Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aria_zz schreef:Ik heb jaren cup en spiraal samen gebruikt zonder problemen.
Sowieso met ik op bij het uithalen. Het is nu niet alsof je die twee niet samen kunt hebben. Maar een te sterke cup lijkt me dan geen goed idee.
Marocje schreef:Jawel, dat is ie. En bmm zit erin. Maar er zat nog wel een deukje, die ik echt niet wegkreeg Ivm vacuüm. Ws had ik die toch moeten verbreken?
Marocje schreef:Ja klopt ook wel. Maar vind het gewoon balen dat ie de ene keer goed zit en nergens last van, de andere keer lijkt ie goed en voel ik hem ineens lekken.. vertrouw dat ding dus ook niet meer.
Slmt9 schreef:Aria_zz schreef:Ik heb jaren cup en spiraal samen gebruikt zonder problemen.
Sowieso met ik op bij het uithalen. Het is nu niet alsof je die twee niet samen kunt hebben. Maar een te sterke cup lijkt me dan geen goed idee.
Ik denk dat dit soort post leuk zijn om te weten (gezien de vraag of cup/spiraal vaker gesteld wordt), maar ook gelijk afzwakken dat er een reëel risico zit aan het gebruik.
De eerste twee dagen zakt mijn bmm, daarna gaat hij weer zo hoog dat ik nooit eerst het vacuüm kan verbreken, maar hem eerst baar beneden moet trekken aan het puntje vh steeltje. In mijn situatie zou de combi spiraal en cup denk ik geen goeie zijn.
Eigenlijk zou het antwoord mogen zijn: ja, maar..
corine1981 schreef:Nou ik heb altijd al last gehad van mijn darmen rondom mijn menstruatie, alleen zonder cup deed mijn periode zoveel pijn dat nu mijn darmen meer opvallen![]()
Slmt9 schreef:Ik heb dat ook, niet normaal hoe erg de klachten zijn geworden en verdenk dus ook endometriose.
Ik ben de cup gaan gebruiken in dezelfde periode dat ik na 15 jaar met de pil was gestopt. Ik dacht dat het daardoor kwam.
Maar ik ga eens kijken hoe het gaat zonder menstruatiecup de volgende keer.