus toch maar weer weloverwogen keuzes maken en meer energie steken in goede voeding, zodat ik eind november weer een beter resultaat heb bij mijn follow up op de sportschool.

Ik hoef niet af te vallen, maar het mag allemaal wel wat strakker. Behalve mijn billen, daar is mijn vriend al een tijd dik tevreden over. Daar ben ik denk ik het gespierds van alle lichaamsdelen. Nu de rest nog!

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:43

Chaanttaall : inderdaad misschien vollere producten, kan net wat meer brengen aan voedings/kcal waarden

Mijn planning van vandaag
O: 2 volkoren crackers Slankie 1 kipfilet 1 vlokken
T : ontbijtkoek
L : boterham 30+kaas , 1 met kipfilet en 1 halva jam
T: Kvarg 250 Gr
A: salade met kip, zongedroogde tomaatjes, paprika, komkommer , rozijntjes
En dan denk ik nog Kvarg of fruit vanavond

Beweging zit nu op 15000 stappen.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:40

Mag ik mij ook melden? :)

Mijn doel is om 12 kg af te vallen. Woog vanochtend 72,3 kg en ik zou graag rond de 60 kg willen wegen.

BMR is 1529 dus heb besloten om dagelijk 1700 kcal binnen te krijgen. Lukt al aardig met mijn lijstje van vandaag :

O : activia yoghurtje en een meergranen boterham met la vache qui rit, 48+ extra belegen kaas, komkommer en tomaat
L : bruine afbakpistolet met 1 gebakken ei, 2 plakken achterham, een halve plak gesmolten oude kaas en 1 plakje smeltkaas.
T : 1 peer en 2 volkoren crackers met 30+ belegen kaas
A : gehaktbal met aardappelpurree en sperziebonen.

Dit zijn in totaal 1705 kcal. Ook ik maak gebruik van MFP.

Ziet er qua hoeveelheid mager uit maar dat vul ik aan met de volle producten (voornamelijk kaas)
Misschien toch maar meer magere kaas/beleg eten zodat ik in hoeveelheden meer kan eten..

Ook heb ik vanochtend 20km gefietst op onze hometrainer. Dit wil ik 3 keer per week doen aangezien ik zittend werk en ook wat fitter mag worden.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:44

Hoi samantha, ik zit rond het zelfde gewicht. Ben er al wel ca 18 kwijt.
Wil graag onder de 70kg maar krijg het nog niet echt voor elkaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:45

Welkom Samantha! Mooi doel heb je gesteld voor jezelf. :)

Ik denk dat ik er ook maar weer aan moet geloven en kcal of macro's moet gaan tellen. Want op gevoel werkt helaas minder dan ik had gehoopt.. :n
Nog even bedenken of ik dit zelf ga proberen of middels een speciaal trainings- en voedingsprogramma. September 2018 ga ik trouwen en dan wil ik graag in shape zijn. Ik wil nu ook liever nog geen jurken passen, omdat ik toch echt eerst wat wil afvallen..

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:58

@denbine wat knap dat je al zoveel kwijt bent! Weet je wat de reden is reden dat het niet echt lukt? Ze zeggen ook vaak dat je op een geven moment een beetje blijft hangen qua gewicht maar dat je dan juist door moet gaan. Hou je je kcal bij?

@Frummels wat leuk dat je volgend jaar gaat trouwen! Gefeliciteerd! :D Uit eerdere pogingen om af te vallen heb ik ook gemerkt dat ik echt mijn kcal en macro’s bij moet houden. Op gevoel lukt het niet omdat ik dan toch meer/vetter eet dan dat ik denk..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:18

Wat leuk frummels! Gefeliciteerd! Je hebt nog bijna een jaar totdat je gaat trouwen, dus je hebt nog wat tijd om af te vallen voordat je jurken gaat passen. En als je dan wat dichter bij je trouwdatum bent ga je nog afpassen, dan kan er ook nog redelijk wat versteld worden. Komt vast goed :D

Mijn lijstje van vandaag:
O: 3 gebakken eieren
L: Waldkornbol met kipfilet, mosterd en sla
T: appel
A: pompoenpizza met tomatensaus, bosui, champignons, paprika en geitenkaas
T: bakje skyr

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:51

Heel lang geleden hier wel al eens wat geplaatst.
En dan nu toch het besef dat er in al die tijd nog steeds helemaal niks veranderd is, en dat mijn gewicht echt (voor mij) de spuigaten uit loopt :o

Toch opnieuw MFP op mijn telefoon geinstalleerd en bezig alles eens in te vullen.
Ook even op verschillende pagina's mijn bmr berekend en dat als minimum in MFP gezet.
Ook wil ik hier actief mijn lijstjes gaan posten om echt een stok achter de deur te hebben, en om eventueel ideeën op te doen.

Wel nog een vraagje voor mensen die wel pakjes en zakjes gebruiken, hoe voeren jullie dat in?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:52

MariekeTV schreef:
Heel lang geleden hier wel al eens wat geplaatst.
En dan nu toch het besef dat er in al die tijd nog steeds helemaal niks veranderd is, en dat mijn gewicht echt (voor mij) de spuigaten uit loopt :o

Toch opnieuw MFP op mijn telefoon geinstalleerd en bezig alles eens in te vullen.
Ook even op verschillende pagina's mijn bmr berekend en dat als minimum in MFP gezet.
Ook wil ik hier actief mijn lijstjes gaan posten om echt een stok achter de deur te hebben, en om eventueel ideeën op te doen.

Wel nog een vraagje voor mensen die wel pakjes en zakjes gebruiken, hoe voeren jullie dat in?

Vaak kan je die barcode scannen! :))

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:19

Hey Marieke! Leuk dat je ook hier meepraat. Hoe gaat het met Eefje?!

Van pakjes kan je inderdaad de barcode scannen. Wel even goed op de verpakking kijken of dit de kcal zijn voor de bereide producten of voor alleen de kruidenboter bijvoorbeeld. Dat verschilt nogal eens.

Samantha en Frummels ook welkom!

Leuk om te zien dat het topic nog steeds lekker actief is :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:39

Ooh het is alweer simpeler dan dat ik dacht :)

Haai... moest even spieken in je profiel ;)
Eef gaat goed!
Ze is zo lief, en vind ook alles wel prima in ruil voor kriebels :D

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:50

Samantha schreef:
@denbine wat knap dat je al zoveel kwijt bent! Weet je wat de reden is reden dat het niet echt lukt? Ze zeggen ook vaak dat je op een geven moment een beetje blijft hangen qua gewicht maar dat je dan juist door moet gaan. Hou je je kcal bij?

@Frummels wat leuk dat je volgend jaar gaat trouwen! Gefeliciteerd! :D Uit eerdere pogingen om af te vallen heb ik ook gemerkt dat ik echt mijn kcal en macro’s bij moet houden. Op gevoel lukt het niet omdat ik dan toch meer/vetter eet dan dat ik denk..

@samantha : ik ben heel blij dat ik al zover ben gekomen. En eigenlijk prima op gewicht nu.
Ik houd alles tot de gram bij en blijf rond de 70.5-72 hangen. Maar zou toch graag nog een paar kg eraf willen.

@frummels gefeliciteerd! Gelukkig heb je nog even en hoeft het niet drastisch binnen een korte tijd. Succes!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:54

Denbine, hoe lastig het ook is, gewoon blijven volhouden. Dan komt er vanzelf een moment dat je weer afvalt! En anders is misschien reversed dieting iets om te proberen? Heeft Imandra ook gedaan.

Marieke, fijn dat Eef zo goed doet :D brutaal aapje dat het is

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:25

Reversed dieting? Ik ga eens opzoek

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 16:51

Hier eens een proeflijstje gemaakt.

O: 200gr griekse Yoghurt
100 gr aardbeien
50 gr blauwe bessen
T: een cracker (vezelrijk) met rookvlees en een gekookt ei
L: 2 snee waldkornbrood met boter en ham en kaas (dubbelgeklapt)
T: 1 krentenbol en 2 mandarijnen
A: 500 gr macaroni carbonara

Ik kom hiermee op 1692 calorieën uit.

Voelt nog steeds "apart" om zoveel calorieën te moeten eten om gezond af te kunnen vallen O:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:34

Hmm die pompoenbodem was best goed te eten! Wel ietsje zoetig, dus de bloemkoolbodem heeft wel mijn voorkeur. Maar in combi met de geitenkaas best lekker :9

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:38

MariekeTV schreef:
Hier eens een proeflijstje gemaakt.

O: 200gr griekse Yoghurt
100 gr aardbeien
50 gr blauwe bessen
T: een cracker (vezelrijk) met rookvlees en een gekookt ei
L: 2 snee waldkornbrood met boter en ham en kaas (dubbelgeklapt)
T: 1 krentenbol en 2 mandarijnen
A: 500 gr macaroni carbonara

Ik kom hiermee op 1692 calorieën uit.

Voelt nog steeds "apart" om zoveel calorieën te moeten eten om gezond af te kunnen vallen O:)

Mooi lijstje!

Edit : @denbine mag je zeker trots op zijn! En wat lastig. Ik kan je helaas geen tips geven..